Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 24526
Publicació íntegra dels estatuts de la funerària municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Per acord de Ple de data 7 d'agost de 2012 es va aprovar la modificació justificativa de l'activitat econòmica de l'Empresa funerària Municipal de Sóller S.L., juntament amb el projecte d'estatuts de la Societat Mercantil.

El Ple de l'Ajuntament de dia 23 d'octubre, acordà l'aprovació definitiva, amb resolució expressa de les reclamacions presentades.

De conformitat amb el que disposa l'article 70.2 de la LBRL i 103 de la Llei 20/2006, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, es publica a continuació el seu text íntegre:

ESTATUTS DE L'EMPRESA FUNERÀRIA MUNICIPAL S.L.

CAPÍTOL I

Article 1.

Amb la denominació “d'Empresa Funerària Municipal de Sóller, S.L.” es constitueix una societat de caràcter mercantil, en la forma de Societat de responsabilitat limitada d'àmbit local, que es regirà per la Llei de Societats de Capital, la legislació local i els presents estatuts.

Article 2.

La Societat “Empresa Funerària Municipal de Sóller S.L.” que adopta la forma de Societat de Responsabilitat Limitada, com empresa municipal, tendrà personalitat jurídica per a lla realització i compliment dels seus fins, amb les limitacions que resultin de les disposicions legals i aquests estatuts.

Article 3.

Correspon a L'EMPRESA FUNERÀRIA MUNICIPAL, la prestació dels serveis funeraris que té encomenats o li pugui encomenar l'Ajuntament de Sóller, així com la promoció, la gestió i l'administració de tot tipus de serveis funeraris, construint, modificant, millorant i mantenint altres instal·lacions que se puguin determinar com a necessàries destinades a dits serveis en el més ampli concepte dels denominats serveis funeraris.

L'esmentat abans comprèn la realització dels serveis funeraris; les funcions administratives per a l'atenció de dits serveis, i qualsevol altres de competència municipal relacionades amb les anteriors.

La realització dels tràmits i les diligències necessàries per obtenir la confirmació mèdica de la defunció o qualsevol altra verificació mèdica o sanitaris del cadàver, el registre de la defunció i la gestió de l'autorització de sepultura, així com de qualsevol altra autorització que sigui necessària per al seu enterrament, incloent l'expedició i el despatx de dits documents.

El condicionament sanitari i estètic dels cadàvers, conforme al que disposa i autoritza la normativa.

L'amortallament o el vestiment de cadàvers i el subministrament d'hàbits i mortalles amb aquesta finalitat.

La disposició de tanatoris i locals o dependències destinats a la conservació, la refrigeració o la radioionització de cadàvers, així com el seu embalsamament o tanatopraxis, inclosa la seva incineració.

La recollida, la conducció i el trasllat de cadàvers i restes dins el terme municipal de Sóller mitjançant vehicles funeraris i els serveis, a locals habilitats a l'efecte, de capelles ardents o tanatoris des de la defunció fins el moment del sepeli.

La recollida, conducció i el trasllat de cadàvers de persones mortes en el terme municipal de Sóller de cap a altres poblacions.

El subministrament al detall de fèretres, taüts, arques, urnes, etc. Per a ser destinats a la conducció, el trasllat i l'enterrament de cadàvers i restes cadavèrics; serveis de cotxes fúnebres i organització de l'acte social de l'enterrament, facilitant quan no es realitzin amb cotxes propis del servei públic; servei públic, en locals habilitats a l'efecte, de capelles ardents o dipòsits de cadàvers, fins a l'acte del sepeli, complint amb les disposicions sanitàries vigents.

El subministrament de rams, corones i creus, etc., realitzats amb flors i plantes, i servei de cotxes de corona.

L'organització de l'acte social i/o religiós de l'enterrament.

La prestació dels serveis de vehicles d'acompanyament i coronaris.

El servei de túmuls, càmeres mortuòries, tarimes, endolaments i la resta d'ornaments fúnebres, dins o fora dels domicilis en que hagi succeït l'òbit.

El subministrament de recordatoris i similars, la prestació dels serveis de confecció i col·locació d'esqueles, i la col·locació de taules i llibres de signatures.

La custòdia de cadàvers i restes, inhumacions, exhumacions i rentats.

La publicació d'esqueles i notes funeràries en premsa, la seva radiodifusió i, en general, la difusió de la defunció a qualsevol mitjà de comunicació.

Tots els demés actes, diligències o actuacions que pugui prestar el servei funerari, per costum i tradició, bé per hàbits que s'introdueixin en el seu desenvolupament o per prescripció legal, així com la realització de totes quantes activitats i serveis es considerin propis de la tècnica i/o activitat funerària i dels hàbits socials en matèria de serveis funeraris, tant actuals com futurs, així com tots els actes, les diligències o les operacions, de prestació directa o per acord, propis de l'activitat funerària o complementaris d'aquesta.

Article 4.

Les activitats enumerades a l'article anterior podran ser realitzades per la Societat de manera indirecte, mitjançant la seva participació en qualsevol tipus d'associació, amb o sense personalitat jurídica, d'objecte anàleg o idèntic.

Article 5

La durada de la Societat és indefinida i dona inici a les seves operacions socials el dia de l'atorgament de l'escriptura constitucional.

Article 6.

El domicili social radicarà en el municipi de Sóller, en el tanatori de son Sang, al carrer Pau Noguera, sense número.

Correspon a l'òrgan d'administració la competència del trasllat del domicili social dins el mateix terme municipal.

CAPÍTOL II

Article 7

el capital social és de 360.000 euros, dividit en 360 participacions socials, indivisibles i acumulables, de 1000 euros de valor nominal cada una d'elles, numerades de l'1 al 360, ambdós inclosos, i íntegrament subscrites i desemborsades per l'Ajuntament de Sóller, titular exclusiu de la totalitat de les participacions que el composen, conforme al disposat a l'article 89 del Reglament de Serveis de les Corporacions Locals, no poden ser transferit ni destinat a finalitat distinta de l'objecte d'aquesta empresa, però sí ampliat o disminuït d'acord amb les disposicions legals.

El capital social podrà augmentar-se o disminuir-se per acord de la junta General, previ informe per escrit del Consell d'Administració que ho justifiqui.

CAPÍTOL III

Article 8

La direcció i administració de la Societat estarà a càrrec del següents òrgans:

La Junta General

El Consell d'Administració

La Gerència

article 9

La Junta General és l'òrgan suprem de la Societat i, de conformitat amb el disposat a l'article 92 del Reglament de les Corporacions Locals, està constituït per la Corporació Municipal de l'Ajuntament de Sóller quan sigui convocat expressament amb tal caràcter. La presidirà el President de la Corporació o la persona que en cada moment es designi per la Junta.

Article 10

D'acord amb el disposta a l'article 92 del Reglament de les Corporacions Locals, el funcionament de la Corporació constituïda en Junta General s'acomodarà, en quant al procediment i a l'adopció d'acords, a la legislació del règim local, aplicant-se les normes reguladores dl règim de les societats de responsabilitat limitada a les restants qüestions socials.

La Corporació, en funcions de Junta General de la Societat, tendrà les següents funcions:

Nombrar, renovar o ratificar el Consell d'Administració, d'acord amb l'establert en els presents estatuts.

Fixar les remuneracions dels Consellers.

Modificar els estatuts

Augmentar o disminuir el capital.

Emetre obligacions.

Aprovar l'Inventari, Balanços, Compta de resultats, Memòria i Informe de gestió anual.

Nomenament d'auditors.

Les demés que la Llei de Societats de Responsabilitat Limitada atribueixi a la junta General.

Article 12

La Junta General es reunirà obligatòriament en sessió ordinària una vegada a l'any, dins del primer semestre, per a censurar o aprovar la gestió social, aprovar, en el seu cas, les compte i balanç de l'exercici anterior, resoldre el destí dels beneficis si n'hi hagués, i acordar sobre quants assumptes de la seva competència haguessin estat inclosos a l'ordre del dia.

Article 13

amb independència de la sessió ordinària prevista a l'article anterior, la Junta General celebrarà sessió extraordinària quantes vegades sigui necessari, prèvia convocatòria efectuada pel President, a instància del Consell d'Administració, o prèvia petició de la quarta part, almenys, del nombre legal de membres de la Corporació.

Article 14

La Junta General quedarà convocada i vàlidament constituïda per tractar qualsevol assumpte sempre que, estant presents tots el membres integrants de la Corporació municipal, acordin per unanimitat la celebració de la mateixa.

Article 15

De cada reunió de la Junta General s'emetrà pel Secretari de la mateixa l'acta corresponent, la qual serà aprovada en els termes, forma i efectes amb que hagin de ser-ho les de la Corporació. Dites actes s'inscriuran en un Llibre Especial d'Actes de la Junta General de la Societat amb la signatura del seu President i Secretari, essent custodiat per aquest darrer.

Article 16

A la Junta General podran assistir, amb veu però sense vot, els membres del Consell d'Administració que no formin part de la mateixa, així com el gerent, si n'hi hagués, el Secretari i Interventor municipals.

Article 17

La Societat estarà regida per un Consell d'Administració que estarà integrat per un mínim de cinc i un màxim de nou consellers designats per la Junta General.

Els membres del Consell d'Administració designats podran se separats del càrrec en qualsevol moment per lliure decisió de l'Ajuntament de Sóller, i seran designats per períodes no superiors a la durada del mandat corresponent a la dels membres del Ple de l'Ajuntament. En tot cas la durada del càrrec serà per períodes no superiors al límit legalment establert, podent ser reelegits una o més vegades. A aquests sols efectes s'entén que la durada del mandat arriba fins el moment de la constitució de la següent Corporació.

Article 18

Els membres de la Corporació podran formar part del Consell d'Administració i afectaran als consellers les incapacitats i incompatibilitats que per exercí càrrecs representatius estableix la legislació vigent.

Serà president del Consell d'Administració: el Batle de l'Ajuntament de Sóller, si fos conseller, o un regidor que sigui conseller designat per la Junta General. El Vicepresident del consell substituirà al President en casos d'absència, malaltia o qualsevol altra impossibilitat, amb totes les atribucions.

Actuarà com a secretari del Consell qui designi el propi Consell, podent recaure el nomenament en un conseller o persona aliena al Consell, cas en el qual tendrà veu però sense vot en les reunions del Consell.

Podran assistir a les reunions del Consell d'Administració, amb veu però sense vot, tècnics especialitzats designats pel Batle-President, a proposta de qualsevol dels consellers.

El càrrec de conseller podrà ser retribuït mitjançant assistència a sessions, Juntes i Meses de treball, en la quantia que es determini per a cada exercici per la Junta General.

Article 19

El Consell celebrarà sessió ordinària almenys una vegada al semestre, i extraordinàriament sempre que la convoqui el President o la sol·licitin quan menys dos Consellers. Les sessions se celebraran en el local social o en el lloc que acordi el Consell

Correspon el President, o al que faci les funcions, efectuar les convocatòries, que hauran de contenir l'ordre del dia. Les convocatòries hauran de ser notificades a cada Conseller almenys amb quaranta-vuit hores abans de la fixada per a la sessió.

El Consell quedarà vàlidament constituït quan assisteixin a la reunió, presents o representats, la meitat més un dels seus components. Cada Conseller podrà conferir la seva representació a altri, però cap dels presents poden tenir més de dos representats.

Els acords s'adoptaran per majoria absoluta dels Consellers concurrents i representats en la sessió i, en cas d'empat, decidirà el vot del President o del qui el substitueixi.

Els acords del Consell d'Administració es consignaran en actes transcrites en el llibre corresponent i seran signades pel President o qui el representi i el Secretari del Consell.

Article 20

Correspon al Consell d'Administració les més àmplies facultats per el compliment i desenvolupament de l'objecte social, llevat del que per Llei o per Estatuts estigui reservat a la Junta General d'Accionistes. Així mateix correspon al Consell d'Administració la representació de la Societat en tots els assumptes relatius al gir o tràfic de l',empresa, la representació de la Societat en judici i fora d'ell, i especialment se li atribueixen les facultats que en ordre a aquestes activitats no quedin reservades per la Llei i els Estatus a la Junta General i aquelles que a continuació es detalle, la numeració de les quals és merament enunciativa: tots els actes d'administració, adquisició, disposició i, en general, alienació i gravamen sobre béns mobles i immobles, rústics i urbans, drets incorporals, concessions, llicències, patents, subministraments i arrendament, podent amb relació a aquests, constituir, posposar, modificar, subrogar i extingir tota classe d'ells; igualment podrà constituir, modificar i extingir hipoteques i drets reals en general.

Efectuar agrupacions, agregacions, divisions, segregacions, declaracions de restes i obres noves constituent-les en règim de propietat horitzontal, assignant quotes o participacions en elements comuns i despeses, regular les comunitats que resultin amb les normes o estatuts que a bé tengui formular; realitzar ampliacions de descripcions, rectificacions de superfícies i altres conceptes, i constituir i extingir servituds i demés drets reals en general.

Nomenar i separar al personal de la societat, fixar els seus sous i remuneracions, fer les correccions necessàries i acomiadar-los; assegurant-los contra tota classe de riscs, inclòs el d'accidents, participar en eleccions de tipus sindical o laboral i acceptar els càrrecs que se li refereixin.

Llevar la gestió interior i exterior de tots els assumptes i negocis socials; tenir al seu càrrec la comptabilitat duent els llibres exigits per la Llei; formalitzar i rendir comptes, lletres de canvi i demés documents de gir i tràfic i comptes de ressaca.

sol·licitar i obtenir obertures de comptes corrents i de crèdit en Caixes d'Estalvi i qualsevol Banc, societats o entitats de caràcter provat o públic i disposar d'elles, emetent xecs, ordres de pagament i demés documents.

Cobrar i fer efectius tota classe de dèbits, lliurament i ordres de pagament, donant d'allò rebuts i cartes de pagament i cancel·lant garanties, incloent les hipotecàries i pignoratícies; admetre el pagament o per a pagament de deutes cessions de béns de qualsevol classe, inclòs mobles i drets reals i transigir drets i opcions; contractar transports terrestres, marítims u aeris, retirar de duanes, aeroports, estacions ferroviàries o de qualsevol magatzem o dipòsit i així mateix de les administracions, telègrafs, mercaderies, cartes, certificats, girs, telegrames i correspondència en general.

Prendre en préstecs quantitats en efectiu de qualsevol entitat o qualsevol altre establiment, per exemple, a l'interès i amb les condicions que convingui, acceptant i donant tota classe de garanties, inclòs hipoteques.

Redactar i preparar la Memòria, Inventari i Balanç de la Societat, en la compte de Pèrdues i Guanys, resolvent sobre la col·locació dels fons especials.

Representar a la Societat en judici i fora d'ell, davant Autoritats, entitats i particulars, organismes i dependències de l'Estat, Comunitats Autònomes, Província i Municipi, Magistratures, Jutjats i Tribunals de qualsevol grau, classe i jurisdicció, Delegacions de Vivenda u organisme que assumeixi les seves competències, hisenda Indústria, Treball, Prefectura de tràfic i Obres Públiques i Urbanisme i qualsevol altre de l'Administració de l'Estat, en expedients, exercici de cremallers i excepcions, com a promotor, acor, coadyuvant o demandat, qualsevol que sigui l'expedient, judici i jurisdicció i en ells proposar proves, ratllar testimonis, recusar funcionaris, recorre, aplanar-se i desistir de procediments, podent constituir finances i dipòsits i retirar-lo a temps, absoldre posicions i confessar en judici.

Complir i realitzar quant constitueix l'objecte social i quant fos antecedent i suposat indispensable per allò.

Concorre a subhastes, concursos o concursos directes, per la contractació de serveis, execució d'obres i subministraments de qualsevol producte, material o manufacturat; presentar plecs, declaracions o documents i acceptar adjudicacions.

Conferir poders generals o especials, delegant tota o part de les seves funcions; designar Procuradors dels Tribunals i lletrats, amb les facultats necessàries per a la representació en judici, revocar els poders atorgats i consentir substitucions; instar actes notarials, de tota classe, fer, rebre i contestar notificacions i requeriments; formalitzar documents públics i provats i, en general, realitzar tot el necessari per el complet desenvolupament de la seva peculiar activitat.

Nomenar al Gerent de la Societat.

Elevar a la Corporació Municipal, al final de cada exercici econòmic, una Memòria expressiva de la gestió realitzada abans per la Societat.

Article 21

Correspon al President del Consell les atribucions següents:

La representació de la Societat i el Consell en tots els assumptes judicials i extrajudicials davant Tribunals, Corporacions, Autoritats i persones socials i individuals de totes les classes, podent decidir en quant a l'exercici d'accions judicials o administratives, tant defensat com instant per a major garantia dels interessos i drets de tota índole de la Societat.

Convocar i presidir les reunions del Consell i executar els seus acords.

L'alta direcció i inspecció general de totes les activitats, negocis, serveis i oficines de la Societat.

Les funcions d'ordenador de pagaments.

Adoptar en casos d'urgència les decisions que estimi convenients per a l'interès social, donant compte d'elles al Consell en la primera reunió que es celebri.

Les demés funcions que li atorguen els estatuts i legislació específica del règim local.

Conferir poders generals o especials delegant funcions.

Article 22

El Consell d'Administració designarà un Gerent amb les facultats que tengui per convenient conferir-li al fer la designació, sense perjudici de posterior ampliació o reducció.

El Gerent, que podrà o no ser Conseller, cas de no ser-ho podrà assistir amb veu però sense vot a les reunions del Consell d'Administració, podent ser remogut del seu càrrec en qualsevol temps per l'òrgan que va efectuar la seva designació.

El nomenament recaurà en persona especialment capacitada i serà objecte de contracte per la societat per un període no superior a deu anys.

Article 23

Tot el personal tècnic, administratiu i subaltern precís per el desenvolupament de les funcions de la Societat serà designat per consell d'Administració, a proposta del gerent si n'hi hagués; la totalitat dels mateixos passarà a plantilla de l'empresa, la relació dels quals serà laboral.

CAPÍTOL IV

Article 24

El patrimoni de la Societat està constituït pels béns i drets de tota classe de la seva pertinència, procedent de compres, promocions directes i operacions realitzades amb els seus fons; o bé obtingut mitjançant cessions, donacions, i subvencions de Comunitats Autònomes, Província i Municipi, Corporacions o particulars.

Article 25

Composen la hisenda de la Societat els següents recursos:

Rentes, productes o interessos dels seus béns, crèdits i drets.

Les subvencions, auxilis i donatius que pugui rebre de l'Estat, Comunitats, Autònomes, Províncies i Municipis, Corporacions i particulars.

Els procedents l'alienació de béns

Els de les operacions de préstecs o crèdit que contreu.

Els procedents de bestretes fetes per entitats o particulars i qualsevol altre ingrés de caràcter legal que pugui obtenir la Societat.

CAPÍTOL V

Article 26

Els exercicis socials coincidiran amb l'any natural.

La Societat, dins dels tres mesos següents a la finalització de l'exercici econòmic, rendirà els comptes de la seva gestió a l'anterior, formulant el balanç, i el sotmetrà dins el termini legal a l'aprovació de la Corporació Municipal, en la seva funció de Junta General, en unió a una memòria explicativa de l'activitat desenvolupada i resultats obtinguts. La Corporació exercirà la funció de censura, assenyalant les correccions oportunes i exigint, en el seu cas, la responsabilitat que procedeixi.

Article 27

La Societat es dissoldrà en els casos prevists en la legislació de règim local i en la Llei de Societats de Responsabilitat Limitada, per acord de la Junta General.

En el cas de liquidació de la Societat, la Junta General nomenarà una Comissió liquidadora amb un nombre imparell de membres. El nomenament de la Comissió liquidadora suposarà el fi dels poders del Consell d'Administració.

Mentre duri el període de liquidació, la junta General seguirà celebrant les seves sessions anuals ordinàries i quantes extraordinàries fossin convenients convocar, conforme a les disposicions en vigor.

Sóller, 20 de novembre de 2012

El Batle-President

Carlos Simarro Vicens