Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

VICEPRESIDÈNCIA ECONÒMICA, DE PROMOCIÓ EMPRESARIAL I D'OCUPACIÓ

Núm. 24263
Resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació per la qual s’ordena la inscripció i el dipòsit en el Registre de convenis col•lectius de les Illes Balears i es disposa la publicació del Conveni col•lectiu de l’empresa Perlas Orquídea, SA (Exp: CC_TA_17/117, codi de conveni 07000372011981)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Antecedents

1. El dia 24 de gener de 2012, la representació de l’empresa Perlas Orquídea, SA i la del seu personal subscriviren el text del Conveni col·lectiu de treball.

2. El dia 17 d’octubre, el senyor Alberto María-Forgas Mora, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu esmentat.

 

Fonaments de dret

1. L’article 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

3. L’article 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

1. Ordenar la inscripció i el dipòsit en el Registre de convenis col·lectius de les Illes Balears del Conveni col·lectiu de l’empresa Perlas Orquídea, SA.

 

2. Disposar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

3. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Negociadora.

 

 

Palma, 10 de desembre de 2012

 

La directora general de Treball i Salut Laboral

Per delegació del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació (BOIB 153/2011)

Juana María Camps Bosch


 

Text del XXIX conveni col·lectiu per a l’empresa Perles Orquidea, s.a.

 

Capítol I- Disposicions Generals.

 

Art. 1.Àmbit Funcional, Personal i territorial.

El present Conveni Col·lectiu serà d’aplicació a tot el personal de l’empresa Perles Orquidea ,s.a. excepte la disposició addicional tercera que sols serà d’aplicació al personal que a data 15-04-1995 prestava els seus serveis en el centre de treball de Manacor ja extingit. .

 

Art.2.Àmbit temporal.

Aquest conveni és vigent a partir l’1 de Gener del 2012 i finalitza el 31 de Desembre del 2012, independentment de la seva publicació en el Bolletí Oficial de les Illes Balears.

 

Art. 3. Denúncia del Conveni.

El present conveni col·lectiu podrà ser denunciat per una de les parts amb una antelació mínima d’un mes a la seva finalització. De no fer denúncia s’entendrà prorrogat d’any en any, si bé, tots els aspectes retributius, experimentaran un increment del IPC de l’any anterior  al de la pròrroga, quedant en vigor tots els altres articles del conveni.

 

Art. 4. Garanties Personals.

Es respecta a títol individual les condicions econòmiques i de treball que fossin superiors a les pactades en el present conveni, considerades  en el seu conjunt i còmput anual.

 

Capítol II- Retribucions.

 

Art. 5. Salaris

Les taules salarials corresponents al 2012 són els resultants d’aplicar els següents increments als salaris del 2011:

1% per els treballadors/es amb l’antiguitat no congelada.

1,5% per els treballadors/es amb l’antiguitat congelada i contractes temporals.

Els increments es pagaran a partir del Gener del 2012. Aquestes taules s’adjunten amb l’Annexa a part.

 

Art. 6. Compensatòria d’Antiguitat.

Al no produir-se noves meritacions per el complement d’antiguitat, queden les sumes actualment percebudes per tal concepte, consolidades al personal i fora ulteriors modificacions. 

Segueix en vigència el plus denominat “Compensatori d’Antiguitat” per els treballadors/es que és van adherir al nou sistema i que les seves quanties segons les categories professionals són les que figuren en la taula continguda en l’Annex I del Conveni.

 

Art.7. Respecte als drets adquirits.

Els treballadors/es de la plantilla que venguin rebent el complement d’antiguitat conforme als percentatges vigents en el Conveni anterior, m’entendran  el sistema anterior, rebent les corresponents quanties aquest complement  en el lloc del complement “compensatori d’antiguitat” establert a l’article anterior.

 

Art.8. Complement d’antiguitat.

Les quanties corresponents a l’antiguitat, per el personal que no la congelà, s’abonarà  segons els següents terminis:

 

Els 3 anys.

5%

Els 6 anys

10%

Els 11 anys

20%

Els 16 anys

30%

Els 21 anys

40%

Els 26 anys

50%

Els 31 anys

60%

 

Aquests terminis s’ entendran aplicables al personal amb l’antiguitat  no congelada, donant per entès que els operaris/es amb l’antiguitat congelada,  no continuaran sumant anys el mateix, igual a tot el personal que podria contractar  a partir de la data en que és va prendre aquest acord.

 

Art.9. Plus de transport.

S’estableix un plus de transport a la quantitat que, per cada categoria professional, figura a les taules del present conveni.

 

Art. 10. Gratificacions Extraordinàries.

Tots els treballadors/es regits per el present conveni, tindran dret, independentment de la seva categoria professional, a 3 gratificacions extraordinàries durant l’any, que seran les de nadal, estiu i beneficis, que se pagaran en els mesos de Desembre, Juliol i Març respectivament, abonant a raó de 30 dies de salari base més antiguitat.

 

Art. 11.Vacances.

Tots els treballadors/es afectats per el present conveni, tindran dret a gaudir de 30 dies naturals de vacances anuals retribuïdes, fitxant el període del seu gaudir de comú acord entre la direcció de l’empresa i la representació dels treballadors/es.

Els treballadors/es, tindran dret a conèixer  la data per gaudir de les seves vacances amb una antelació mínima de 2 mesos.

 

Art.12. Llicències retribuïdes.

El treballador/es amb previ  avís y justificació, podrà absentar-se del treball amb dret a remuneració per algun d’aquests motius pel temps següents:

a-15 dies naturals en cas de matrimoni

b-2 dies hàbils en cas de naixement de un fill/a, en fermetat greu o mort de parents, fins el segon grau de consanguinitat o afinitat. Quan per tal motiu el treballador justifiqui la necessitat de un desplaçament fora de les illes, aquest temps se incrementarà amb el temps màxim de 4 dies.

c- 1 dia per  trasllat de domicili habitual.

d- Per al temps indispensable per el compliment d’un deure inexcusables de caràcter públic i personal.

e- Per realitzar funcions sindicals de representació del personal dins els terminis establerts legalment.

f- Per  el temps indispensable per a l’assistència pròpia a metges especialistes, sempre que assisteixin amb volants expedits per

el metge de capçalera. Aquesta llicència tindrà durada com a màxim mitja jornada si el treballador s’ha de desplaçar, el temps necessari per la consulta si son visites locals (L’empresa entregarà un amprés en el que s’indicarà l’hora de sortida del treball, i aquest tindrà que ser emplenat per l’ especialistes, posant l’hora de sortida del consultori).

 

Art. 13. Jornada Laboral.

La jornada laboral serà de 40hores setmanals, distribuïdes de dilluns a divendres.

 

Art. 14 No discriminació.

No podrà existir discriminació de les persones, ni positiva ni negativa, en raó del seu sexe.

S’atendrà, per tant, a la capacitat de les persones per exercir una labor o lloc de treball, sense que tingui influència en això la seva condició masculina o femenina.

 

Art. 15. Igualtat d’oportunitats, no discriminació i gènere neutre.

Les parts signatàries d’aquest conveni declaren la seva voluntat de respectar i fer respectar el principi d’igualtat de tracte en el treball amb caràcter general, no admetent-se discriminacions per raó de sexe, estat civil, edat, raça o ètnia, religió o conviccions, discapacitat, orientació sexual, idees polítiques, afiliació o no a un sindicat, etcètera.

Es posarà  especial atenció quant al compliment d’igualtat d’oportunitats entre homes i dones en l’accés a l’ocupació, promoció professional, la formació, estabilitat en l’ocupació i la igualtat salarial en treballs d’igual valor.

Les parts signatàries del present Conveni de forma conscient i decidida assumeixen el text de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes especialment el Títol IV de la mateixa que regula el dret al treball en igualtat d’oportunitats, declarant que el present text articulat  està negociat per a la seva aplicació sense cap tipus de fissura, tant per a dones com per a homes, per la qual cosa qualsevol cita en el mateix referit a persones (treballadors/es, categories professionals, llocs de treball, familiars de treballadors, etcètera), fugen en tot moment i en qualsevol cas d’afavorir un llenguatge sexista, utilitzant, en la mesura del possible i de gènere femení com al masculí, sense cap apunt de discriminació, assumint d’aquesta manera l’establert en la referida Llei d’Igualtat en l’apartat 11, de l’article 14 de la mateixa en aquesta matèria.

 

Art. 16. Mesures laborals sobre assetjament moral i assetjament sexual

Les parts afectades pel presents Conveni, assumeixen el compromís de vetllar perquè impera en l’empresa un ambient exempt de risc per a la salut i, en concret, per a l’assetjament sexual i/o assetjament moral.

Per tot això les parts signatàries del conveni manifesten el seu compromís per vetllar el manteniment d’entorns laborals positius, prevenir el comportaments d’assetjament i, perseguir i solucionar aquells casos que es produeixen en l’àmbit laboral, sancionant-se degudament, ja encara amb major vehemència si aquesta conducta és duta a terme prevalent-se d’una posició jeràrquica.

 

Disposicions Addicionals.

 

Disposició addicional primera.

En tot lo no previst en el present conveni, s’estarà a lo dispost a l’Estatut de treballadors i demés normatives laborals vigents de caràcter general.

 

Disposició addicional segona.

Queda constituïda a partir de la firma del present conveni una comissió paritària d’interpretació y vigilància del conveni, formada per un representant  de cada part negociadora, es a dir un per  la part d’empresarial i l’altre per la representació dels treballador/es. Se designa  expressament per part empresarial a D.Alberto Maria-Forgas Mora o persona a qui ell delegui i per part dels treballadors  a qui ostenti la condició de delegat del personal i , en el cas de que hagués varis, el triat en primer lloc.

 

Disposició addicional tercera.

Es respectaran les següents condicions  adquirides per el personal que en fetxa 15-04-1995 prestava els seus serveis en el centre de treball de Manacor ja extingit.

 

a- L’empresa facilitarà  el mitjà de transport des de Manacor fins a Montuïri en dos trajectes una d’anada i l’altre de tornada, coincidint amb l’horari adequat per l’accés del lloc de treball  dins els horaris habituals.

b- De la jornada setmanal realitzada, 15 minuts diaris de cada dia laboral seran a càrrec de l’empresa, i per lo tant disminuïts de la jornada, si bé el seu gaudir  se farà per acumulació a dies de vacances  o de qualsevol altre fórmula que es pugui acordar amb l’empresa.

Als acords contemplats dins aquesta disposició obeeixen a la compensació per el trasllat del personal que treballava  al centre de Manacor a Montuïri, afectant únicament al col·lectiu abans indicat, per lo que manca de raó en les relacions a qualsevol altre que pugui formar part de la plantilla de l’empresa.

 

Disposició final.

Es fa constar, de conformitat amb lo disposa’t a l’art.82 de l’Estatut dels Treballadors/es, que el present conveni ha estat negociat i subscrit  per els representants legals dels treballadors/es:

 

(dades personals ocultes)

 

I per la representació empresarial, ha estat per les següents persones:

 

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

 

TABLA SALARIAL PER 2.012

1-PERSONAL  D’OFICI.

 

 

 Salari mes

Prima Transp. /mes

Plus compens.antig/mes.

 

 

 

 

Oficial/a1ª

670

108,00

 282,00

Oficial/a 2ª

655

108,00

 264,00

Oficial/a 3ª

651

108,00

249,00

 Pèon/a

651

108,00

205,00

Aprenent/a

651

108,00

144,00

 

2-PERSONAL ADMINISTRATIU/VA I  TECNIC/CA.

 

 

 Salari mes.

 Prima Transp. /mes.

Plus compen.anti./mes.

 

 

 

 

Tècnic/ca G.Sup.

1.215

108,00

505,00

Tècnic/ca G.Med

880

108,00

368,00

Oficial/a 1ª admins

670

108,00

282,00

Oficial /a 2ªadmins.

655

108,00

264,00

Auxi .Admins.

651

108,00

225,00