Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 25007
Acord del Consell de Govern de 21 de desembre de 2012 pel qual s’aproven l’informe d’auditoria interna de recursos humans de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l’àmbit dels serveis generals, la modificació corresponent de la relació de llocs de treball del personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la resta de mesures derivades de l’auditoria que representin canvis d’adscripció de llocs de treball
Versió PDF
Dins els objectius proposats per la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis ocupa un lloc essencial aconseguir una assignació eficient dels recursos humans.
Aquest objectiu s’ha d’aconseguir mitjançant l’adequació de la dotació de recursos humans de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l’àmbit dels serveis generals i l’equilibri entre les càrregues de treball i els recursos humans que siguin adequats per prestar els serveis necessaris a la ciutadania i la consegüent reestructuració de l’Administració autonòmica.
L’Acord del Consell de Govern de 23 de desembre de 2011 (BOIB núm. 3, de 7 de gener de 2012), va aprovar el Pla Estratègic en Matèria de Funció Pública. En la línia d’actuació 1.2 disposa la realització d’una auditoria tècnica de gestió, per departaments, amb mitjans propis, amb la finalitat de comparar la càrrega de treball i les funcions que tenen encomanades amb la seva estructura administrativa i els recursos humans que hi estan adscrits, amb la finalitat de dimensionar adequadament les plantilles i detectar desequilibris en matèria de personal.
L’àmbit d’aplicació d’aquesta auditoria inclou tots els llocs de treball de caire estructural de la relació de llocs de treball (en endavant, RLT), tant de personal funcionari (exclòs el personal docent, l’estatutari i l’eventual), com de personal laboral. Inclou totes les conselleries de la Comunitat Autònoma, a més dels ens del sector públic instrumental que en depenen amb dotació de personal funcionari i laboral de l’RLT.
Durant el segon trimestre de l’any 2012, personal de la direcció general competent en matèria de funció pública ha dut a terme una tasca d’estudi de càrregues per detectar desequilibris en matèria de personal que ha finalitzat amb un informe d’auditoria interna que estableix propostes de millora i recomanacions per a determinades unitats, així com propostes de canvi d’adscripció de llocs de treball per corregir part dels desequilibris detectats.
D’altra banda, l’article 91 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que el Consell de Govern, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, per reestructuració de l’Administració o per necessitats del servei o funcionals, i a l’efecte d’assignar de manera eficient els recursos humans, pot acordar l’adscripció de llocs de treball i del personal que provisionalment o definitivament els ocupa a unitats, conselleries o ens del sector públic instrumental amb personificació pública, diferents dels ens als quals estava adscrit.
Aquests canvis d’adscripció han de respectar en tot cas les retribucions, les condicions essencials de treball i l’illa de residència del personal afectat. Si escau, s’ha de modificar l’adscripció del lloc proveït provisionalment o definitivament per la persona funcionària afectada. Les modificacions proposades en aquest Acord compleixen aquest article.
La proposta de modificació puntual de la relació de llocs de treball corresponent al personal funcionari, elaborada per la direcció general competent en matèria de funció pública, després de l’estudi fet mitjançant l’auditoria tècnica, amb consideració dels suggeriments proposats per les secretaries generals i el grup de treball amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Serveis Generals, ha estat negociada a la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en sessió de dia 19 de desembre de 2012.
Atesos els articles 5.2 e, 91 i 31 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Consell de Govern, a proposta del conseller d’Administracions Públiques, en la sessió de 21 de desembre de 2012, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Aprovar l’informe d’auditoria interna de recursos humans de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l’àmbit dels serveis generals que s’adjunta com a annex 1 d’aquest Acord.
Segon. Aprovar la modificació de la relació de llocs de treball derivada de l’esmentada auditoria, corresponent al personal funcionari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de les Illes Balears que s’adjunta com a annex 2 a aquest Acord.
Tercer. Aprovar la resta de mesures derivades de l’auditoria que representin canvis d’adscripció de llocs de treball dins de cada conselleria o entitat del sector públic amb personal funcionari adscrit i que no impliquin cap modificació de la relació de llocs de treball.
Quart. Autoritzar el conseller d’Administracions Públiques a impulsar les mesures de caràcter general derivades de l’auditoria.
Cinquè. Facultar el vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació i el conseller d’Administracions Públiques perquè adoptin les mesures necessàries per a l’execució d’aquest Acord.
Sisè. La modificació de la relació de llocs de treball derivada d’aquest Acord produirà efectes a partir del dia 15 de gener de 2013. En el termini d’un mes des d’aquesta data, els òrgans competents han d’aprovar l’adaptació de les ordres de funcions corresponents.
Setè. Publicar el contingut íntegre d’aquest Acord i de l’annex 2 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 21 de desembre de 2012
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez