Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 24479
Exp.2012/000011 aprovació definitiva modificació Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.
Versió PDF
No havent-se presentat reclamacions durant el termini d’exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l’Acord plenari provisional de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu sobre la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, el text íntegre de la qual es fa públic en compliment de l’article 17.4 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
ARTICLE 1. Fonament i naturalesa
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març de 2004, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu estableix la taxa per expedició de documents administratiu, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que preveu l’article 57 de l’esmentat Reial decret legislatiu 2/2004, així com pel que estableix la Llei 25/1.998 de 13 de juliol, de reordenació de les prestacions patrimonials de caràcter públic.
ARTICLE 2. Fet imposable
1. Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d’expedients de què entengui l’administració o les autoritats municipals.
2. A aquests efectes, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi set provocada pel particular o redundi en benefici seu encara que no hi hagi hagut sol·licitud expressa de la persona interessada.
ARTICLE 3. Subjecte passiu
Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.
ARTICLE 4. Responsables
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l’article 42 de la Llei general tributària.
2. Seran responsables subsidiaris de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l’article 43 de la Llei general tributària.
ARTICLE 5. Bases
Constituirà la base de la present exacció la naturalesa dels expedients a tramitar i documents a expedir.
ARTICLE 6. Tarifes
La tarifa a aplicar per tramitació completa serà la següent:
| Epígraf 2. Certificacions: |
||
| 2.1 |
Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixi la Secretaria o Intervenció de l'Ajuntament o Alcaldia sobre els documents o dades obrants a l'Ajuntament |
4,00 € |
| 2.2 |
Certificats de residència, per cada certificat (gratis en internet) |
1,00 € |
| 2.3 |
Per cada certificat que emetin els departaments o Serveis Municipals en expedients administratius o en virtut de manament judicial, a instàncies de part i en interès particular sense perjudici dels altres documents que procedeixin serà de |
50,00 € |
| 2.4 |
Per cada certificació d'antiguitat d'habitatges que emetin els Serveis Tècnics Municipals en expedients administratius a instàncies de part i en Interès particular, sense perjudici dels altres documents que corresponguin, i sempre que per a l'emissió del certificat sigui necessària visita de comprovació pels serveis municipals, per cada certificat |
300,00 € |
| 2.5 |
Certificació de qualificació Urbanística i Llicències de Segregació en sòl rústic |
75,00 € |
| 2.6 |
Certificació d'ús |
75,00 € |
| 2.7 |
Certificació d'Infraestructures |
75,00 € |
| 2.8 |
Certificació Final d'Obra 0,5 % mensual des de la data d'inici de les obres fins avui de finalització de les obres de l'import satisfet de l'Impost sobre construccions, Instal·lacions i obres amb un import mínim de |
63,00 € |
| 2.9 |
Llicències de segregació en sòl urbà |
75,00 € |
| 2.10 |
Llicència de primera ocupació per habitatge (amb un màxim de 400 € per expedient) |
100,00 € |
| 2.11 |
Llicència d'aparcaments temporals |
300,00 € |
| 2.12 |
Llicència temporal autorització venda productes agrícoles |
300,00 € |
|
Epígraf 3. Informes: |
||
| 3.1 |
Informe de Qualificació Urbanística |
75,00 € |
| 3.2 |
Informe de Viabilitat de projectes |
75,00 € |
| 3.3 |
Informes relatius a la Policia local |
|
| 1.- Per informació sobre dades relatives a un fet en el qual hagi intervingut la Policia local, quan no impliqui desplaçament |
12,00 € |
|
| 2.- Per informació sobre dades relatives a un fet en el qual hagi Intervingut la Policia local, quan sigui necessari el desplaçament del personal de la Policia local |
35,00 € |
|
| 3.- Per confecció d'extractes informatius per a accidents de trànsit |
75,00 € |
|
| 4.- Per confecció d'informe per accident de trànsit |
185,00 € |
|
| 3.4 |
Visita comprovació per a tràmits urbanístics, inspecció i altres tràmits administratius. |
50,00 € |
|
Epígraf 4. Permisos, llicències i autoritzacions: |
||
| 4.1 |
Carnet municipal per a conductor d'autotaxi i altres vehicles de lloguer: |
|
|
50,00 € |
|
|
50,00 € |
|
| 4.2 |
Autorització per a celebració de balls de saló, música en viu i tocadiscs per a un dia determinat que se sol·liciti pel particular. |
50,00 € |
| 4.3 |
Obtenció i renovació de Llicència de tinença d'animals potencialment perillosos. |
|
| 1.- Primera concessió i renovació (inclou expedició de targeta acreditativa) |
60,00 € |
|
| 2.- Expedició de duplicat de targeta acreditativa de llicència d'inscripció en el registre d'animals potencialment perillosos |
20,00 € |
|
ARTICLE 7. Exempcions
Estaran exempts de la taxa reguladora d’aquesta ordenança:
a) Les persones acollides a la beneficència municipal.
b) Els documents expedits a instància d’institucions i autoritats civils, militars o judicials, per tenir efectes en actuacions d’ofici.
c) Les autoritzacions a menors per concertar contractes laborals.
d) No s’inclouen en els supòsits d’exempcions les certificacions o documents que expedeixi l’administració municipal en virtut de sol·licitud mitjançant ofici de jutjats o tribunals per tota classe de plets, les quals no s’entregaran ni remetran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.
ARTICLE 8. Administració i cobrança
1. Els documents que hagin d’iniciar un expedient es presentaran a les oficines municipals o en les assenyalades en l’article 66 de la Llei de procediment administratiu.
2. Les quotes es pagaran mitjançant l’estampació del segell municipal corresponent, en les oficines municipals en el moment de la presentació dels documents que inicien l’expedient.
3. Els documents rebuts a través de les oficines assenyalades en l’article 66 de la Llei de procediment administratiu, seran admesos provisionalment, però no se’ls podrà donar curs sense el pagament previ dels drets; a aquest fi es requerirà a la persona interessat que en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents mitjançant l’aportació dels segells municipals necessaris, amb l’apercebiment que, transcorregut l’esmentat termini sense efectuar-lo, es tindran els escrits per no presentats i s’arxivaran.
ARTICLE 9.
Els drets per cada petició de recerca d’antecedents es meritaran encara que el resultat sigui negatiu.
ARTICLE 10. Bonificacions de la quota
No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades en la tarifa d’aquesta taxa.
ARTICLE 11. Meritació
1. Es merita la taxa i neix l’obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.
2. En els casos a què es refereix el número 2 de l’article 2, la meritació es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que prevegin l’actuació municipal d’ofici quan aquesta s’iniciï sense prèvia sol·licitud de la persona interessada però redundi en benefici seu.
ARTICLE 12. Infraccions i sancions
Per tot el que fa a la qualificació d’infraccions tributàries, així como a les sancions que hi corresponguin en cada cas, s’haurà d’aplicar el que disposen els articles 181 i següents de la Llei general tributària.
DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA
La present ordenança fiscal, va ser aprovada pel Ple d'aquest Ajuntament en sessió ordinària celebrada el 31 d'octubre de 2012, i publicada en el BOIB número ____ de data _________, i romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
Santa Eulària des Riu, 17 de desembre de 2012
L’alcalde,
Vicente Marí Torres