Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 24064
Servei de Mercats. Acord ple Ajuntament de data 29/11/2012 aprovació tarifes Mercapalma 2013
Versió PDF
El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària de 29/11/2012 va acordar el següent:
«El servei de Mercat Central de Fruites i Hortalisses, prestat per l’Ajuntament de Palma en règim d’empresa mixta, a través de l’entitat Mercados Centrales de Abastecimiento de Palma de Mallorca S.A. (MERCAPALMA S.A, amb CIF A07021751), determina l’aplicació de les corresponents tarifes, que són les que resulten aprovades per la Corporació municipal, d’acord amb les previsions contingudes al vigent Reglament de prestació del Servei de la Unitat Alimentària MERCAPALMA (aprovat definitivament mitjançant acord plenari de data 24-06-04, publicat al BOIB núm. 163 de data 18-11-04), preveient l’article 32 la revisió i actualització de dites tarifes amb caràcter ordinari, periòdicament.
En data 30-10-2012 el Director Gerent de MERCAPALMA S.A, ha presentat al Registre General de la Corporació una sol·licitud d’aprovació d’una revisió tarifària per a l’exercici 2013 pel que fa als conceptes de “Parades de fruites i hortalisses” i “Entrada de vehicles”. La tarifa en concepte de “Bàscula” romandrà igual. S’adjunta a l’efecte certificació de l’aprovació inicial de les noves tarifes pel Consell d’Administració de MERCAPALMA S.A. en sessió de data 26-10-12, així com un estudi econòmic justificatiu al respecte.
Pel que fa específicament al concepte “Parades de fruites i hortalisses”, s’indica en la documentació presentada la necessitat d’ajustar la tarifa de 454,25 euros/parada/mes, vigent per a 2012, a la dada oficial de variació anual de l’IPC 2012, una vegada coneguda definitivament la mateixa a la finalització de l’exercici, més el 50% de la dada oficial de variació anual de l’IPC 2010.
Cal recordar que, a instàncies dels majoristes de fruites i productes hortícoles (acord de MERCAPALMA amb la patronal de data 1-04-11 en relació amb l’acord de data 18-05-00), aquestes concretes tarifes per a 2011 no variaren; i que per a 2012 s’ajustaren a la variació d’IPC durant 2011 més un primer 50 % de la variació IPC de 2010 (acord plenari municipal de data 24-11-11).
Havent-se sol·licitat informe a la Intervenció municipal, aquesta ha informat favorablement la proposta de tarifes per 2013, indicant que, amb les tarifes proposades, se cobreix com a mínim el cost del servei i se n’assegura el total finançament, d’acord amb les previsions dels costs i dels ingressos formulades pel Director-Gerent al seu estudi econòmic, estimant-se així que la revisió tarifària proposada s’ajusta, des d’un punt de vista econòmic, a les previsions contingudes a l’article 32 del citat Reglament de prestació del Servei de la Unitat Alimentària MERCAPALMA S.A. Pel que fa específicament al concepte “Parades de fruites i hortalisses”, indica l’informe de la Intervenció municipal que, partint de la tarifa vigent per a 2012 de 454,25 euros/parada/mes, la tarifa per dit concepte per a 2013 es determinarà quan es xifri
oficialment per l’I.N.E. el percentatge de variació interanual de l’IPC de desembre 2011 a desembre 2012 a nivell nacional; variació a la qual s’afegirà, d’acord amb la proposta elevada per MERCAPALMA, un 1,50 %, corresponent al 50% del 3,00 %, que és la xifra, determinada oficialment per l’I.N.E., de la variació interanual de l’IPC de desembre 2009 a desembre 2010. Conclou l’informe que dits concrets ajustaments es subjecten a les citades previsions reglamentàries sobre cobrir com a mínim el cost del servei i assegurar-ne el total finançament.
D’acord amb l’exposat, el T.A.G. Cap de Servei que subscriu és del parer que, de conformitat amb el que s’estableix en l’article 123.1, apartats k) i p), de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de Mesures per a la Modernització del Govern Local, l’article 32 del Reglament de prestació del Servei de la Unitat Alimentària MERCAPALMA (acord plenari de data 24-06-04, publicat al BOIB núm. 163 de data 18-11-04), i altra normativa concordant d’aplicació, i a instància de la Ilma. Sra. Regidora de l’Àrea delegada de Sanitat i Consum, a qui està adscrita l’empresa mixta MERCAPALMA SA d’acord amb el Decret de Batlia núm. 05309 de data 26-03-2012 que refon els decrets d’organització dels serveis administratius d’aquesta Corporació, per part del Ple de l’Ajuntament es podria adoptar el següent
A C O R D
PRIMER.- Aprovar les tarifes per a l’exercici 2013 corresponents al servei de Mercat Central de Fruites i Hortalisses prestat per l’empresa mixta Mercados Centrales de Abastecimiento de Palma de Mallorca S.A. (MERCAPALMA S.A.), en base a la sol·licitud de revisió, aportant el pertinent estudi econòmic justificatiu, presentada pel seu Director-Gerent, previ acord de data 26-10-2012 adoptat a l'efecte pel Consell d’Administració de l'entitat, i ateses les previsions contingudes a l’article 32 del vigent Reglament de prestació del Servei de la Unitat Alimentària MERCAPALMA.
Dita revisió tindrà efecte a partir de l' 1 de gener de 2013.
El detall de la revisió tarifària aprovada és el següent:
| TARIFA |
Tarifes 2012 |
Tarifes 2013 |
| Parades fruites i hortalisses |
454,25 €/lloc/mes |
IPC real 2012 més el 50% del IPC 2010 |
| Bàscula |
1,15 €/pesada |
1,15 €/pesada |
| Entrada |
0,15/1,00/1,05/1,50/2,60/3,50/ 4,25 €/ vehicle segons tonatge (IVA inclòs) |
0,15/1,05/1,10/1,55/2,75/3,70/ 4,45 €/ vehicle segons tonatge (IVA inclòs) |
Pel que fa específicament al concepte “Parades de fruites i hortalisses”, i partint de la tarifa vigent per a 2012 de 454,25 euros/parada/mes, la tarifa per dit concepte per a 2013 es determinarà definitivament quan es xifri oficialment per l’Institut Nacional d’Estadística el percentatge de variació interanual de l’IPC de desembre 2011 a desembre 2012 a nivell nacional; i a dita variació s’afegirà el 1,50 % en concepte del 50% de la xifra de variació interanual de l’IPC de desembre 2009 a desembre 2010. Aquests ajustaments tindran efecte des de l’1 de gener de 2013.
SEGON.- Remetre al BOIB el present acord per a la seva publicació i aplicació a partir de l’1 de gener de 2013.»
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb l'article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/99, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació.
En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant del Jutjat del contencios-administratiu del Tribunal Superior de Justicia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats de de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 4 de desembre de 2012
La cap del Departament de Medi Ambient, Sanitat i Consum
p.d. Decret de Batlia 22906/2011 (BOIB 187 de 15/12/2011)
Rosa Llinàs Bosch