Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 23719
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de les Diverses modificacions al procés productiu respecte al projecte bàsic a la planta de tractament d’oli mineral usat, de Lloseta, de Worp Islas Baleares S.L.
Versió PDF
En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb la Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 19 de juliol de 2012
ATÈS
1.Que WORP Islas Baleares SL ha sol·licitat una modificació de l’AAI consistent en diverses modificacions al procés productiu respecte al projecte bàsic.
2.Que la documentació aportada justifica que es tracta d’una modificació no substancial, en compliment de l’art. 10.2 de la Llei 16/2002, d’1 de juliol.
3.Que els informes emesos pels diferents departaments són favorables, consideren la modificació com a no substancial i proposen una sèrie de condicionants.
ACORDA
informar favorablement l’atorgament de la modificació no substancial de l’Autorització Ambiental Integrada de la planta de tractament d’oli mineral usat de Lloseta, consistent en diverses modificacions al procés productiu respecte al projecte bàsic, amb les condicions d’explotació, capacitat i processos indicats al projecte tècnic que acompanya la sol·licitud i amb subjecció a les següents condicions:
1.Respecte a l’autorització ambiental integrada en vigor:
-Es modifica el condicionant 1 (Objecte) per tal d’introduir els canvis al sistema productiu.
-Es modifiquen els condicionants 5 i 6 per adaptar-los a les noves quantitats de matèries primeres consumides i producció anual estimada.
-Es modifica el condicionant 7.2 de residus perillosos autoritzats a produir.
-Es modifiquen els condicionants 7.3.3, 7.3.5, 7.3.6, 7.3.9 i 7.3.10 per adaptar-los al canvi normatiu.
-Es modifica el condicionant 8.2 de consums per plasmar el nou sistema de rentat de gasos.
-Es modifiquen els punts 1 i 2 del condicionant 8.3 per indicar la nova nomenclatura assignada als dipòsits i el canvi de capacitat dels mateixos.
-S’afegeix un nou punt (8) al condicionant 8.3 referent al sistema de refredament de gasos.
-Es modifica el condicionant 8.4 per afegir la monitorització del aigua del sistema de rentat de gasos durant la fase pilot.
-Es modifiquen els punts 5, 7, 8 i 10 del condicionant 8.5 per plasmar el nou sistema de rentat de gasos.
-Es modifica el condicionant 9 d’atmosfera en la seva totalitat.
-Es modifiquen els condicionants 9.3 i 9.4 referents a contaminació lumínica i de renous i es traslladen al capítol 10 de requisits de seguretat i activitats com a condicionants 10.3 i 10.4.
-S’elimina el punt 3 de l’apartat de seguretat industrial ja que la instal·lació ja no produirà energia elèctrica en règim especial.
-Es modifica el capítol 11.4 de control documental.
2.La redacció de l’autorització ambiental integral és la següent:
L’activitat es compon del següent conjunt d’instal·lacions:
-Unitat de procés: equips de processament, recipients i Flare (xemeneia) on es cremen els gasos no condensats del procés i altres gasos de venteig procedents dels dispositius de seguretat i dels dipòsits d’emmagatzematge.
-Zona d’emmagatzematge:
1.Emmagatzematge exterior, mitjançant dipòsits verticals disposats en una cubeta impermeabilitzada, on s’emmagatzemarà l’oli mineral usat, l’aigua decantada i l’aigua de procés i provinent del rentat de gasos.
2.Emmagatzematge enterrat, mitjançant dipòsits horitzontals de doble paret, on s’emmagatzemarà el diesel obtingut per a la seva comercialització, així com el remanent de nafta que servirà de combustible als generadors per a la producció d’energia elèctrica.
3.Emmagatzematge dels residus sòlids (coque) produïts que serà recollit per un gestor autoritzat.
-Dipòsits d’emmagatzematge
| Identificador |
Producte emmagatzemat |
Capacitat (m3 ) |
Disposició |
Mesures adicionals de seguretat |
| T1.01 a 04 |
Oli mineral usat |
62 |
Aeri-eix vertical |
Cubeta de retenció de 67 m3 |
| T2.03 |
Aigua decantada |
10 |
Aeri–eix vertical |
|
| T2.04. |
Aigua de procés i rentat de gasos |
10 |
Aeri–eix vertical |
|
| T3.01 a 03 |
Diesel oil |
60 |
Soterrat de doble paret – eix horitzontal |
Sistema de detecció de fuites entre els dipòsits interior i exterior. |
| T4.01 |
Nafta |
30 |
Soterrat de doble paret – eix horitzontal |
|
| T5.01 |
Coque |
10 |
Contenidor tancat |
|
-Zona de càrrega i descàrrega: zona centralitzada de les maniobres de càrrega, descàrrega i transvasament de l’oli mineral usat i el diesel produït.
-Edifici d’oficines i serveis: dedicat a la part administrativa de la propia planta, serveis, laboratori de control, taller de manteniment.
-Grup contra incendis: sala amb un grup contra incendis format per una bomba principal i una bomba jockey i un aljub de 64 m3 (50 m3 de reserva contra incendis i 14 m3 per altres usos).
-Generadors: dos generadors de 120 KVA cada un, de funcionament altern, alimentats a partir del remanent de la nafta mesclada amb els hidrocarburs més pesats procedents del procés. L’energia produïda servirà per abastir les necessitats de la planta.
-Vials d’accés: permeten l’accés de vehicles autoritzats o d’emergències a totes les zones, disposen d’una xarxa de drenatge que condueix les aigües potencialment hidrocarburades al separador d’hidrocarburs.
-Separador d’hidrocarburs: previ a la connexió amb la xarxa de clavegueram pública es connectarà un separador d’aigües hidrocarburades.
| Matèria primera |
Consum anual estimat |
|---|---|
| Oli mineral usat |
5000 m3 |
| Energia Elèctrica |
72 Mwh (autoabastiment) |
| Aigua (renat de gasos emesos pels cremadors) |
12m3 |
| DEHA 99 (Dietilhidroxilamina) |
500 dm3 |
| GLP (Propano) |
140 kg |
| Catalitzador SYXF SORBING AGENT |
250 kg |
| Catalitzador DIESES NON-HYDRO-DEWAXING CATALYST |
|
| Productes finals |
Producció anual estimada |
|---|---|
| Hidrocarburs: |
4300 m3 |
| Diesel-oil |
4150 m3 |
| Nafta |
150 m3 |
| Coc (residu) |
600 T |
| Aigua de procés i rentat de gasos |
212 m3 |
| Temps de funcionament |
|
| Residu |
Codi LER (O.Mam/304/2002) |
Quantitat Màxima Anual (m3) |
Codi Llei 22/2011, Annex II |
|---|---|---|---|
| Olis minerals clorats de motor, de transmissió mecànica i lubricants |
13 02 04* |
5000 |
R9 |
| Olis minerals no clorats de motor, de transmissió mecànica i lubricants |
13 02 05* |
* Residu perillós
| Residu |
Codi LER (O.Mam/304/2002) |
Quantitat Màxima Anual (kg) |
Codi Llei 22/2011, Annex II |
|---|---|---|---|
| Llots de separadors d’aigua/substàncies olioses |
13 05 02* |
- |
D9 |
| Envasos que contenen restes de substàncies perilloses o estan contaminats per aquestes substàncies |
15 01 10* |
105 |
R3 i R4 |
| Absorbents, materials de filtració (incloses els filtres d’oli no especificats en una altra categoria), draps de neteja i roba protectora contaminats per substàncies perilloses. |
15 02 02* |
275 |
R8 i D5 |
| Catalitzadors usats contaminats amb substàncies perilloses |
16 08 07* |
250 |
R8 i D5 |
| Residus combustibles sòlids que contenen substàncies perilloses. |
19 02 09* |
600.000 |
R3, R5 i R7 |
| TOTAL |
|
600.630 |
|
En cas que les quantitats de residus superin aquesta quantitat per causes puntuals, accidentals o imprevistes, s’haurà de donar coneixement al departament competent en matèria de residus.
-Que l’empresa titular de l’autorització declari oficialment la renuncia a continuar exercint l’activitat de gestió de residus perillosos.
-Que l’organisme autoritzant emeti un dictamen tècnic que certifiqui la clausura de les instal·lacions.
-Que es compleixin totes les condicions exigides a l’AAI.
a.Segons allò que disposa l’article 15 del Reial decret 833/1988, es podrà efectuar un emmagatzematge temporal del residus indicats a les instal·lacions, durant un període màxim de sis mesos en les condicions i amb els mitjans prevists a la memòria presentada per WORP ISLAS BALEARES, SL.
b.Els residus produïts hauran d’estar sempre disposats en contenidors completament separats uns dels altres i diferenciats en les distintes zones d’emmagatzematge, que han d’estar cobertes per evitar el contacte directe de les aigües de pluja.
Quant a la gestió d’olis minerals usats es d’aplicació l’establert al Real Decret 679/2006, de 2 de juny, pel qual es regula la gestió d’olis industrials usats i als Sistemes Integrats de Gestió (SIG) autoritzats a la CAIB.
Els dipòsits en superfície estaran a una cubeta comuna de 133.50 m2 y un volum de 67m3, amb un pendent de l’1%, de forma que els possibles vessaments es dirigeixin a la arqueta de recollida a través d’un embornal. Aquesta cubeta estarà impermeabilitzada amb pintura epòxida i tots els dipòsits comptaran amb dispositius per evitar el vessament.
Els dipòsits de combustible seran soterrats i disposaran de doble paret amb un sistema de detecció de fuites entre el dipòsit i la paret. (detector de nivell).
a.Usos productius. Es preveu el consum anual de 12 m3 d’aigua pel sistema de rentat de gasos.
b.Usos no productius. Els consums principals provindran del sistema sanitari i del sistema contraincendis. En ambdós casos provindrà de l’aljub.
8.3 Emissions
Segons la documentació aportada els efluents generats a les instal·lacions i la seva gestió són els següents:
1.Aigua de procés: s’emmagatzemarà a un dipòsit de 10 m3 de capacitat (T2.04). La seva composició esperada es descriu al projecte i es resumeix a continuació:
| T |
60-80 ºC |
| pH |
12-12.5 |
| COD |
4.000-40.000mgO2/l |
| Oli |
500 mg/l |
| Cloruros |
300 mg Cl-/l |
| Calcio |
700-900mgCa/l |
| Sòlids en suspensió |
100mg/l |
Es duran a gestor autoritzat.
Es preveu una generació d’uns 200 m3/any. Altres possibles components que no apareixen a les aigües i que l’oli d’origen pot contenir, són transformats pel procés d’elevada temperatura (600-800ºC), o passen al residu sòlid final anomenat coque. La seva composició es monitoritzarà durant la fase pilot de funcionament.
2.Aigua decantada. L’aigua continguda a l’oli es separarà per decantació i s’emmagatzemarà al dipòsit T2.03. es durà a gestor autoritzat. El volum i la seva caracterització es determinaran durant la fase pilot de funcionament de la planta.
3.Aigües pluvials. Xarxa de drenatge i sanejament.
Totes les superfícies estaran adequadament impermeabilitzades.
Les xarxes de drenatge permetran separar:
a.Aigües potencialment hidrocarburades i hidrocarburades de les zones de càrrega i descàrrega. Es recolliran a un col·lector amb un tancament sifònic per evitar la fuita de gasos i es conduiran al separador de greixos.
b.Aigües no contaminades procedents de les teulades i dels embornals de recollida dels vials que no siguin susceptibles d’estar contaminades. Es recolliran de forma separada a la resta i es reutilitzaran per reg i la neteja de les zones industrials.
c.Aigües pluvials de la cubeta de retenció dels dipòsits d’emmagatzematge superficials. Serà independent de la recollida de pluvials i estarà sempre tancat .L’aigua de pluja es conduirà a un embornal amb una reixa separadora de sòlids, l’embornal servirà de punt de presa de mostres. En cas de pluja s’analitzarà i la seva gestió s’efectuarà en base a la presència d’hidrocarburs. Si n’hi ha es faran passar pel separador d’hidrocarburs.
4.Purgues de la instal·lació d’aire comprimit. Les purgues són d’aigua condensada que pot tenir traces d’oli lubricant. Seran tractades al separador d’hidrocarburs i s’estima una producció de 22 l/dia equivalents a uns 8 m3 anuals.
5.Aigües de neteja de zones industrials. Són aigües amb possibles traces d’oli mineral i diesel. Es gestionaran al separador d’hidrocarburs. S’estima un cabal de 840 l/setmana (306 m3 anuals).
6.Aigües residuals d’oficines, vestuaris i laboratori: aniran a la xarxa de clavegueram del polígon industrial. Al laboratori es gestionaran els productes perillosos adequadament. S’estima una producció de 563 l/dia (205 m3 anuals).
7.Separador d’hidrocarburs (separador-clarificador).Consisteix en un tanc de fibra de vidre amb tres compartiments. Al primer hi ha decantació de sòlids i els líquids no miscibles amb aigua floten. L’aigua passa al segon tanc on decanten els llots i floten els greixos. L’aigua passa llavors al tercer compartiment i d’allà a la xarxa de clavegueram. Es calcula un rendiment del 95% i una concentració d’hidrocarbus màxima de 5 ppm a l’efluent.
El disseny s’ha fet en base a una precipitació màxima diària de 100 mm, i una superfície de 2.500 m2.
8.Aigües del sistema de refredament de gasos. Es preveu la generació de 12m3 anuals que es gestionaran amb les aigües de procés.
Durant la fase pilot de la planta, es preveu com una de les tasques principals, realitzar monitoritzacions de les aigües de procés, les aigües de decantació i les aigües del sistema de rentat de gasos.
El projecte proposa un control quinzenal els primers tres mesos de funcionament, mensual el primer any i trimestral a partir de llavors. No s’especifiquen els paràmetres a controlar.
Segons la proposta el punt de mostreig estarà desprès del separador d’hidrocarburs i abans de la seva entrada en la xarxa de clavegueram i es mesuraran hidrocarburs totals.
Atès que no hi ha emissions d’efluents al medi no es considera necessari fer un control de la qualitat del mateix.
A part d’allò disposat al projecte:
1.Les pluvials de les teulades i els vials que no siguin susceptibles de estar contaminades es recolliran de forma separada a la resta i es reutilitzaran per reg i la neteja de les zones industrials.
2.Les aigües potables-sanitàries provindran de la xarxa d’aigües potables del polígon.
3.Els llots i olis separats al separador d’hidrocarburs es buidaran periòdicament i es duran a gestor autoritzat.
4.Els sòlids recollits als filtres de les boques antivessament de la zona de càrrega i descàrrega es podran emmagatzemar temporalment a un contenidor cobert i es duran a gestor autoritzat.
5.Es guardaran els justificants dels buidats periòdics de les aigües de procés, aigües decantades, llots i greixos del separador , els sòlids dels filtres de les boques antivessament i dels llots del sistema de rentat de gasos de com a mínim els darrers tres anys de funcionament.
6.El manteniment de les instal·lacions garantirà la impermeabilització de les soleres tractades amb pintura epòxida
7.Control de vigilància: Es mesuraran els següents paràmetres i periodicitat
| Aigua |
Paràmetre |
Freqüència |
| Decantada |
Nt, Pt, As, Hg, Cd, Zn, Pb AOX, Benzè, Etilbenzè, Ftalat (DEPH), Fenols, COT, HPA, Toluè, Clor total, PCBs, SH2 i NH3. Volum produït. |
Quinzenal els primers tres mesos, mensual els següents 9 mesos i trimestral a partir de llavors. |
| De procés i rentat de gasos* |
Nt, Pt, As, Hg, , Cd, Zn, Pb, AOX, Benzè, Etilbenzè, Ftalat (DEPH), Fenols, COT, HPA, Toluè, Clor total, PCBs, SH2 i NH3 i Dioxines (PCDD) i furans (PCDF). Volum produït. |
Quinzenal els primers tres mesos, mensual els següents 9 mesos i trimestral a partir de llavors. |
| Efluent del separador d’hidrocarburs |
Olis i greixos, Hidrocarburs totals (HPA), Volum produït. |
Quinzenal els primers tres mesos, mensual els següents 9 mesos i trimestral a partir de llavors. |
* Aquest control es farà a l’aigua de procés, a l’efluent de l’aigua de rentat de gasos i a l’aigua del dipòsit T2.04 abans del seu buidat.
8.Les periodicitats del primer any permetran una caracterització de les aigües de procés, les aigües decantades i les aigües de rentat de gasos.
9.Si a resultes d’aquesta no es considera necessari un seguiment tan exhaustiu s’haurà de modificar l’AAI. En tot cas en rebre aquesta informació es determinarà la necessitat d’establir Valors límit d’emissió.
10.Quant als volums d’emissió i els valors límits d’emissió seran els següents:
| Efluent/emissió |
Volum màxim anual |
VLE |
| Aigües de procés: |
200 m3 |
- |
| Aigües decantades |
A determinar en fase pilot |
- |
| Llots, greixos i sòlids de filtres de separador |
A determinar en fase pilot |
- |
| Purgues de sistema d’aire comprimit: |
9 m3 |
- |
| Pluvials aigua emesa a xarxa municipal: |
- |
≤ 5 ppm d’hidrocarburs totals |
| Aigües de rentat de gasos |
12m3 |
|
11.Control documental: amb una periodicitat anual es remetran els resultats dels controls de vigilància al servei que tramita l’AAI.
La instal·lació haurà de complir amb l’establert en la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l’aire i protecció de l’atmosfera, en el Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s’actualitza el catàleg d’activitats potencialment contaminadores de l’atmosfera i s’estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació, així com tota la normativa de desenvolupament que li sigui d’aplicació.
Segons l’annex del Reial decret 100/2011 l’activitat està classificada com a Activitat Potencialment Contaminadora de l’Atmosfera del grup A, codi 09 10 09 01 “Valorització no energètica de residus perillosos amb capacitat >10 t/dia”.
Segons el projecte la instal·lació té 3 focus canalitzats d’emissions a l’atmosfera, la sortida a l’exterior després del rentador de gasos i els dos electrogeneradors que funcionen alternativament.
| Denominació focus |
Activitat |
Grup |
Codi APCA |
| Sortida a l’exterior del rentat de gasos |
Valorització no energètica de residus perillosos amb capacitat > 10 t/dia |
A |
09 10 09 01 |
| 2 Grups generadors d’electricitat |
Motors de combustió interna de potència tèrmica nominal inferior a 1 MWt |
- |
03 01 05 04 |
| Denominació focus |
Alçada (m) |
Diàmetre (m) |
Núm. boques |
| Sortida a l’exterior del rentat de gasos |
11,03 |
0,35 |
1 |
| 2 Grups generadors d’electricitat |
- |
- |
- |
Els punts de mostreig de totes les xemeneies compliran amb els requisits de l’ordre de 18 d’octubre de 1976, sobre prevenció i correcció de la contaminació industrial a l’atmosfera.
Els accessos i plataformes de treball als punts de mostreig hauran de complir amb la normativa vigent per la qual s’estableixen les condicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball. Els punts de mostreig han de ser accessible en qualsevol moment per poder realitzar les mesures i inspeccions pertinents, i s’ha de disposar de sistemes automàtics per a la pujada d’equips d’anàlisis i material auxiliar.
La instal·lació emet composts orgànics volàtils com a conseqüència del seu procés productiu.
La present autorització es concedeix amb els límits i condicions tècniques que s’estableixen a continuació, a no ser que reglamentàriament s’estableixin límits inferiors.
1.Control emissions canalitzades
Sortida a l’exterior del rentat de gasos
| Contaminant |
Valor límit superior |
Control |
Periodicitat |
| Partícules |
50 mg/Nm3 |
OCA |
Anual |
| COT |
50 mg/Nm3 |
||
| SO2 |
650 mg/Nm3 |
||
| NOx |
250 mg/Nm3 |
||
| CO |
200 mg/Nm3 |
||
| Cd, Cu, Cr, Pb, V, Ni |
------ |
OCA |
Cada tres anys |
| HCl |
------ |
OCA |
Cada tres anys |
Grups generadors amb nafta com a combustible
| Contaminant |
Valor límit superior (referit al 15 % de O2) |
Control |
Periodicitat |
| SO2 |
650 mg/Nm3 |
Autocontrol |
Cada 5 anys |
| NOx |
250 mg/Nm3 |
||
| CO |
500 ppm |
||
| Opacitat |
2 |
2.La Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori podrà modificar d’ofici la freqüència dels controls i l’abast dels contaminants a mesurar, en funció dels resultats obtinguts al control inicial de les emissions o en alguna inspecció per part de l’administració.
3.S’ha de realitzar un primer control de mesures dins un termini de tres mesos des de la data de la posada en marxa de la planta.
4.El mètode de mesura per a cada contaminant serà l’establert a la normativa específica i, en el seu defecte, el considerat de referència. En absència d’aquestes, serà preferiblement l’UNE-EN; en cas que no es pugui aplicar s’haurà de justificar la utilització d’altres mètodes, que seran, per aquest ordre: EN, UNE-ISO i altres mètodes internacionals. Sempre que es publiquin noves normes que substitueixin les indicades, s’aplicaran les més recents.
5.Les emissions mesurades es referiran a condicions normals de pressió i temperatura (101,3 kPA, 273,16 K) de gas sec. Així mateix, es mesurarà l’oxigen, el diòxid de carboni i la temperatura de sortida dels gasos.
Les mesures es realitzaran en condicions representatives d’operació de la instal·lació.
6.Es considerarà que es superen els valors límit d’emissió a l’atmosfera quan la mitjana de les mesures realitzades en una sèrie superi els valors límit fixat en la present resolució i la majoria de les mesures individuals superi el valor límit o 1/3 de les mesures individuals superi el valor límit en un 40%.
7.S’implantaran les mesures correctores necessàries per evitar les emissions difuses de composts orgànics volàtils dels productes del procés: diesel-oil, nafta, quitrà i altres subproductes.
8.El titular de la instal·lació haurà de mantenir actualitzat un registre amb dades de les emissions, aturades, tasques de manteniment, incidències, controls, etc., per a cada focus emissor d’acord amb el disposat a l’article 8 del Reial decret 100/2011. La informació documental (informes, mesures, manteniment...) s’ha de conservar un període mínim de 10 anys.
Per altre banda, d’acord amb l’establert en l’art. 8.3 de la Llei 16/2002, així com el Reglament (CE) núm. 166/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de gener de 2006, relativa a l’establiment d’un registre europeu d’emissions i transferències de contaminants i pel qual es modifiquen les Directives 91/689/CEE i 96/61/CE del Consell (Registre E-PRTR), el titular de l’explotació notificarà al menys un cop a l’any les dades de les emissions a l’atmosfera corresponents a la instal·lació. Aquestes emissions seran trameses, per a la seva avaluació prèvia, al departament competent adjuntant un memòria explicativa de la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades a la base de dades del Ministeri de Medi Ambient (www.prtr-es.es). Les quantitats de contaminants seran mesurades, calculades o estimades, preferentment per aquest ordre.
El titular de l'activitat disposa del preceptiu Pla d’Autoprotecció de l’establiment inscrit en el Registre General de Plans d’Autoprotecció de la Direcció General d’Emergències i l’haurà d’implantar a la totalitat de les instal·lacions i processos que conformen l’activitat. En cas de modificació de la instal·lació s’haurà d’actualitzar el Pla d’Autoprotecció.
El titular de l’activitat ha de:
1.Inscriure les instal·lacions corresponents a la Direcció General d’Indústria, segons les normatives vigents de seguretat industrial, etc. Les instal·lacions previstes han de complir amb la legislació vigent en matèria d’Indústria.
2.Realitzar la inscripció en el Registre Industrial.
3.Donar compliment al Reglament per a la supressió de les barreres Arquitectòniques (Decret 20/2003) en tot el que li sigui d’aplicació.
4.Prevenir els riscs laborals i vetllar per la salut i seguretat dels treballadors, i aquests el deure de complir les mesures de prevenció que s’adoptin, d’acord al que s’estableix a la llei estatal 31/95 de prevenció dels riscs laborals. Les condicions de treball s’han d’ajustar al que s’estableix a les disposicions específiques i reglamentàries en matèria de seguretat laboral. Havent de posar especial atenció en el compliment del RD 374/2001 sobre protecció dels treballadors contra els riscs relacionats amb els agents químics durant el treball.
5.Fer complir als edificis de caràcter industrial les prescripcions de protecció contra incendis indicades al Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel que s’aprova el Reglament de Seguretat contra incendis en els establiments industrials.
Per una altra banda:
1.Les instal·lacions de protecció contra incendis i el seu manteniment s’han d’ajustar al disposat al Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis (RD1942/1993) i normes UNE corresponents.
2.L’emmagatzematge de productes químics s’ha d’adaptar al RD 379/2001, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament d’emmagatzematge de productes químics, i les seves instruccions tècniques complementàries.
3.L’emmagatzematge de productes petrolífers s’haurà d’adaptar al que disposa el RD 2085/1994 pel que es desenvolupa el Reglament d’instal·lacions de productes petrolífers, així com les seves posteriors modificacions.
S'efectuarà una campanya anual de caracterització real dels nivells de renou emesos a l'exterior durant les diverses fases típiques de l'operació en horari nocturn i diürn, per a la comprovació del compliment dels límits establerts a la normativa autonòmica vigent en aquesta matèria, és a dir, la disposició addicional quinzena de la Llei 25/2006, de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, i la Llei 1/2007, contra la contaminació acústica a les Illes Balears, així com els objectius de qualitat acústica indicats en el RD 1367/2007 de 19 d’octubre, pel qual es desenvolupa la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Renou, en el que es refereix a zonificació acústica, objectius de qualitat i emissions acústiques.
Es complirà amb allò que estableix la Llei 3/2005 de 20 d’abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
Aquesta instal·lació no podrà iniciar l’activitat productiva fins que no es comprovi el compliment de les condicions fixades a la present AAI.
Aquesta comprovació es podrà realitzar per l’autoritat competent o mitjançant una entitat certificada col·laboradora d’aquesta, en el termini d’un mes des de la sol·licitud d’inici d’activitat pel titular.
Juntament amb l’esmentada sol·licitud s’aportarà tota la documentació necessària per acreditar el compliment de les condicions fixades a l’AAI, que com a mínim serà:
-Certificat de final d’obra realitzat pel tècnic competent i visat pel col·legi oficial corresponent.
-Document d’acceptació o contractes amb els gestors finals autoritzats per la gestió dels residus perillosos que es generin a la instal·lació.
-Justificant de constitució de la fiança de 50.000 € dipositada a la Tresoreria General de la CAIB.
-Pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil per un import mínim de 600.000€ i rebut de pagament vigent.
-Sol·licitud d’inscripció en el registre d’activitats potencialment contaminadores del sòl de les Illes Balears (RD 9/2005, de 14 de gener – BOE de 18 de gener de 2005).
En qualsevol moment, la Conselleria de Medi Ambient podrà realitzar visita de comprovació i certificar la idoneïtat de les instal·lacions i el manteniment de les condicions inicials que han donat lloc a l’AAI, així com el compliment de les prescripcions tècniques aplicables en virtut de la legislació vigent.
Periòdicament es realitzaran visites de comprovació a les instal·lacions WORP ISLAS BALEARES, SL per part dels tècnics de la Conselleria de Medi Ambient, per tal de comprovar el compliment dels requisits de l’AAI.
D’acord amb l’establert en l’art. 8.3 de la Llei 16/2002, així com el Reglament (CE) núm. 166/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de gener de 2006, relativa a l’establiment d’un registre europeu d’emissions i transferències de contaminants i pel qual es modifiquen les Directives 91/689/CEE i 96/61/CE del Consell (Registre E-PRTR), i pel RD 508/2007, de 20 d’abril, WORP ISLAS BALEARES, SL haurà de trametre les dades sobre quantitats de contaminants emesos, anualment. Aquestes emissions seran trameses, per a la seva avaluació prèvia, a la Conselleria de Medi Ambient adjuntant una memòria explicativa de la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España del Ministeri de Medi Ambient (www.prtr-es.es). Les quantitats de contaminants seran mesurades, calculades o estimades, preferentment per aquest ordre.
+Anualment, s’ha de presentar l’informe del control de les emissions de partícules, COT, SO2, NOx i CO realitzat per un organisme de control autoritzat, a la sortida a l’exterior del rentat de gasos.
+Cada tres anys un informe amb el control de les emissions de metalls i HCl realitzat per un organisme de control autoritzat, a la sortida a l’exterior del rentat de gasos.
+Cada cinc anys un informe del control d’emissions dels grups generadors d’electricitat.
+A més, cada tres anys s’ha de presentar un informe realitzat per un organisme de control autoritzat amb la valoració del compliment de totes les prescripcions d’atmosfera de l’AAI: correcte funcionament dels sistemes de depuració, disposició dels corresponent registres, eficàcia de les mesures correctores implantades, així com identificació de possibles emissions no considerades a aquesta autorització.
El titular de l’activitat enviarà, a l’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar l’AAI un informe del període precedent, abans de l’1 de març de cada any, en el que s’inclourà:
-Residus
+La declaració anual de residus d’acord amb allò que disposa l’article 41.1 de la Llei 22/2011 i l’article 18 del RD 833/1988.
-Emissions i immissions al medi hídric
+Informe anual d’emissions, amb els resultats dels controls de vigilància previstos al punt 8 de la present autorització i indicació de possibles incidències, si és el cas.
-Renous
+Informe anual en el que es remetran els controls d’emissions de renous.
-Industria
+Còpia dels certificats que s’hagin de realitzar en compliment del RD 2085/1994, pel qual es desenvolupa el Reglament d’instal·lacions de productes petrolífers, així com les seves posteriors modificacions.
-En caràcter general
+Les dades exigides pel RD 508/2007 i Reglament (CE) 166/2006, de 18 de gener, s’hauran de comunicar telemàticament al Registre informàtic PRTR-Espanya, dins els terminis que pertoquin, de forma anual.
+Memòria anual sobre la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades al registre PRTR Espanya.
+L’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar les AAI trametrà a cada Direcció General o administració competent la documentació de la que tingui competències.
+Tota la informació que sigui susceptible de tractament informàtic s’aportarà en paper i en format informàtic estàndard.
El titular de l’activitat estarà obligat a complir amb les obligacions establertes a l’article 5 de la Llei 16/2002, d’1 de juliol, i en especial:
-Assumirà tots els condicionants recollits a l’AAI.
-Mantindrà el correcte funcionament de l’activitat.
-Comunicarà a l’Òrgan Ambiental Competent qualsevol incidència que afecti a l’activitat amb repercussió ambiental.
Per una altra banda, el titular queda sotmès al compliment de la Llei 26/2007, de 23 d’octubre, de Responsabilitat ambiental, i als seus desenvolupaments reglamentaris, per tal de prevenir, evitar i reparar els danys mediambientals provocats per la seva activitat.
L’AAI s’atorgarà sense perjudici de tercers i sense perjudici de les demés autoritzacions i llicències que siguin exigibles per l’ordenament jurídic vigent.
14.CAUSES D’EXTINCIÓ
Són causes d’extinció de l’AAI:
-L’extinció de la personalitat jurídica de WORP ISLAS BALEARES, SL.
-La declaració de fallida de l’empresa WORP ISLAS BALEARES, SL, quan la mateixa determini la seva dissolució expressa com a conseqüència de la resolució judicial que la declari.
-Quan es determini una dissolució expressa com a conseqüència de la resolució judicial.
-La no concessió de prorroga de l’Autorització.
L’Òrgan Ambiental Competent, en conformitat a l’article 26 de la Llei 16/2002, podrà modificar les condicions de control ambiental de l’explotació assenyalades a l’AAI, o determinar mesures complementàries que es considerin convenients per a l’adequació o millora de l’activitat.
El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato
Palma, 4 d’octubre de 2012