Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 24098
Bases que han de regir per l’ajuda de rehabilitació entorn rural. Parets de pedra 2012.
Versió PDF
Per Junta de Govern Local de data 04 de desembre de 2012, entre altres, es va acordar aprovar les bases, així com efectuar convocatòria per a la concessió d'ajudes per a la millora de l'entorn rural al terme municipal. de Santa Eulària des Riu i que s'insereixen a continuació.
Article 1.- Objecte de les ajudes i àmbit d’aplicació
1.- Amb la finalitat de contribuir a la conservació i la millora de les finques rústiques amb explotació agrícola i/o ramadera, s’estableix un règim d’ajudes, a les inversions següents:
- Paret seca i reparació de parets.
- Reparació i rehabilitació de sènies, molins de vent i sang.
2.- Els projectes d’inversió que puguin ésser objecte d’ajuda pel règim establert en aquestes bases s’han de localitzar al municipi de Santa Eulària des Riu.
Article 2.- Durada del règim d’ajudes
Les ajudes previstes en aquestes bases es podran concedir fins al 31 de desembre de 2013.
Article 3.- Límit màxim de la despesa
En la concessió de les ajudes esmentades, només es poden adquirir compromisos de despesa fins al límit de 35.000.- €, sense ultrapassar tampoc les disponibilitats pressupostàries. Partida 419.78004 (Ajudes rehabilitació entorn rural).
Article 4.-Beneficiaris
1.- Es poden beneficiar de les ajudes recollides en aquesta línia les persones físiques i jurídiques, de dret públic o privat, que siguin titulars de les finques, situades dins les zones rurals del municipi i resideixin en el municipi de Santa Eulària des Riu.
2.- No podran ser beneficiaris els titulars de finques dedicades a l’agroturisme/turisme rural.
Article 5.- Intensitat i límits de les ajudes
1.- La quantia màxima de les ajudes serà:
Per a les inversions de l’apartat 1, de l’article 1, fins al 40%, per a la reparació de parets, sènies i molins, i fins al 30% per a parets de nova construcció, amb un límit màxim de 3.000,00.- € per beneficiari.
2.- En tot cas, el límit màxim d’ajuda per beneficiari, en el conjunt de les inversions previstes en aquesta base, serà de 3.000,00.- € per any.
Article 6.- Sol·licituds i documentació que s’ha de presentar
Per a sol·licitar la subvenció haurà de presentar-se al registre general d’entrada de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, a C/ Marià Riquer Wallis, 4 baix, la següent documentació:
- Instància.
- Plànol de situació de la finca i de les obres a realitzar.
- Memòria que descrigui la inversió que s’ha de realitzar. Podrà preveure l’aportació de treball propi de l’explotació, sempre que el cost total d’aquesta no superi 6.000,00.- € de la inversió i s’ajusti al preu de mercat vigent.
- Fotografies de la zona a rehabilitar o de nova construcció.
-Certificat d'empadronament.
- Certificació de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i no tenir cap mena de deute amb l’ajuntament de Santa Eulària des Riu, expedit pel departament de recaptació o bé autorizar a l’Ajuntament a acceder a les dades fiscals telemàticament.
Article 7.- Termini de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds es poden presentar fins al 31 de decembre de 2012.
Article 8.- Compromisos que assumeixen els sol·licitants beneficiaris
Els sol·licitants es comprometen que els materials que utilitzaran per a realitzar les inversions previstes en l’article procediran de la zona on sigui ubicada la finca i que la tipologia de les obres s’adaptarà a la típica de l’indret.
Article 9.- Forma de concedir les ajudes
Les ajudes s’atorguen per resolució de la Junta de Govern Local, en el termini màxim de dos mesos, amb l’informe previ dels Serveis Tècnics Municipals on es valoraran els treballs a realitzar.
Article 10.- Termini i forma de justificació del compliment de la finalitat i de l’aplicació de l’ajuda
El temps límit per a la realització de les inversions o activitats objecte d’ajuda serà de sis mesos, prorrogables per a la meitat del període, comptadors des de la notificació de la concessió de l’ajuda, exceptuant que per raó del seu volum o característiques, en la resolució de concessió se n’estableixi un altre de diferent.
Les activitats o inversions es podran començar una vegada realitzada la visita prèvia que certifiqui l’estat actual de les obres a realitzar. Per motius de força major, podran autoritzar-se pròrrogues en l’execució de les inversions de fins a sis mesos, prorrogables per a la meitat del període.
No obstant el que s’ha assenyalat en l’apartat anterior, una vegada presentada la sol·licitud de subvenció, la persona interessada podrà sol·licitar l’inici anticipat de l’execució de l’activitat. Aquesta autorització es considerarà atorgada en el cas que l’Ajuntament no resolgui expressament la denegació en el termini de quinze dies comptadors des que es va cursar la sol·licitud esmentada. Aquesta autorització, en cap cas, suposarà un pronunciament pel que fa a la concessió de la subvenció.
La justificació del compliment de la finalització de les obres, es realitzarà mitjançant:
- Instància comunicant la finalització dels treballs realitzats.
- Fotos dels treballs realitzats objecte d’ajuda.
- Número de conta bancària (20 dígits) per l’ingrés de l’import de la subvenció atorgada.
Article 11.- Forma i règim de pagaments
L’import total de l’ajuda s’ha de pagar a la persona beneficiària un cop que aquesta hagi justificat el compliment de la finalitat per a la qual la subvenció s’ha concedit, en els termes prevists en l’article anterior.
Els pagaments s’han de fer en ferm, mitjançant transferència al compte que la persona beneficiària hagi sol·licitat i la sol·licitud de pagament es deurà efectuar fins el 15 de desembre de l'any 2013.
Santa Eulària des Riu, 10 de decembre de 2012.
L’Alcalde
D. Vicente Marí Torres