Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 24010
Aprovació definitiva modificació de les normes de gestió reguladores del preu públic per prestació de serveis i realització d'activitats de l'escola d'educació infantil municipal d'Inca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

                ACORDS DEFINITIUS

1r. En relació a l’aprovació inicial de les normes de gestió del preu públic per prestació de serveis i realització d’activitats de les escoles d’educació infantil municipals,  per acord de l'Ajuntament Ple en sessió celebrada el 27 de juliol de 2012, resultant que no s’ha presentat cap al·legació ni reclamació, l’acord resta elevat a definitiu i resulta el text definitiu que a continuació es publica íntegrament de conformitat amb l’article 49 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local i de conformitat amb l’article 102,d) de la Llei Municipal i Règim Local de les Illes Balears (Llei 20/2006 de 15 de desembre).

Text annex que es descriu en l’acord anterior:

Normes de gestió del  preu públic per prestació de serveis i realització d'activitats de les escoles d'educació infantil municipals:

 

Capítol I

Naturalesa, objecte i fonament

Art. 1r

1. De conformitat amb el que es preveu a l'article 127, en relació amb l'article 41, ambdós de l’RD legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l'Ajuntament d'Inca continua exigint el preu públic per la prestació de serveis i per la realització d'activitats de les escoles infantils municipals.

2. Objecte. Constitueixen l'objecte d'aquest preu públic les activitats, serveis, prestacions motivades per assistències, estades, alimentació de nins en les escoles d'educació infantil municipals.

3. La duració del curs és des del primer de setembre al trenta-u de juliol. Per tal motiu l'administració del Patronat d’Escoles d'Educació Infantil posa al cobrament onze mensualitats, referides als mesos de setembre a juliol, ambdós inclosos. El nin o nina matriculat en el centre es compromet al pagament de les onze mensualitats esmentades. No obstant això, a discreció del Patronat, les escoles infantils podran donar un servei d’assistència i menjador en els mesos d’estiu.

En tot cas, per tenir dret a reserva de plaça per a l'exercici següent, cal haver abonat les onze mensualitats d'assistència; en cas contrari, es perd el referit dret.

 

Art. 2n

Obligats al pagament

1. Estan obligats al pagament del preu públic regulat en aquesta Ordenança els qui es beneficiïn dels serveis o activitats prestats o realitzats pel Patronat Municipal d’Escoles Infantils a què es refereix l'article anterior.

2. Estan obligades al pagament les persones sol·licitants de la prestació del servei; en cas de manca, els pares i els tutors del nin o la nina beneficiari/ària.

 

Capítol II

Quantia

 

  Art. 3r

1. La quantia dels preus es merita mensualment el primer dia hàbil del mes, a excepció del servei d'alimentació i per l'assistència i estada en horari extraescolar a la tarda, que es merita per mesos vençuts.

2. En cas que els membres de la unitat familiar siguin residents a Inca, les tarifes per assistència i estada es redueixen en un 35 %.

3. En cas d'assistència i estada de dos o més germans, les tarifes per assistència i estada es redueixen en un 25 % a partir del segon germà o germana.

4. En cas d'assistència d'un nin o nina membre d'una família nombrosa, les tarifes per assistència i estada es redueixen en un 25 %.

Les bonificacions dels punts 3 i 4 d’aquest article en cap cas es poden simultaniejar i, per tant, són excloents. Les reduccions dels punts esmentats s’aplicaran sobre la quantitat resultant després de l’aplicació del punt 2, si és procedent.

 

Art. 4t

1. Les tarifes a aplicar són les següents:

  1. Pel servei de menjador per nin o nina al dia....................................................................................................................................... 6,08 €
  2. Mensualment, per l'assistència i estada en horari escolar d'un nin o nina matriculat/ada al primer cicle d'educació infantil.................................................................................................................................................................................................... 287,69 €           
  3. Mensualment, per l'assistència i estada en horari extraescolar a la tarda d'un nin o nina matriculat/ada al primer cicle d'educació infantil..................................................................................................................................................................................................... 61,54 €
  4. Anualment, dins la quota del mes de setembre, per despeses de l’assegurança escolar d'accidents i de responsabilitat civil............................................................................................................................................................................................................. 15,03 €
  5. Anualment, dins la quota del mes de desembre, per despeses de material escolar, agenda i fotocòpies......................................................................................................................................................................................................30,00 €
  6. Noves matrícules. S’efectuarà un ingrés que anirà a fons perdut, només es durà a terme una única vegada durant tot el cicle d'educació infantil.......................................................................................................................................................................................................... 50,00 €
  7. Espais familiars. Es dóna l’oportunitat a famílies sense recursos o sense necessitats d’escolaritzar l’infant de gaudir d’un espai on compartir vivències, problemes, quotes... Per despeses d’aquest taller s’abonarà la següent quota ...........................................30,00 €

2. A les places reservades per als casos derivats dels Serveis Socials Municipals, i amb informe tècnic previ, el Patronat pot atorgar l’exempció de tot pagament o la fixació d'unes quotes no previstes dins els apartats anteriors, quan les circumstàncies socioeconòmiques de la persona sol·licitant manifestin una situació no adequada a les normes o a l'ús que marquin en cada moment un nivell mínim de subsistència.

El Patronat pot demanar qualsevol tipus de prova que acrediti l’estat socioeconòmic esmentat.

Les tarifes descrites en l’apartat 2 d'aquest article s'aplicaran inicialment per al curs escolar i el departament de Serveis Socials en realitzarà el seguiment familiar. No obstant això, sempre que es produeixin modificacions de la situació socioeconòmica i familiar que pugui afectar l’aplicació d’una tarifa diferent a l’acordada, el departament de Serveis Socials n’informarà el Patronat perquè dugui a terme la revisió de quotes corresponent.

 

Capítol III

Normes de gestió

  Art. 5è

1. El preu públic es considera meritat simultàniament a la prestació del servei i a la seva liquidació i recaptació. Es realitza per mensualitats anticipades a les oficines administratives de cada escola d'educació infantil, o en de cas de manca d’aquesta, a les oficines municipals, en base a les dades que rebin dels esmentats centres.

2. Les quotes que per qualsevol causa no hagin estat ingressades s'han d'exigir per la via de constrenyiment en la forma prescrita pel Reglament general de recaptació, per les normes que el complementin o el substitueixin, sense perjudici que el no-pagament de dues mensualitats provocarà o bé l'inici de l'expedient que motivarà l'expulsió del nin o nina, afectat per l'acord del Patronat, o si s'escau, l'inici dels tràmits descrits en l'apartat 2 de l’article anterior.

3. La prestació dels serveis, o sigui l'ingrés dels nins a les escoles d'educació infantil, s'ha d’efectuar mitjançant una sol·licitud adreçada al Sr. President del Patronat del Servei Públic Llar d'Infants.

4. La baixa d’assistència al centre s’ha de sol·licitar per escrit 15 dies abans de finalitzar el mes en curs.

5. Residents a Inca: es justificarà amb un certificat d’empadronament i convivència. Ara bé, segons els membres que surtin empadronats a l’habitatge, o davant empadronaments recents, se’n podran fer revisions per part de la Policia Local a petició del regidor/a delegat/ada per comprovar dita situació.

6. La reincidència en l’endarreriment d’abonament de les quotes (2 cops al llarg del curs) o impagats durant 2 mesos continuats donarà pas a la baixa de l’infant al centre. Els rebuts es faran efectius abans dels primers 12 dies del mes en curs.

 

Capítol IV

Infraccions i sancions tributàries

Art. 6è

1. En matèria d'infraccions i la seva corresponent sanció, cal atenir-se al que disposa la legislació sobre règim local i disposicions complementàries o supletòries.

2. La imposició de sancions no impedeix, en cap cas, la liquidació i el cobrament de les quotes defraudades no prescrites.

 

Art. 7è

En tot allò que no està previst en la present Ordenança ha de ser d'aplicació el que s'estableix en la vigent Llei de règim local i altres disposicions.

 

Disposició final

La present modificació d’aquesta ordenança  entrarà en vigor el dia de la seva publicació íntegra  en el butlletí oficial de la comunitat autònoma de les Illes Balears (B.O.I.B.), i hagi transcorregut el termini que senyala l’article 113 de la Llei municipal i Règim Local de les Illes Balears (Llei 20/2006 de 15 de desembre). El seu període de vigència s’ha de mantenir fins que s’ esdevingui la seva modificació o la seva derogació expressa.

2n.- El referit acord de modificació i les normes reguladores referides es publicaran  en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i s’aplicaran a partir del termini que marca la disposició final de les normes de gestió esmentades.

3r.- Contra el present acord definitiu de modificació de les normes de gestió dels preus públics per la prestació dels serveis i realització d’activitat de les escoles d’educació infantil municipals, de conformitat amb l’article 52.1 de la llei 7/1985, de dos d’abril, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Balears, dins el termini de dos mesos des de el dia següent a la publicació del present acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol de 1998, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-Administrativa.

La present modificació d'aquesta Ordenança entrarà en vigor el dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Inca, 10 de desembre de 2012

 

El Batle

Rafel Torres Gómez