Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 23727
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears del Projecte d’accés a Lloseta des de la Ma-13, Lloseta i Binissalem.
Versió PDF
En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’Annex II de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 19 de juliol de 2012
ATÈS
1.Que el projecte de l’accés a Lloseta des de la Ma-13 es troba a l’annex II de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d'avaluacions d'impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.
2.Que l’òrgan ambiental ha de decidir la subjecció o no del projecte a avaluació d’impacte ambiental en base als criteris de l’art. 44 de l’esmentada llei.
3.Que el projecte preveu donar accés directe des de la Ma-13 a Lloseta, evitant el trànsit per l’interior de Binissalem de tots els vehicles que es dirigeixen a Lloseta, incloent els vehicles pesants.
4.Que es millorarà la seguretat viària de la zona ja que, a més de construir el nou enllaç, es condicionaran les carreteres veïnes.
5.Que el projecte també preveu l’execució d’un carril bici des del nucli urbà de Lloseta fins el nucli urbà de Binissalem, així com un ramal del mateix que connectarà amb la carretera local que es dirigeix cap el nucli urbà de Sencelles.
6.Que el material de préstec necessari per dur a terme l’obra provindrà d’una pedrera autoritzada, adaptada al Pla Director Sectorial de Pedreres i amb llicència municipal.
7.Que s’han proposat mesures correctores respecte de l’impacte acústic sobre unes vivendes situades a uns 15 m del carril d’incorporació del nou enllaç.
8.En el Document Ambiental presentat es proposen diverses alternatives (justificant l’alternativa seleccionada), s’analitzen i valoren els impactes ambientals, es proposen mesures correctores i es defineix el Pla de Vigilància Ambiental.
9.Que s’han analitzat els criteris de l’article 44 de la Llei 11/2006 i no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient. En concret:
a.La posada en marxa del nou enllaç suposarà una nova ocupació del territori però es dur a terme a una zona ja antropitzada per la presència de l’autovia Ma-13.
b.L’àrea d’actuació s’ubica a Sòl Rústic Comú (SRG i AT-H), amb una mínima afecció a una APR d’inundació, i a Sòl Urbà.
c.La zona on es dur a terme el projecte no està afectat per cap espai natural protegit ni per llocs inclosos dins la xarxa natura 2000.
d.Els impactes prevists pel projecte es veuran reduïts per les mesures correctores proposades.
ACORDA
la no subjecció a avaluació d’impacte ambiental del Projecte d’accés a Lloseta des de la Ma-13, en els termes municipals de Lloseta i Binissalem, donant compliment al Document Ambiental presentat, tant pel que fa a les mesures preventives, correctores o compensatòries proposades com al Pla de Vigilància Ambiental, i amb les següents condicions:
D’acord amb l’informe de la Direcció General de Recursos Hídrics:
1.Si l’enllaç previst sobre l’autovia Ma-13 i la Ma-2111A afectés l’obra de fàbrica existent sobre el torrent des Rafal Encès, es comprovarà la seva funcionalitat hidràulica; de no presentar aquesta idoneïtat es recomanarà la seva ampliació.
2.Les solucions, pel que fa a dimensions i característiques hidràuliques de possibles obres de drenatge, endegaments, cunetons, etc., que es projectin, hauran de tenir els corresponents càlculs hidràulics i hidrològics justificatius.
3.En les obres de drenatge que es projectin, en els quals es concentri el flux d’aigua en un punt que pugui afectar habitatges, serà necessari adoptar una solució hidràulicament funcional que elimini el risc creat per aquesta concentració de flux.
4.El traçat de les lleres de drenatge immediatament aigües avall de les obres de drenatge transversals que es puguin proposar, hauran de permetre una capacitat de drenatge coherent amb les previstes per aquestes obres.
5.Amb caràcter general, haurà de garantir-se que el cabal a desguassar és conduït adequadament a llera existent i que en aquestes transicions no es produeixen desbordaments que puguin afectar la seguretat de persones i béns.
6.En front al risc d’inundació, s’haurà de complir amb el previst en el PHIB (RD 378/2001, de 6 d’abril) en els seus arts. 72 a 78. El peticionari haurà d’incloure en la sol·licitud d’autorització el corresponent estudi hidrològic, així com les mesures correctores que, si escau, siguin necessàries per a la seguretat de les persones i béns.
Es recorda que el projecte constructiu requereix resolució administrativa expressa de la Direcció General de Recursos Hídrics per a la seva autorització.
Palma, 4 d’octubre de 2012
El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato