Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 23725
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de Millora del sanejament i drenatge de la Platja de Palma, Part 1 (fases 1 a 5), Palma.
Versió PDF
En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’Annex I de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 19 de juliol de 2012
ATÈS
1.Que el projecte preveu dur a terme una sèrie d’actuacions per a millorar i donar solució als diferents problemes d'inundacions que afecten el sistema de drenatge de Palma: Pla de Sant Jordi i Platja de Palma.
2.Que es tracta d’una part d'un projecte global que, atesa la magnitud i complicació executiva de l'obra així com la possibilitat d'independència d'execució, es tramita en dos expedients diferents.
3.Que les millores mediambientals i socials són elevades atès que es millora de forma global el sistema de sanejament i drenatge de la zona: es millora la qualitat de les aigües de les rigoles (caz) i, per conseqüència, les aigües de bany de la Platja de Palma i del Torrent de Sa Síquia, evitant l'acumulació de les aigües, l'eutrofització i posterior contaminació del medi receptor, la mar. Per altre banda es milloren i renoven els equips d'impulsió i de recollida de les aigües fecals de la zona.
4.Que el projecte discorre per sòl urbà i urbanitzable (SU), per Àrea d’Interès Agrari, Intensiva (AIA-I) i l’Àrea de Reconversió Territorial (ART) 8.12, de Can Pastilla-Palma.
5.Que el Consorci de Platja de Palma i la DG de Turisme han informat favorablement.
6.Que l'ABAQUA desaconsella una actuació tècnica que posteriorment EMAYA justifica incloure-la al projecte.
7.Que EMAYA va realitzar el tràmit d’informació pública mitjançant la publicació al BOIB núm. 46 de 29/03/2012 i a l’Última Hora de 30/03/2012, sense que consti cap al·legació. Presenta el certificat pertinent, les consultes efectuades i les respostes rebudes.
8.Que es presenta un complet Estudi d'Impacte Ambiental on es realitza una exhaustiva valoració dels impactes, proposició de mesures correctores i s'estableixen els objectius i les actuacions i controls ambientals que es duran a terme al PVA, indicant que s'elaboraran i presentaran informes durant les d'obres.
9.Que s’ha pogut constatar que l'EIA inclou els criteris mínims establerts a l’article 27 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre.
ACORDA
informar favorablement el “Projecte de millora del sanejament i drenatge zona costanera de la Platja de Palma. Part 1 fases 1-5”, sempre i quan s’apliquin totes les mesures correctores i protectores proposades a l’EIA i es compleixin els següents condicionants:
1.S’ha de contractar un auditor ambiental durant les obres que vetlli pel compliment íntegre de les mesures ambientals de l’EIA i del PVA, tal com s'estableix a l’article 54 de la Llei 11/2006.
2.S’ha de realitzar una correcta gestió de residus de construcció i demolició tal com estableix al Pla Director Sectorial per a la Gestió de Residus de Construcció-Demolició, Voluminosos i Pneumàtics fora d'ús de l'Illa de Mallorca i el Reial Decret 105/2008, d’1 de febrer, pel que es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició (articles 4 i 5).
3.D’acord amb l’informe de la DG de Recursos Hídrics:
-Pel que fa a les arquetes de captació o estacions de buidatge, cal fer esment del següent: Haurà de dissenyar-se la reixeta de les estacions de buidatge, des del punt de vista de colmatació (curull) de les arquetes i entrada en càrrega de les mateixes. A més hauran de preveure sistemes de subjecció davant els despreniments de les reixes en cas de fortes avingudes. S'haurien de preveure també areneres a l'interior de les arquetes, atès que es podria curullar-se la bomba.
-Un cop realitzades les obres, seran responsabilitat del peticionari la neteja, manteniment i funcionament de les arquetes de captació d'aigües baixes del torrent de Sa Síquia, així com els bombaments.
4.S’ha de realitzar un seguiment continu del drenatge freàtic de la zona humida.
Es recorda que:
1.D’acord amb l’informe del Consell de Mallorca, s'haurà de demanar autorització al Servei de Litoral del Departament d'Ordenació del Territori del Consell de Mallorca per afecció a la zona de servitud de protecció en virtut de la Llei 22/88 de Costes i de la Llei 2/2001 d'atribució de competències als Consells Insulars en matèria d'ordenació del territori.
2.S'haurà de demanar autorització a la DG de Costes del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient si s'envaeix el domini públic marítimo-terrestre.
3.Abans de l’execució de les obres, s’hauran de sol·licitar les corresponents autoritzacions a la Direcció General de Recursos Hídrics, tant del Servei d’Aigües Superficials com del Servei d’Estudis i Planificació.
4.S’ha de tenir en compte que al haver-hi una espècie en perill d’extinció a la zona humida de “Ses Fontanelles”, s’haurà de mantenir l’equilibri entre aigua salada i dolça i tenir cura en no abocar residus de construcció.
Aquest acord s’emet sense perjudici de les competències urbanístiques i territorials de les administracions corresponents.
Palma, 4 d’octubre de 2012
El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato