Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

VICEPRESIDÈNCIA ECONÒMICA, DE PROMOCIÓ EMPRESARIAL I D'OCUPACIÓ

Núm. 23377
Resolució de la secretària general de la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de 26 novembre de 2012 de delegació de signatura en determinades unitats administrative

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Antecedents

 

1. Mitjançant la Resolució de la secretària general de la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de 13 d’octubre de 2011, es va delegar la signatura d’algunes funcions atribuïdes a la secretària general, originàriament o per delegació, en determinades unitats administratives.

 

2. En concret, l’apartat 3 de la Resolució esmentada delega en el cap del Departament Jurídic i Administratiu la signatura dels documents pels quals s’ordeni la publicació d’edictes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a què es refereix l’article 7.2.f) del Decret 132/2002, de 25 d’octubre, pel qual s’estableix el règim de funcionament del Butlletí Oficial de les Illes Balears. Aquest precepte, atribuïa a les secretaries generals de les conselleries la competència per ordenar la publicació de les disposicions generals i de les resolucions, dels anuncis i dels altres actes administratius dictats pels titulars de cada conselleria.

 

Actualment, aquest Decret 133/2002 ha estat derogat pel Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears, el qual atribueix a les persones titulars de les secretaries generals de les conselleries la competència per ordenar la publicació de tots els edictes corresponents a les disposicions i els actes dictats per qualssevol dels òrgans de la conselleria corresponent, de manera que, ara, l’únic òrgan amb competència per ordenar la publicació d’edictes relacionats amb la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears és la secretària general de la Vicepresidència.

 

3. Per això, i amb la finalitat d’evitar qualsevol dubte quant a l’abast de la delegació de signatura, abans esmentada, en el cap del Departament Jurídic i Administratiu, és convenient que aquesta delegació es faci per remissió expressa a la norma reglamentària vigent, és a dir, a l’article 15.3.c) del Decret 68/2012 esmentat.

 

4. D’altra banda, des de la Resolució de 13 d’octubre de 2011 han tengut lloc diverses modificacions de la relació de llocs de feina de la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació, que afecten la denominació i les funcions d’algunes unitats administratives considerades per aquesta Resolució de 13 d’octubre de 2011.

 

En aquest sentit, és convenient reordenar algunes de les delegacions vigents en torn als nous departaments de Contractació —que substitueix l’anterior Departament del Gabinet Tècnic— i de Gestió Econòmica, i en torn al nou Servei de Personal, a la cabdalia del qual s’atribueix també la gestió dels documents inherents a l’execució del capítol 1 de despesa de les direccions generals de Comerç i Empresa, d’Indústria i Energia i de Treball i Salut Laboral, abans atribuïdes al cap de Departament d’Assumptes Generals —denominat actualment cap del Departament de Secretaria—, en el qual es manté tanmateix la delegació relativa als documents inherents a l’execució dels capítols 4 i 7 del pressupost de despeses de les direccions generals esmentades, la gestió dels quals es continua fent de manera descentralitzada.

 

5. La magnitud de les modificacions que resulta de tot el que s’ha exposat en els punts anteriors aconsella que es dicti una nova resolució de delegació de signatura, en lloc de modificar la Resolució de 13 d’octubre de 2011, i amb això facilitar la interpretació i l’aplicació efectiva de la delegació en els nous departaments i serveis.

 

Fonaments de dret

 

1. Els articles 13 i 16 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

2. Els articles 31 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

3. El Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

4. El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

 

1. Delegar en tots els caps de departament adscrits a la Secretaria General i, si escau, en la cap del Servei de Personal la signatura de tots els actes, en matèria de personal, relatius a les facultats i les actuacions següents:

 

a) En matèria de personal:

1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos i llicències previstes en el Decret 47/1995, de 4 de maig, pel qual s’aprova el Reglament regulador de la concessió de vacances, permisos i llicències al personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma.

2n. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i de flexibilització horària i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar vigents.

3r. Les relatives a la tramitació i la resolució de les llicències per maternitat o paternitat en els supòsits d’embaràs i de part, d’adopció o d’acolliment.

4t. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos i drets a què tengui dret una funcionària per raó de la violència de gènere.

5è. Les relatives a la concessió de vacances.

b) En matèria de tecnologies de la informació: els actes pels quals s’instin altes d’usuaris, canvis de grup, permisos i, en general, qualsevol petició relacionada amb aquesta matèria que s’hagi d’adreçar a la Direcció General d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic.

 

La delegació de signatura a què es refereix aquest apartat, l’ha d’exercir el cap de departament que correspongui en funció de les unitats administratives integrades o que desenvolupin funcions efectives en cada departament, inclosos els llocs base, sens perjudici de l’aplicació preferent de les regles particulars següents:

1a. En el cas d’unitats administratives integrades o que exerceixin funcions efectives en les direccions generals de Comerç i Empresa, d’Indústria i Energia i de Treball i Salut Laboral, inclosos els llocs base, ha d’exercir la delegació, en tot cas, el cap del Departament de Secretaria.

2a. En el cas d’unitats administratives que no exerceixin funcions efectives en l’àmbit funcional d’un departament, ha d’exercir la delegació, en tot cas, la cap del Servei de Personal.

 

2. Delegar en els caps de departament adscrits a la Secretaria General que s’indiquen en el paràgraf següent i, si escau, en la cap del Servei de Personal la signatura de tots els actes i els documents comptables i administratius d’autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d’obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la conselleria, com també tots els documents justificatius corresponents, d’import inferior a 30.000 euros.

 

La delegació de signatura a què es refereix aquest apartat, l’han d’exercir, amb caràcter general, la cap del Departament de Contractació, excepte pel que fa als actes i documents següents:

a) Els corresponents al capítol de despesa 1, cas en el qual la delegació l’ha d’exercir la cap del Servei de Personal.

b) Els corresponents als capítols de despesa 4 i 7 relatius als centres de cost propis de les direccions generals de Comerç i Empresa, d’Indústria i Energia, i de Treball i Salut Laboral, cas en el qual la delegació l’ha d’exercir el cap del Departament de Secretaria.

 

3. Delegar en el cap del Departament Jurídic i Administratiu la signatura dels documents pels quals s’ordeni la publicació d’edictes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a què es refereix l’article 15.3.c) del Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

4. Delegar en la cap del Departament de Gestió Econòmica la signatura dels actes següents:

 

a) Els actes pels quals s’insti la inscripció i els actes de comunicació a què es refereixen els articles 4.1 i 6.1 del Decret 49/2011, de 20 de maig, pel qual es regula el Registre de Convenis i Acords de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) Els actes pels quals s’insti l’emissió d’informes jurídics al Departament Jurídic i Administratiu, llevat dels informes en matèria de contractació.

 

5. Delegar en la cap del Departament de Contractació la signatura dels actes següents:

 

a) Les sol·licituds i les comunicacions, en l’àmbit propi de la Plataforma de Contractació i dels perfils de contractant, d’altes, modificacions i baixes d’inscripcions dels usuaris autoritzats i dels òrgans de contractació de la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació o de les entitats instrumentals adscrites a la Vicepresidència, i, en general, qualsevol petició relacionada amb aquesta matèria que s’hagi d’adreçar a la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de les Illes Balears.

b) Els actes pels quals s’insti l’emissió d’informes jurídics al Departament Jurídic i Administratiu, en matèria de contractació.

 

6. Disposar que totes les referències al cap del Departament de Secretaria, a la cap del Departament de Contractació, a la cap del Departament de Gestió Econòmica, al cap del Departament Jurídic i Administratiu i a la cap del Servei de Personal s’han d’entendre fetes als llocs de treball que en cada moment del temps tenguin les funcions que tenen atribuïdes en la data d’aquesta Resolució, amb independència de la denominació del lloc de treball i del titular.

 

7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 26 de novembre de 2012

 

La secretària general

Isabel M. Serna Benbassat