Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 23293
Protecció. Notificació. DP 2011/87 ACGU de 10.07.2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 10 de juliol de 2012, a FERNANDEZ FERNANDEZ ANDRES amb DNI 12.392.726-G, a VENY TOMAS MAGDALENA amb DNI 43.318.614-B, i a OLIVER PEREZ MARIA amb DNI 41.329.661-H, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2011/87, en relació al immoble ubicat al C/ CAN VATLORI, NÚM 6, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:

Elvira Salva Armengod, cap de departament, per delegació (Decret de Batlia núm 22906 de 01/12/2011 publicat al BOIB núm. 187 de data 15/12/2011) us notific que el Consell de Gerència d’Urbanisme de data 10 de juliol de 2012,  acordà el següent:

I. Atès el resultat de l’audiència efectuada als interessats, prèvia a l’ordre d’execució, en relació a les actuacions a realitzar a l’immoble ubicat al carrer Can Vatlori, núm. 6 (PC 0304619), descrites a l’informe tècnic de data 21 de juliol de 2011, que transcrit diu:

“En relació a l'expedient abans referenciat i a la vista de la sol·licitud d’informe del Negociat de Protecció de l’Edificació de data 04-07-11, per realitzar informe tècnic sobre condicions de seguretat i salubritat pública:

INFORME TÈCNIC

DESCRIPCIÓ.

Es tracta d’un edifici entre mitgeres de planta baixa i tres plantes pis.

CARACTERÍSTIQUES URBANÍSTIQUES.

Segons el PGOU vigent l’immoble es troba en una zona qualificada com a N4. Afectat per l’UE 10-03, encara que existeix un expedient GEX 2002/10040003 que aprova la no expropiació.

Segons el cadastre municipal l’edifici és de data de 1900, i segons cadastre virtual de l’any 1867. Segons dades informàtiques l’edifici no té presentada l’ITE, per tant cal reclamar-li. 

PATOLOGIES.

Realitzada visita d’inspecció ocular al lloc concret reclamat en aquest informe, on es sol·licita control per part del departament d’urbanisme, i sense perjudici de la possibilitat de l’existència de vicis ocults al lloc de les patologies visitat, o a l’immoble sencer, es ratifica que s’han produït despreniments de material a un crull a la mitgera del edifici del carrer Can Vatlori 6  i que dona a la terrassa del pati posterior del edifici del carrer Can Vatllori 8, (veure plànol marcat amb numero 1)

Per altra banda, s’ha pogut visitar la bugaderia del terrat i es troba molt deteriorada així com la primera planta sobre la que s’observen cruis als murs de càrrega.

CONCLUSIÓ.

A la vista de les patologies abans descrites i a la vista que no queda garantida la seguretat constructiva dels elements descrits, és del parèixer tècnic que subscriu de tramitar la següent ORDRE d’execució.

ORDRE EXECUCIÓ

  • 1.  Retirada de qualsevol element  i/o revestiment  en estat inestable de material que es troba en el crull que afecta a la mitgera del edifici del carrer Can Vatlori 6  i que dona a la terrassa del pati posterior del edifici del carrer Can Vatllori 8,  (marcat al plànol com a numero 1).
  • 2. Prendre mesures cautelars de protecció amb una ret collada convenientment a la mitgera dita.
  • 3.  Informe per tècnic competent que certifiqui que els crulls interiors i el mencionat es troba estable, i sobre l’estat estructural de l’edifici. En cas de no trobar-se’n  estables, es demanarà la llicencia d’obres corresponent per tal de solucionar les patologies i es prendran les mesures necessàries.

Condicions abans de l’inici:

Sense perjudici que el tècnic competent prengui les mesures cautelars avinents.

Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.

TERMINI d’execució de l’ordre:   2 mesos

Pressupost d’execució material estimatiu :  1.500 €

II. Atès els escrits d’al·legacions presentats en data 13 de setembre de 2011 per la Sra. Maria Oliver Perez, amb DNI 41.329.661-H, i per la Sra. Francisca Josefina Oliver Perez, amb DNI 41.122.007-P.

Atès que, entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics -B) per dictar ordre d’execució-, concepte 312.02, art. 6 c) de l’OOFF per a 2012, que tindrà el següent càlcul: B) 2,53% sobre el cost total previst pels serveis tècnics municipals (1.500€), sense perjudici del meritament de qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si escau).

Atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística; articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis, publicada al BOIB núm. 185 EXT., de 31 de desembre de 2008, i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals; i l’article 4.2.j) del Reglament de la Gerència d’Urbanisme; i l’altra normativa aplicable, es pot elevar al proper CONSELL DE GERENCIA la següent proposta d’

A  C  O  R  D

1r) DESESTIMAR LES AL·LEGACIONS presentades en data 13 de setembre de 2011 per la Sra. Maria Oliver Perez, amb DNI 41.329.661-H, i per la Sra. Francisca Josefina Oliver Perez, amb DNI 41.122.007-P, segons el que disposa l’informe de la TAG de data 26 de juny de 2012, que transcrit diu:

“(...) INFORMA

Que vistes les manifestacions realitzades als escrits, en els que se’n comunica que no es poden fer càrrec de la taxa per dictar ordre d’execució (2,53% sobre el cost total previst pels serveis tècnics) que es cobrarà, us informem que no podem atendre les vostres peticions, ja que es tracta d’una qüestió que no és competència d’aquest Departament. Així mateix, recordar-les també el que estableix l’article 10 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística, que disposa que els propietaris són els responsables de mantenir les seves edificacions en condicions de seguretat, i que l’Ajuntament s’encarregarà d’adoptar les mesures necessàries per a conservar aquestes condicions.

CONCLUSIÓ

DESESTIMAR LES AL·LEGACIONS presentades en data 13 de setembre de 2011 per la Sra. Maria Oliver Perez, amb DNI 41.329.661-H, i per la Sra. Francisca Josefina Oliver Perez, amb DNI 41.122.007-P, atès l’exposat anteriorment.”

2n) ORDENAR als propietaris de l’immoble, solar i/o terreny que figura a continuació que corregeixin les deficiències detallades en el termini que s’indica; i al mateix temps, se’ls adverteix que, en cas d’incomplir el que s’ordena, l’Ajuntament els haurà de sancionar amb multa del 10 al 20 per cent del valor de les obres considerades necessàries, tal i com preveu l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma (BOIB núm. 186 EXT., de 27-12-2006):

Al Sr. JOSÉ CAYETANO POMAR FIOL, amb DNI 41.389.203-J, a la Sra. MAGDALENA VENY TOMAS, amb DNI 41.318.614-B, al Sr. ANDRÉS FERNÁNEZ FERNÁNDEZ, amb DNI 12.392.726-G, a la Sra. MARIA OLIVER PEREZ, amb DNI 41.329.661-H, i a la Sra. FRANCISCA JOSEFINA OLIVER PEREZ, amb DNI 41.122.007-P, propietaris de l’immoble ubicat al carrer Can Vatlori, núm. 6 (PC 0304619), el que disposa l’informe tècnic de data 21 de juliol de 2011, que parcialment transcrit diu:

“(...) ORDRE EXECUCIÓ

  • 1.  Retirada de qualsevol element  i/o revestiment  en estat inestable de material que es troba en el crull que afecta a la mitgera del edifici del carrer Can Vatlori 6  i que dona a la terrassa del pati posterior del edifici del carrer Can Vatllori 8,  (marcat al plànol com a numero 1).
  • 2. Prendre mesures cautelars de protecció amb una ret collada convenientment a la mitgera dita.
  • 3.  Informe per tècnic competent que certifiqui que els crulls interiors i el mencionat es troba estable, i sobre l’estat estructural de l’edifici. En cas de no trobar-se’n  estables, es demanarà la llicencia d’obres corresponent per tal de solucionar les patologies i es prendran les mesures necessàries.

Condicions abans de l’inici:

Sense perjudici que el tècnic competent prengui les mesures cautelars avinents.

Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.

TERMINI d’execució de l’ordre:  2 mesos

Pressupost d’execució material estimatiu: 1.500 €           

La documentació gràfica es pot consultar al Servei de Protecció de l’Edificació i ITE.

3r) ADVERTIR als propietaris referits que podran iniciar les obres immediatament, previ compliment de les condicions incloses en aquest Acord.

NO ES NECESSITA SOL·LICITAR LLICÈNCIA D’OBRES PER TAL DE DONAR COMPLIMENT AL QUE S’ORDENA.

4t) ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, conformement amb el que disposa l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma, si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament l’haurà d’imposar una multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans; així com també, d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres a costa del propietari de l’immoble en cas d’incompliment d’aquest darrer termini.

5è) DONAR COMPTE d’aquest Acord al Departament Tributari per al seu coneixement i efectes oportuns.

6è) NOTIFICAR els punts segons a sisè de la present resolució al Sr. JOSÉ CAYETANO POMAR FIOL, amb DNI 41.389.203-J, a la Sra. MAGDALENA VENY TOMAS, amb DNI 41.318.614-B, al Sr. ANDRÉS FERNÁNEZ FERNÁNDEZ, amb DNI 12.392.726-G, i la totalitat de la present resolució a la Sra. MARIA OLIVER PEREZ, amb DNI 41.329.661-H, i a la Sra. FRANCISCA JOSEFINA OLIVER PEREZ, amb DNI 41.122.007-P.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableixen l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

Palma, 20 de novembre de 2012

La cap de departament de disciplina urbanística.
Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod.