Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 23288
Protecció. Notificació DP 2012-69 D.B. 14413 de 02.08.2012
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 14413 de 2 d’agost de 2012, a POMAR RODRIGUEZ MARCOS JUAN, amb DNI. 43.028.797-Y, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2012/69, en relació al immoble ubicat al C/ EDUARDO URGORRI, NÚM. 2, LOCALS INTERIORS 65 A 99, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Elvira Salvá Armengod, cap de departament, per delegació (Decret de Batlia núm 22906 de 01/12/2011, BOIB núm. 187 de 15/12/2011), us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 14413 de data 2 d’agost de 2012 s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 06.06.2012, relatiu a l’immoble ubicat a C/ Eduardo Urgorri, 2, locals 65 a 99, que transcrit diu:
- DESCRIPCIÓ.
Es tracta d’un conjunt d’edificis plurifamiliars entre mitgeres de planta baixa i plantes pis, amb ordenació d’illeta tancada però amb accessos al pati interior a través de carrers de vianants i passadissos.
A la part central del pati d’illeta hi ha una construcció de planta baixa destinada totalment a locals comercials.
A les plantes baixes, tant a la façana que dona al carrer com a l’interior hi ha locals comercials.
La seva estructura és de formigó i la seva coberta plana transitable.
- CARACTERÍSTIQUES URBANÍSTIQUES.
L’edifici objecte d’aquest informe té la qualificació S2a i es troba dins ARE/52-01, segons el PGOU vigent.
- INFORME TÈCNIC.
Realitzada visita d’inspecció el passat dia 30 d’abril es va poder observar que no es poden identificar concretament els despreniments descrits per la Policia, ja que l’estat de l’edifici no es centra en concret en un punt del portal número 8, sinó que és general a tot el conjunt d’escales, les quals formen tota una illeta amb façanes al carrer i al pati d’illeta, on a més a més hi ha una construcció de planta baixa, destinada a locals comercials, que també presenta símptomes de patologies que poden donar lloc a despreniments.
Vist que es tracta d’una mateixa parcel·la cadastral i que el fet és generalitzat es decideix fer una ordre a la totalitat de les escales comunitàries.
Per aquesta raó es realitza nova visita d’inspecció el dia 25 de maig estudiant escala per escala els danys i perills de despreniments existents, ja que es segueixen produint nous despreniments. El passat dia 16 de maig es van produir una altra vegada al número 8, al pati d’illeta i va quedar delimitat per les tanques de policia, ja que al ser interior els Bombers no varen poder actuar.
El dia de la visita, mentre s’inspeccionava cada una de les façanes independentment es varen detectar nous despreniments, donant avís de nou als Bombers que varen actuar al c/ Sa Nostra 2.
Per aquesta raó i vist que hi ha un greu perill de despreniments degut al mal estat de la majoria de balcons, voladissos i jàsseres el tècnic que subscriu és del parer que es dictin ordres de mesures cautelars urgents per tal d’impedir que els nous despreniments afectin als vianants o via pública.
- CONCLUSIÓ. EDUARDO URGORRI, 2 – LOCALS INTERIORS DEL 65 AL 99
Realitzada visita d’inspecció a la totalitat de la illeta, es detecten a la construcció central del pati d’illeta, d’una sola planta, destinada totalment a locals comercials, patologies greus que poden donar lloc a despreniments a:
- Cordó del voladís de sostre planta baixa, on l’armat s’ha oxidat i provoca que el formigó s’esquerdi i es produeixin despreniments;
- Hi ha desperfectes a la cornisa on es poden desprendre les rajoles que cobreixen el voladís i les fioles superiors.
- Les jàsseres en mènsula que hi ha a planta baixa, al voladís, tenen desperfectes en els seus cantons per la mateixa patologia.
ORDRE (MESURES CAUTELARS URGENTS)
(Vist l’estat en que es troben els cordons i laterals dels voladissos que poden provocar despreniments i vist que es continuen produint despreniments a tot el conjunt d’edificis)
- Procedir sota direcció tècnica competent a:
1. Retirada dels elements inestables de la façana (de la construcció central del pati d’illeta destinada tota ella a locals comercials, dels números 65 al 99) descrits a l’apartat de “Conclusió” que puguin produir despreniments cap al pati d’illeta o bé protegir les zones on es produeixen despreniments (amb els elements de seguretat adients) segons ordeni el tècnic director de les mesures cautelars.
- Condicions: abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
1. Nomenament de tècnic director de les mesures cautelars.
2. Estudi Bàsic de Seguretat i Salut
3. Nomenament de coordinador de seguretat
4. Nomenament d’empresa constructora.
TERMINI d’execució Ordre mesures cautelars URGENTS 20 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 9.350 €
Un cop finalitzades les obres s’haurà de presentar certificat del tècnic conforme s’han realitzat les obres ordenades i s’ha comprovat que no existeix perill de despreniments.
II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent , obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns.
III.- Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 C) de l’Ordenança Fiscal per a 2012, - que tindrà el següent càlcul: b) 2,53% sobre 9.350’-€, sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).
En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny per el qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl; articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis publicada al BOIB 87, de 22 de juny de 2004; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), del Reglament de la Gerència d’urbanisme, i vist el Decret de Batllia núm. 5309, de data 26 de març de 2012, d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per l’aprovació del següent,
D E C R E T
1r.ORDENAR al SR. FRANCISCO SÁNCHEZ NICOLÁS DNI 22.411.266-C, SR. FRANCISCO SÁNCHEZ OLIVARES DNI 43.079.673-Y, SR. MARCOS JUAN POMAR RODRÍGUEZ DNI 43.028.797-Y, propietaris de l’immoble situat al c. Eduardo Urgorri, 2, locals 65 a 99, (PC 02241901) , les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble , atès l’informe del tècnic municipal de dia 6.06.2012, transcrit a l’expositiu d’aquest decret.
ORDRE (MESURES CAUTELARS URGENTS)
(Vist l’estat en que es troben els cordons i laterals dels voladissos que poden provocar despreniments i vist que es continuen produint despreniments a tot el conjunt d’edificis)
- Procedir sota direcció tècnica competent a:
1. Retirada dels elements inestables de la façana (de la construcció central del pati d’illeta destinada tota ella a locals comercials, dels números 65 al 99) descrits a l’apartat de “Conclusió” que puguin produir despreniments cap al pati d’illeta o bé protegir les zones on es produeixen despreniments (amb els elements de seguretat adients) segons ordeni el tècnic director de les mesures cautelars.
- Condicions: abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
1. Nomenament de tècnic director de les mesures cautelars.
2. Estudi Bàsic de Seguretat i Salut
3. Nomenament de coordinador de seguretat
4. Nomenament d’empresa constructora.
TERMINI d’execució Ordre mesures cautelars URGENTS 20 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 9.350 €
Un cop finalitzades les obres s’haurà de presentar certificat del tècnic conforme s’han realitzat les obres ordenades i s’ha comprovat que no existeix perill de despreniments.
2n.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.
3r.ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
4t.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent
5è.NOTIFICAR el present decret a SR. FRANCISCO SÁNCHEZ NICOLÁS DNI 22.411.266-C, SR. FRANCISCO SÁNCHEZ OLIVARES DNI 43.079.673-Y, SR. MARCOS JUAN POMAR RODRÍGUEZ DNI 43.028.797-Y.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 19 de novembre de 2012.
La cap de departamento de disciplina urbanística.
Per delegación (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod.