Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 23050
Reglament de la Mesa de turisme

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Mitjançant acord del Ple de la corporació municipal. Celebrat el dia 26 de juliol de 2012, s’aprovà inicialment la modificació de l’article 2.1 del Reglament de la Mesa de Turisme de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.  L’ esmentat acord apareix publicat en el BOIB núm. 126 de 28 d’agost de 2012.

 

Acabat el termini d’exposició pública sense haver-se presentat al·legacions, l’acord fins aleshores inicial, s’entén definitivament aprovat, d’acord amb el que disposa l’ar. 49 de la Llei 7/85, per la qual cosa es publica el text íntegre del Reglament de la Mesa de Turisme, que a continuació es transcriu:

 

Article 1.- DEFINICIÓ

 

1.1.- La Mesa de Turisme constitueix l’òrgan col·legiat i consultiu,  d’assessorament  de l’administració turística de l’Ajuntament de Sant Josep, independent i sense personalitat jurídica, que permet establir i coordinar la participació plural de tots els sectors implicats a l’activitat turística que es desenvolupa al nostre municipi. Així tant els agents socials com professionals, ambdós junt amb les administracions públiques competents per raó del territori podran aconseguir una política turística el més consensuada possible, fruit del debat i la reflexió conjuntes de totes les parts.

 

Article 2.- COMPOSICIÓ

2.1.- La Mesa de Turisme de Sant Josep, estarà integrada pels següents membres, els quals hauran d’estar vinculats al municipi de Sant Josep:

 

President/a: L’Alcalde o l’Alcaldessa de l’Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia.

Vicepresident/a: El/la Regidor/a de Turisme de l’Ajuntament de Sant Josep.

Vocals:

  • El/la Conseller/a de Turisme del Consell d’Eivissa.

  • Un/a representant de cadascun dels grups polítics que componen la corporació de l’Ajuntament de Sant Josep.

  • Un/a representant de la Petita i Mitjana Empresa d’Eivissa i Formentera (PIMEEF).

  • Un/a representant de l’associació de bars, restaurants i cafeteries de la Petita i Mitjana Empresa d’Eivissa i Formentera (PIMEEF restauració). El qual haurà de tenir vinculació amb el municipi de Sant Josep.

  • Un/a representant de la Associació de Concessionaris de Platges del Municipi de Sant Josep.

  • Un/a representant de la Federació Empresarial Hotelera d’Eivissa i Formentera.

  • Un/a representant de la Fundació Turística d’Eivissa.

  • Un/a representant de l’estació Nàutica de Sant Antoni i Sant Josep.

  • Un/a representant del sindicat Unió General de Treballadors (UGT).

  • Un/a representant del sindicat Comissions Obreres (CCOO).

  • Un/a representant de l’associació de taxis del municipi.

  • Un/a representant de l’associació de vehicles de lloguer.

  • Un/a representant de l’associació de transportistes de viatgers per carretera.

  • Un representant de l’Associació “Bahia Negocis”.

  • Dues persones de lliure designació de l’Alcaldia, de reconegut prestigi en el món del turisme.

  • Un/a representant nomenat pel Director de l’aeroport.

  • Un/a representant de l’Associació de Comerciants de Platja d’en Bossa.

  • Secretari: La Secretaria de la corporació o personal en qui delegui.

Els membres de la Mesa actuaran en representació de les seves respectives institucions, entitats o associacions, així com dels subsectors, la representació dels quals assumeixin.

 

2.2.- L’adscripció concreta a la Mesa dels representants de les diferents institucions, organismes, entitats i grups, es realitzarà mitjançant escrit de cadascuna d’elles dirigit a la presidència de la Mesa de Turisme en el qual es designarà el seu representant. Així mateix es podrà designar un suplent per a cada titular.

 

2.3.- La presidència de la Mesa exerceix les funcions pròpies de la presidència d’un òrgan col·legiat i específicament, les que es concreten en aquest reglament, i a la resta de la normativa vigent.

 

2.4.- La presidència de la Mesa, per si sola o a proposta de qualsevol dels membres de la mateixa, en podrà autoritzar l’assistència d’altres representants de les institucions, organismes i entitats representatives de la pluralitat d’interessos de la societat de les nostres illes, o d’altres autoritats, associacions o professionals que es considerin necessaris per al seu millor assessorament.

 

2.5- Així mateix a les reunions de la Mesa podran assistir, en qualitat d’assessors, aquells especialistes experts o membres de les Associacions  que la Presidència o la majoria de la Mesa consideri necessari, que participaran amb veu  però sense vot.

 

Article 3.- FUNCIONS  DE LA  MESA I DELS SEUS MEMBRES.

 

3.1.- La Mesa de Turisme constituïda com a comissió de debat i assessorament té assignades les següents funcions específiques:

A).- Assessorar en matèria de qüestions turístiques. Considerant-se en la mesura del possible els seus dictàmens, consells o resolucions en la política turística municipal.

B).- Debatre les propostes i iniciatives municipals que afectin la matèria turística.

C).- Proposar directrius i criteris d’actuació, projectes, així com l’adopció de mesures en matèria turística.

D).- Transmetre i debatre les inquietuds i demandes d’aspectes referents a la política turística de les entitats i persones que formen part de la Mesa.

 E).- Sol·licitar dels organismes competents o d’altres administracions públiques el suport necessari per tal de poder desenvolupar els seus objectius, com són ajuts, informes, o col·laboració institucional.

F).- A més de les funcions que li atribueix aquest reglament, correspon a la Mesa  de Turisme, qualsevol altres funcions que li puguin ser assignades en el futur.

G).- Coordinar i analitzar els resultats obtinguts en la mesura dels indicadors en  matèria turística

H).- Fomentar la participació de les empreses i els serveis públics en labors d’assistència tècnica per a la implantació de sistemes de qualitat turística que existents fins el moment.

 

3.2.- Funcions dels membres de la Mesa:

 

* El President tendrà les següents funcions:

Nomenar als membres de la Mesa, una vegada rebuda la Proposta per al nomenament dels representants  de les entitats que la formen.

Representar a la Mesa de Turisme que presideix.

Convocar les sessions, presidir-les i moderar el desenvolupament del debat.

Formular l’ordre del dia de les sessions.

Planificar la posada en marxa de les activitats derivades d’aquesta Mesa.

 

* Seran funcions del Vicepresident:

Substituir al President en els casos d’absència d’aquest i col·laborar en les seves funcions.

Velar per l’execució dels acords de la Mesa.

 

* Seran funcions del Secretari:

Aixecar acta de les reunions mantingudes per la Mesa.

Organitzar les convocatòries de les sessions de la Mesa.

 

* Seran funcions dels Vocals:

Recuperar les dades del seu sector al qual representen i proporcionar-los a la Mesa.

Difondre entre els associats o membres de la seva entitat a la qual representen les conclusions aconseguides, necessitats detectades o actuacions identificades.

 

Article 4.- NATURALESA DELS ACORDS.

 

4.1.-Essent les funcions de la Mesa de Turisme de caràcter consultiu i assistencial, els acords que adopti tenen el caràcter de recomanacions que no tenen caràcter vinculant i, per tant, no són susceptibles de recurs.

 

Article 5.-SESSIÓ CONSTITUTIVA

 

5.1.- Una vegada sigui vigent aquest reglament, es notificarà per ofici a totes les institucions, organismes, entitats i grups que d’acord amb l’article 2 són membres de la Mesa de Turisme perquè designin al seu representant i suplent per a cada titular, per tal que puguin ser nomenats pel president de la Mesa.

 

5.2.- En un termini màxim de trenta dies naturals des de la notificació que fa referència el paràgraf anterior, es convocarà la sessió constitutiva de la Mesa de Turisme, a la qual es convocarà les persones designades i nomenades d’acord amb el que es preveu a aquest reglament.

 

5.3.- Per a la vàlida constitució de la Mesa de Turisme es requereix en una primera convocatòria, la presència de més de la meitat dels seus membres.  En una segona convocatòria podrà constituir-se amb la presència de al menys un terç dels seus membres.

 

Article 6.-RÈGIM DE SESSIONS I FUNCIONAMENT

 

6.1.- La Mesa de Turisme celebrarà dues sessions ordinàries a l’any, és a dir,  cada sis mesos, (durant la primera quinzena d’abril i durant la primera quinzena d’octubre) i celebraran sessions extraordinàries quan convoqui la presidència de la Mesa amb tal caràcter, per pròpia iniciativa o quan així ho sol·liciti la quarta part, almenys, del nombre de membres de la Mesa. En aquest supòsit tal sol·licitud haurà de formular-se per escrit raonat de qui ho sol·licitin i la celebració de la convocatòria haurà d'efectuar-se dins del termini de quinze dies, i no pot demorar-se durant més de dos mesos des que va tenir entrada al registre general de la corporació.

 

6.2.- Correspon a la presidència de la Mesa fixar l’ordre del dia i l’hora en què ha de celebrar-se la sessió, així com la convocatòria, la qual haurà de ser notificada als membres de la Mesa amb una antelació mínima de 5 dies hàbils, llevat de les urgents. En tot cas, s’acompanyarà l’ordre del dia.

 

6.3.- Els membres de la Mesa podran incloure punts de l’ordre del dia fins a 15 dies naturals abans de la celebració de la reunió. Les propostes hauran de fer-se arribar per escrit a través del Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

 

6.4.- Per a la vàlida celebració de les sessions es requereix l’assistència de més de la meitat del nombre total de membres de la Mesa, ja siguin titulars o suplents, en primera convocatòria i un mínim de un terç dels  membres en segona convocatòria una hora més tard.

 

6.5.- Els acords s’adoptaran per majoria simple dels membres de la Mesa.

 

6.6.- De cada reunió el secretari/a aixecarà acta de la sessió.

 

Article 7.- RÈGIM DELS MEMBRES

 

7.1.- Els membres de la Mesa designats d’acord amb el que es preveu a l’article 2 d’aquest reglament són nomenats per un termini màxim de quatre anys, termini que en tot cas no excedirà del període de mandat dins del qual hagin estat designats i nomenats.

 

7.2.- Tots els membres de la Mesa de Turisme de Sant Josep, exerciran les seues funcions com a càrrecs honorífics i desinteressats, i no rebran en cap cas retribució ni establiran una relació laboral o funcionarial amb l’Ajuntament de Sant Josep.

 

7.3.- Els membres de la Mesa de Turisme cessaran en les seues funcions per alguna de les causes següents:

1.-Per expiració del període de mandat.

2.-Per la revocació de la representació que exerceixen.

3.-Per renúncia expressa.

 

7.4.- En el supòsit que es produeixi una vacant abans d’acabar el mandat, s’haurà de cobrir, en el termini màxim d’un mes per un nou membre. El nou membre s’entendrà designat pel període de temps que resti del mandat corresponent a l’anterior titular de la vacant. 

 

7.5.- Expirat el període del mandat corresponent, els membres de la Mesa de Turisme seguiran en funcions fins a la presa de possessió dels nous membres.

 

Article 8.-RENOVACIÓ DE LA MESA

 

8.1.- La renovació de la Mesa de Turisme de Sant Josep, tindrà lloc després de la celebració d’eleccions municipals. Un cop s’hagi produït la presa de possessió de la nova Corporació, s’iniciarà el procés per a la constitució de la nova Mesa de Turisme d’acord amb el que es preveu a l’article 5 d’aquest Reglament. 

 

 

Article 9.-DISSOLUCIÓ  

 

9.1.-La Mesa de Turisme de Sant Josep,  es podrà dissoldre amb el vot favorable de la majoria absoluta dels seus membres.

 

Article 10.- MARC NORMATIU

 

10.1.- La Mesa de Turisme,  en tot allò no previst en aquest Reglament pel que fa al seu funcionament, es regirà pel que es disposa al Reglament Orgànic de l’Ajuntament de Sant Josep i la resta de la normativa local.

 

Article 11.- ENTRADA EN VIGOR

 

11.1..- El reglament  no entrarà en vigor  fins que no s’hagin publicat íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i fins que no hagi transcorregut el termini que assenyala l’art. 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre.  

 

 

Sant Josep de sa Talaia, 15 de novembre de 2012

 

L’Alcaldessa,

M.Nieves Marí Marí