Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 23014
Aprovació provisional de la modificació de les ordenances fiscals i ordenances reguladores de preus públics per a l'any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

El Plenari de l’Ajuntament d’Andratx en sessió ordinària celebrada dia 27 de setembre de 2012, acordà l’aprovació provisional de la modificació de les ordenances fiscals i ordenances reguladores de preus públic per a l’any 2013.

De conformitat amb la regulació de l’article 17.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la llei  reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL), el citat acord ha estat exposat al públic per a informació pública per un termini de 30 dies hàbils contats a partir del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 147, de data 9 d’octubre de 2012, sense que s’hagi presentat cap reclamació, tal i com acredita el certificat de Secretaria de data 16 de novembre de 2012, i per tant, l’expedient es considera aprovat definitivament..

A continuació, i d’acord amb l’article 17.4 del TRLRHL, es publica l’acord i el text íntegre de les modificacions:

ACORD I TEXT ÍNTEGRE

PRIMER:APROVAR LA MODIFICACIÓ DE LES ORDENANCES FISCALS PER A L’ANY 2013.

- Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana.

- Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicència d’autotaxis i la resta de vehicles de lloguer.

- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicències urbanístiques.

- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació del servei de clavegueram.

- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per entrar vehicles per les voreres i les reserves de via pública per a aparcaments i càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe.

- Ordenança reguladora del preu públic per la prestació dels serveis d’Escoles Municipals Infantils.

- Ordenança reguladora del preu públic per la prestació de serveis a les instal·lacions esportives municipals.

Sotmès l’assumpte a votació i per majoria de nou (9) vots a favor corresponents als representants dels grups municipals PARTIT POPULAR, (PP), 8 vots, entre ells el del Sr. batle president, i CONVERGÈNCIA PER LES ILLES, (CxI), 1 vot, i quatre (4) vots en contra, corresponents als representants del grup municipal PSM-ENTESA NACIONALISTA, (PSM-EN), i quatre (4) abstencions, corresponents als representants del grup municipal PSIB-PSOE, s’acorda aprovar la proposta d’acord subscrita per la regidora delegada de l’àrea d’economia, hisenda i contractació, Sra. Estefania Gonzalvo Guirado, de data 13 de setembre d’enguany.

TEXT ÍNTEGRE DE LES MODIFICACIONS

Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana 

Per tant l’article 12.1 queda redactat tal com segueix:

Article 12

1. El valor dels terrenys de naturalesa urbana en el moment de la meritació ha de ser el que tinguin fixat en aquell moment als efectes de l’impost sobre béns immobles, prescindint, per tant, del valor, si és el cas, de les construccions.

Amb motiu de la modificació dels valors cadastrals com a conseqüència del procediment de valoració col·lectiva de caràcter general, s’ha de considerar, com a valor del terreny, o de la part d’aquest que correspongui, l’import que resulti d’aplicar als nous valors cadastrals, la reducció del 40%.

 

 

Ordenança fiscal reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

Article 2

Fet imposable

Constitueix el fet imposable de l’impost la realització, dins el terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la que s’exigeixi l’obtenció de la corresponent llicència d’obres o urbanística, s’hagi obtingut o no l’esmentada llicència, o per a la que s’exigeixi la presentació de declaració responsable o comunicació prèvia, sempre que l’expedició de la llicència o l’activitat de control correspongui a l’Ajuntament.

Article 3

Subjectes passius

2. En el cas que la construcció, la instal·lació o l’obra no sigui realitzada pel subjecte passiu contribuent, tenen la condició de subjectes passius substituts del contribuent els qui sol·licitin les llicències o presentin les corresponents declaracions responsables o comunicacions prèvies o facin la construcció, la instal·lació o l’obra.

El substitut pot exigir al contribuent l’import de l’obligació tributària satisfeta.

Article 4

Exempcions, reduccions i bonificacions.

1. Està exempta de pagar l’impost qualsevol construcció, instal·lació o obra el propietari de la qual sigui l’Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, i que, tot i estar subjecta a l’impost, es destini directament a carreteres, ferrocarrils, ports, aeroports, obres hidràuliques i sanejament de poblacions i de les seves aigües residuals, encara que la gestió la duguin a terme organismes autònoms, tant si es tracta d’obres d’inversió nova com de conservació.

2. Les construccions, instal·lacions o les obres que siguin declarades d’especial interès o utilitat municipal per concórrer-hi circumstàncies socials, culturals, historicoartístiques o de foment de l’ocupació que justifiquin aquesta declaració, gaudiran de bonificacions en els termes previstos en aquest article.

2.1  A tals efectes, en base als criteris d’especial interès o utilitat municipal  i de la seva incidència en el foment de l’ocupació; i dels distints nivells de protecció arquitectònica en base als valors historicoartístics, s’estableix els següents percentatges de bonificació:

2.1.1 Les instal·lacions o les obres que siguin declarades d’especial interès o utilitat municipal per  concórrer-hi circumstàncies socials, culturals,  històricoartístiques o de foment de l’ocupació que justifiquin aquesta declaració gaudiran d’un 95%.

2.1.2 Les instal·lacions o les obres permeses als edificis catalogats com patrimoni historicoartístic del municipi gaudiran d'una bonificació segons el grau de protecció donat al catàleg i estarà estipulat en:

Edificis o elements arquitectònics declarats Bé d’Interès Cultural i inscrits al Registre Insular de Béns d’Interès Cultural: 95%

Edificis o elements arquitectònics declarats Bé Catalogat e inscrits al Catàleg Insular de Patrimoni Històrics: 75%.

Edificis o elements arquitectònics catalogats per Plans, Normes o Ordenances Municipals amb el grau exprés de “Protecció Integral”: 40%.

Edificis o elements arquitectònics catalogats per Plans, Normes o Ordenances Municipals amb el grau exprés de “Protecció Parcial”: 30%.

Edificis o elements arquitectònics catalogats per Plans, Normes o Ordenances Municipals amb el grau exprés de “Protecció Ambiental”: 20%.

2.2 Les obres considerades com embelliment i/o manteniment de les façanes en la seva totalitat, tal com pintures, revestiments, neteja, fusteria, etc..., que tinguin com objecte la millora i conservació en l’estètica de les façanes dintre dels nuclis urbans del municipi i als edificis dins sòl rústic catalogats amb protecció ambiental, gaudiran d’una bonificació del 95%. Una vegada finalitzades aquestes obres de reforma, serà comprovada l’execució de les mateixes, pels serveis municipals.

2.3 Per a la determinació de la bonificació seran aplicables les següents regles:

Prèvia sol·licitud del subjecte passiu, correspon al Ple de la Corporació la facultat de declarar per vots favorables de la majoria simple dels seus membres, les obres que seran objecte de bonificació, previ informe del tècnic municipal de Patrimoni.

Els percentatges de bonificació que antecedeixen no seran acumulatius.

Dita sol·licitud tindrà que acompanyar-se d’una memòria justificativa de les circumstàncies concurrents i de la documentació acreditativa de la seva catalogació, protecció i interès en el seu cas.

En cas de no realitzar-se adequadament les obres que integren l’aspecte objecte de bonificació o no dedicar-se aquestes a l’ús pel qual es va establir la bonificació, tindran que abonar la part de l’impost que s’hagués deixat d’ingressar com conseqüència de la bonificació practicada i els interessos de demora.

Amb tal finalitat l’administració municipal podrà comprovar l’adequació de les obres amb l’actuació de construcció o rehabilitació bonificada, així com realitzar quantes actuacions de policia consideri oportunes per a acreditar el gaudi del benefici.

3. S’estableix una bonificació del 95% a favor de les construccions, les instal·lacions i les obres en què s’incorporin sistemes per a l’aprofitament tèrmic i/o elèctric de l’energia solar, condicionat al fet que les instal·lacions per produir calor incloguin col·lectors que disposin de l’homologació corresponent de l’Administració competent.

 

4. S’estableix una bonificació del 30% a les construccions, instal·lacions o obres referides als habitatges de protecció oficial i les que resultin equiparables a aquests conforme a la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balear. L’atorgament d’aquesta bonificació requereix la sol·licitud expressa del subjecte passiu, que haurà d’expressar-la amb l’autoliquidació de l’impost, adjuntant fotocòpia de la “Validació Provisional d’Habitatges de Protecció Oficial” o la  “Cèdula de Qualificació d’Habitatge de Protecció Oficial”.

Aquesta bonificació s’aplicarà a la quota resultant d’aplicar, si s’escau, les bonificacions previstes en els punts anteriors.

De conformitat amb el que estableix l’article 9 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, no es poden reconèixer altres beneficis fiscals que els que es preveuen expressament en les normes amb rang de llei o els que deriven de l’aplicació dels tractats internacionals.

Article 5

3. El tipus de gravamen és el 3,60 %.

En el cas de presentació de declaració responsable a les que no s’adjunti pressupost s’aplicarà una quota provisional de 300 €.

Article 6

1. L’impost s’ha d’exigir en règim d’autoliquidació, d’acord amb el que estableix l’article 103.4 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals

Aquesta autoliquidació i l’ingrés consegüent s’han d’efectuar de manera provisional i a compte quan es concedeixi la llicència preceptiva o quan, no havent-se sol·licitat, s’iniciï la construcció, la instal·lació o l’obra.

A aquest efecte, la persona interessada ha d’efectuar l’ingrés, en cas de concessió de la llicència, en el moment de recollir l’oportuna llicència o en un termini de 15 dies des de l’acord de concessió de la llicència preceptiva fins i tot quan les obres no hagin començat.

A aquest efecte, la persona interessada ha d’efectuar l’ingrés, en cas de declaració responsable o comunicació prèvia, en el mateix moment de la presentació.

Amb referència a aquest impost, i en el cas de començar les obres abans del termini fixat en el paràgraf anterior, la persona interessada ha de comunicar l’inici de la construcció, la instal·lació o l’obra mitjançant un escrit dirigit al batle.

Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicència d’autotaxis i la resta de vehicles de lloguer

Es proposa una nova redacció a l’epígraf quart de la quota tributària per recollir tota la casuística existent.

Per tant l’article 5 Epígraf quart queda redactat de la següent manera:

Epígraf quart

Per autorització de conductors................................................................................... 68,29 €

 

 

Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicències urbanístiques

Títol de l’ordenança

Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicències urbanístiques o declaracions responsables en matèria d’obres

Article 1

Fonament i naturalesa

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19, del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (RDL 2/2004, de 5 de març), aquest ajuntament estableix la taxa per llicències urbanístiques o declaracions responsables en matèria d’obres, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen a allò que s’ha previst en l’article 57 en relació amb l’article 20.4 lletra h) d’aquest text refós, modificat pel Reial Decret-llei19/2012, de 25 de maig.

Article 2

Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat municipal, tècnica o administrativa tendent a verificar si els actes d’edificació i d’ús del sòl a què es refereix l’article 2 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre 1990, de disciplina urbanística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i que hagin de fer-se al terme municipal s’ajusten a les normes urbanístiques, d’edificació i de policia previstes en aquesta llei i en el Pla general d’ordenació urbana d’aquest municipi o la realització de les activitats administratives de control en el supòsits en què l’exigència de llicència fos substituïda per la presentació de declaració responsable o comunicació prèvia.

Article 5

Base imposable

1. Constitueixen la base imposable de la taxa:

a) El cost real i efectiu de l’obra o construcció, quan es tracti de moviments de terra, obres de nova planta, demolicions, modificació d’estructures o aspecte exterior i interior de les edificacions existents, i qualsevol altre tipus d’obra subjecta a llicència prèvia, declaració responsable o comunicació prèvia, llevat que es ressenyin en els apartats següents d’aquest article.

Article 6

Quota tributària

A) Llicències urbanístiques:

1. La quota tributària resulta d’aplicar a la base imposable els tipus de gravamen següents:

SUPÒSITS I BASE IMPOSABLE

(Art. 5 de l’Ordenança)

TIPUS DE GRAVAMEN

a) Supòsit de l’article 5.1 a)

   1,30 per 100

b) Supòsit de l’article 5.1 b)

   0,10 per 100

c) Parcel·lacions, agrupacions o segregacions urbanes, per metre quadrat:

— Al Port d’Andratx, Sant Elm i Camp de Mar:

— A Andratx i s’Arracó, per metre quadrat:

 

         0,16 €

         0,09 €

d) Supòsit de l’article 5.1 d), per metre quadrat o fracció de cartells (superfície dels cartells de propaganda visibles des de la via pública)

 

         6,64 €

e) En el supòsit de les segregacions en sòl rústic comú, la quota tributària és una quantitat fixa, per segregació

 

     165,92 €

f) En el supòsit de l’apartat f) de l’article anterior (pròrrogues de llicència d’obra major)

  1,30 per 100

En el supòsit de l’apartat g) de l’article anterior (pròrrogues de llicència d’obra menor), la quota tributària és el 50% de l’import que correspondria en cas de petició de nova llicència, amb un mínim de 64,14 euros

2. En cap cas l’import de la taxa assenyalat en el supòsit de l’article 5.1 a) pot ser menor de 64,14 euros.

3. En cas de desistiment formulat pel sol·licitant amb anterioritat a la concessió de la llicència:

a) Quan a pesar d’haver-se iniciat l’activitat municipal no hi ha informes tècnics o jurídics, s’ha de tornar el 95% de les taxes abonades.

b) Si l’activitat municipal s’ha iniciat i hi ha informes tècnics o jurídics, s’ha de tornar el 25% de les taxes abonades.

4. En cas de renúncia, una vegada atorgada la llicència, no s’ha de tornar cap quota.

5. En cas de denegació de la llicència, les quotes per liquidar han de ser el 100% de les assenyalades en l’apartat 1 anterior.

B) Declaració responsable o comunicació prèvia

1. Es liquidarà una quota fixa inicial de 293,93 €, en cas de no adjuntar pressupost.

2. A la resta de supòsits la quota tributària resulta d’aplicar a la base imposable els tipus de gravamen següents:

SUPÒSITS I BASE IMPOSABLE

(Art. 5 de l’Ordenança)

TIPUS DE GRAVAMEN

a) Supòsit de l’article 5.1 a)

   1,30 per 100

b) Supòsit de l’article 5.1 b)

   0,10 per 100

Article 8

Acreditació

1. S’acredita la taxa i comença l’obligació de contribuir quan s’iniciï l’activitat municipal que constitueix el fet imposable.

2. Quan les obres s’hagin iniciat o executat sense haver obtingut l’oportuna llicència o haver presentat la declaració responsable o comunicació prèvia, s’acredita la taxa quan s’inicia efectivament l’activitat municipal conduent a determinar si l’obra en qüestió és o no legalitzable, amb independència de la iniciació de l’expedient administratiu que pugui instruir-se per autoritzar les obres o demolir-les si no són legalitzable.

 

Article 9

Gestió

5. Les llicències per col·locar suports o tanques per a cartells de propaganda visibles des de la via pública tenen caràcter temporal, de durada anual, a comptar a partir de la data d’expedició de la llicència. Acabat aquest termini, caduca la llicència i se n’ha de sol·licitar la renovació, si és el cas, amb una nova sol·licitud. En cas de renovar-se, s’ha d’abonar el 50% de la taxa.

6. En el cas de pròrrogues sol·licitades quan hagin transcorregut més de dos anys des de l’acabament del termini d’execució de les obres s’aplicarà el tipus de gravamen de l’article 6.A)1.f) (1,30 per 100). Aquest tipus de gravamen s’aplicarà de la següent manera:

a. Sobre el pressupost inicial per cada dos anys que hagin transcorregut des de l’acabament del termini concedit, si no s’ha concedit cap pròrroga de forma prèvia.

Sobre el pressupost que figurava com a pendent  d’execució a la darrera pròrroga concedida, per cada dos anys que hagin transcorregut des de l’acabament del termini concedit, si s’ha concedit alguna pròrroga de forma prèvia.

Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació del servei de clavegueram

Es proposa la modificació de l’article 6. Bonificacions, per clarificar el càlcul del límit de la bonificació.

Article 6. Bonificacions

Els pensionistes empadronats en aquest terme municipal que obtinguin uns ingressos anuals, per càpita, inferiors al Salari Mínim Interprofessional se’ls bonifica la quota anual de l’habitatge que constitueixi la seva residència habitual en un 50 %. Per fer el càlcul del S.M.I. per càpita es tindrà en conte  a tots els membres empadronats a l’habitatge del que es sol·liciti la bonificació.

Ordenança fiscal reguladora de la taxa per entrar vehicles per les voreres i les reserves de via pública per a aparcaments i càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe

Es proposa que els veïnats afectats per mercat setmanal puguin sol·licitar la devolució de la taxa dels dies afectats.

Article 9. Règim de declaració i ingrés

10. Els subjectes passius afectats per mercat setmanal podran sol·licitar la devolució de la part proporcional de les quotes regulades a l’article 6. Les sol·licituds de devolució s’hauran de presentar per registre general d’entrada dins el primer trimestre de l’any següent, acompanyades de la còpia del rebut abonat.

Ordenança reguladora del preu públic per la prestació dels serveis d’Escoles Municipals  Infantils

Es proposa l’eliminació de les tarifes de no empadronats perquè el reglament de règim intern de les escoletes municipals, ja regula en el seu article 8 la baremació d’entrada a l’escoleta, donant major puntuació als usuaris empadronats, i a la vegada s’ha de tenir en compte que el cost de la prestació del servei és el mateix si estan o no empadronats.

Es proposa l’aplicació de noves tarifes recollint la casuística existent en l’aplicació de les bonificacions, ja que el text refós de la Llei reguladora d’hisendes locals, en el seu article 44 estableix la quantia dels preus públics, indicant que quan es donen raons socials, benèfiques, culturals o d’interès públic que així o aconsellin, l’Ajuntament podrà fixar preus públics per davall del cost del servei.

Per tot això, es proposa modificar el següent:

Article 4.- Quantia

4.1. La quantia del preu públic regulat en aquesta ordenança és la següent:

A.- RÈGIM GENERAL

A) Matrícula

31,00 €

B) Règim de jornada completa

 (De dilluns a divendres)

 b.1. Amb servei de menjador

 b.2. Sense servei de menjador

 

 

231,00 €/mes

180,00 €/mes

C) Règim de mitja jornada

 (matí o horabaixa)

 

154,00 €/mes

D) Plus Menjador

7,00 €/dia

B.- FAMÍLIES QUE TINGUIN DOS O MÉS FILLS MATRICULATS A LES ESCOLES INFANTILS / FAMÍLIES NOMBROSES SEGON LA LEGISLACIÓ VIGENT  /  FAMÍLIES EN LES QUE ELS TUTORS DELS NINS SIGUIN ELS PADRINS O ALTRES PARENTS

 

A) Matrícula

24,80 €

B) Règim de jornada completa

 (De dilluns a divendres)

 b.1. Amb servei de menjador

 b.2. Sense servei de menjador

 

 

184,80 €/mes

144,00 €/mes

C) Règim de mitja jornada

 (matí o horabaixa)

 

123,20 €/mes

D) Plus Menjador

7,00 €/dia

C.- FAMÍLIES QUE TINGUIN UN FILL AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS / FAMÍLIES QUE TINGUIN UN FILL AMB DISCAPACITAT IGUAL O SUPERIOR AL 33%

 

A) Matrícula

15,50 €

B) Règim de jornada completa

 (De dilluns a divendres)

 b.1. Amb servei de menjador

 b.2. Sense servei de menjador

 

 

115,50 €/mes

90,00 €/mes

C) Règim de mitja jornada

 (matí o horabaixa)

 

77,00 €/mes

 D) Plus Menjador

7,00 €/dia

4.2. En el cas de què algun usuari pugui ser inclòs en distints grups de tarifes, el preu públic a aplicar serà el de menor quantia.

4.5.- Si per part de l'Ajuntament no es presta el servei, en un dia marcat com a lectiu en el calendari de l'escola infantil, es deduirà de la quota la següent quantitat per dia no prestat:

A.- RÈGIM GENERAL

 

Empadronats

Jornada completa amb menjador

11,00 €

Jornada completa sense menjador

9,00 €

Mitja jornada

7,00 €

B.- FAMÍLIES QUE TINGUIN DOS O MÉS FILLS MATRICULATS A LES ESCOLES INFANTILS / FAMÍLIES NOMBROSES SEGON LA LEGISLACIÓ VIGENT  /  FAMÍLIES EN LES QUE ELS TUTORS DELS NINS SIGUIN ELS PADRINS O ALTRES PARENTS

 

Empadronats

Jornada completa amb menjador

8,80 €

Jornada completa sense menjador

7,20 €

Mitja jornada

5,60 €

C.- FAMÍLIES QUE TINGUIN UN FILL AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS / FAMÍLIES QUE TINGUIN UN FILL AMB DISCAPACITAT IGUAL O SUPERIOR AL 33%

 

Empadronats

Jornada completa amb menjador

5,50 €

Jornada completa sense menjador

4,50 €

Mitja jornada

3,50 €

Igualment serviran de base per calcular la quota a pagar el mes de setembre, en el cas del nins que comencen a l’escoleta per primera vegada i pels que per motius de edat causen baixa per comença educació infantil; en aquest cas la quota resultant serrar el resultat de multiplica la quota anterior pels dia de servei prestats.

Article 5.- Exempcions

Les famílies amb una problemàtica social greu, previ informe motivat del Departament de Serveis Socials. Aquesta exempció serà de caràcter pregat i resolta la petició d’exempció per Decret de la Regidoria de Serveis Socials.

Article 6.- Normes de gestió

6.1. La matrícula grava l’activitat administrativa d’inscripció, per la qual cosa una vegada que s’hagi dut a terme no és procedent tornar-la. La matrícula és única per infant admès i s’ha de liquidar una vegada que sigui definitiva l’admissió de l’infant.

6.2. La percepció del preu públic regulat en aquesta ordenança s’ha d’efectuar amb un rebut estès per l’Ajuntament.

6.3. Les tarifes mensuals s’han d’acreditar el dia primer de cada mes i s’han d’abonar dins els deu primers dies i, preferentment, per domiciliació bancària.

6.4. Les altes que es produeixin dins els quinze primers dies de cada mes abonaran la quota mensual.

Si la matrícula es formalitza en la segona quinzena del mes s’abonarà el 50% de la quota que correspongui.

6.5. El mes de setembre, els alumnes que es donin de baixa per haver acabat l’etapa escolar al centre i els que comencin per primera vegada abonaran las quotes especificades a l’apartat 5 de l’article 4.

6.6. Les baixes definitives en la prestació del servei o les modificacions en el règim d’estada han de ser comunicades pels pares o tutors amb anterioritat al dia 20 del mes anterior en què hagin de produir efecte, i han de ser presentades amb l’imprès elaborat a aquest efecte en el registre general d’entrada.

La falta d’assistència d’un infant durant un període d’un mes sense avís previ implica la baixa definitiva de l’escola, sense que això afecti el rebut del mes no assistit.

Igualment implica la baixa definitiva de l’escola l’impagament d’un rebut en el termini establert

6.7. Si l’infant no assisteix a l’escola en un període igual o superior a un mes, els pares o tutors poden sol·licitar la devolució de la meitat de la quota corresponent. Pel càlcul de la quantia a tornar en el cas d’un període superior a un mes, s’utilitzarà la quota establerta a l’article 4.5.

Cal acompanyar la sol·licitud de devolució de quota per malaltia amb un certificat mèdic en el qual consti el motiu i la durada de la baixa. Posteriorment, l’Ajuntament ha de sol·licitar un informe a l’escola infantil que corrobori la no - assistència.

6.8. Per l’aplicació de les quotes contemplades a l’article 4.1.B, en el cas de famílies nombroses hauran d’aportar el carnet de família nombrosa en vigor.

Per l’aplicació de les quotes contemplades a l’article 4.1.C, en el cas de famílies que tinguin un fill amb necessitats educatives especials hauran d’aportar l’informe de l’especialista corresponent.

Per l’aplicació de les quotes contemplades a l’article 4.1.C, en el cas de famílies que tinguin un fill amb discapacitat igual o superior al 33% hauran d’aportar la declaració administrativa de discapacitat expedida per l’organisme o autoritat competent.

6.9. De forma general, tot el que no es preveu en aquesta ordenança s’ha d’atenir a allò que disposa el Reglament de règim intern del Servei. 

6.10. Assistència a classe: és obligatori estar al corrent de pagament de matrícula i quotes. A principis de curs serà obligatòria la presentació del rebut de matrícula i de la 1ª quota.

Ordenança reguladora del preu públic per la prestació de serveis a les instal·lacions esportives municipals.

Es proposa l’eliminació de les tarifes de no empadronats perquè s’ha de tenir en compte que el cost de la prestació del servei és el mateix si estan o no empadronats.

Es proposa l’aplicació de noves tarifes recollint la casuística existent en l’aplicació de les bonificacions, ja que el text refós de la Llei reguladora d’hisendes locals, en el seu article 44 estableix la quantia dels preus públics, indicant que quan es donen raons socials, benèfiques, culturals o d’interès públic que així o aconsellin, l’Ajuntament podrà fixar preus públics per davall del cost del servei.

Per tot això, es proposa modificar el següent:

Article 5.- Carnet d’abonat

1. La batlia queda facultada per expedir carnets d’abonat per usar les instal·lacions, els quals poden tenir caràcter de familiar, individual o reduït. L’expedició d’aquests documents acredita les quotes de caràcter anual (de l’1 de gener al 31 de desembre) que figuren en l’article 6.

Els usos de les instal·lacions esportives a què tenen accés els abonats són els establerts a les zones esportives municipals.

2. A l’efecte d’expedir el carnet d’abonat, aquestes són les situacions que cal considerar per assignar el carnet:

Reduït: Les persones que tenen una edat igual o inferior a 18 anys en el moment de formular la sol·licitud d’inscripció o renovació, les que tenen el Carnet Jove.

Individuals: Les persones que tenen més de 18 anys en el moment de formular la sol·licitud d’inscripció o renovació, i aquelles en què no concorrin les circumstàncies detallades en l’abonament reduït.

Familiars: La unitat familiar amb fills menors de 18 anys en el moment de formular la sol·licitud d’inscripció o renovació. Només en l’àmbit d’aquesta ordenança s’entén per unitat familiar les parelles de fet o matrimonis que acreditin aquesta condició amb el certificat de convivència o el llibre de família. Es poden incloure en la unitat familiar els fills de la parella o d’un dels dos sempre que estiguin empadronats al municipi i convivint amb la parella.

Carnet d'esportista federat. Els esportistes amb fitxa federativa en vigor, que pertanyin a clubs o entitats esportives del Municipi d'Andratx, podran gaudir del Carnet d'esportista federat, d'acord amb els preus públics relacionats, beneficiant-se de l'entrada a les piscines i a la sala de gimnàs, conforme a la normativa aprovada.

Article 6.- Quota

Els preus públics a què es refereix aquesta ordenança són els determinats d’acord amb el quadre de tarifes que s’exposa a continuació:

 

 

1. Abonaments individuals i col·ectius

A) ABONAMENTS GENERALS

 

ANUAL

SEMESTRAL

A1) Abonament familiar

120,00 €

75,00 €

A2) Abonament individual

80,00 €

45,00 €

A3) Abonament reduït

50,00 €

30,00 €

B) ABONAMENTS FAMILIES NOMBROSES

 

ANUAL

SEMESTRAL

B1) Abonament familiar

96,00 €

60,00 €

B2) Abonament individual

64,00 €

36,00 €

B3) Abonament reduït

40,00 €

24,00 €

C) ABONAMENTS JUBILATS, PENSIONISTES I PERSONES AMB DISCAPACITAT IGUAL O SUPERIOR AL 33 PER CENT

 

ANUAL

SEMESTRAL

C1) Abonament familiar

60,00 €

37,50 €

C2) Abonament individual

40,00 €

22,50 €

C3) Abonament reduït

25,00 €

15,00 €

D) ABONAMENTS D’ESPORTISTA FEDERAT ANUAL

D1) Abonament individual

60,00 €

D2) Abonament reduït

37,00 €

E) ÚS DE PISCINES DESCOBERTES A ANDRATX, AL PORT I S’ARRACÓ .- QUOTA GENERAL

 E1) Abonament familiar

60,00 €

 E2) Abonament individual

35,00 €

 E3) Abonament reduït

25,00 €

F) ÚS DE PISCINES DESCOBERTES A ANDRATX, AL PORT I S’ARRACÓ .- FAMILIES NOMBROSES

 F1) Abonament familiar

48,00 €

 F2) Abonament individual

28,00 €

 F3) Abonament reduït

20,00 €

G) ÚS DE PISCINES DESCOBERTES A ANDRATX, AL PORT I S’ARRACÓ .- JUBILATS, PENSIONISTES I PERSONES AMB DISCAPACITAT IGUAL O SUPERIOR AL 33 PER CENT

 G1) Abonament familiar

30,00 €

 G2) Abonament individual

17,50 €

 G3) Abonament reduït

12,50 €

H) ABONAMENT PISCINA ESTIU (només el titular abonat podrà sol·licitar  l’abonament i aquest no caducarà.)

Abonament 10 entrades

30,00 €

2.- Tarifes d’activitats.

 

Abonats

No abonats

2.1.- Ús per activitat lliure a les instal·lacions esportives i a les piscines municipals

 0,00 €

4,00 €/dia

2.2.- Ús Rocòdrom

 0,00 €

1,50 €/dia

2.3.- Inscripció Diada

2,00 euros per persona i dia

2.4.- Campus Multiesportiu

Per Persona i dia

 

Abonats

No abonats

Mitja Jornada

6,00  €

7,50 €

Jornada completa amb dinar

12,00 €

15,00 €

Altres modalitats

S’aprovaran per Junta de Govern Local

3.- Cursos.

Tarifa d’infants: Usuaris d’edat igual o inferior a 16 anys en el moment d’inici del curs.

Tarifa d’adults: Usuaris d’edat superior a 16 anys

3.1. Cursos de Natació i activitats aquàtiques

Al mes/ Per sessió setmanal

Abonats

No abonats

Cursos per a bebès i per infants fins a 4 anys

12,00 €

21,00 €

Cursos per infants de 5 a 16 anys

13,00 €

22,00€

Cursos per a adults

15,00 €

23,00 €

Cursos per a 3a edat, jubilats i pensionistes

8,00 €

12,00 €

Altres cursos

S’Aprovaran per Junta de Govern

3.2 Cursos d’activitats poliesportives dirigides.

Spinning, aeròbic, gimnàstica, GAP i altres activitats dirigides que es puguin oferir

Al mes/ Per sessió setmanal

Abonats

No abonats

3.2.1. Cursos d’activitats poliesportives dirigides per a infants

25,00 €

30,00 €

3.2.2. Cursos d’activitats poliesportives dirigides per a adults

40,00 €

50,00 €

3.2.3. Cursos d’activitats poliesportives dirigides per a 3a edat

20,00 €

30,00 €

3.2.4. Una sola activitat (2 sessions setmanals) només serà d’aplicació en el cas de que es realitzi una única activitat, la mateixa durant tot el mes i com a màxim dues vegades per setmana

 

16,00 €

 

20,00 €

3.2.5. Una sola activitat (3 sessions setmanals) només serà d’aplicació en el cas de que es realitzi una única activitat, la mateixa durant tot el mes i com a màxim tres vegades per setmana

 

24,00 €

 

30,00 €

3.2.6.- Altres cursos

S’Aprovaran per Junta de Govern

4.- Escoles esportives municipals.

 

 

Abonats

Al mes

No Abonat

Al mes

Activitats esportives de:

Futbol Sala, tennins, bàsquet, atletisme, futbol, escacs, psicomotricitat i altres activitats esportives que s’ofereixin

 

 

23,00 €

 

 

34,00 €

5. Tarifes de serveis.

5.1. Expedició de carnets (clubs, pèrduda, per extraviar el carnet)

 1,50 €

5.2. Venda de material imprescindible per a la piscina:

5.2.1. Ulleres de natació

 8,00 €

5.2.2. Gorres de natació de polièster

 1,50 €

5.2.3. Gorres de natació de silicona

 3,00 €

5.2.4. Calcetí de làtex

 3,00 €

5.2.5. Xancletes

 8,00 €

NOTA: Els menors de 3 anys tindran entrada gratuïta a les piscines municipals excepte per la realització de cursets.

6. Lloguer d’instal·lacions.

6.1. Lloguer de la pista poliesportiva del Palau Municipal d’Esports per hora

  • Pista transversal

      Sense llum

19,00 €

      Amb llum

25,00 €

  • Pista sencera

      Sense llum

43,00 €

      Amb una fase de llum

55,00 €

      Amb dues fases de llum

60,00 €

6.2. Lloguer de la pista poliesportiva del Palau Municipal d’Esports mig dia.

      (5 hores)

  • Pista transversal

      Sense llum

78,00 €

      Amb llum

90,00 €

  • Pista sencera

      Sense llum

175,00 €

        Amb una fase de llum

200,00 €

        Amb dues fases de llum

215,00 €

6.3. Pistes de tennis

A) Pista per a abonat, per hora de pista

4,00 €

B) Plus d’il·luminació per hora                           

1,00 €

C) Pista per a no abonat                                     

7,00 €

6.4. Pista poliesportiva de gespa

A) Pista poliesportiva, per hora

23,00 €

B) Plus d’il·luminació, per hora

8,00 €

6.5. Resta d’espais poliesportius (pista exteriors, sala polivalent es Vinyet i altres).

A) Utilització diürna, per hora

24,00 €

B) Plus d’il·luminació, per hora

8,00 €

6.6. Camps de futbol municipals

A) Utilització diürna futbol 7, per hora

26,00 €

B) Utilització diürna camp complet, per hora

50,00 €

B) Plus d’il·luminació, per hora

15,00 €

6.7. Utilització d’armariets

A) Lloguer d’armariet per a un mes

 2,00 €

B) Lloguer d’armariet per a tres mesos

 5,00 €

C) Lloguer d’armariet per a sis mesos

 8,00 €

D) Lloguer d’armariet per a un any

12,00 €

Article 7.- Meritació i període impositiu

1. En el cas dels abonaments, la meritació ha de tenir lloc l’1 de gener de cada any i el període impositiu ha de comprendre l’any natural. Únicament s’acrediten quotes semestrals quan es renova el carnet d’abonat en el període de temps comprès entre l’1 de gener i el 30 de juny, i entre l’1 de juliol i el 31 de desembre.

En els abonaments detallats a l’article 6.1.E, 6.1. F i 6.1.G, la meritació tindrà lloc el 15 de juny, i el període impositiu comprendrà des d’aquesta data fins el 15 de setembre del mateix any.

Durant el mes d’agost es reserva el dret de fer els canvis d’horaris i de tancament d’instal·lacions necessaris sense que això afecti les tarifes establertes.

Anual

1 de gener vàlid fins al 31 de desembre

Semestral I

1 de gener vàlid fins al 30 de juny

Semestral II

1 de juliol vàlid fins al 31 de desembre

Estiu

15 de juny fins al 15 de setembre

5. Per l’aplicació de les quotes contemplades a l’article 6.1.B i 6.1.F, en el cas de famílies nombroses hauran d’aportar el carnet de família nombrosa en vigor.

Per l’aplicació de les quotes contemplades a l’article 6.1.C i 6.1.G, en el cas de jubilats i pensionistes hauran d’aportar la documentació acreditativa d’aquesta condició.

 Per l’aplicació de les quotes contemplades a l’article 6.1.C i 6.1.G, en el cas de persones amb discapacitat igual o superior al 33% hauran d’aportar la declaració administrativa de discapacitat expedida per l’organisme o autoritat competent.

Totes les condicions especificades per l’aplicació de les tarifes reduïdes han de presentar-se juntament amb la sol·licitud.

Article 8.- Exempcions

1. Els alumnes de col·legis públics i concertats, centres de formació professional, instituts d’ensenyament mitjà, equips federats, associacions de voluntariat, i dinamitzadors del Centre de Joventut, del municipi d’Andratx, estaran exempts per utilitzar les instal·lacions esportives municipals en l’horari i les dates que proposin aquests centres i organismes. Cal que presentin amb un mes d’antelació la programació d’activitats que duran a terme cada trimestre, proposta que ha d’obtenir l’aprovació de la batlia.

2. Les famílies amb una problemàtica social greu, previ informe motivat del Departament de Serveis Socials. Aquesta exempció serà de caràcter pregat i resolta per Decret de la Regidoria de Serveis Socials, indicant quines tarifes són objecte d’exempció.

Andratx, a 16 de novembre de 2012

 

El batle

Llorenç Suau Simó.