Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 22601
Notificació expedient sancionador núm. 31/2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

S’ha intentat notificar per dues vegades a la Sra. (dades personals ocultes), i la notificació no s’ha pogut dur a terme. D’acord amb l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es procedeix a publicar la següent resolució:

“Expedient núm. 31/2012

DECRET NÚM:. 2339

 

Examinades les actuacions que obren en l'expedient sancionador incoat en contra de la Sra. (dades personals ocultes), amb motiu de l’acta d’inspecció aixecada per l’inspector de medi ambient d’aquest Ajuntament, en data 23 de febrer de 2012.

Vista la proposta de resolució, notificada en data 02 d’agost de 2012; la qual es transcriu a continuació:

 

“ANTECEDENTS DE FET:

 

1.- En data 23 de febrer de 2012, s’aixecava acta d’inspecció en la que es feia constar que el ca de la interessada hauria realitzat les seves necessitats en la via pública davant de l’inspector (carrer Balanguera, núm. 14 d’Andratx), i la mateixa no hauria recollit la deposició, abandonant-la al lloc dels fets.

Aquest fet podria suposar una infracció de l’Ordenança municipal reguladora de la Protecció d’animals que viuen a l’entorn humà i de tinença d’animals considerats potencialment perillosos.

2.– Per Decret emès pel Cinquè Tinent de Batle, delegat de l'Àrea de Medi Ambient, Sostenibilitat, Patrimoni i Arxiu municipal, número 1.069/2012, de 20 d’abril, s’iniciava procediment sancionador en contra de la Sra. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes), pels fets abans esmentats, atorgant un termini de 15 dies a la interessada per a poder formular al·legacions i/o proposar proves.

 

FONAMENTS JURÍDICS:

 

Assenyala l’article 14 de l’Ordenança municipal reguladora de la Protecció d’animals que viuen a l’entorn humà i de Tinença d’animals considerats potencialment perillosos, que “Queda prohibit l’abandonament d’excrements que puguin produir els cans en vies i espais públics o privats de concurrència pública (...)”.

Per altre banda, i amb base en el segon paràgraf de l’article 36 del mateix text normatiu, aquella conducta tindrà la consideració d’infracció lleu de les tipificades en aquella Ordenança, podent sancionar-se aquella conducta amb multa de 60 a 300 euros (art. 39).

Per a graduar les sancions, hom s’ha d’ajustar, en funció de la tipificació de les infraccions, als criteris establerts per l’article 92.2 del Decret 56/1994, de 13 de maig de la CAIB, o normativa que el substitueixi, això és, a la transcendència social i el perjudici causat per la infracció comesa, l’ànim de lucre il·lícit i la quantia del benefici obtingut en la comissió de la infracció, i la reiteració o reincidència.

 Finalment, cal recordar que l’article 17 del Reglament de protecció d’animals domèstics de les Illes Balears,  aprovat per Decret 56/1994, de 13 de maig, assenyala que “El poseedor de un animal, sin perjuicio de la responsabilidad subsidiaria del propietario, será responsable de los daños, perjuicios y molestias que ocasione a las personas, cosas, espacios públicos y al medio natural en general, de acuerdo con lo establecido en el artículo 1905 del Código Civil”.

 

CONCLUSIONS:

 

Entén aquest instructor, a la vista de tot el que s’acaba d'exposar, que ha quedat degudament acreditat en l'expedient administratiu, amb prova de càrrec suficient, que en data 23 de febrer de 2012, al carrer Balanguera núm. 14 d’aquest terme municipal, la denunciada passejava amb els seus cans quan un d’ells va defecar sense que aquella recollís els excrements, fent prova d’aquesta conclusió l’acta d’inspecció aixecada per l’inspector de medi ambient d’aquest Ajuntament. En aquest sentit, cal recordar que aquella acta d’inspecció gaudeix de presumpció “iuris tantum”, això és, admet prova en contrari, sense que la interessada hagi cregut oportú proposar o aportar cap prova de descàrrec.

Se va iniciar un procediment sancionador en el que s’informava a la interessada dels fets que se li imputaven i se li donava la possibilitat de presentar al·legacions i proposar prova que, ara sí, acabés amb la presumpció derivada de l’atestat policial. Per tant, sembla clar que el dret de defensa de la interessada ha estat oportunament protegit, doncs ha sabut en tot moment els fets que se li imputaven, ha pogut formular al·legacions de descàrrec i ha pogut proposar la pràctica de les proves que estimés oportunes.

La interessada no ha presentat cap al·legació donant cap versió alternativa, comprensible i coherent, que permeti a qui subscriu albergar un dubte raonable envers la realitat dels fets”. 

Vist que a data actual no s’ha presentat cap al·legació a la proposta de resolució.

 

De conformitat amb el que disposa en el Decret de Batlia núm. 1253/2011 de 14 de juny, de delegació de competències per iniciar i resoldre expedients sancionadors en matèria de medi ambient, en els articles 6 i següents del Decret balear 14/1.994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament del procediment a seguir en l'exercici de la potestat sancionadora, i normativa concordant, RESOLC:

 

1.- Imposar una sanció de 180 euros a la Sra. (dades personals ocultes), per la comissió de la infracció regulada en l’article 14 de l’Ordenança municipal reguladora de la Protecció d’animals que viuen a l’entorn humà i de Tinença d’animals considerats potencialment perillosos, en relació amb els articles 36 i 39 abans esmentats, per quant el seu animal va defecar en la via pública i la denunciada va abandonar els excrements. En aquest supòsit no consta que existeixi reiteració o reincidència, no existeix un ànim de lucre il·lícit ni un benefici per la comissió de la infracció, ni és un fet d’una important transcendència social. Tampoc sembla procedent imposar la sanció mínima (60 euros), tenint en compte que aquella conducta produeix un perjudici evident a la imatge del municipi i a la dels seus habitants i obliga a actuar als serveis municipals de neteja, amb el cost econòmic que allò suposa. 

2.- Adjuntar a la notificació d’aquesta resolució, la liquidació del pagament de la sanció en període voluntari.

3.- Notificar als interessats la present resolució.

Andratx, 07 de setembre de 2012.”

Adjunt a la present , se li remet la liquidació del pagament de la sanció en termini voluntari, amb referència LIQ670507, a l’objecte de que es pugui fer efectiva en la forma i en els terminis que la mateixa indica.

El que poso en el seu coneixement als efectes adients, advertint-li que contra aquest acte que posa fi a la via administrativa es pot interposar:

1er - Recurs potestatiu de reposició davant aquesta Regiduria, en el termini d’ un mes contat a partir del dia següent a la recepció de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produeix per el transcurs d’un mes des de la presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de sis mesos contats a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

2on- Directament recurs contenciós administratiu en un termini de dos mesos, contats a  partir del dia següent a la recepció de la notificació de la resolució, davant el Jutjat de lo Contenciós administratiu de Palma de Mallorca.

Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998 de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú.

 

Andratx,12 de setembre de 2012”

 

Andratx, 20 de novembre  de 2012

 

El Cinquè Tinent de Batle, delegat de les àrees de Medi Ambient, Sostenibilitat, Patrimoni i Arxiu Municipal

Sr. José Ramón Baeza Corrales