Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 22508
Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria de procés selectiu per cobrir 35 places de Policia Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior per resolució número 19799, de data 7 de novembre de 2012, va acordar el següent:

Primer.- Acumular les 10 places de Policia Local no convocades i procedents de l’oferta pública d’ocupació de 2009 a les 25 places de l’oferta pública d’ocupació de 2010, d’acord amb els principis d’eficàcia, eficiència i economia administrativa que han de regir l’activitat de l’administració i atès que les places incloses a l’oferta de 2009 estan dins el termini de tres anys per a la seva execució legalment establert.

Segon.- Convocar procés selectiu per cobrir 35 places de POLICIA LOCAL, 10 d’elles incloses a l’oferta d’ocupació de l’any 2009 i 25 incloses a l’oferta pública d’ocupació de 2010. Aquestes places estan enquadrades a l’Escala d’Administració Especial,  Subescala Serveis Especials, Classe Policia Local, Categoria policia. Grup C;  Subgrup C1.

Tercer.- Nomenar el tribunal que avaluarà aquesta convocatòria, la constitució del qual serà la següent:

PRESIDENT/A: Designat/da per la Corporació:

 

Titular: Emilio Quetglas Cano  

Suplent: Bartomeu Capó Amengual

 VOCALS:

- Primer: Designat/da per sorteig entre els Oficials de la Policia Local d’aquesta Corporació:

Titular: Carlos Vallecillo Perez

Suplent: Feliciano Franco Saenz de la Fuente

 

- Segon: Designat/da per sorteig entre els Policies Locals d’aquesta Corporació:

Titular: Cristobal Gomez Ferrando

Suplent: Enrique Miguel Gamez Borrás

 

- Tercer: Designat/da per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

Titular: Tomás Javier Mas Castellá

Suplent: Rafael J. De León Clar

 

- Quart:  Designat/da per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

Titular: Juan José Vivas Muñoz

Suplent: José Antonio Blanco Gomez

 

SECRETARI/ÀRIA: Designat/da per la Corporació:

Titular: Nuria Servera Florensa

Suplent: Emilio Espigares Espigares

El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Quart.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten.

El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de l’Estat.

 

BASES ESPECIFIQUES CONCURS POLICIA LOCAL

 

Escala: Administració Especial, Subescala Serveis Especials, Classe Policia Local, Categoria policia.

Grup: C; Subgrup C1.

Requisits: A més dels exigits a les bases generals els aspirants hauran de reunir els següents requisits referits a la data de finalització del termini d’admissió d’instàncies:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Haver complit 16 anys i tenir-ne menys de 33. Es compensaran en cas d’excés i als esmentats efectes sols els serveis prestats com a policia local o com a policia auxiliar, o en qualsevol dels cossos i forces de seguretat. Article 16 Decret 69/2004.

c) Estar en possessió, o en condicions d’obtenir-lo en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent. Es dispensaran d’aquest requisit les persones que compleixin els requisits de la disposició transitòria vuitena de la Llei 6/2005 de 3 de juny.

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents. L’acreditació d’aquest requisit tindrà lloc mitjançant la superació d’un reconeixement mèdic que es realitzarà per la Unitat de Salut del Servei de Prevenció de Riscs Laborals municipal, o Servei Mèdic especialitzat determinat per aquest, ajustant-se al quadre d’exclusions mèdiques que figura  a l’annex II del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc a què han d’ajustar-se els reglaments de les policies locals de les Illes Balears.

Als efectes d’organitzar el procés de reconeixements mèdics, un cop finalitzat el procés de valoració de la fase de concurs, el tribunal avaluador proposarà la relació dels aspirants que han obtingut plaça, i fins a un 10% addicional per substitució de les possibles exclusions, al Servei de Prevenció de Riscs Laborals municipal.

e) No haver estat separat o separada, mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés als cossos o escales de personal funcionari, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el que la persona hagués estat separada o inhabilitada.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) A més dels permisos de conducció de la classe A i B, estar en possessió del permís de conducció del BTP.

h) Comprometre’s a dur armes i, si n’és el cas, a utilitzar-les, mitjançant declaració jurada.

i) Estar en possessió del diploma del curs de formació bàsica per a Policia Local, expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública amb validesa de tres anys comptats des de la data d’expedició o actualització.

Procediment de Selecció: Concurs lliure amb fase de pràctiques.

Qualificacions: Seran les que s’especifiquin a la fase de concurs.

Composició Tribunal: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta i quatre vocals, dos dels quals seran designats per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els altres dos per sorteig, entre el personal funcionari de carrera de l’escala bàsica de la policia local, categories policia i oficial. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un Secretari que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot.

El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Categoria del Tribunal: Tercera.

Drets d’Examen: 15,45 euros que s’hauran d’abonar dintre del termini de presentació d’instàncies.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria varen ser publicades en el BOIB núm. 109, de 22 de juliol de 2010.

Normativa Aplicable: Llei Autonòmica 6/2005, de 3 de juny, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; Decret 72/1989,de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears; el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableix la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; Decret 67/2007 del Reglament Marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears i demés disposicions legals vigents en matèria de policia local de la CAIB; Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic; i la Llei 3/2007 de 27 de març de la funció publica de la CAIB.

 

FASE DE CONCURS

Barems de Puntuació

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats es de 54 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per ser personal funcionari interí en la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament de Palma, el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat serà comprovat d’ofici.

b) Per als aspirants que no han renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.

c) Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un  municipi o no acreditin certificat, el coeficient multiplicador serà 0,50.

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació. En el cas de serveis prestats a l’Ajuntament de Palma, aquesta circumstància serà comprovada d’ofici. Els serveis prestats a qualsevol altra administració pública, s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat expedit per aquesta.

3.Antiguitat

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació. En el cas de serveis prestats a l’Ajuntament de Palma, aquesta circumstància serà comprovada d’ofici. Els serveis prestats a qualsevol altra administració pública, s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat expedit per aquesta.

4. Estudis acadèmics oficials

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:

a- Per la titulació de batxillerat o equivalent: 2,5 punts.

b- Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.

c- Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.

d- Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.

e- Per cada títol de doctorat: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior o distint a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a) i b) s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats d) i e).

En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.

5. Valoració dels coneixements de llengües

5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits per la Direcció General de Cultura i Joventut, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa. Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, llevat del certificat E que només es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:

- Coneixements orals (certificat A1): 1 punt

- Coneixements elementals (certificat B2): 1,25 punts

- Coneixements mitjans (certificat C1): 1,50 punts

- Coneixements superiors (certificat C2): 1,75 punts

- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts

La puntuació màxima és de 2 punts.

5.2 Coneixements d’altres llengües

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 4 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP: 1 punt

b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1,25 punts

c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts

d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes: 1,75 punts

e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes: 2 punts

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe al Departament de Llengua de la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

6. Valoració dels cursos de formació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora

6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, amb la puntuació que s’indica a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora

7. Valoració dels reconeixements honorífics

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.

b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament: 0,35 punts.

c) Per cada felicitació lliurada per la batllia: 0,25 punts.

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.

8. Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials

a) Per haver estat nomenat interinament com a policia local, policia turístic o policia de temporada de l’Ajuntament de Palma i no estar nomenat en el moment de la presentació d’instàncies per participar a la present convocatòria, es valorarà amb 0,0278 punts per cada mes complet de servei efectiu fins un màxim de 2 punts. Aquesta circumstància serà comprovada d’ofici. 

b) Per haver estat nomenat interinament com a policia local, policia turístic o policia de temporada de l’Ajuntament de Palma, i estar nomenat en el moment de la presentació d’instàncies per participar a la present convocatòria, es valorarà amb 0,0833 punts per cada mes complet de servei efectiu, fins un màxim de 6 punts. Aquesta circumstància serà comprovada d’ofici. 

Únicament podrà valorar-se un dels dos apartats, a) o b), no podent-se acumular la puntuació dels dos.

 

FASE DE PRÀCTIQUES

Un cop acabada la qualificació del concurs, el tribunal farà proposta de nomenament com a funcionaris en pràctiques per un període de dos mesos, de les persones que hagin obtingut major puntuació fins a completar el nombre de places ofertades. Per tal motiu, els aspirants proposats hauran de presentar en el termini de 20 dies naturals des que s’hagi fet pública la proposta de nomenament, en el Registre General d’aquest Ajuntament, els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a aquestes bases.

Les pràctiques han de tenir per objecte comprovar l’aptitud per exercir les funcions policials. A aquests efectes els policies en pràctiques han de realitzar serveis de policia i ser avaluats d’aptitud, comportament i aplicació dels coneixements professionals adquirits durant la realització del curs de formació bàsica. L’avaluació de les pràctiques correspon al tribunal qualificador del concurs. Per dur a terme aquesta avaluació el tribunal ha de tenir en compte l’informe emès pel cap de la Policia Local de Palma, que no podrà ser membre del tribunal qualificador de les proves selectives, sobre l’avaluació dels factors abans indicats.

El personal que ja ostenti, en el moment de ser nomenat funcionari en pràctiques, la condició de policia local interí en actiu al Cos de Policia Local de Palma, amb un període de serveis igual o superior als dos mesos indicats, podrà ser declarat exempt de la realització de la fase de pràctiques previ informe favorable emès pel cap de la Policia Local de Palma sobre l’avaluació dels factors abans esmentats.

Si durant la realització de les pràctiques, es dóna algun tipus d’incapacitat o baixa superior a 30 dies, les pràctiques s’interrompran. Una vegada superada aquesta incapacitat, el funcionari s’ha d’incorporar al servei.

Els aspirants que no superin el període de pràctiques perdran el dret a ser nomenats com a funcionaris de carrera.

 

Palma, 16 de novembre de 2012

 

El cap de departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 22906 de 01/12/2011 (BOIB núm. 187 de 15/12/2011)

Juan García Lliteras