Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 22205
Resolució del director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de 12 de novembre de 2012 per la qual es convoca la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries i se'n concreten aspectes sobre l’organització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atesa l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 per la qual es regulen les proves d’accés als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears (BOIB núm. 22, d’11 de febrer).

Atesa la disposició final primera de l'Ordre esmentada, que autoritza el director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional perquè dicti les instruccions necessàries per a l’execució, per al desplegament i per a la concreció d’aquesta Ordre.

Amb l’objecte de fomentar l’aprenentatge al llarg de tota la vida i oferir possibilitats a les persones adultes de combinar l’estudi i la formació amb l’activitat laboral, i amb la intenció de flexibilitzar l’accés de les persones treballadores al món educatiu i, en concret, a la formació professional en el sistema educatiu, i per tal que les persones adultes que no tenen els requisits acadèmics per accedir al cicle formatiu Emergències sanitàries puguin arribar a obtenir una qualificació professional necessària per desenvolupar la seva tasca professional.

De conformitat amb la normativa indicada,

RESOLC

Primer

1. Aprovar les instruccions per les quals es concreten aspectes sobre l'organització de la prova singular que dóna accés al cicle formatiu de grau mitjà Emergències sanitàries per a l’any 2013.

2. Incloure aquestes instruccions com a Annex 1 d’aquesta Resolució.

3. Concretar els aspectes sobre l’organització de la prova, que determinen els continguts, l’estructura i la durada de la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries, en l’Annex 2.

4. Establir el calendari de les actuacions corresponents a aquesta prova, en l’Annex 3.

5. Indicar la documentació que acredita l’exempció d’alguna part de les parts de la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries, en l’Annex 4.

 

Segon

Convocar la prova d'accés singular que dóna accés al cicle formatiu de grau mitjà Emergències sanitàries en els termes que figuren en les instruccions que s'inclouen com a Annex 1 d'aquesta Resolució.

 

Tercer

Aquesta Resolució comença a vigir l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Cultura i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 12 de novembre de 2012

El director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional

Onofre Ferrer Riera

 

ANNEX 1

Instruccions

Article 1

Objecte i àmbit d’aplicació

Aquestes instruccions concreten els aspectes necessaris per desenvolupar la prova d’accés singular al cicle formatiu de grau mitjà Emergències sanitàries, que s’ha de fer en centres públics de les Illes Balears, de conformitat amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 per la qual es regulen les proves d’accés als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears.

Article 2

Requisits dels aspirants

Es poden inscriure les persones que no tenen els requisits acadèmics que permeten accedir directament als ensenyaments, i que compleixen alguna de les condicions següents:

a) Tenir desset anys o complir-los dins l'any natural 2013 i tenir acreditada una o més unitats de competència incloses en el títol de Tècnic en Emergències sanitàries.

b) Tenir desset anys o complir-los dins l'any natural 2013 i haver superat un mòdul d’un agrupament modular del cicle formatiu Emergències sanitàries en algun centre públic de la nostra Comunitat Autònoma.

c) Tenir desset anys o complir-los dins l’any natural 2013 i estar en actiu treballant a data 31 d’octubre de 2012 com a conductor d’ambulància, com a portalliteres, o com a ajudant de portalliteres.

Article 3

Termini d’inscripció a la prova

El període d’inscripció a la prova d’accés singular al cicle de grau mitjà Emergències sanitàries és del 3 al 7 de desembre de 2012, ambdós inclosos.

Article 4

Centres que han de fer la prova

1. La prova d’accés singular al cicle de grau mitjà Emergències sanitàries s’ha de fer, únicament, en els centres que s’indiquen a continuació, i són els únics que poden fer la prova d’accés singular en aquesta convocatòria:

- IES Algarb (Sant Jordi de ses Salines)

- IES Cap de Llevant (Maó)

- IES Josep Maria Llompart (Palma).

2. La inscripció s'ha de fer en el mateix centre on es vol fer la prova.

3. La inscripció està subjecta al pagament de les taxes que s’estableixen a la Resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de 7 de febrer de 2012 (BOIB núm. 22, d’11 de febrer).

La taxa per a la inscripció per fer la prova d’accés singular al cicle de grau mitjà Emergències sanitàries (inclosa l’expedició del certificat que acredita que s’ha superat la prova) és de 21,05 euros.

4. Estan exempts del pagament d’aquesta taxa les persones que es presentin a les proves i que es trobin en situació d’atur, les persones amb una discapacitat igual o superior al 33% i els membres de famílies nombroses, sempre que ho demanin al centre on realitzen la inscripció, i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció.

5. L’import de la taxa s’ha de retornar en el cas que la persona sol•licitant no sigui admesa a les proves convocades. La sol•licitud de devolució s’ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la relació definitiva de persones admeses i excloses.

Article 5

Formalització de la sol•licitud d’inscripció

1. La sol•licitud d’inscripció s’ha de formalitzar per duplicat en l’imprès oficial, que han de facilitar tots els centres educatius públics que fan la prova d’accés singular objecte d’aquesta convocatòria. També es pot trobar el model en la pàgina web de Formació Professional (http://formacioprofessional.caib.es). En aquesta sol•licitud s’ha d’indicar en quin idioma es vol l’enunciat de la prova (català o castellà) i s’ha d’escollir la matèria optativa de què s’ha d’examinar en la part cientificotecnològica.

2. Les persones que tenen superada alguna part d’una prova d’accés a cicles formatius o d’una prova d’accés singular, i desitgen que se’ls tengui en compte la qualificació d’aquesta part, ho han de fer constar a la sol•licitud.

3. Les persones que, per les seves condicions, necessitin una adaptació de les condicions en què s’ha de realitzar la prova, ho han de fer constar a la seva sol•licitud.

Article 6

Documentació per acreditar els requisits d’inscripció per fer la prova

1. Per acreditar el pagament de la taxa corresponent s’ha d’aportar el document d’ingrés model 046. El codi del concepte per aquesta taxa és el 04C.

2. Per acreditar l’exempció del pagament d’aquesta taxa:

a) Les persones que estiguin en situació d’atur han d’aportar l’Informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació, emès pel Servei d’Ocupació (SOIB).

b) Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33% han d’aportar el certificat que ho acredita, expedit per un organisme oficial competent, en matèria d’afers socials.

c) Les persones que acreditin ser membres de famílies nombroses han d’aportar el títol o certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent de conformitat amb el que preveu la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.

3. Per acreditar el requisit d’edat s’ha d’aportar original i còpia del document oficial d’identificació (DNI, passaport...).

4. Per acreditar que en data 31 d’octubre de 2012 s’està en actiu treballant com a conductor d’ambulància o com a portalliteres o com a ajudant portalliteres, s’ha de presentar un certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social en què figuri l’historial de contractació de la persona interessada, i una certificació de l’empresa on treballa en què se certifiqui aquesta situació laboral.

5. Per acreditar que no es té cap altre requisit per a l’accés directe al cicle, s’ha d’aportar declaració jurada que no es té cap altre requisit que permet l’accés directe al cicle formatiu de grau mitjà Emergències sanitàries, de conformitat amb el model que la Conselleria ha de lliurar a tots els centres que fan la prova i que també es troba a la pàgina web (http://formacioprofessional.caib.es).

6. Per justificar que es tenen acreditades una o més unitats de competència incloses en el títol de Tècnic en Emergències sanitàries, s’ha de presentar el certificat que ho acredita.

7. Per acreditar que s’ha superat un mòdul d’un agrupament modular del cicle Emergències sanitàries, s’ha de presentar un certificat del centre on es va cursar l’agrupament modular, en el qual constin els mòduls cursats i les seves qualificacions.

8. Per acreditar l’exempció d’alguna part de la prova, s’ha d’aportar la documentació que ho certifica i que es detalla en l’Annex 4.

Les persones que tenen l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana obtinguda de conformitat amb el que es determina en la normativa vigent, l'han d'aportar durant el període d'inscripció. Si no la tenen encara, l'han de lliurar als membres de la Comissió Avaluadora el mateix dia de la prova. No es poden admetre les resolucions que concedeixen aquesta exempció que es presentin amb posterioritat al dia de la prova.

9. Les persones que tenen superada alguna part d’una prova d’accés a cicles formatius o d’una prova d’accés singular, i sol•liciten que la qualificació d’aquesta part es tengui en compte per al càlcul de la qualificació final de la prova, han d’aportar el certificat que ho acredita.

10. Les persones que sol•liciten l’adaptació de les condicions en què s’ha de realitzar la prova, perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge (dislèxia, disortografia, disgrafia, discalcúlia...), han d’aportar algun dels documents que figuren a continuació:

a) Certificat oficial que acredita el tipus i grau de discapacitat que es té, emès per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.

b) Dictamen d’escolarització emès pel Departament d’Orientació o pels equips d’orientació educativa i psicopedagògica amb el vistiplau del Departament d’Inspecció Educativa.

c) Informe emès pel Departament d’Orientació o pels equips d’orientació educativa i psicopedagògica, per a les dificultats específiques d’aprenentatge.

d) Informe emès per associacions de reconeguda experiència, per a les dificultats específiques d’aprenentatge.

e) Informe emès per un professional col•legiat que estigui atenent les dificultats específiques d’aprenentatge de la persona interessada.

La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional ha de comunicar a cada un dels centres que fan la prova les persones per a les quals s’accepta la petició d’adaptació.

Article 7

Actuació amb la documentació necessària per inscriure’s per fer la prova

La Secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop ha comprovat que la sol•licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada. La Secretaria del centre s’ha de quedar la fotocòpia del document oficial d’identificació (DNI, passaport...) i la de la resta de documentació que es presenta un cop acarada amb l’original.

Article 8

Situacions que eximeixen de fer tota o alguna part de la prova

Les situacions que eximeixen de fer tota o alguna part d’una prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà són les que s’estableixen en l’article 14 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012, per la qual es regulen les proves d’accés als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears.

Article 9

Acumulació d’exempcions

Les persones que tenguin l’exempció total de fer la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà o les que acumulin l’exempció de fer totes les parts de la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà, segons l’article 15 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012, no han de fer la prova ni s’han d’inscriure per fer-la.

Article 10

Acumulació de parts superades i d’exempció de la resta de les parts

Les persones que tenen superada alguna part d’una prova d’accés a cicles formatius o d’una prova d’accés singular i tenguin l’exempció de fer la resta de les parts, segons l’article 16 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012, no han de fer la prova ni s’han d’inscriure per fer-la.

Article 11

Admissió per fer les proves

Cada centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que les persones que sol•liciten fer la prova d’accés singular tenen l'edat requerida i la resta de condicions que permeten fer-la.

Article 12

Llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova

1. La llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés singular al cicle formatiu de grau mitjà Emergències sanitàries s’ha de publicar el dia 10 de desembre de 2012, en el tauler d'anuncis del centre educatiu on s’ha presentat la sol•licitud.

2. En la llista provisional s'ha de fer constar:

a) Les persones que han presentat l'exempció de l'avaluació de la part de la prova relativa a la llengua catalana.

b) Les persones que estan exemptes de fer la part de la prova relativa a la llengua catalana per haver presentat el certificat de nivell B1 de català o equivalent, o un nivell superior de coneixements de llengua catalana.

c) Les persones que tenen l’exempció de fer la part de comunicació.

d) Les persones que tenen l’exempció de fer la part social.

e) Les persones que tenen l’exempció de fer la part cientificotecnològica.

3. En el cas de les persones que hagin sol•licitat una exempció i no puguin presentar el certificat corresponent abans de la publicació de la llista definitiva d’admesos o, en el cas de llengua catalana, fins al dia de la prova, s’ha de fer constar Exempció condicionada en la llista provisional.

Article 13

Reclamacions

Les reclamacions contra les llistes provisionals de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés singular al cicle formatiu de grau mitjà Emergències sanitàries s’han de presentar entre el 10 de desembre i el 12 de desembre 2012, ambdós inclosos, davant el director del centre educatiu on s'ha presentat la sol•licitud.

Article 14

Llista definitiva de persones admeses per fer la prova singular d’accés al cicle formatiu Emergències sanitàries

1. Com a màxim, el dia 14 de desembre de 2012, cada centre educatiu que fa la prova d’accés singular ha de publicar la llista definitiva de persones admeses per fer la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries.

2. En aquesta llista definitiva s’ha de fer constar cadascuna de les exempcions de fer alguna de les parts de la prova que té cada aspirant.

3. En el cas de les persones que hagin sol•licitat l’exempció de fer la prova de llengua catalana i no puguin presentar el certificat corresponent fins al dia de la prova, s’ha de fer constar Exempció condicionada en la llista definitiva.

4. Contra la llista definitiva es pot presentar recurs d'alçada davant el director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, en el termini d'un mes, comptador des de l’endemà de la data de la publicació.

Article 15

Comunicació de les dades d'inscripció per fer la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries

1. El dia 10 de desembre de 2012 els centres han de comunicar a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, per fax o per correu electrònic, la llista de les persones que sol•liciten l’adaptació de les condicions de realització de la prova perquè poden acreditar tenir necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge.

2. Així mateix, el dia 10 de desembre de 2012, els centres educatius han de trametre, per fax o donar en mà, a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, la còpia de les sol•licituds i de la documentació que adjunten a la sol•licitud les persones que demanen l’adaptació de les condicions de realització de la prova d’accés singular.

Article 16

Data i horari de realització de la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries

1. La prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries s'ha de fer els dies 8 i 9 de gener de 2013.

2. L'horari i l'ordre de desenvolupament de la prova s'han de fer públics al tauler d'anuncis dels instituts d'educació secundària on s’ha de realitzar i, si n’és el cas, a la seva pàgina web, com a màxim el 21 de desembre, i és el següent:

a) Dia 8 de gener de 2013:

- 15.00 hores: Constitució de la Comissió Avaluadora.

- 16.00 hores: Inici de la prova amb els exercicis de llengua castellana i de llengua catalana, corresponents a la part de comunicació (durada màxima dues hores).

- 18.30 hores: Exercici de la part social (durada màxima una hora).

b) Dia 9 de gener de 2013:

- 16.00 hores: Exercicis de matemàtiques i de ciències naturals o de tecnologia, corresponents a la part cientificotecnològica (durada màxima dues hores).

3. La Comissió Avaluadora ha d’enviar una còpia acarada de l’acta de constitució de la Comissió, juntament amb una còpia acarada de l’acta d’avaluació definitiva, a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.

Article 17

Publicació de la relació d'estris

L’horari, l’ordre de desenvolupament de la prova d’accés singular i la relació d'estris, en cas que siguin necessaris per al desenvolupament de la prova, s'ha de publicar en el tauler d'anuncis del centre on es realitzi la prova, com a màxim, el 21 de desembre de 2012.

Article 18

Verificació de la identitat dels aspirants

Els membres de la Comissió Avaluadora han de verificar la identitat dels aspirants en algun moment de la prova.

Article 19

Incidències

1. Quan hi hagi causes justificades que alterin o impedeixin a algun aspirant la realització de la prova, la Comissió Avaluadora ho ha de comunicar a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, la qual ho ha de resoldre d'acord amb el que consideri que és procedent.

2. Aquestes incidències s'han de fer constar a l'acta d'avaluació de la prova d’accés singular.

Article 20

Comissions avaluadores de la prova d’accés singular al cicle formatiu de grau mitjà Emergències sanitàries

1. La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional nomena els membres de les comissions avaluadores de la prova d’accés singular al cicle formatiu de grau mitjà Emergències sanitàries, a proposta del director de cada centre que fa la prova. Aquesta proposta s’ha d’enviar per fax (971 17 75 34) i per correu electrònic (jmcerda@dgoifp.caib.es) a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, com a màxim, el dia 10 de desembre de 2012.

2. Les funcions de les comissions avaluadores de la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries són:

a) Comprovar la identitat dels aspirants.

b) Actuar en el lloc, la data i l’hora i en els termes prevists en les convocatòries.

c) Resoldre les reclamacions presentades pels aspirants en el procés, així com resoldre les incidències que es derivin de l’organització i la realització de la prova.

d) Corregir i qualificar les proves. Emetre i complimentar les actes d’avaluació.

e) Resoldre les reclamacions que s’hagin presentat sobre les qualificacions i l’avaluació.

f) Qualsevol altra funció que li pugui assignar la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

3. La Comissió Avaluadora de la Prova d’Accés Singular al Cicle Formatiu Emergències Sanitàries ha d’estar formada pels membres següents:

a) Presidència: el director del centre

b) Vocalia:

- Un vocal de l’especialitat de llengua castellana i literatura

- Un vocal de l’especialitat de llengua catalana i literatura

- Un vocal de l’especialitat de geografia i història

- Un vocal de l’especialitat de matemàtiques

- Un vocal de l’especialitat de tecnologia

- Un vocal de l’especialitat de biologia i geologia o de l’especialitat de física i química.

c) Secretaria: ha d’actuar com a secretari de la Comissió Avaluadora el vocal designat a aquest efecte en l’acte de constitució de la Comissió Avaluadora.

4. Les persones que hagin participat en formacions de preparació de la prova d’accés singular d’aquesta convocatòria no poden formar part de cap comissió avaluadora en aquesta convocatòria.

5. La direcció del centre, a petició de la Comissió Avaluadora, pot designar el professorat necessari perquè col•labori en la correcció de les proves.

6. Els membres de les comissions avaluadores i els professors col•laboradors en l’elaboració i/o la correcció de les proves han de rebre la corresponent compensació econòmica, d’acord amb el que s‘estableix en l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de maig de 2005 per la qual es regulen les condicions generals i els mòduls econòmics dels pagaments al personal que participa en les proves d’accés als cicles formatius de formació professional específica convocades per la Direcció General de Formació Professional (BOIB núm. 81, de 28 de maig).

Article 21

Expedients de les persones inscrites

Els centres educatius han de posar a disposició de les comissions avaluadores la documentació presentada per les persones inscrites per a la realització de la prova d'accés singular al cicles formatius de grau mitjà Emergències sanitàries.

Article 22

Correcció i qualificació de les proves

1. Un cop acabades les proves, cada Comissió Avaluadora ha de corregir cadascun dels exercicis que conformen la prova i calcular la qualificació mitjana de conformitat amb el que s’estableix en l’article 18 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 i en l’Annex 2 d’aquesta Resolució i, segons el resultat obtingut, ha de qualificar cada aspirant en els termes d'Apte o No apte. La qualificació final de la prova s’ha de calcular sempre que s’obtengui almenys una puntuació de quatre en cada una de les parts i el resultat és la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals, i és positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta qualificació final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’Apte o No apte. Si aquesta mitjana no es pot calcular la qualificació de la prova ha de ser No apte.

2. El centre ha de custodiar els exàmens realitzats pels aspirants durant un període de quatre mesos comptats des del dia en què es publica la llista definitiva de persones aptes i no aptes a la prova d’accés.

Article 23

Contingut de les actes d’avaluació

El contingut de l’acta d’avaluació ha de ser el següent:

a) Llinatges i nom dels aspirants.

b) Número del document oficial d’identificació dels aspirants.

c) Matèries de la part de comunicació i les seves qualificacions.

d) Qualificació de la part de comunicació.

e) Matèria de la part social i la seva qualificació.

f) Qualificació de la part social.

g) Matèries de la part cientificotecnològica i les seves qualificacions.

h) Qualificació de la part cientificotecnològica.

i) La qualificació d’Apte o No apte juntament amb la qualificació numèrica final, si aquesta s’ha pogut calcular.

Article 24

Actuació amb les actes d’avaluació

1. Cada Comissió Avaluadora ha d’aixecar una acta d’avaluació dels resultats de la proves, i tots els membres de la Comissió Avaluadora l’han de signar.

2. Les actes originals s’han d’arxivar en el mateix centre on s’han fet les proves d’accés.

3. S’ha d’enviar una còpia acarada d’aquestes actes a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, com a màxim, el dia 23 de gener de 2013.

4. També s’han d’enviar a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, juntament amb la còpia acarada de l’acta d’avaluació definitiva, els fulls de qualificació en què els professors correctors de les proves han posat les qualificacions.

Article 25

Llista provisional de persones aptes i no aptes a la prova d'accés

El dia 14 de gener de 2013 cada centre educatiu on s’ha fet la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries ha de publicar la llista provisional de persones que han resultat aptes i no aptes a aquesta prova.

Article 26

Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes

1. Contra la llista provisional de persones aptes i no aptes a la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries, es pot presentar una reclamació davant la Comissió Avaluadora els dies 14, 15 i 16 de gener de 2013.

2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit en la Secretaria del centre on s’ha fet la prova, en horari de Secretaria.

3. La Comissió Avaluadora ha d'estudiar el contingut de la reclamació i, si n'és el cas, ha d'indicar a la persona interessada que assisteixi a una sessió de revisió d'examen perquè la Comissió li comenti els criteris de correcció i de qualificació que hi ha fet servir.

4. La revisió de les reclamacions s'ha de fer, com a màxim, el dia 22 de gener de 2013.

5. La Comissió Avaluadora ha d’estendre acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades i enviar-ne una còpia acarada a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, juntament amb la còpia acarada de l’acta d’avaluació definitiva.

6. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió que resolgui la Comissió Avaluadora poden interposar un recurs d’alçada davant el director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació de les llistes definitives (fins dia 24 de febrer de 2013).

Article 27

Llista definitiva de persones aptes

La llista definitiva de persones aptes a la prova d’accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries s'ha de publicar el 23 de gener de 2013, en el tauler d'anuncis de cada centre que ha fet la prova.

Article 28

Contingut del certificat d’aptitud de la prova

1. En el certificat d’aptitud de la prova hi ha de constar:

a) Llinatges i nom de l’aspirant.

b) Número del document oficial d’identificació de l’aspirant.

c) Qualificació d’Apte o No apte juntament amb la qualificació numèrica final, si aquesta s’ha pogut calcular.

d) Qualificació de la part de comunicació.

e) Qualificació de la part social.

f) Qualificació de la part cientificotecnològica.

g) Especificació que el certificat dóna accés a qualsevol cicle de grau mitjà de formació professional del sistema educatiu.

2. Aquest certificat també acredita la superació d’alguna de les parts de la prova.

Article 29

Lliurament dels certificats d'aptitud a la prova

Les persones que han superat la prova d'accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries o tenen superada alguna de les parts de la prova, poden recollir el certificat que ho acredita en el mateix centre públic on s’ha fet la prova, a partir del dia 23 de gener de 2013.

 

 

 

ANNEX 2

Prova d'accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries

1. Estructura

La prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà s’estructura en les tres parts següents:

- Part de comunicació. Valora la competència en comunicació lingüística. Les matèries de referència són:

- Llengua castellana

- Llengua catalana

- Part social. Valora la competència social i ciutadana. La matèria de referència és:

- Ciències socials, geografia i història

- Part cientificotecnològica. Valora la competència matemàtica i la competència en el coneixement i la interacció amb el món físic. Les matèries de referència són:

- Matemàtiques

- Ciències de la naturalesa o Tecnologia (l’aspirant n’ha de triar una d’aquestes dues).

2. Qualificació de cada part

a) Cada matèria que s’avaluï es qualifica de zero fins a deu punts.

b) La qualificació de cada part és la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries que la conformen. Aquesta qualificació s’ha d’expressar de zero fins a deu punts amb dos decimals.

c) Si l’aspirant està exempt d’examinar-se de la prova de llengua catalana, la qualificació de la part de comunicació és la qualificació de la matèria llengua castellana.

d) Si l’aspirant no realitza la prova corresponent a alguna de les matèries d’una part i no hi està exempt de fer-la, la qualificació d’aquesta part ha de ser No presentat.

3. Qualificació final

a) La qualificació de cada part de la prova ha de ser numèrica, entre zero i deu punts amb dos decimals.

b) La qualificació final s’ha de calcular sempre que s’obtengui almenys una puntuació de quatre en cada una de les parts i ha de ser la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals, i és positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta qualificació numèrica final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’Apte o No apte. Si no es pot calcular aquesta mitjana s’ha d’indicar No apte.

c) Si hi ha exempcions d’alguna de les parts de la prova, la nota mitjana s’ha de calcular sobre les parts avaluades.

d) Si la persona interessada no s’ha presentat a cap de les parts de la prova s’ha de fer constar No apte (No presentat).

e) Si la persona interessada estava exempta d’avaluació d’alguna o d’algunes les parts de la prova i no es presenta a la resta de les parts, s’ha de fer constar No apte (No presentat).

f) Quan no se superi la totalitat de la prova, la qualificació de la part o les parts superades pot mantenir-se en les convocatòries següents. El certificat d’aptitud ha de ser el certificat que acrediti la superació d’alguna de les parts.

4. Durada de la prova

- Dues hores per a la part de comunicació.

- Una hora per a la part social.

- Dues hores per a la part cientificotecnològica.

5. Part de comunicació

• Contingut

Consta de dos texts, un en català i un en castellà. Sobre cada text hi ha les qüestions següents:

a) Resum del text (3 punts).

b) Explicació del significat de paraules, expressions i idees del text (4 punts).

c) Redacció amb una extensió d’unes 125 paraules, sobre un tema escollit d'entre dos proposats (3 punts).

• Criteris d'avaluació

S'avalua la comprensió del text proposat, l'adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades i, en general, l'expressió i la correcció ortogràfica i gramatical.

6. Part social

• Contingut

Consta d’un examen de ciències socials, geografia i història.

Aquest examen ha de tenir cinc exercicis amb dues qüestions cada un, o bé deu qüestions, relatives als continguts que figuren al temari per a les proves d’accés establert per la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional. Cada una de les qüestions té una puntuació màxima d’un punt.

• Criteris d’avaluació

S’ha d’avaluar l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades i, en general, l’expressió i la correcció ortogràfica i gramatical.

7. Part cientificotecnològica

• Contingut

a) L’alumne ha de fer un examen de matemàtiques i un de ciències de la naturalesa o de tecnologia (segons la matèria que hagi escollit en fer la inscripció)

b) L’examen de cada matèria ha de constar de cinc exercicis per cada matèria, amb dues qüestions cada un, o bé de deu qüestions, relatives als continguts que figuren al temari per a les proves, establert per la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.

c) Cada una de les qüestions de cada examen té la puntuació màxima d’un punt.

• Criteris d’avaluació

a) Respecte a l’examen de matemàtiques, s'ha d’avaluar la capacitat d'interpretació del que es demana i l'ús d'estratègies de lògica matemàtica per arribar al resultat final. Així, s'avalua tant el plantejament de la solució com el resultat obtingut.

b) Respecte a l’altra matèria, s’ha d’avaluar l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades.

8. Material que es pot utilitzar durant la prova

- Es permet l’ús de calculadora científica, però no de gràfics ni programable.

- No es poden usar telèfons mòbils ni aparells de telecomunicacions.

- Si l’aspirant vol, pot fer ús de regle, escaire, cartabó i compàs.

- L’examen s’ha de presentar escrit a tinta. En cap cas es pot respondre a llapis.

- No es pot entrar a l’examen amb textos o documents escrits.

- En el cas de ser necessari haver d’usar taules per resoldre algun examen, aquestes seran facilitades pels examinadors.

NOTA: Els únics criteris d’avaluació i de qualificació que es poden aplicar són els establerts en aquest Annex.

 

ANNEX 3

Calendari de la prova d'accés singular al cicle formatiu Emergències sanitàries

Gener de 2013 

Dates

Actuació

Art.

Del 3 al 7 de desembre de 2012

Inscripció per fer la prova

3

10 de desembre

Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses

12

Del 10 al 12 de desembre

Termini de reclamacions contra les llistes provisionals

13

10 de desembre

Cada centre comunica a la DGOIFP, per fax, la llista de les persones que sol·liciten l’adaptació de les condicions de realització de la prova

15.1

10 de desembre

Cada centre tramet a la DGOIFP, per fax, les còpies de les sol·licituds i de la documentació que adjunten les persones que sol·liciten l’adaptació de les condicions de realització de la prova

15.2

10 de desembre

Cada centre comunica a la DGOIFP, per fax i per correu electrònic, la proposta de la Comissió Avaluadora

20.1

14 de desembre

Publicació de la llista definitiva de persones admeses i de les exempcions que tenen

14

21 de desembre

Publicació de l’horari i l’ordre de desenvolupament de la prova i, si s’escau, de la relació d'estris necessaris per fer la prova

16.2

i 17

8 i 9 de gener de 2013

Prova

16

14 de gener

Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

25

14,15 i 16 de gener

Termini de reclamacions contra la llista provisional davant la Comissió Avaluadora

26.1

22 de gener

Revisió de les reclamacions

26.4

23 de gener

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i de persones no aptes

27

23 de gener

Lliurament dels certificats d'aptitud

29

23 de gener

Tramesa de la còpia de les actes de les proves (constitució de la Comissió Avaluadora, avaluació definitiva, sessió de revisió) i dels fulls de qualificació a la DGOIFP

16.3, 24.3 i

26.5

Un mes des de la publicació de la llista definitiva (fins al 24 de febrer)

Termini perquè les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió que resolgui la Comissió Avaluadora puguin presentar un recurs d'alçada davant el director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional

26.6

 

 

ANNEX 4

Exempcions de la prova d’accés i documentació que ho acredita

 

Exempció

Certificat acreditatiu d’haver superat ensenyaments

Part de comunicació

L’àmbit de comunicació del segon nivell de l’educació secundària per a persones adultes

L’àmbit de comunicació de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria

Les matèries de 4t d’ESO que eximeixen de fer la prova de l’àmbit de comunicació de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria

La prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà dels ensenyaments d’arts plàstiques i disseny

Part social

L’àmbit social del segon nivell de l’educació secundària per a persones adultes

L’àmbit social de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria

Les matèries de 4t d’ESO que eximeixen de fer la prova de l’àmbit social de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria

La prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà dels ensenyaments d’arts plàstiques i disseny

Part cientificotecnològica

L’àmbit cientificotecnològic del segon nivell de l’educació secundària per a persones adultes

L’àmbit cientificotecnològic de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria

Les matèries de 4t d’ESO que eximeixen de fer la prova de l’àmbit cientificotecnològic de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria

Llengua catalana

Certificat de coneixements de llengua catalana de nivell B1, superior o equivalent

Exempció de l’avaluació de la llengua catalana de la forma que es determina a l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Esports de dia 29 d’abril de 1998.