Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SES SALINES

Núm. 21443
Resolució al·legacions expedient activitats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 S’ha intentat notificar per dues vegades al Sr. ATAÚLFO DEL HOYO BERNAT, i la notificació NO s’ha pogut dur a terme.

   D’acord amb l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es procedeix a publicar la següent resolució:

DECRET DE LA REGIDORA-DELEGADA D’ACTIVITATS.-

Atès el recurs de reposició presentat en data 27 d’agost de 2012 (registre núm. 2012/6193) pel Sr. Ataúlfo Del Hoyo Bernat, contra la resolució d’aquesta regidora-delegada d’activitats de data 13 de juliol de 2012 que  resolia tenir-lo per desistit de la seva sol.licitud de llicència d’activitats per a una cafeteria-gelateria al c/ Gabriel Roca, 11 cantonada c/ Estanys.

Atès l’informe amb proposta de resolució emès en data 26 de setembre de 2012 pel Secretari-interventor  de l’Ajuntament de Ses Salines i que tot seguit us transcric:

“  Informe amb proposta de resolució

   En virtut d’allò disposat als articles 172 i 173 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals (en davant ROF) i l’article 3.1) del Reial Decret 1174/1987, de 18 de setembre, pel qual es regula el Règim Jurídic del Funcionaris de l’Administració Local amb Habilitació de Caràcter Nacional, s’emet informe amb base als extrems que es dedueixen dels següents

ANTECEDENTS

PRIMER.- El dia 15 de març de 2.012 es presenta per part del Sr. Ataúlfo del Hoyo Bernat sol·licitud de concessió de llicència d’instal·lació d’activitat permanent menor de cafeteria-gelateria al carrer Gabriel Roca núm. 11, angular amb carrer Estanys, de la Colònia de Sant Jordi.

SEGON.- L’Arquitecte Municipal informa el dia 29 de març de 2.012 que l’immoble és a dia d’avui un habitatge i per tant el seu ús admès es redueix a la morada humana. L’Enginyer Assessor Municipal informa el

dia 28 de març que la classificació correcta de l’activitat és de permanent innòcua; motiu pel qual el seu informe és desfavorable.

TERCER.- El dia 24 d’abril de 2.012 es gira liquidació de taxa com a permanent menor.

QUART.- El dia 8 de maig de 2.012 té sortida de l’Ajuntament notificació de deficiències en el sentit exposat al segon antecedents.

CINQUÈ.- El dia 29 de maig de 2.012 té entrada a l’Ajuntament escrit d’al·legacions presentat pel Sr. Ataúlfo del Hoyo Bernat.

SISÈ.- S’emet informe el dia 20 de juny de 2.012 per part de l’Enginyer Assessor Municipal a on es diu que si es requereixen mesures d’insonorització com es diu a les al·legacions, l’activitat ha de ser de permanent major. Igualment, l’Arquitecte Municipal informa el 21 de juny de la necessitat de canvi d’ús d’habitatge a local.

SETÈ.- S’emet informe per part de Secretaria-Intervenció el dia 10 de juliol de 2.012 a on es diu:

“En opinió del funcionari que subscriu:

1.- La sol·licitud presentada no determina el tipus d’activitat a implantar.

2.- No es pot adquirir per silenci positiu la llicència ja que careix dels requisits essencials per a la seva adquisició.

3.- No es subsanen per part del peticionari de la llicència les deficiències notificades degudament, motiu pel qual s’hauria de considerar desistit del tràmit”.

VUITÈ.- El dia 27 d’agost de 2.012 té entrada a l’Ajuntament (RGE núm. 2012/6193) recurs de reposició.

NOVÈ.- S’emet informe per part de Secretaria-Intervenció.

Als antecedents anteriors són aplicables els següents

FONAMENTS DE DRET

PRIMER.- El sistema de fonts és el següent:

ACTIVITATS I SERVEIS

Legislació bàsica

Tít. VI, Cap. II  LRBRL.

Tít. VI, Cap. II  TRRL

Llei 25/2009, de 22 de diciembre , de modif. de div. Leyes para su adap. a la Ley sobre el libre acceso a las activ. de serv. y su ej. (OMNIBUS).

Llei 2/2011, de 4 de marzo, de Economía Sostenible.

Legislació autonòmica

Llei 20/2006, de 15 de diciembre, Municipal y de Règim Local de les IB.

Llei 16/2006, de 17 octubre, llicències integrades d’activitats.

Llei 8/2009, de 16 de diciembre, de reforma de la Llei 11/2001.

Llei 12/2010, de 12 de noviembre, de modificació de diverses lleis mercat interior

Legislación no básica

Reglament de Serveis de les Corporacions Locals, aprovat per Decret de 17 de juny de 1.955.

Decret 62/1995, de 2 de juny, de prestació de serveis turístics en el medi rural les IB.

Normativa local

Ordenances.

SEGON.- Primera al·legació – la llicència d’activitat s’ha de sol·licitar i obtenir prèviament a la d’obres.

Per poder tramitar una llicència d’activitat s’ha d’acreditar que es disposa d’un local. En el present cas es tracta d’una vivenda i s’ha de presentar el projecte de canvi d’ús ajustat a la normativa urbanística i d’activitats.

TERCER.- Segona al·legació – obtenció de llicència per silenci administratiu.

Ja es va contestar degudament (resolució desistiment notificada dia 24 juliol 2.012) a aquesta al·legació i per tant es dóna per reproduïda la contestació.

QUART.- Tercera al·legació – que es continuï la tramitació com activitat innòcua.

Novament, ja es va contestar dient que la documentació és distinta en les activitats permanents menors i innòcues. En aquest darrer cas, s’ha de presentar aquesta documentació en el moment de la sol·licitud, cosa que no es va fer.

CINQUÈ.- Quarta al·legació – insinuació d’amenaça en efectuar liquidació complementària.

Sense entrar en la possibilitat d’ofendre al recurrent i tenint en compte que la seva sensibilitat és més que accentuada (per no dir exagerada), s’ha de dir que EN CAP MOMENT hi ha una sola insinuació d’amenaça. El problema es troba, certament, en considerar per part del recurrent que amenaçar és exigir el pagament de la taxa corresponent i ajustada a dret.

És a dir, el recurrent en cap moment sap identificar el tipus d’activitat que vol instal·lar, començant per una menor, passant per una innòcua per finalitzar amb una major per les mesures d’insonorització que vol instal·lar. Difícilment, si el recurrent no sap el que vol fer es pot encertar el tipus de liquidació a efectuar. Els serveis administratius, després d’esbrinar el tipus d’activitat (permanent major per lo dit abans) han de procedir a efectuar una liquidació complementària corresponent a l’activitat permanent major, segons allò deduït de l’escrit d’al·legacions (taxa per verificació, comprovació, revisió i tramitació de sol·licituds, projectes i altres documents en matèria d’activitats).

CONCLUSIÓ

En opinió del funcionari que subscriu:

1.- S’han de desestimar les al·legacions presentades pels motius exposats.

2.- S’ha de girar una liquidació complementària corresponent a l’activitat permanent major

Aquest és el meu parer que sotmet a qualsevol altre criteri millor fonamentat en dret. No obstant, la Corporació resoldrà el que estimi més convenient.”

   Pel present i d’acord amb allò que preveu l’article 117 de la Llei 30/92, de 26 de novembre de, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i, en virtut del decret de delegació de funcions de la Batlia de data 13-06-2011,

RESOLC:

1r.- Desestimar el recurs de reposició presentat en data 27-08-2012 pel Sr. Ataúlfo del Hoyo, d’acord amb l’informe jurídic transcrit a la part expositiva.

2n.- Disposar que es giri una liquidació complementària corresponent a l’activitat permanent major.

3r.- Notificar la present resolució a l’interessat, significant-li que esgota la via administrativa i contra ella es pot interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat de lo Contenciós-administratiu  de les Illes Balears, en el termini de dos mesos des de la notificació de la present resolució. Sense perjudici d’utilitzar qualsevol altre acció que estimi oportuna.

  Ses Salines, 26 de setembre de 2012. La regidora-delegada d’activitats . Maria Bonet.”

  Cosa que es fa pública pel vostre coneixement i als efectes oportunament al.ludits.

El Secretari,
Jaume Marcé