Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SALUT, FAMÍLIA I BENESTAR SOCIAL

Núm. 21338
Resolució del director general de Salut Pública i Consum per la qual s’aprova la convocatòria de selecció d’experts per a l’avaluació del compliment del Programa d’acreditació d’hospitals, aprovat pel Decret 46/2012, d’1 de juny, pel qual es regula el marc de qualitat dels centres, serveis i establiments sanitaris, es crea la Comissió Autonòmica d’Acreditació dels Centres Sanitaris de les Illes Balears i s’aprova el Programa d’acreditació d’hospitals.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

L’article 10 del Decret 46/2012, d’1 de juny, pel qual es regula el marc de qualitat dels centres, serveis i establiments sanitaris, es crea la Comissió Autonòmica d’Acreditació dels Centres Sanitaris de les Illes Balears i s’aprova el Programa d’acreditació d’hospitals, estableix que les avaluacions de qualitat dels centres les ha de realitzar el personal de la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social que pot ser assistit per experts designats per la Direcció General de Salut Pública i Consum.

 

S’ha d’entendre que el personal de la Conselleria engloba també el dels ens adscrits a la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social.

 

També s’estableix que la Direcció General de Salut Pública i Consum pot fer convocatòries per a la selecció d’experts, per tal de dispossar de personal avaluador altament qualificat i implicar-ho en la millora del sistema sanitari de les Illes Balears. Aquest personal ha de mantenir, en tot moment, la idependència respecte dels ens auditats.

 

Una vegada feta la convocatòria, la idoneïtat dels experts ha de ser objecte de valoració prèvia per part de la Comissió Autonòmica d’Acreditació dels Centres Sanitaris de les Illes Balears.

 

Per tot això, en ús de les facultats que em confereix la normativa vigent, dict la següent

 

Resolució

 

1.Aprovar la convocatòria per a la selecció d’experts que han d’assistir el personal de la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social, en l’avaluació del compliment dels estàndards i dels indicadors d’acreditació sanitària inclosos en el Programa d’Acreditació d’Hospitals, aprovat pel Decret 46/2012, d’1 de juny, pel qual es regula el marc de qualitat dels centres, serveis i establiments sanitaris, es crea la Comissió Autonòmica d’Acreditació dels Centres Sanitaris de les Illes Balears i s’aprova el Programa d’acreditació d’hospitals.

2.Establir que aquests experts no han de percebre cap remuneració per la realització d’aquestes funcions.

 

3.Aprovar les bases de la convocatòria que figuren a l’annex I d’aquesta Resolució.

 

4.Publicar aquesta Resolució a la pàgina web: www.qualitatsalut.caib.es i a la web de la Direcció General de Salut Pública i Consum.

5.Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

 

Contra aquesta Resolució —que no exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller de Salut, Família i Benestar Social, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 2 de novembre de 2012

 

El director general de Salut Pública i Consum

Federico Antonio Sbert Muntaner

 

 

Annex I

Convocatòria

 

1.Objecte

 

Aquesta convocatòria té per objecte la selecció d’experts que poden assistir el personal de la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social, en l’avaluació del compliment dels estàndards i dels indicadors d’acreditació sanitària inclosos en el Programa d’acreditació d’hospitals, aprovat pel Decret 46/2012, d’1 de juliol, pel qual es regula el marc de qualitat dels centres, serveis i establiments sanitaris, es crea la Comissió Autonòmica d’Acreditació dels Centres Sanitaris de les Illes Balears i s’aprova el Programa d’acreditació d’hospitals.

 

2.Destinataris

 

La tipologia de processos que tenen lloc en un hospital requereix que el personal expert que dóna assistència al personal de la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social sigui multiprofessional.

 

Per tant, s’han de formar equips avaluadors que han d’assistir el personal de la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social i el de les entitats que s’hi adscriuen, amb la composició següent, segons l’objecte de l’avaluació:

 

-Persona amb coneixements i experiència en gestió d’organitzacions sanitàries (grup I).

-Metge amb coneixements en qualitat (grup II).

-Infermera amb coneixements en qualitat (grup III).

-Persona amb amplis coneixements en qualitat (grup IV).

 

L’assitència per part dels diferents membres dels grups no s’ha de dur a terme en la totalitat del procés d’avaluació, sinó que ha de participar en períodes concrets en funció de l’objecte de l’avaluació. A més, poden formar part de l’equip més d’una persona de cada grup.

 

La titulació exigida és la següent:

Grup I:

1.Titulació univesitària.

2.Formació en gestió d’empreses sanitàries (+200 hores).

3.Més de 3 anys d’experiència en gestió sanitària.

Grup II:

1.Titulació en medicina.

2.Formació en qualitat i/o seguretat (+100 hores).

3.Experiència en matèria de qualitat a organitzacions sanitàries.

Grup III:

1.Titulació en infermeria.

2.Formació en qualitat i/o seguretat (+100 hores).

3.Experiència en matèria de qualitat a organitzacions sanitàries.

Grup IV:

1.Llicenciatura, diplomatura o FP superior en matèria sanitària.

2.Formació en qualitat i/o seguretat (+200 hores).

3.Experiència en matèria de qualitat (més de 3 anys en un lloc de feina).

 

Per tant, es poden presentar a la convocatòria les persones que acreditin la titulació, els coneixements i l’experiència que s’ha esmentat anteriorment. D’acord amb la titulació o les condicions acreditades, la borsa d’experts que es formi ha de comprendre, per tant, quatre grups d’experts. Una mateixa persona pot formar part de dos grups si en reuneix les condicions.

 

3. Sol·licitud.

Les persones interessades han de presentar una sol·licitud, d’acord amb el model que estableix l’annex II, a la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social o a qualsevol dels llocs que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

 

1.Fotocòpia del DNI.

2.Fotocòpia compulsada del títol corresponent.

3.Fotocòpia compulsada dels documents que acreditin la formació.

4.Currículum.

 

Les persones que ja hagin presentat sol·licituds arran dels anuncis de convocatòries anteriors de la Direcció General de Salut Pública i Consum, no han de tornar a presentar la documentació, sense perjudici que se’ls hagi de requerir en els termes que preveu l’apartat 5 d’aquest annex I.

 

4.Termini de presentació de sol·licituds.

El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

5.Instrucció i resolució.

 

La Direcció General de Salut Pública i Consum de la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social és l’òrgan competent per instruir els procediments que es tramitin a l’empara d’aquesta convocatòria, i ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha d’aprovar la borsa d’experts.

 

Si la sol·licitud té algun defecte o no s’hi adjunta tota la documentació necessària, s’ha de requerir la persona sol·licitant perquè esmeni el defecte en el termini de 10 dies hàbils, amb l’advertència que, si no ho fa, transcorregut aquest termini s’ha de dictar, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, una resolució per la qual es considera que es desisteix de la sol·licitud i s’ha d’arxivar l’expedient.

 

D’acord amb l’article 10.3, una vegada que la documentació estigui preparada és la Comissió Autonòmica d’Acreditació dels Centres Sanitaris de les Illes Balears la que ha de valorar la idoneïtat dels candidats.

 

Després que la Comissió s’hagi pronunciat, el director general de Salut Pública i Consum ha de dictar resolució mitjançant la qual ha d’aprovar la llista dividida en els grups a què s’ha fet referència abans. Els aspirants han de ser ordenats en la llista per ordre alfabètic sense que aquest ordre suposi cap prelació. Aquesta resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web: www.qualitatsalut.caib.es i a la web de la Direcció General de Salut Pública i Consum. El termini màxim per dictar resolució és d’un mes comptador des de l’endemà de la finalització del termini de presentació d’instàncies. El venciment d’aquest termini màxim sense que es publiqui la resolució expressa faculta la persona interessada per entendre desestimada la sol·licitud.

 

6.Ordre de prelació.

 

Les persones que formen part de la borsa han de ser cridades d’acord amb la titulació que tenguin, a l’objecte de l’avaluació. En cas que hi hagi més d’una persona en un grup que pugui fer l’auditoria s’ha de fer un sorteig. En els propers sorteigs han de quedar excloses les persones que ja han fet una auditoria, i així fins a exhaurir la borsa. Una vegada que tots hagin fet auditories s’ha de tornar a fer el sorteig entre tots els integrants de la borsa. D’aquesta manera es garanteix la rotació de les persones.

 

 

Annex II

 

Sol·licitud per formar part de la borsa d’experts avaluadors de la conselleria de salut, família i benestar social


 

Sol·licitant

Nom i Llinatges:

DNI:

Adreça de notificació:

Localitat:                                  Codi postal:                             Municipi:

Telèfon:                                   Fax:                                         Adreça electrònica:

Professió:

Lloc de treball:

 

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, especialment de l’article 10 que diu que el responsable del fitxer i els qui intervenguin en qualsevol fase del tractament de les dades de caràcter personal estan obligats al secret professional pel que fa a les dades i al deure de guardar-les.

 

EXPÒS:

1. Que, mitjançant Resolució del director general de Salut Pública i Consum s’ha aprovat la convocatòria de selecció d’experts per a l’avaluació del compliment del Programa d’acreditació d’hospitals.

2. Que complesc els requisits exigits a la convocatòria, cosa que acredit amb la documentació adjunta.

 

SOL·LICIT:

Ser admès/admesa a la convocatòria per formar part del grup d’auditors participants al procés d’acreditació d’hospitals en la categoria d’expert del grup:

□ Grup I                                                        Grup III                                                                                

□ Grup II                                                      Grup IV

DECLAR:

Que són certes totes i cadascuna de les dades consignades en aquesta sol·licitud.

............................, ............... de .................... de 2012

Signatura

 

Documents adjunts:

1.Fotocòpia del DNI.

2.Fotocòpia compulsada del títol corresponent.

3. Fotocòpia compulsada dels documents que acrediten la formació.

4.Currículum.

 

DIRECCIÓ GENERAL DE SALUT PÚBLICA I CONSUM. CONSELLERIA DE SALUT, FAMÍLIA I BENESTAR SOCIAL