Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 21220
Disciplina. DO-2009/431. Notificació acord CGU de 18/9/2012 d'ordenar demolició.
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a ROCIO GUEVARA DE BONIS i CARLOS JAVIER HIDALGO MARTIN (props), exp.núm. DO-2009/431, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a ROCIO GUEVARA DE BONIS (prop2), de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que, per acord del Consell de Gerència d'Urbanisme de data 18 de setembre de 2012, va acordar:
Atès que, de conformitat amb els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB, ha transcorregut el termini de deu dies concedit als titulars de les obres o terrenys que es relacionen a continuació, sense que s'hagin presentat al · legacions a la proposta de demolició o reconstrucció.
CONSIDERANT el que preveu l'article 4.1.h, 4.2.ei 4.2.l del vigent Reglament de la Gerència d'Urbanisme, l'instructor que subscriu proposa al Consell de Gerència d'Urbanisme que adopti el següent
A C O R D
1. ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB a Rocío Guevara de Bonis i Carlos Javier Hidalgo Martín (Propietaris), que procedeixin a la retirada / demolició de les obres realitzades al c. Alfons el Magnànim, 42-5 º -1 ª, R.C. 00322813027, consistents en: "Ampliació sobre una terrassa descoberta d'uns 6 m. X 4m. Aprox. Consistent en tancament de paret d'obra de 1 m. D'altura i tancament d'alumini, vidre i coberta amb làmines prefabricades. Ampliació a la mateixa terrassa d'un cos d'uns 5 m. x 3m. aprox. amb tancament d'alumini i vidre ", així com qualsevol altre tipus d'obres o instal · lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l'habitatge al'estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística. Atès que les esmentades obres no estan emparades en cap llicència d'obres i atès l'informe dels serveis tècnics de data 16/10/2009, que indica que les obres són il·legalitzables. Abans d'iniciar la demolició s'hauran de complir les condicions de demolició que s'indiquen al'informe tècnic de 15/06/2012 i que diu:
"Les següents condicions s'hauran de considerar d'obligat compliment abans d'iniciar la retirada / demolició:
1. Redactar projecte tècnic.
2. Nomenar Tècnics directors de l'obra.
3. Redactar estudi bàsic de seguretat i salut.
4. Nomenar coordinador de seguretat.
En compliment del que preceptua la "Resolució d'inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca" publicat al BOIB de data 2005.11.15 , s'haurà de complir el que preveu l'article 9 del "Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció-demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca" (BOIB 23-11-2002), obtenint la següent documentació:
- Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats.
- Avaluació del volum i les característiques dels residus que s'originen.
- Mesures previstes de separació en origen o reciclatge "in situ" durant la fase d'execució de l'obra.
- Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.
1. S'haurà de realitzar nomenament d'empresa constructora de l'Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís, signat per vós i el constructor, i una còpia de l'IAE o del document de qualificació empresarial.
2. S'haurà de certificar, per tècnic competent, la inexistència d'amiant en qualsevol dels materials a demolir, en cas contrari les obres de demolició es duran a terme per empresa especialitzada i registrada a la Conselleria de Treball. Les obres de demolició s'hauran d'ajustar al Reglament d'Higiene i Seguretat en el Treball, s'executaran d'acord amb l'article 421 (PGOU de 1985), al RD 1406/1989, de 10 de novembre i l'Ordre de 7 de desembre de 2001de els ministeris de Sanitat, Consum, Ciència i Tecnologia.
EL TERMINI D'EXECUCIÓ SERÀ: 3 MESOS
Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades han de disposar de tota la documentació que es relaciona en les condicions de la demolició, sense que sigui preceptiva la sol · licitud d'una llicència municipal d'obres.
2. APERCEBRE ELS INTERESSATS, de conformitat amb l'article 67 i següents de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, que l'incompliment d'aquesta ordre de demolició, retirada o reconstrucció, podrà donar lloc a l'execució subsidiària per part d'aquest Ajuntament , per la qual cosa es sol · licitarà pressupost a l'empresa adjudicatària per a la realització d'obres per via d'execució subsidiària. Des del moment en què es demana la presentació de pressupost, es considerarà iniciada l'execució subsidiària i totes les despeses que s'originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites en l'apartat 1 d'aquest acord, correran a càrrec del propietari obligat.
3. POSAR AQUEST ACORD EN CONEIXEMENT del DEPARTAMENT FINANCER als efectes de recaptació dels tributs pertinents.
La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal d’acord amb els preus del Col·legi Oficial d’Arquitectes Tècnics de Mallorca és de 14.440,62 €.
4. NOTIFICAR el present acord als interessats i donar compte al Negociat d'Expedients Sancionadors per a iniciar / continuar l'expedient sancionador.
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú El termini per interposar-lo és d'un mes, a comptar de l'endemà de la recepció de la present notificació, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, oa les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, is'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, a comptar del dia següent a la seva interposició, quedant, en aquest cas, expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós-administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 116 anteriorment esmentat, i que disposa la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa , davant del Jutjat del Contenciós-Administratiu o davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències que determinen els articles 8 i 10 de la Llei 29/98, en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 31 d’octubre de 2012
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis,
p.d. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod