Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 21735
Modificació de l’ordenança reguladora de la neteja viària i recollida de residus urbans

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ajuntament en Ple, en data 29 d'agost de 2012, va aprovar provisionalment la modificació de l’ordenança reguladora de la neteja viària i recollida de residus urbans. No havent-se presentat al·legacions contra l’acord, publicat al BOIB nº 137 i en compliment de l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 103 de la Llei 20/2006, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, es publica el text íntegre de l’acord d’aprovació provisional, elevat a definitiu a tots els efectes legals.

ORDENANÇA REGULADORA DE LA NETEJA VIÀRIA I RECOLLIDA DE RESIDUS URBANS I/O MUNICIPALS

CAPÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS

Exposició de motius.

Són objectius prioritaris d’aquest consistori la gestió correcta dels residus generats al municipi, basada en criteris de sostenibilitat, així com el poder disposar d’un entorn net i saludable per a tots els ciutadans i ciutadanes i per als seus visitants.

L’article 45 de la Constitució Espanyola diu: ‘Tothom té el dret a disposar d’un medi ambient adequat per al desenvolupament de la persona, i té el deure de conservar-lo. Els poders públics vetllaran per la utilització racional de tots els recursos naturals, a fi de protegir i millorar la qualitat de vida i defensar i restaurar el medi ambient, amb el suport de la indispensable solidaritat col·lectiva. La llei fixarà sancions penals o, en el seu cas, administratives, per a qui violi el què es disposa a l’apartat anterior i establirà l’obligació d’aquest de reparar el dany causat’.

Pel que respecta als residus, l’esperit de la legislació determina: primer, que cal minimitzar el residu a generar; segon, reutilitzar els residus generats; tercer, reciclar els no reutilitzables; i, per últim, els no reciclables han de tenir un tractament adequat a la seva naturalesa i el cost derivat de la gestió dels residus l’ha de suportar aquell que els generi.

Pel que respecta a la neteja viària, l’objectiu que regeix aquesta ordenança és el de considerar un dret del ciutadà el disposar d’un entorn net i delimitar els seus deures en aquest aspecte, per respecte al conjunt de la ciutadania, alhora

que delimitar les competències en neteja viària que pertoca als serveis municipals de neteja. Un altre aspecte important és donar solució a les diferents vies d’embrutiment del municipi de manera que delimita les responsabilitats dels autors o empreses responsables. Mitjançant aquesta ordenança es regula la neteja dels carrers i espais públics.

Amb els mateixos objectius, el Consell de Mallorca ha aprovat un Pla Director Sectorial per a la Gestió dels Residus de l’illa de Mallorca, que estableix un marc d’obligat compliment per a la seva adequada gestió.

Article 1. Objecte.

Aquesta ordenança té per objecte regular les condicions en què l’Ajuntament ha de prestar i l’usuari ha d’utilitzar el servei de recollida de residus municipals i altres residus, la gestió dels quals correspongui als ens locals. També és objecte de regulació la neteja de la via pública efectuada per l’Ajuntament, d’acord amb la competència local i els serveis atribuïts en la llei 7/85, reguladora de les bases de Règim Local.

Així doncs es regulen, dins el terme municipal de Sóller, les següents activitats:

a) La neteja viària.

b) La recollida de residus urbans i/o municipals.

c) Les recollides sectorials de productes diversos.

Article 2. Definicions

a) Residus urbans. Inclou:

1. Els residus produïts pels ciutadans als seus habitatges, restes de menjar i consum domèstic.

2. Les cendres de calefacció domèstica individual.

3. Els residus procedents de la neteja de les aceres, ja sigui efectuada pels ciutadans o pels serveis municipals.

4. Els residus produïts com a conseqüència d’obres.

5. Els envasos i embalatges produïts pels ciutadans o locals comercials, sempre i quan la quantitat lliurada diària no superi els 50 litres.

6. Restes de poda i jardineria, sempre i quan l’entrega diària no superi els 10 litres.

7. Mobles, estris domèstics o qualsevol altre producte anàleg.

8. Els animals domèstics morts de menys 20 kg.

9. Els vehicles fora d’ús quan hi concorrin presumpcions d’abandó o quan els propietaris n’hagin fet la renúncia expressa a favor de l’Ajuntament per eliminar-los, i prèviament l’hagin donat de baixa al registre corresponent.

b) Residus comercials: són aquells residus municipals generats per l’activitat pròpia del comerç al detall, a l’engròs, hostaleria, bars, mercats, oficines i serveis:

1. Els materials residuals produïts per activitats comercials, industrials i hoteleres sempre que puguin assimilar-se a les deixalles urbanes i la quantitat lliurada diària no superi els 50 litres.

2. Els residus procedents de bars, restaurants o altres establiments similars on es realitzin menjars o es facin consumicions de qualsevol mena.

3. Els residus de consum general produïts per establiments de serveis públics, sempre i quan puguin assimilar-se a les deixalles urbanes, tal i com defineix la llei 10 / 1998 de residus.

c) Sistemes organitzats de gestió: són els sistemes integrats de gestió, els sistemes de dipòsit, devolució i retorn previstos a la legislació específica d’aplicació.

d) Recollida selectiva: el sistema de recollida separada de les diferents fraccions, procedents de la recollida domiciliària, que permetin la separació dels materials valoritzables continguts en els residus, per tal de fer possible el seu aprofitament.

Als efectes de la correcta recollida selectiva serà d’aplicació el contingut de l’annex 1 de la present ordenança, el qual conté el llistat de residus que cal que se separin.

e) Deixalleria: és una instal·lació de servei públic que actua com a centre de recepció i selecció de residus municipals per a la seva valorització o disposició adequada a la normativa vigent.

Article 3. Analogia.

En els casos no regulats en la present ordenança, però que, per les seves característiques poguessin estar compresos en el seu àmbit, s’hi aplicaran, per analogia, les normes d’aquesta que guardin similitud amb el cas vist.

Article 4. Competències municipals.

L’Ajuntament haurà de:

a) Prestar, directa o indirectament, els serveis de neteja i recollida que es tracten a aquesta ordenança, en els termes prevists en la mateixa i d’acord amb als esquemes organitzatius i tècnics que es considerin oportuns en cada moment.

b) Exercir el control, com a mesura per prevenir i/o sancionar les accions que afectin negativament als serveis anteriors. L’Ajuntament pot obligar als infractors a reparar els desperfectes, sense perjudici d’imposar sancions.

c) Atendre les reclamacions, denúncies i suggeriments dels ciutadans del municipi.

d) Promoure accions ciutadanes que ajudin a la millora de la prestació del servei. L’Ajuntament ha d’afavorir les accions en matèria de neteja pública desenvolupades pels particulars per iniciativa pròpia, i que s’orientin a millorar la qualitat de vida de Sóller.

e) Realitzar subsidiàriament els treballs de neteja que segons l’ordenança hagin d’efectuar els ciutadans, després del requeriment previ als propietaris o usuaris, i amb l’imputament del cost dels serveis prestats.

f) Establir, a través de les seves ordenances fiscals, les taxes que hauran d’abonar els usuaris com a contraprestació als serveis de neteja viària i recollida de residus, regint-se aquesta relació per la Llei 10/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals i per la normativa que la desenvolupa.

g) Promoure la minimització dels residus i de la seva perillositat, la reutilització i la recollida selectiva de les diferents fraccions residuals, així com regenerar els espais degradats per les descàrregues incontrolades.

Article 5. Drets i deures dels usuaris.

Tenen la condició d’usuaris dels serveis municipals tots els veïns i altres persones físiques domiciliats en el municipi de Sóller, i les persones físiques o jurídiques titulars de qualsevol tipus d’establiment professional, comercial, industrial o de serveis situat en el terme municipal.

Tots aquests tenen els següents drets i deures:

a) A disposar d’un bon servei de recollida de residus i de neteja viària.

b) A tenir els contenidors i el seu contorn en bon estat de neteja.

c) Al manteniment i a la millora dels nivells de medi ambient i de qualitat de vida exigibles d’acord amb l’ordenament vigent i amb aquesta ordenança.

d) A la informació ambiental, en els termes que estableix la legislació sectorial vigent que li és d’aplicació.

e) A denunciar les infraccions que tenguin coneixement en matèria d’abandonaments, recollida de residus i neteja viària, i l’Ajuntament les ha d’atendre i ha d’exercir les accions que calguin en cada cas.

f) A complir els preceptes d’aquesta ordenança i les normes complementàries de la mateixa que es dictin pels òrgans de govern municipal.

g) A mantenir una conducta encaminada a evitar i prevenir el deteriorament del municipi.

h) A procedir al pagament de les taxes previstes a l’ordenança fiscal, com a contrapartida a la prestació del servei de recollida i neteja viària.

i) A procedir al pagament d’aquelles despeses no incloses dins la taxa municipal que es derivin de la prestació de qualque servei per part de l’autoritat municipal.

j) A facilitar al màxim el reciclatge dels seus residus, portant-los al contenidor corresponent.

CAPÍTOL II. NETEJA VIÀRIA

Secció Primera. Disposicions generals.

Article 6. Objecte de la mateixa.

La neteja de la via pública és la que l’Ajuntament realitza mitjançant la gestió directa o indirecta sobre els carrers del municipi i altres zones per a les quals té competència en aquesta matèria, com a conseqüència de l’ús comú general dels ciutadans.

Aquest servei comprèn, com a regla general, les següents actuacions:

a) La neteja de la xarxa viària pública (carrers, places, aceres, zones verdes, espais públics...) i la resta de mobiliari urbà (papereres, bancs...) destinats a l’ús comú dels ciutadans.

b) La recollida de residus procedents d’aquesta neteja viària pública, així com el buidament de les papereres.

Article 7. Competències

1. Correspon a l’Ajuntament, amb la freqüència que consideri més adient, la prestació dels serveis establerts a l’article 4.a.

2. Correspon als propietaris la neteja d’urbanitzacions privades, els patis interiors de cases, els solars i/o immobles, el tancament dels solars per tal d’evitar abocaments incontrolats, seguint les directrius que, amb caràcter general, estableixi l’Ajuntament. En el cas de copropietat dels elements esmentats, la responsabilitat de netejar correspon solidàriament a tots els titulars.

3. L’Ajuntament ha d’exercir el control i la inspecció de l’estat de neteja dels elements que són objecte de l’apartat anterior i pot obligar a netejar-los a la persona responsable. En el cas de l’incompliment d’aquestes obligacions, l’Ajuntament podrà procedir a l’execució subsidiària en els termes prevists a l’article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4. Les zones o vies d’ús públic de propietat particular han de mantenir un grau de neteja acceptable, d’acord amb les directrius de l’Ajuntament, qui n’exercirà la inspecció i podrà obligar als responsables a netejar-les, d’acord amb les instruccions que dictin al respecte els serveis municipals. No correspon a l’Ajuntament fer-se càrrec de la neteja d’aquests espais, tret del cas en què hi hagi algun acord o conveni específic.

Secció segona. Prevenció de la brutícia

Article 8. Prohibicions a la via pública

1. Es prohibeix abocar a la via pública cap tipus de residu en estat sòlid, líquid o gasós, susceptibles de produir danys en els paviments o afectar a la integritat i seguretat de les persones i de les instal·lacions municipals de sanejament i depuració. Els residus sòlids dels vianants de petit format, com papers, llosques... han de ser dipositats a les papereres o recipients instal·lats per a tal finalitat.

2. Es prohibeix abocar llosques de cigars o d’altres matèries enceses a les papereres.

3. No és permès tirar cap tipus de residu a terra des dels vehicles, ja estiguin en marxa o aturats.

4. No és permès espolsar robes i estores a la via pública des de finestres, balcons, terrasses... Si de cas aquesta operació s’ha de fer d’una forma que no ocasioni danys ni molèsties a persones o coses.

5. No és permès col·locar cartells de publicitat o similars, si no és en el cas de barrats publicitaris, i molt especialment en els arbres, façanes, contenidors i papereres.

6. Es prohibeix rentar i netejar els vehicles a les vies públiques i efectuar reparacions d’aquests per part dels propietaris o tallers.

7. No és permès tirar a la xarxa viària els residus resultants de podar o netejar jardins, patis o terrasses.

8. No és permès regar les plantes col·locades a l’exterior dels edificis si, com a conseqüència d’aquesta operació, es produeixen abocaments o esquitxades.

9. No és permesa la deixa d’excrements que puguin produir els cans o animals de companyia. Els propietaris o posseïdors d’aquests hauran de procedir, sota la seva única i exclusiva responsabilitat, a la recollida mitjançant enginys o bolics adequats que hauran de dur ells prèviament. Tampoc no és permesa la neteja d’aquests animals a la via pública.

10. Es prohibeix l’abocament d’aigua procedent d’aparells de refrigeració o d’instal·lacions de qualsevol altre tipus.

11. Es prohibeix rigorosament escopir i satisfer les necessitats fisiològiques en els espais públics.

12. Es prohibeix realitzar qualsevol tipus de pintada a les instal·lacions, objectes o espais d’ús públic, sense l’autorització expressa de l’Ajuntament. Els agents de l’autoritat podran retirar o intervenir els materials o mitjans utilitzats en aquests casos.

Secció tercera. De les operacions de neteja per part de l’autoritat municipal.

Article 9. Operacions de neteja.

1. L’Ajuntament, directa o indirectament, durà a terme les operacions de neteja de les vies públiques, en l’horari i freqüència que ell consideri adient.

2. Els treballs de neteja efectuats a la via pública es faran amb productes homologats o que no tinguin efectes negatius sobre el medi ambient i les persones.

3. Per facilitar la neteja de les voreres o neteges especials, l’Ajuntament podrà establir senyals vials on es prohibeixi l’aparcament en els dies i hores establerts.

4. L’Ajuntament posa a disposició dels ciutadans les papereres del municipi, per dipositar-hi deixalles sòlides en petit format, com papers, embolcalls o similars. Els materials grans i el fems domiciliari hauran de ser objecte de lliurament

ordenat, segons regula aquesta ordenança.

Secció quarta. Sobre la brutícia de la via pública com a conseqüència de les obres

Article 10.

Es consideren residus de la construcció-demolició els definits a la categoria 17 del Catàleg Europeu de Residus aprovat per Decisió 2001/118/CE de la Comissió de les Comunitats Europees de 16 de gener de 2001. Aquesta categoria 17 s’incorpora com a Annex 2 a l’ordenança. Tindran aquesta consideració aquells residus assimilables procedents d’activitats extractives i de fabricació de productes ceràmics, rajoles, teules i altres materials de construcció.

Article 11. Prevenció de la brutícia.

Per prevenir la brutícia, les persones que facin obres a les vies públiques han de protegir aquestes mitjançant la col·locació d’elements adequats al voltant d’enderrocs, terres i d’altres materials sobrants d’obra, de manera que s'impedeixi l’escampada i l’abocament d’aquests materials fora de la zona estrictament

afectada pels treballs.

Es prohibeix abandonar directament a la via pública qualsevol material procedent de les obres de construcció - demolició. Si és el cas, els residus (enderrocs) s’han de dipositar a la via pública mitjançant sacs o contenidors, prèvia autorització municipal.

Article 12. Del transport de residus de la construcció - demolició

1. Es prohibeix transportar qualsevol mena de material per a la construcció amb un vehicle que no dugui tancada la bocana de descàrrega com a dispositiu que impedeixi que s’aboquin els materials esmentats a la via pública.

2. Es prohibeix netejar qualsevol vehicle de transport de materials per a la construcció a la via pública.

3. En quant al que disposen els dos apartats precedents, en són responsables el propietari del vehicle i el conductor, i tots dos tenen l’obligació de retirar el que s’hagi abocat, netejar la part afectada i reparar els danys causats, sense perjudici de les sancions corresponents.

4. Els vehicles que transporten arena i enderrocs, abans de sortir de les obres, hauran de rentar els baixos i les rodes d’aquests amb la finalitat d’impossibilitar l’embrutiment dels carrers.

5. Si durant les operacions de càrrega o descàrrega es produeix brutícia a la via pública, el personal responsable d’aquestes operacions i, subsidiàriament, els titulars dels establiments i de les obres on s’hagin efectuat i, en últim cas, el propietari o el conductor del vehicle, han de netejar-la, així com retirar els materials abocats.

6. Les persones esmentades al número anterior, i pel mateix ordre, seran responsables de les infraccions a les disposicions d’aquestes ordenances i dels danys que es puguin produir.

Article 13. Els productors de residus de construcció i demolició estan obligats a:

1- A presentar adjunt a la corresponent sol·licitud de llicència d’obra -tant si es tracta d’obra major com d’obra menor- un contracte formalitzat amb un gestor autoritzat pel servei públic insularitzat per gestionar els residus generats.

2- Incorporar al projecte d’execució que es presenti amb la sol·licitud de la llicència d’enderrocament, construcció, excavació o una altra que generi residus de construcció i/o demolició els següents continguts:

a) Una avaluació del volum i les característiques dels residus que s’originen.

b) L’avaluació, si escau, dels residus que no necessiten cap tipus de tractament i que es puguin destinar directament a restauració de pedreres.

Es poden destinar directament a la restauració de pedreres els residus de construcció i demolició que tinguin la consideració d’inerts nets (els desmunts i terres no contaminades), sempre i quan es compleixin les següents condicions:

I) Que la decisió sigui presa pel promotor i/o pel constructor.

II) Que ho autoritzi el director tècnic de l’obra.

III)Que estigui previst al corresponent projecte d’obra o que ho decideixi el director tècnic.

IV) Que es comuniqui al Consell de Mallorca.

c) Les mesures previstes de separació en origen o reciclatge in situ durant la fase d’execució de l’obra.

d) Una valoració econòmica del cost d’una gestió adequada dels residus generats.

3- Dipositar una fiança a l’Ajuntament, en el cas d’obra menor, o al Consell de Mallorca, en el cas d’obra major, en el moment d’obtenir la llicència municipal, l’import de la qual serà d’un 125% dels costos estimats corresponents a una adequada gestió de residus generats en l’obra per mitjà del certificat de l’autor del projecte. En aquells casos en què es demostri la dificultat per preveure el volum de residus, l’import de la fiança serà d’un 0’15% del pressupost total de l’obra sotmesa a llicència. Quan l’Administració tingui constància que la valoració econòmica del cost d’una gestió adequada dels residus generats o el pressupost de l’obra no s’adapten a la realitat, o detecti algun defecte en la base de càlcul, podrà efectuar una valoració econòmica addicional, que serà la que es tindrà en compte per calcular l’import de la fiança.

Per tramitar la fiança s’han de tenir en consideració els següents aspectes:

a) La fiança es pot constituir de qualsevol de les formes següents:

I) En metàl·lic.

II)Mitjançant aval atorgat per un establiment de crèdit, d’acord amb la normativa vigent.

III)Mitjançant aval d’una societat de garantia recíproca, d’acord amb la normativa vigent.

b) En el document de formalització de la fiança prestada per mitjà d’aval s’ha de fer constar el consentiment prestat pel fiador o avalista a l’extensió de la responsabilitat davant l’Administració en els mateixos termes que si la garantia fos constituïda pel mateix titular.

c) La fiança es torna després de la concessió del final d’obra i d’haver justificat la gestió adequada dels residus generats presentant el rebut de lliurament dels residus a les plantes del servei públic. El no compliment de les determinacions d’aquesta ordenança quant a la correcta gestió dels residus de construcció-demolició, serà motiu d’execució de la fiança, independentment de les sancions que puguin resultar d’aplicació.

4- Realitzar la separació en origen de la manera següent:

a) En tots els casos, separar i emmagatzemar de forma diferenciada els residus perillosos de la resta.

b) Sempre que tècnicament sigui possible, i a excepció de les obres menors en les quals es generi un volum inferior a 5 metres cúbics de residus, s’estableix l’obligatorietat de separar les següents fraccions de residus no perillosos:

I) Residus inerts (ceràmics, restes de formigó, terres i similars).

II)Restes de residus: envasos de qualsevol tipus, restes metàl·liques, restes de fusta, plàstic i similars i altres residus no perillosos (els residus perillosos: fluorescents, pots de pintura..., obligatòriament s’han de lliurar a un gestor autoritzat).

c) Els contenidors han de disposar de tancament per evitar abocaments incontrolats.

5- Responsabilitzar-se del transport de residus, mitjançant transportista registrat, fins als centres de transferència i pretractament o a les plantes de tractament incloses en el servei públic insularitzat del Consell de Mallorca.

6- Abonar els costs que origini la gestió dels residus de construcció i demolició generats.

Article 14. De la retirada dels contenidors i/o saques.

1. Els contenidors d’obres s’han de retirar de la via pública en el termini de 24 hores a comptar des de l’acabament dels treballs, quan s’hagi acabat el termini atorgat per a l’ocupació de via pública o al final del de la llicència d’obres.

En qualsevol cas, s’han de retirar a requeriment de la policia local o del personal responsable de l’administració municipal, per raons d’interès públic.

2. Sobrepassats els terminis assenyalats a l’apartat anterior, els materials abandonats a la via pública adquireixen el caràcter de propietat pública, sense que l’afectat pugui reclamar a l’Ajuntament les pèrdues ocasionades per l’eliminació d’aquests materials, i sense perjudici de la repercussió del cost de la prestació del servei corresponent i de les sancions que corresponguin.

3. Titular del contenidor o sac d’enderrocs: la persona física o jurídica que el subministra, ella mateixa o amb la mediació de tercers, percebent directament o indirectament del seu usuari un preu pel subministrament, recollida i disposició un cop ple, així com el promotor de l’obra o el titular de la llicència d’obres.

4. Responsable del contenidor o sac d’enderrocs: la persona física o jurídica promotora de l’obra o, si s’escau, titular de la llicència d’obres, o el constructor que l’està utilitzant.

5. Transportista del contenidor o sac d’enderrocs: la persona física o jurídica, coincident o no amb el responsable dels mateixos, que és responsable de la seva recollida, transport i disposició un cop ple. 6. Els contenidors i els sacs d’enderrocs han de presentar a la part exterior el nom o la raó social de l’empresa.

7. Els contenidors metàl·lics han d’incorporar a la part exterior els senyals reflectants o lluminosos suficients per fer-los visibles.

8. Les operacions d’instal·lació i de retirada dels contenidors o sacs d’enderrocs s’ha de realitzar de manera que no causi molèsties als ciutadans i que el seu contingut no caigui a la via pública o no pugui ser aixecat o escampat pel vent. Igualment han de ser col·locats de manera que no danyin el paviment, aplicant les mesures que calguin per tal d’evitar-ho. El cost de les reparacions derivades de l’incompliment d’aquest últim requisit seran a càrrec del responsable de la seva col·locació, independentment de la sanció que pugui correspondre.

9. Mentre no siguin utilitzats, aquests recipients ha de romandre tapats, de manera que no es puguin produir abocaments a l’exterior.

Secció cinquena. De la neteja d’activitats diverses.

Article 15. Parades a la via pública.

1. Els titulars de parades o de les activitats realitzades a la via pública tenen l’obligació d’adoptar les mesures adients per tal d’evitar embrutar, així com la de netejar la part de la zona afectada, incloent les parts estructurals i el mobiliari urbà.

2. A aquests efectes instal·laran pel seu compte i al costat de la parada les papereres necessàries per preservar la neteja dels voltants; havent de retirar en bosses els residus allà dipositats per abocar-los en els contenidors de la zona.

3. L’autoritat municipal podrà exigir les accions de neteja corresponents o efectuar-les subsidiàriament a càrrec dels infractors, sense perjudici de les sancions que resultin aplicables.

Article 16. Establiments de restauració o similars.

Els bars, restaurants i cafeteries o similars, que ocupin la superfície de via pública amb taules, cadires... estaran subjectes a les mateixes obligacions establertes a l’article 13.

Article 17. Dels comerços varis.

1. Els titulars de comerços o establiments diversos mantindran nets els elements integrants de les seves façanes.

2. Aaquests efectes, la neteja dels mostradors, portes, veles o cortines dels establiments comercials es durà a terme de manera que, desprès, quedi neta la via pública.

Article 18. De les operacions de transport en general.

1. La prestació del servei de transport en qualsevol de les modalitats, persones o coses, que impliqui la reserva d’estacionament en via pública, comporta l’obligació dels transportistes de mantenir en perfecte estat de neteja les zones específicament utilitzades per ells.

2. Quan es procedeixi a la càrrega o descàrrega des de qualsevol vehicle, s’evitarà embrutar la via pública, procedint-se a la seva neteja una vegada conclosa aquesta tasca.

3. Si els materials transportats són polsosos, cartrons, papers o qualsevol altre producte escampadís, hauran d’anar coberts amb lones o similars, evitant l’escampament per la via pública.

CAPÍTOL III. DE LA RECOLLIDA DE RESIDUS URBANS

Secció primera. De les disposicions generals

Article 19. Objecte.

Aquest capítol regula les condicions en les quals l’Ajuntament presta el servei de recollida de residus urbans produïts pels ciutadans.

Article 20. Dels usuaris.

Tenen la condició d’usuaris a l’efecte de prestació d’aquests serveis, tots els veïns de Sóller, i circumstancialment, els visitants del municipi.

Article 21. Residus urbans

En relació a aquesta ordenança, són considerats residus urbans els que s’indiquen a l’article 2.a.

Article 22. Residus exclosos dels serveis municipals de recollida convencional.

Queden exclosos dels serveis municipals de recollida convencional (ordinària) de residus urbans els materials residuals següents:

a. Les cendres produïdes a les instal·lacions de calefacció central dels edificis.

b. Els residus hospitalaris produïts en els centres de salut o similars.

c. Els residus produïts com a conseqüència d’obres majors i els d’obres menors.

d. Els envasos i embalatges, quan la quantitat d’entrega diària superi els 20 litres.

e. Les restes de poda i jardineria, la quantitat diària dels quals sobrepassi els 10 litres.

f. Els animals morts, amb un pes superior a 20 kg.

g. Qualsevol material residual que, en funció del seu contingut o presentació, es pugui qualificar de tòxic i/o perillós.

L’Ajuntament regularà i informarà sobre la manera d’eliminar els residus relacionats en els apartats anteriors.

Article 23. Lliurament dels residus.

Del lliurament dels residus sols es farà càrrec el personal dedicat a aquesta tasca. Qualsevol persona física o jurídica que realitzi tasques de recollida de residus no podrà actuar sense la corresponent autorització municipal.

Article 24. Propietat municipal dels residus.

1. Els materials residuals dipositats pels particulars per a la seva recollida o tractament en instal·lacions municipals, adquiriran el caràcter de propietat municipal, d’acord amb l’establert per la llei 10/1998, de 21 d’abril, de residus.

2. Es prohibeix seleccionar i retirar qualsevol classe de material residual dipositat en els contenidors situats en la via pública.

3. Cap persona física o jurídica podrà dedicar-se a la recollida i aprofitament dels residus, a no ser mitjançant acord o conveni amb l’Ajuntament.

Article 25. Tipus de recollida.

La recollida de residus regulada per aquesta ordenança es durà a terme mitjançant la prestació de dos tipus de serveis:

a. La recollida de residus urbans convencional.

b. La recollida mitjançant un sistema específic en funció dels tipus de residus objecte de recollida.

Secció segona. De la recollida de residus domiciliaris.

Article 26. Competència.

El servei de recollida de residus domiciliàries és prestat a les zones viables de tot el terme municipal de Sóller per l’Ajuntament, mitjançant gestió directa o indirecta.

Article 27. Tipus de residus recollits.

D’acord amb el que estableix l’article anterior, el servei de recollida de residus retirarà els tipus assenyalats en els apartats 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, de l’article 2.a.

Article 28. Operacions a realitzar amb els residus.

La prestació del servei de recollida comprèn les operacions següents:

a. Traslladar els contenidors i buidament dels mateixos en els vehicles de recollida. En aquelles zones del municipi que es faci la recollida porta a porta es realitzarà la recollida i buidament de les bosses en el camió de recollida.

b. Retornar els elements de contenció, un cop buidats, als punts originaris de recollida.

c. Retirar els residus abocats a la via pública com a conseqüència de les operacions.

d. Transportar i descarregar els residus a la planta de tractament.

Article 29. De la presentació i dipòsit dels residus.

1. Els usuaris estan obligats a dipositar els seus residus a l’interior de bosses de plàstic homologades o bé que tinguin característiques d’impermeabilitat.

A més aquestes bosses han de tenir capacitat suficient per permetre el seu tancament.

2. Aquestes bosses es dipositaran a l’interior de contenidors normalitzats i estàtics situats a la via pública. En aquelles zones on l’Ajuntament consideri que cal realitzar la recollida mitjançant el sistema porta a porta, les bosses es dipositaran en determinats espais de la via pública i en uns horaris concrets, regulats per l’Alcaldia. Es prohibeix tirar els residus en paquets, caixes i similars o sense envasar. Si com a conseqüència d’una deficient presentació dels residus es produeixen abocaments, l’usuari causant és responsable de la neteja de la brutícia ocasionada en la via pública.

3. En qualsevol dels casos es prohibeix dipositar-hi residus que continguin líquids o productes susceptibles de liquar-se, materials o restes encesos, ni productes químics o tòxics.

4. Tampoc es poden incloure objectes de vidre, llauna i en general construïts amb materials inorgànics que puguin provocar ferides o danys al personal que els manegi.

5. Una vegada dipositades les bosses en els contenidors, es tancarà la tapa dels mateixos.

6. En cap cas es dipositaran en el contenidor objectes metàl·lics, de fusta, plàstic rígid, de construcció... que puguin espatllar els sistemes de compressió dels vehicles de recollida.

7. En temporada baixa, des del 15 de setembre fins el 15 d'abril es podrà deixar de fer la recollida els diumenges i els dimecres, en aquesta cas queda prohibit durant aquests dos dies el dipòsit de residus dins qualsevol contenidor que no sigui de recollida selectiva.

Article 30. Del dipòsit dels residus objecte de recollida selectiva.

Qualsevol residu potencialment reciclable s’haurà de destinar a tal finalitat:

a. Els materials de cartró, diaris o similars, es situaran, degudament plegats en l’interior dels contenidors blaus establerts per a la recollida de paper - cartró. Es prohibeix dipositar fora d’aquests recipients aquests materials. En els comerços i grans generadors la gestió del paper - cartró podrà seguir dues vies, bé duent el paper - cartró a deixalles Sóller, o bé mitjançant el sistema de recollida porta a porta. En aquest darrer cas caldrà que els establiments situïn el cartró degudament plegat al punt de recollida i a l’horari indicat per l’Alcaldia.

b. Les botelles de vidre es dipositaran en els contenidors verds establerts per a la recollida d’envasos de vidre. Es prohibeix dipositar fora d’aquests recipients aquests materials. En els comerços i grans generadors la gestió del vidre podrà seguir dues vies, bé duent el vidre a la deixalleria, o bé mitjançant el sistema de recollida porta a porta. En aquest darrer cas caldrà que els establiments situïn el vidre al punt de recollida i a l’horari indicat per l’Alcaldia.

c. La resta d’envasos que disposin de punt verd es dipositaran en els contenidors grocs establerts per a la recollida d’envasos. Es prohibeix dipositar fora d’aquests recipients aquests materials. En els comerços i grans generadors d’aquests tipus de residus se podrà seguir qualsevol de les dues vies anteriorment esmentades.

d. La Fracció Orgànica de Residus Municipals (FORM) (quan es comenci aquesta recollida) es dipositarà en els contenidors marrons establerts per a la recollida de matèria orgànica. Es prohibeix dipositar fora d’aquests recipients aquests materials.

e. Les piles usades s’han de dipositar en els recipients especials destinats a aquesta finalitat.

f. Els olis usats s’hauran d’abocar en els contenidors especialment preparats per a aquesta finalitat.

Es disposaran uns adhesius a cada contenidor segons la llegenda que figura en els annexes.

Article 31. Prohibicions

1. Cap tipus de residu no podrà ésser evacuat per la xarxa de clavegueram.

2. No és permesa la instal·lació de trituradors domèstics industrials que per les seves característiques evacuïn els productes capolats a la xarxa de sanejament.

Article 32. Ubicació dels contenidors.

1. El nombre i la ubicació dels contenidors es determinarà per l’Ajuntament, tenint en compte les indicacions i suggeriments rebudes pels usuaris. Es prohibeix a aquests darrers traslladar-los a llocs diferents dels assenyalats.

2. L’Ajuntament pot establir guals i reserves d’espai per a la manipulació dels contenidors, prohibint-se l’aparcament de vehicles en la forma que interfereixi les operacions de càrrega i descàrrega dels contenidors.

3. L’Ajuntament pot establir, amb caràcter permanent o transitori, punts de lliurament i d’acumulació de residus diferents als assenyalats a l’apartat 1 d’aquest article. Aquests espais d’acumulació de residus, han de ser degudament comunicats pels serveis municipals. L’usuari té l’obligació de complir totes les instruccions que l’autoritat municipal dicti a aquest respecte.

Article 33. Contenidors d’ús exclusiu.

1. En les zones, locals o establiments on s’assignin contenidors per a ús exclusiu, el nombre d’unitats serà el fixat pels serveis municipals.

2. Els serveis municipals procediran a la renovació de contenidors per deteriorament o altre raó, podent-se imputar el càrrec corresponent a l’usuari quan hagin quedat inutilitzats per la seva causa.

3. Tots els contenidors d’ús exclusiu que hagin de ser utilitzats pel servei de recollida seran normalitzats i adequats per poder ser carregats i descarregats sobre vehicles del servei de recollida.

Article 34. Horaris de dipòsit dels residus.

1. La recollida dels residus urbans generats en el municipi de Sóller per part del servei municipal es durà a terme set dies la setmana.

2. L’horari per la col·locació de les bosses en els contenidors per part dels usuaris mai no podrà ésser abans de les 20 hores del dia anterior, a no ser que l’Ajuntament canviï l’horari de recollida, la qual cosa s’hauria de fer pública amb antelació suficient, o que es poguessin produir situacions d’emergència.

3. Els contenidors ubicats a l’interior d’habitatges plurifamiliars o locals de negoci sols podran estar en la via pública el temps necessari per efectuar les tasques de descàrrega, havent-se de retirar una hora després de la seva recollida, i com a màxim abans de les 12 hores.

Article 35. Gestió dels Residus comercials.

1. Les activitats comercials o industrials estaran obligades a que qualsevol residu potencialment reciclable sigui lliurat a un gestor autoritzat o bé deixar-ho directament a una deixalleria, d’acord amb el previst a l’article 11 del Pla Director Sectorial per a la Gestió dels Residus Urbans de l’illa de Mallorca.

2. Els generadors de residus comercials resten subjectes a l’abonament de la taxa pel servei municipal complementari de recollida, tractament i eliminació de residus comercials que fixi la corresponent ordenança fiscal, sense perjudici de les bonificacions que s’estableixin, que també recollirà l’ordenança fiscal.

3. L’Ajuntament pot encomanar a una activitat comercial o industrial a fer-se càrrec de la gestió dels seus residus, en cas de que interfereixi en el sistema convencional de recollida, ja sigui pel tipus de residu, per la quantitat o per la distància.

Article 36. Casos d’emergència.

En aquells casos considerats d’emergència, com per exemple inundacions, on no sigui possible prestar el servei, i prèvia comunicació municipal, els veïns s’abstindran a desprendre’s dels seus residus.

Article 37. Neteja de contenidors

Les operacions de conservació i neteja dels contenidors públics hauran de dur-se a terme amb la periodicitat necessària i, quan els veïns de la zona ho requereixin expressament al servei de neteja municipal, excepte en aquells casos en què es tractin de recipients de propietat privada del comerç o indústria.

Secció tercera. Dels serveis de recollida sectorial de residus.

Article 38. Residus objecte de recollida sectorial

1. L’Ajuntament pot establir els serveis de recollida sectorial de residus urbans que tinguin com a objectiu:

a. La recollida de mobles, estris domèstics i elements residuals llençats pels ciutadans en activitats de reparació o substitució del seu equipament domèstic, amb exclusió de qualsevol mena de residus d’origen comercial o industrial.

b. La recollida d’animals domèstics morts.

c. La recollida de vehicles fora d’ús.

2. Tot i l’existència del servei de recollida especial, aquests residus podran ser traslladats directament per l’usuari al lloc que l’Ajuntament designi a tal efecte.

3. Amb l’entrada en funcionament de Deixalles Sóller, una part dels residus urbans poden ser aportats a aquesta instal·lació, segons es fixa en el conveni.

Article 39. Recollida de mobles i estris domèstics.

1. Els ciutadans que desitgin desprendre’s de mobles i estris domèstics podran efectuar-ho: avisant a Deixalles Sóller, prèvia petició dels interessats, i amb l’abonament del preu establert en el seu cas concret, mentre es mantinguin convenis de col·laboració amb aquesta entitat, o en el cas de no mantenir aquests convenis, a través del servei municipal que s’haurà d’habilitar, prèvia petició dels interessats, i amb l’abonament de la taxa legalment establerta en el seu cas concret.

2. En tot cas, els interessats hauran de transportar aquests residus fins a les proximitats del vehicle en el moment de la seva arribada, quedant prohibit el seu abandonament en la via pública. Igualment, si ho prefereixen, els poden dur directament a la seu de Deixalles, en hores hàbils d’obertura al públic.

Article 40. Recollida d’animals domèstics morts.

La recollida d’animals domèstics morts de pes superior a 20 kg es durà a terme pel servei municipal, prèvia petició dels interessats, i amb les condicions que estableixi aquest servei.

Article 41. Recollida de vehicles abandonats.

1. D’acord amb allò que estableix la legislació vigent, els vehicles abandonats tenen la categoria de residus urbans i és competència de l’Ajuntament la recollida i eliminació dels que es trobin dins el terme municipal de Sóller, sense perjudici de la repercussió de totes les depeses derivades de la prestació del servei efectuat, d’acord amb l’ordenança fiscal; i de les sancions que corresponguin.

2. L’assumpció del caràcter residual implica que l’Ajuntament pot adquirir la propietat sobre els vehicles objecte d’abandó en els casos següents:

a. Quan el vehicle, per la seva aparença, faci presumir que es troba en situació d’abandó segons el parer dels serveis municipals competents i compleixin els terminis i les disposicions legals establertes.

b. Quan el propietari del vehicle fora d’ús el declari residual, fet que implica la renúncia del propietari a favor de l’Ajuntament.

CAPÍTOL IV. RÈGIM JURÍDIC

Secció primera. Procediment.

Article 42. Inici del procediment

1. El procediment s’iniciarà d’ofici com a conseqüència de la iniciativa de l’òrgan competent; per ordre superior; per petició raonada d’altres òrgans, a partir de les actes esteses per part dels serveis d’inspecció degudament habilitats o per part de la policia local; o per denúncia presentada per qualsevol persona.

2. Constitueix infracció administrativa tota acció o omissió que vulneri les normes establertes en aquesta ordenança, com també aquelles altres que estiguin tipificades a la legislació sectorial, de l’Estat o de la Comunitat autònoma, reguladora

de les matèries que s’inclouen, sense perjudici que els preceptes d’aquesta ordenança puguin contribuir a una més correcta identificació de les conductes i a una determinació més precisa de les sancions, introduint les corresponents especificacions i graduacions.

3. Les actuacions derivades de l’aplicació d’aquesta ordenança s’ajustaran a les disposicions sobre procediment, impugnació i, en general, règim jurídic, establertes a la normativa d’administració local i la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les administracions públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Article 43. Denúncia.

1. Qualsevol persona física o jurídica podrà denunciar davant l’Ajuntament aquelles activitats que contravenguin les prescripcions d’aquesta ordenança, adquirint respecte a l’expedient, si s’iniciés, la condició d’interessat.

2. De resultar temeràriament injustificada la denúncia, aniran a càrrec del denunciant les despeses que origini la inspecció.

Secció segona. Infraccions i sancions

Article 44. De les infraccions

1. Constitueixen infraccions l’incompliment de les disposicions contingudes en aquesta ordenança, tant per acció com per omissió.

2. També constitueixen infracció qualificada, segons el resultat que comporti i el grau en què es produeixi:

a. La negativa o la resistència a facilitar la tasca inspectora o de vigilància de l’administració.

b. La negativa o la resistència a subministrar dades o facilitar la informació que demanin les autoritats competents o els seus agents, per complir les seves funcions, i subministrar informació o documentació falsa, inexacta, incompleta o que indueixi a error, explícitament o implícitament.

Article 45. Responsables de les infraccions.

Seran responsables de les infraccions:

a. Els autors materials de les infraccions, per acció o per omissió. Quan aquests siguin menors d’edat, respondran dels incompliments els pares, els tutors, o els qui tinguin la guarda legal.

b. Els titulars de les llicències municipals, ja siguin persones físiques o jurídiques.

c. Els explotadors del negoci, igualment persones físiques o jurídiques. En el cas que no coincidissin amb el titular de la llicència, la responsabilitat s’atendrà subsidiàriament.

Article 46. De les sancions.

1. L’òrgan competent ha de decidir les sancions, que es classificaran en:

- Lleus.

- Greus.

- Molt greus.

2. Per fer la gradació, s’ha de tenir en compte:

a. La bona o la mala fe dels infractors.

b. El fet d’haver comès repetidament infraccions.

c. La transcendència social.

d. Els perjudicis sobre el medi ambient.

3. A banda que s’imposi la multa corresponent, els agents de l’autoritat han d’impedir l’exercici de l’actuació il·lícita i han d’adoptar les mesures cautelars necessàries a aquest efecte, i s’ha d’arribar, si s’escau, a l’execució subsidiària a càrrec de l’infractor.

4. Es considera com a atenuant la circumstància que l’infractor repari les deficiències comprovades o els danys causats en el termini que en cada cas assenyali l’òrgan competent.

5. Les sancions previstes en aquesta ordenança, s’han d’aplicar sense perjudici d’exercir les accions civils i penals que correspongui emprendre en cada cas en defensa del bé públic i de les persones.

6. Per mitjà d’un procediment addicional d’execució de la sanció, l’infractor sancionat i l’administració municipal poden convenir de mutu acord que les multes siguin substituïdes per treballs en benefici de la comunitat o cursos de formació cívica relacionats amb la infracció.

Article 47. Quantificació de les sancions.

1. La quantificació de les sancions serà:

- Lleus: 60,10 a 150,25 euros.

- Greus: 150,26 a 300,51 euros.

- Molt greus: 300,52 a 450,76 euros.

En el marc d’aquest imports, el valor de la sanció podrà incrementar-se o reduir-se d’acord amb les circumstàncies dels fets.

2. El valor de les sancions també tindrà en compte si es tracta d’un ciutadà particular amb residus domèstics o si es tracta d’un ciutadà generador singular amb residus d’activitat empresarial (comerços, empreses de restauració i/o allotjament, oficines, etc.).

3. Les infraccions reincidents hauran de quantificar-se en un grau superior al que les correspongui per les seves característiques.

4. En qualsevol cas, per a les infraccions específiques en matèria de residus procedents les obres de construcció-demolició (article 10), s’aplicarà el previst a la llei 10/1998, de 21 d’abril, de residus, sense perjudici de les corresponents responsabilitats civils i penals, mitjançant procediment sancionador tramitat d’acord amb el decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l’exercici de la potestat sancionadora

Disposició addicional primera.

Es faculta expressament al batle u òrgan que actuï per delegació expressa del mateix per interpretar, aclarir, desenvolupar i executar els preceptes d’aquesta ordenança, així com per suplir transitòriament per raons d’urgència i fins que existeixi pronunciament en la primera sessió que celebri a continuació el Ple de l’Ajuntament, els buits normatius que puguin existir en la mateixa.

Disposició addicional segona.

En el no previst a aquesta ordenança s’estarà al disposat en la normativa estatal i autonòmica sobre la matèria. Especialment la Llei 10/1998, de 21 d’abril, de Residus; la Llei 20/1986, de 14 de maig, bàsica de Residus Tòxics i Perillosos, desenvolupada pel Reial Decret 833/1988, de 20 de juliol; el Pla Director Sectorial per a la Gestió dels Residus Urbans de l’illa de Mallorca, publicat en el BOIB núm. 35, de dia 9 de març de 2006; i el Pla Director Sectorial per a la Gestió dels Residus de Construcció i Demolició, Voluminosos i Pneumàtics Fora d’Ús de l’illa de Mallorca (BOIB núm. 141 del 23-11-2002) i normativa complementària.

Disposició addicional tercera.

D’acord amb l'article 5è del Pla Director Sectorial per a la Gestió dels Residus Urbans de l’illa de Mallorca, l’Ajuntament regularà d'identificació i classificació dels generadors singulars, així com elaborarà un Pla Municipal de Gestió de Residus.

Disposició transitòria.

Mentre no s’organitzi la recollida selectiva de matèria orgànica, aquesta es podrà seguir dipositant en els actuals contenidors verds de recollida convencional.

Disposició derogatòria.

Queden derogades totes les disposicions del mateix o inferior rang que regulin matèries contingudes en la present ordenança, en quan s’oposin o es contradiguin amb el contingut de la mateixa.

Disposició final primera.

Aquesta ordenança entrarà en vigor passats quinze dies des de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Disposició final segona.

Aquesta ordenança municipal ha quedat definitivament aprovada transcorreguts trenta dies naturals des de l’acord inicial de l’Ajuntament en Ple, de data vint-i-nou d'agost de dos-mil dotze, sense haver-se presentat cap reclamació o suggeriment en aquest termini.

Sóller,

El batle de la Corporació
Carlos Simarro Vicens

ANNEX I

RESIDUS OBJECTE DE RECOLLIDA SELECTIVA DEL SERVEI MUNICIPAL DE GESTIÓ DE RESIDUS URBANS.

Residus que s’han de separar per dipositar en els contenidors:

MATÈRIA ORGÀNICA (contenidors amb tapa marró):

SI

NO

Restes de fruita i verdura

Materials líquids (brou, llet, oli...)

Restes de menjar cru o cuinat

Embolics, envasos, paper d’alumini

Pastisseria i dolços

Restes vegetals de mida gran o tractades amb pesticides

Embotits

Excrements d’animals domèstics

Espines i ossos

Serradís de fusta tractada

Closques de fruits secs, ous i marisc

Brics, vidre, plàstic, llaunes

Marro de cafè i bosses d’infusions

Medicaments

Restes de jardineria de mida petita (fulles, herbes...)

Lleixiu, detergents, dissolvents

Taps de suro sense metalls

Xapes i metalls

Restes de cabells

Diaris, revistes, cartó, fulls

Cotó

Piles i bateries

Tovalloles de paper i paper de cuina

Bolquers i compreses

 

Cendra i llosques de cigarrets

 

Articles de pell, teixits

 

Pols d’agranar, bosses d’aspirador

 

Restes de ceràmica, pedres

ENVASOS DE VIDRE (iglú verd):

SI

NO

Botelles de vidre

Taps de botelles

Pots de vidre

Restes de ceràmica

 

Bombetes

 

Fluorescents

 

Miralls

 

Plats i tassons

 

Vidre Pla

 

Terres i pedres

ENVASOS LLEUGERS (iglú groc):

SI

NO

Brics

Diaris, revistes, cartó

Envasos de plàstic

Vidre, taps de suro

Bosses de plàstic

Restes de menjar

Taps metàl·lics

Envasos plens o bruts

Palanganes de suro blanc

Envasos de productes tòxics

Llaunes

Aerosols

Paper d’alumini

 

Tubs de pasta de dents

 

Tubs i pots de cremes

 

Paper plastificat

 

PAPER I CARTÓ (contenidor paral·lelepipèdic o cúbic de color blau):

SI

NO

Diaris i revistes

Paper plastificat (de carnisseria, p.e.)

Llibres i llibretes

Paper brut d’oli, pintura o restes de menjar

Cartons nets plegats

Paper d'alumini

Fulls

Paper carbó

Paper d’embalar

Clips, grapes

 

Piles, bateries

RESTA (contenidor paral·lelepipèdic o cúbic de color verd):

SI

NO

Pols d’agranar

Restes de menjar

Paper brut o banyat

Vidre

Tassons, plats, vidres plans

Plàstics, brics

Llosques de cigarrets, cendres

Paper, cartó

Compreses i bolquers

Xapes, metalls

 

Restes de plantes

ANNEX II

Categoria 17: Residus de la construcció i demolició del Llistat Europeu de Residus.

17. RESIDUS DE LA CONSTRUCCIÓ I DEMOLICIÓ (INCLOSA LA TERRA EXCAVADA DE ZONES CONTAMINADES).

17 01 Formigó, maons, teules i materials ceràmics.

17 01 01 Formigó.

17 01 02 Maons.

17 01 03 Teules i materials ceràmics.

17 01 06 Mescles o fraccions separades, de formigó, maons, teules i materials ceràmics que contenen substàncies perilloses.

17 01 07 Mescles de formigó, maons, teules i materials ceràmics, distintes de les especificades en el codi 17 01 06.

17 02 Fusta, vidre i plàstic.

17 02 01 Fusta.

17 02 02 Vidre.

17 02 03 Plàstic.

17 02 04 Vidre, plàstic i fusta que contenen substàncies perilloses o estan contaminades per elles.

17 03 Mescles bituminoses, quitrà d’hulla i altres productes quitranats.

17 03 01 Mescles bituminoses que contenen quitrà d’hulla.

17 03 02 Mescles bituminoses distintes de les especificades en el codi 17 03 01.

17 03 03 Quitrà d’hulla i productes quitranats.

17 04 Metalls (inclosos els seus aliatges).

17 04 01 Coure, bronze, llautó.

17 04 02 Alumini.

17 04 03 Plom.

17 04 04 Zinc.

17 04 05 Ferro i acer.

17 04 06 Estany.

17 04 07 Metalls mesclats.

17 04 09 Residus metàl·lics contaminats amb substàncies perilloses.

17 04 10 Cables que contenen hidrocarburs, quitrà d’hulla i altres substàncies perilloses.

17 04 11 Cables distints dels especificats en el codi 17 04 10.

17 05 Terra (inclosa l’excavada de zones contaminades), pedres i fangs de drenatge.

17 05 03 Terra i pedres que contenen substàncies perilloses.

17 05 04 Terra i pedres distintes de les especificades en el codi 17 05 03.

17 05 05 Fangs de drenatge que contenen substàncies perilloses.

17 05 06 Fangs de drenatge distints dels especificats en el codi 17 05 05.

17 05 07 Balast de vies fèrries que conté substàncies perilloses.

17 05 08 Balast de vies fèrries distint de l’especificat en el codi 17 05 07.

17 06 Materials d’aïllament i materials de construcció que contenen amiant.

17 06 01 Materials d’aïllament que contenen amiant.

17 06 03 Altres materials d’aïllament que consisteixen en , o contenen, substàncies perilloses.

17 06 04 Materials d’aïllament distints dels especificats en els codis 17 06 01 i 17 06 03.

17 06 05 Materials de construcció que contenen amiant.

17 08 Materials de construcció a base de guix.

17 08 01 Materials de construcció a base de guix contaminats amb substàncies perilloses.

17 08 02 Materials de construcció a base de guix distints dels especificats en el codi 17 08 01.

17 09 Altres residus de construcció i demolició.

17 09 01 Residus de construcció i demolició que contenen mercuri.

17 09 02 Residus de construcció i demolició que contenen PCB (per exemple, segellants que contenen PCB, revestiments de sòl a base de resines que contenen PCB, acristallaments dobles que contenen PCB, condensadors que contenen PCB).

17 09 03 Altres residus de construcció i demolició (inclosos els residus mesclats) que contenen substàncies perilloses.

17 09 04 Residus mesclats de construcció i demolició distints dels especificats en els codis 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03.

Sóller , 30 d'octubre e 2012

Miquel Bestard pérez