Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 21181
Aprovació definitiva reglament del Consell de Seguretat de Sant Josep de Sa Talaia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant acord del Ple de la corporació municipal, celebrat el dia 26 de juliol de 2012, s’aprovà inicialment el Reglament del Consell Local de Seguretat de Sant Josep de sa Talaia. L’esmentat acord apareix publicat en el BOIB Núm. 117, de 14 d’agost de 2012.

Acabat el termini d’exposició pública sense haver-se presentat al·legacions, l’acord fins aleshores inicial , s’entén definitivament aprovat, d’acord amb el que disposa l’art. 49 de la Llei 7/85, per la qual cosa es publica el text integra del Reglament del Consell Local de Seguretat de Sant Josep de sa Talaia, que a continuació es transcriu:

“Article 1. Constitució

El Consell Local de Seguretat es constitueix amb l’objecte d’aconseguir la màxima participació ciutadana en la millora dels nivells de seguretat pública, conforme assenyala l’article 13, del RD 1087/2010, de 03 de setembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula les juntes locals de seguretat.

Article 2. Objectius

Són objectius del Consell Local de Seguretat:

Promoure i facilitar la corresponsabilització dels ciutadans en la formulació de les polítiques de seguretat i el seu posterior seguiment.

Profunditzar en la cooperació de les forces de seguretat amb els ciutadans i els seus moviments associatius.

Possibilitar un major apropament de l’Administració de la Seguretat Pública al ciutadà i una major agilització en el seu funcionament.

Article 3. Funcions

Són funcions del Consell Local de Seguretat:

Exercir funcions consultives i d’assessorament a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en el disseny de les polítiques de seguretat adequades a les característiques i situació del moment, lloc i realitat del municipi.

Estudiar els referents més significatius que giren en torn a la seguretat ciutadana, promovent  estudis de comportament i anàlisis de situacions que permetin operar sobre circumstàncies concretes i valorables als membres dels cossos de seguretat.

Efectuar seguiment d’aquelles facetes que puguin pertorbar la serena convivència ciutadana (xenofòbia, violència de gènere, violència escolar, evolució de la delinqüència, etc.) per prevenir conflictes i perills que puguin posar en risc el conjunt dels ciutadans i els valors més essencials de la societat.    

Rebre informació sobre l’evolució dels fenòmens que afecten  la seguretat ciutadana.

Participar en la programació anual dels serveis de seguretat de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, realitzant els corresponents suggeriments que seran analitzats, prèvia consulta, debat i proposta per la Junta Local de Seguretat.

Proposar programes i activitats que suposin la conscienciació i col·laboració per part de la ciutadania en matèria de seguretat ciutadana.

A aquests efectes, podrà emetre els corresponents informes.

Article  4. Composició

1.- La Composició del Consell Local de Seguretat serà la següent:

President: l’alcalde/alcaldessa de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia

Vicepresident: el/la regidor responsable d’Interior

Vocals:

Un/una representant de cada grup polític municipal.

El cap de la Policia Local.

Un/una representant de la Guàrdia Civil.

Un/una representant de la Delegació del Govern a Eivissa.

Un/una representant de l’Associació de Vesins de sa Raval

Un/una representant de l’Associació de Vesins de Cala Tarida

Un/una representant de l’Associació de Vesins des Cubells

Un /una representant de l’Associació de Vesins de Cala Vedella

Un/una representant de l’Associació de Vesins de Cala de Bou

Un/una representant de l’Associació de Vesins de Sant Agustí

Un/una representant de l’Associació de Vesins del Barri de Can Fita

Un/una representant  de l’Associació de Vesins de Sant Jordi de ses Salines

Un/una representant de l’Associació de vesins des Rafal Trobat

Un/una representant de l’Associació de Comerciants i Empresaris de Platja d’en Bossa de Sant Josep.

Un/una representant de l’Associació de Concessionaris de Platges del Municipi de Sant Josep.

Un/una representant de l’Associació Bahia Negocis

Un/una representant del Consell Escolar Municipal

Actuarà com a secretari/a del Consell el/la tècnic/a o administratiu/va municipal que designi la Secretaria de l’Ajuntament.

Podran ser convidats a formar part del Consell aquelles entitats o persones que aquest estimi necessàries en relació amb algun assumpte concret a mantenir a l’ordre del dia.

Article 5. Periodicitat

El Consell Local de Seguretat celebrarà sessió ordinària una vegada cada sis mesos i sempre que hagi de tenir lloc  una junta local de seguretat per tal de fer els oportuns suggeriments i/o propostes a les quals es refereix l’article tercer.

Es reuniran amb caràcter extraordinari quan el/la president/a ho consideri necessari o sigui sol·licitat per un terç dels seus membres.    

Article 6. Convocatòries

La convocatòria de les sessions ordinàries del Consell Local de Seguretat es cursarà amb una antelació mínima d’una setmana i les extraordinàries amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, acompanyades de l’ordre del dia, en el qual es fixaran els assumptes a tractar a cada reunió i les actes de les anteriors reunions.

Article 7. Acords

Les sessions es celebraran en primera convocatòria, sempre que hi concorri la majoria absoluta dels seus membres, i en segona convocatòria, mitja hora després, si hi assisteixen, almenys, el president o regidor en qui delegui i el 25 per 100 dels components del Consell.

Atès el caràcter consultiu del Consell, es buscarà que els acords i decisions ho siguin per consens. En cas que sigui necessari,  els acords s’adoptaran per majoria simple.

En cas d’empat decidirà el vot de qualitat del/de la president/a.

Tan sols es podran tractar assumptes no inclosos a l’ordre del dia quan, de manera prèvia, siguin declarats d’urgència, declaració que exigirà la majoria simple de vots dels assistents.

Article 8. Registre de les sessions

La persona que exerceix la Secretaria del Consell portarà un registre d’actes en el qual es consignarà el lloc, dia i hora de les sessions, el nom i llinatges de tots els assistents, els assumptes sotmesos a deliberació, així com els acords presos.

Article 9. Competències.

1.- El/la president/a tendrà les següents funcions:

a) Exercir la representació del Consell Local de Seguretat.

b) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les reunions del Consell.

2.- El/la vicepresident/a tendrà les següents funcions:

a) Substituir el president en els casos d’absència d’aquest i col·laborar en les seues funcions.

3.- Incumbeixen  al/la secretari/a del Consell les següents funcions:

a) Preparar els assumptes que hagin de servir al president per formar l’ordre del dia de cada convocatòria i citar a les sessions, en temps i forma, la resta dels membres del Consell.

b) Aixecar acta de les reunions per aprovar-la en la següent reunió, si així correspon.

Article 10. De la seua dissolució

El Consell Local de Seguretat es constitueix per temps indefinit. Tan sols es podrà dissoldre per acord del Ple de l’Ajuntament.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera

El Consell Local de Seguretat podrà elaborar normes de règim intern que complementin o desenvolupin els preceptes de les presents normes de funcionament, sense que en cap cas puguin oposar-s’hi o contravenir el que es disposa en  la legislació vigent.

Segona

Al començament de cada legislatura els grups polítics municipals designaran els seus representants  al Consell, i  comunicaran l’esmentada designació a la Secretaria del Consell.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta Ordenança entrarà en vigor en la forma i termini prevists en els articles 100 i següents de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears de conformitat amb els articles 65.2 i 70.2 de la Llei 7/1985, que ha esta modificada per la Llei 11/1999, de 21 d’abril.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA.

Queden derogades totes les disposicions contingudes en les ordenances municipals de Sant Josep de sa Talaia que contradiguin aquesta Ordenança.”

La qual cosa es publica perquè tothom en prengui coneixement.

Sant Josep de Sa Talaia, 24 d’octubre de 2012.

L’ALCALDESSA,
M. Nieves Marí Marí