Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 21044
Resolució de la directora general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es regula el procediment d’integració com a personal estatutari fix del personal laboral fix de la Fundació Hospital de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents i fonaments de dret

1. El Pla d’ordenació dels recursos humans del Servei de Salut de les Illes Balears —subscrit el 4 de maig de 2006 entre els representants de l’administració sanitària autonòmica i les organitzacions sindicals CEMSATSE, CCOO, UGT i USAE, i posteriorment per CSI-F— inclou el compromís d’oferir al personal laboral de les fundacions Hospital Son Llàtzer i Hospital de Manacor i de l’empresa pública Gestió Sanitària de Mallorca i també al personal funcionari i laboral que presta servei en el Complex Hospitalari de Mallorca la possibilitat d’integrar-se de manera directa i voluntària en la condició de personal estatutari del Servei de Salut, per la qual cosa es preveuen fins a tres convocatòries addicionals a la primera, que ja s’ha duit a terme.

2. La disposició addicional cinquena de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut —referida a les integracions de personal— estableix que, per tal d’homogeneïtzar les relacions d’ocupació del personal de cada centre, institució o servei de salut i a fi de millorar l’eficàcia en la gestió, les administracions sanitàries públiques poden establir procediments per a la integració directa —amb caràcter voluntari— en la condició de personal estatutari, en la categoria i en la titulació equivalents, de les persones que prestin servei en aquests centres, institucions o serveis amb la condició de funcionari de carrera o amb contracte laboral fix.

3. En virtut d’això, el 4 de novembre de 2010 es va negociar amb les organitzacions sindicals presents a la Mesa Sectorial de Sanitat un acord (aprovat per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 12 de novembre de 2010, BOIB núm. 167/2010, de 18 de novembre) en el qual s’estableixen el procediment i les condicions per a l’estatutarització —com a personal estatutari fix— del personal funcionari de carrera i del personal laboral fix adscrit a centres, establiments o serveis gestionats pel Servei de Salut.

4. En el marc d’aquests antecedents, aquesta resolució convoca el tercer i últim procediment d’integració en el règim estatutari per al personal laboral i funcionari de la Fundació Hospital de Manacor.

Per tot això, en virtut de les competències conferides, dict la següent

Resolució

1. Requisits per integrar-se en el règim estatutari

1. 1 El personal laboral de la Fundació Hospital de Manacor pot integrar-se en el règim estatutari del personal estatutari del Servei de Salut previst en la Llei 55/2003 i a la resta de normes aplicables en els termes establerts en aquesta resolució, sempre que compleixi els requisits següents en la data en què acabi el termini per presentar-hi sol·licituds:

a) Mantenir un vincle laboral fix amb de la Fundació Hospital de Manacor.

b) Tenir la titulació exigida per la normativa estatutària per accedir a la categoria d’homologació.

c) Tenir la nacionalitat espanyola o de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat al qual sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També poden participar en el procés d’integració (qualsevol que sigui la seva nacionalitat) els cònjuges d’espanyols i de ciutadans d’altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i que siguin menors de vint-i-un anys o dependents i majors d’aquesta edat.

d) Complir la resta dels requisits previstos en l’article 30.5 de la Llei 55/2003.

1. 2. Les sol·licituds d’integració del personal que no compleixi aquests requisits han de ser desestimades.

2. Circumstàncies que impedeixen integrar-se en el règim estatutari

No tenen la possibilitat d’integrar-se en el règim estatutari: a) el personal vinculat per mitjà d’un contracte d’alta direcció; b) el personal laboral no fix, que està subjecte al que s’estableix en la disposició addicional segona d’aquesta resolució.

3. Condició del personal integrat en el règim estatutari

3.1. D’acord amb el que estableixen aquesta resolució i l’Acord de la Mesa Sectorial de 4 de novembre de 2010, el personal la sol·licitud d’integració del qual sigui estimada queda subjecte al règim jurídic i retributiu estatutari aplicable al personal estatutari del Servei de Salut.

3.2. El personal integrat depèn organitzativament i funcionalment del centre de destinació.

3.3. La integració produeix la novació de la relació de serveis del personal amb la institució i la subjecció d’aquell al règim estatutari, però en cap cas no origina dret a indemnització.

3.4. El personal laboral de la Fundació Hospital de Manacor que s’integri com a personal estatutari perd la plaça laboral que ocupava en aquest centre.

Nomenament i situacions administratives

4.1. La resolució per mitjà de la qual es declari la integració ha de determinar la categoria estatutària de destinació d’acord amb la taula d’homologació que figura en l’annex I d’aquesta resolució, sempre atenent la categoria de pertinença segons es dedueixi del contracte de treball, el nivell de titulació exigit en el procés selectiu en virtut del qual es va accedir a la condició de personal laboral fix o funcionari de carrera, i les funcions.

4.2. Als efectes de la integració en les categories del règim estatutari, només té virtualitat la categoria a la qual el personal acrediti pertànyer amb caràcter fix en virtut d’un procés selectiu regit per la normativa vigent en el moment d’adquirir aquesta categoria.

4.3. Juntament amb la resolució d’integració, la Direcció General del Servei de Salut ha d’expedir el nomenament, en el qual ha de detallar la categoria estatutària i la destinació.

4.4. En el cas que el personal integrat estigui ocupant llocs de treball de direcció, la Direcció Gerència de la Fundació Hospital de Manacor ha d’expedir un nomenament estatutari addicional de direcció amb la denominació que sigui procedent d’acord amb el que s’estableix en el règim del personal estatutari del Servei de Salut, sempre que aquest personal compleixi els requisits exigibles.

4.5. En els supòsits en què el personal que opti per la integració estigui ocupant provisionalment llocs d’una categoria superior, la Direcció Gerència de la Fundació Hospital de Manacor ha d’expedir una resolució addicional amb què declari el personal afectat en la situació de promoció interna temporal en la categoria estatutària de promoció, sempre que això sigui acordat amb el règim estatutari.

4.6. Quant al personal laboral fix que no estigui prestant servei en la institució a la qual estigui lligat però que tengui dret a retornar a aquesta institució, en la resolució d’integració s’ha de determinar el pas a la situació administrativa que li correspongui de conformitat amb la Llei 55/2003 i la resta de disposicions aplicables al personal estatutari del Servei de Salut depenent de la causa que hagi originat la seva situació administrativa, de tal manera que, si de cas, el director gerent de la Fundació Hospital de Manacor, el secretari general o la directora general del Servei de Salut —segons a qui pertoqui— ha de dictar la resolució corresponent sobre la situació administrativa.

4.7. La integració del personal suposa el reconeixement exprés —des de la data d’integració— de la seva antiguitat als efectes de la meritació com a personal estatutari.

5. Condició del personal no integrat en el règim estatutari

El personal que no resulti integrat en el règim estatutari manté el règim jurídic i retributiu que es derivi del seu contracte de treball i del conveni col·lectiu aplicable en el moment en què entri en vigor aquesta resolució.

6. Presentació de la sol·licitud

6.1. La sol·licitud d’integració s’ha de presentar en el termini de quinze dies naturals comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i seguint el model de sol·licitud que figura en l’annex II.

6.2. La sol·licitud, dirigida a la Direcció General del Servei de Salut— es pot presentar en qualsevol de les formes establertes en la Llei 30/1992, de 26 de desembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

6.3. La sol·licitud, que ha de ser diligenciada per la direcció del centre, ha d’anar acompanyada de la documentació següent, compulsada degudament:

a.) Fotocòpia del document d’identitat de la persona sol·licitant, o bé del passaport o d’un document oficial en vigor que n’acrediti la identitat, la nacionalitat i la data de naixement en els supòsits que no tengui la nacionalitat espanyola o que es donin les circumstàncies del dret a què es refereix l’article 1.1.c.

b). Fotocòpia del contracte de treball que acrediti la condició de personal fix o indefinit que fos considerat fix a efectes del procés d’integració d’acord amb el previst en l’Acord de la Mesa Sectorial de 4 de novembre de 2010.

c). Fotocòpia del títol exigible per ocupar la categoria.

6.4. Una vegada examinada la sol·licitud, el Servei de Salut pot exigir a la persona interessada o a la direcció del centre la documentació complementària que consideri rellevant per dilucidar les circums­tàncies laborals de l’abast de la integració.

6.5. Si la persona interessada no presenta la sol·licitud d’integració en els termes previstos en aquesta resolució, s’entendrà que opta per quedar en la situació laboral en què està.

7. Resolució de la sol·licitud

7.1. La sol·licitud d’integració ha de ser resolta estimant-la o desestimant-la.

7.2. Tota resolució desestimatòria ha de ser motivada degudament i tota resolució estimatòria ha d’especificar la destinació i la categoria en la qual s’integra la persona interessada.

8. Permanència en el mateix centre

1. No serà procedent la integració en la condició de personal estatutari fix del personal que ja tengui aquesta condició i que pertanyi a la mateixa categoria que aquella a la qual li correspongui integrar-se. En aquests supòsits, si la persona interessada ho sol·licita per mitjà de la instància que figura en l’annex III d’aquesta resolució, passarà a ocupar de manera definitiva i en actiu la plaça com a personal estatutari fix al mateix centre on presti servei com a personal laboral fix.

9. Sol·licitud de reingrés en el servei actiu

El personal laboral no fix i el personal funcionari interí que ja tengui la condició de personal estatutari fix en la mateixa categoria en la qual li hagués correspost integrar-se com a personal estatutari temporal poden sol·licitar el reingrés provisional de la seva excedència com a personal estatutari fix, sempre que compleixin els requisits exigits per fer-ho, sol·licitant al mateix temps l’oportuna comissió de servei per mitjà de la instància que figura en l’annex IV d’aquesta resolució.

Disposició addicional primera

1. Els llocs de treball del personal que resulti integrat es consideren amortitzats i reconvertits en llocs de règim estatutari segons la taula d’homologacions que s’estableix en l’annex I d’aquesta resolució.

2. En el moment en què es produeixi una vacant en un lloc la titularitat del qual correspongui a personal laboral o funcionari que no s’hagi integrat i que no tengui dret de reserva sobre aquest lloc, se’n produirà l’amortització.

Disposició addicional segona

1. A excepció del que s’estableix en la disposició transitòria, els llocs de treball ocupats per personal laboral no fix s’amortitzaran amb efectes de 31 de desembre de 2011, com a darrer dia contractat laboral.

2. Sempre que calgui mantenir aquests llocs, es transformaran sense solució de continuïtat en llocs del règim estatuari de la categoria respectiva segons la taula d’homologació que figura en l’annex I. El personal que anteriorment els ocupava i compleixi els requisits de titulació serà vinculat per mitjà d’un nomenament estatutari de causa equivalent a la categoria que constàs en el contracte de treball inicial i amb el mateix caràcter temporal, amb efectes des de l’endemà de la data de la cessació.

3. El personal laboral no fix que no tengui la titulació exigida per ocupar la plaça de la categoria estatutària que li correspongui no pot integrar-se en el règim estatutari.

4. El personal no fix que estigui ocupant un lloc de treball amb la condició de substitut de personal laboral fix mantendrà la seva vinculació amb tal causa fins que s’hi reincorpori el titular o fins que s’extingeixi el dret de reserva d’aquest lloc. La vinculació d’aquest personal es mantendrà en el règim laboral o passarà al règim estatutari depenent del règim del lloc ocupat i, per tant, de l’exercici del dret d’opció del seu titular.

5. Una vegada extingit el dret de reserva del treballador substituït que no hagi optat per integrar-se i quan aquest no s’hi hagi reincorporat, el personal substitut cessarà en la seva prestació de servei, la plaça s’amortitzarà i es podrà transformar en una plaça de règim estatutari, si s’escau. La cobertura d’aquesta plaça es durà a terme pel procediment establert reglamentàriament per a les vinculacions temporals de règim estatutari.

Disposició addicional tercera

1. Cap professional no pot tenir simultàniament la condició de personal estatutari fix i temporal en una mateixa categoria.

2. Cap professional no pot tenir simultàniament la condició de personal estatutari en actiu i en alguna situació diferent a la d’actiu en una mateixa categoria.

3. Cap professional no pot tenir simultàniament el dret de reingrés en més d’un centre, establiment o servei de l’àmbit d’aplicació de l’Acord de la Mesa Sectorial de 4 de novembre de 2010.

4. Quan es tengui la condició de funcionari de carrera o de personal laboral fix en dos dels centres inclosos en l’àmbit d’aplicació de l’Acord de la Mesa Sectorial de 4 de novembre de 2010 i el seu equivalent sigui la mateixa categoria estatutària, la persona interessada només pot participar en l’oferta d’integració d’un dels centres. Si opta a l’estatutarització en la mateixa categoria estatutària en diversos centres, només es tendrà en consideració la sol·licitud referida al darrer centre on hagi prestat servei.

5. No és procedent la integració en la condició de personal estatutari fix del personal que ja tengui aquesta condició i que pertanyi a la mateixa categoria que aquella en la qual li correspongui integrar-se. En aquest supòsit, si la persona interessada ho sol·licitàs passaria a ocupar de manera definitiva i en actiu la plaça com a personal estatutari fix en el mateix centre on presta servei com a funcionari o com a personal laboral.

6. El personal laboral fix o funcionari de carrera de la Fundació Hospital de Manacor que estigui prestant servei com a personal estatutari temporal en la mateixa categoria no pot integrar-se com a personal estatutari fix amb caràcter previ a l’efectivitat d’aquesta si no ha renunciat al seu nomenament estatutari temporal. Aquest personal pot reingressar a la plaça estatutària fixa d’acord amb les disposicions aplicables al personal estatutari; si de cas, pot sol·licitar una comissió de servei.

7. El personal laboral no fix o funcionari interí d’un centre de l’àmbit d’aplicació de l’Acord de la Mesa Sectorial de 4 de novembre de 2010 que tengui també la condició de laboral fix de la Fundació Hospital de Manacor només pot optar a la integració en la mateixa categoria estatutària en el centre on tengui la condició de personal laboral fix. Aquest personal pot reingressar a la plaça estatutària fixa d’acord amb les disposicions aplicables al personal estatutari; si de cas, pot sol·licitar una comissió de servei.

Disposició transitòria

1. En el cas que s’estigui tramitant algun procés selectiu convocat abans de que entri en vigor l’Acord de 4 de novembre de 2010 i que estigui pendent de resolució, les persones aspirants que superin el procés s’integraran com a personal estatutari en el termini per prendre possessió del lloc adjudicat mitjançant una sol·licitud d’homologació amb la categoria estatutària que li pugui correspondre, dirigida a la Direcció General del Servei de Salut.

2. Una vegada estimada la sol·licitud d’homologació, la presa de possessió s’efectuarà a la plaça estatutària, llevat que la persona interessada opti per prendre possessió com a personal laboral.

3. L’exercici de l’opció per la persona interessada comportarà la transformació del lloc de treball en plaça del règim estatutari.

Disposició final

Aquesta resolució entra en vigor l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 18 d’octubre de 2012

 

La directora general del Servei de Salut

M. Isabel Borràs Bosch

 

 

Annex I. Taula d’homologació

 

Categoria de personal laboral............................

Categoria a la qual s’homologa

Cap de servei.....................................................

Facultatiu especialista d’àrea o metge d’urgència hospitalària (segons la titulació i la funció)

Metge especialista..............................................

Facultatiu especialista d’àrea o metge d’urgència hospitalària (segons la titulació i la funció)

Titulat superior..................................................

Grup tècnic de la funció administrativa

Fisioterapeuta.....................................................

Fisioterapeuta

Comare, llevadora..............................................

Llevadora

Infermer.............................................................

ATS/DUI

Citotècnic...........................................................

Tècnic especialista d’anatomia patològica o ATS/DUI (segons la titulació)

Optometrista.......................................................

Grup de gestió de la funció administrativa

Titulat de grau mitjà...........................................

Grup de gestió de la funció administrativa

Titulat de grau mitjà...........................................

Grup administratiu de la funció administrativa

Tècnic especialista.............................................

Tècnic especialista d’anatomia patològica, de laboratori o en radiodiagnòstic (segons la titulació)

Administratiu......................................................

Grup administratiu de la funció administrativa

Administratiu......................................................

Grup auxiliar de la funció administrativa

Auxiliar d’infermeria...........................................

Auxiliar d’infermeria

Auxiliar administratiu..........................................

Grup auxiliar administratiu de la funció administrativa

Auxiliar de serveis...............................................

Zelador

 

 

Annex II. Sol·licitud d’integració del personal laboral fix de la Fundació Hospital de Manacor en el règim estatutari

Dades personals

Nom i llinatges..................................................................................................................................

Núm. del document d’identitat..........................................................................................................

Adreça............................................................................... Població................................................           

Codi postal i municipi........................................................................................................................           

Telèfons de contacte...........................................................................................................................

 

Dades professionals

Data de publicació del procés selectiu (dd/mm/aaaa):..............................................................................

Resolució de........... de.................................... de................ (BOIB............. /.............. )

Categoria o lloc de treball actual (segons l’annex I):..................................................................................

...............................................................................................................................................................

Situació administrativa:

(   ) Actiu         (   ) Excedència  (tipus d’excedència):

Data de la resolució (dd/mm/aaaa):.............................................................................................................

Altres situacions de suspensió del contracte de treball:.................................................................................

..................................................................................................................................................................

Data de la resolució (dd/mm/aaaa):..........................

Categoria estatutària en la qual sol·licit integrar-me (segons l’annex I):............................................................

...................................................................................................................................................................

Titulació acadèmica que acredit per ocupar la categoria o el lloc de pertinença:

....................................................................................................................................................................

Titulació acadèmica que acredit per ocupar la categoria estatutària:

......................................................................................................................................................................

Manifest que són certes les dades que faig constar en aquesta sol·licitud d’integració en el règim estatutari en la categoria de.....................................................................................................................................................................

 

................................... ,.......... d ........................................  de 20.......

 

DIRECCIÓ GENERAL DEL SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Faig constar que les dades que la persona sol·licitant consigna en aquesta sol·licitud són certes.

 

................................... ,........ d ........................................  de 20............

 

Relació de documents adjunts a la sol·licitud, compulsats degudament:

 

(   ) - Fotocòpia del document d’identitat (art. 6.3.a de la Resolució)

(   ) - Fotocòpia del contracte de treball que acrediti la condició de personal laboral fix o personal indefinit que fos considerat fix a efectes del procés d’integració de conformitat amb l’Acord de Mesa Sectorial de 4 de novembre de 2010.

(   ) - Fotocòpia del títol exigible per ocupar la categoria estatutària.

(   ) - Altres documents:

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

Per al personal facultatiu

Sol·licit que se’m reconegui el dret a percebre el complement específic corresponent en els termes previstos en el Real decret llei 3/1987, d’11 de setembre, sobre retribucions del personal estatutari de l’Institut Nacional de la Salut, segons la nova redacció donada per l’article 53.1 de la Llei 66/1997, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l’ordre social.

(   ) Sí       (   ) No

 

 

Annex III. Sol·licitud del personal laboral fix de la Fundació Hospital de Manacor que ja té la condició d’estatutari fix

en la mateixa categoria en la qual li hagués correspost integrar-se i que vol continuar com a estatutari fix

al mateix centre on presta servei com a funcionari de carrera o personal laboral fix

Dades personals

Nom i llinatges..........................................................................................................................................

Núm. del document d’identitat...................................................................................................................

Adreça.................................................................. Població......................................................................           

Codi postal i municipi.................................................................................................................................           

Telèfons de contacte...................................................................................................................................

 

Dades professionals

Data de publicació del procés selectiu (dd/mm/aaaa):......................................................................................

Resolució de......... de.................................. de................ (BOIB............. /.............. )

Categoria o lloc de treball actual (segons l’annex I):..........................................................................................

.......................................................................................................................................................................

Situació administrativa:

(   ) Actiu         (   ) Excedència  (tipus d’excedència): .........................................................................................

Data de la resolució (dd/mm/aaaa):......................................................................................................................

Altres situacions de suspensió del contracte de treball:.........................................................................................

..........................................................................................................................................................................

Data de la resolució (dd/mm/aaaa):......................................................................................................................

Categoria estatutària fixa que ocup i centre:..........................................................................................................

...........................................................................................................................................................................

Manifest que són certes les dades que faig constar en aquesta sol·licitud i sol·licit ocupar de manera definitiva i en actiu la plaça com a personal estatutari fix al mateix centre on prest servei com a personal laboral fix.   

..................................... ,.......... d ........................................  de 20........

 

DIRECCIÓ GENERAL DEL SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

 

 

Annex IV. Sol·licitud de reingrés en el servei actiu (art. 69 Llei 55/2003) i sol·licitud d’una comissió de servei (art. 39)

Dades personals

Nom i llinatges......................................................................................................................................................

Núm. del document d’identitat...............................................................................................................................

Adreça................................................................................. Població...................................................................           

Codi postal i municipi............................................................................................................................................           

Telèfons de contacte...............................................................................................................................................

EXPÒS:

Que estic en la situació d’excedència en la categoria de..............................................................................................

................................................................................................................................................................................

(   )

A)

Excedència per prestar servei en el sector públic [en aquest cas heu d’adjuntar una fotocòpia compulsada del nomenament com a personal fix i la resolució d’excedència]

(   )

B)

Excedència voluntària [en aquest cas heu d’adjuntar una fotocòpia compulsada del nomenament com a personal fix i la resolució d’excedència]

(   )

C)

Excedència voluntària declarada per aplicació de la disposició addicional quarta de la Llei 16/2001 [en aquest cas heu d’adjuntar una fotocòpia del BOE en el qual es va publicar l’ordre del Ministeri de Sanitat i Consum que va declarar la situació]

SOL·LICIT:

Reingressar en el servei actiu, atès que complesc els requisits exigits.

Situacions A i B

En el mateix centre i en la mateixa modalitat en la qual se’m va concedir el pas a la situació d’excedència.

Situació C

 

Àrea de Salut de Mallorca                            (   )

atenció especialitzada

atenció primària

Àrea de Salut de Menorca                            (   )

atenció especialitzada

atenció primària

Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera           (   )

atenció especialitzada

atenció primària

061 de les Illes Balears                                 (   )

Una vegada concedit el reingrés provisional, sol·licit la comissió de serveis en el centre

..........................................................................................................................................................................

.......................................................... ,.......... d .........................................  de 20........

DIRECCIÓ GENERAL DEL SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS