Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 21795
Resolució del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de novembre de 2012 per la qual es convoquen les ajudes de la xarxa d’ escoletes públiques de les Illes Balears per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil, per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies i per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca per a l’any 2012
Versió PDF
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, estableix a l’article 12 que l’educació infantil té caràcter voluntari i que, amb l’objectiu de respectar la responsabilitat fonamental dels pares o tutors en aquesta etapa, els centres d’educació infantil han de cooperar estretament amb ells. L’article 15.1 especifica que les Administracions públiques han de promoure un increment progressiu de l’oferta de places públiques en el primer cicle d’educació infantil (0-3 anys). De la mateixa manera, han de coordinar les polítiques de cooperació entre elles i amb altres entitats per assegurar l’oferta educativa en aquest cicle. Per tot això, han de determinar les condicions en què es poden establir convenis amb les corporacions locals, altres administracions i entitats privades sense ànim de lucre.
El Decret 60/2008, de 2 de maig, que estableix els requisits mínims que han de complir els centres de primer cicle d’educació infantil, contempla a l’article 3 que les administracions públiques han de promoure l’oferta suficient de places de primer cicle d’educació infantil, d’acord amb les necessitats de cada nucli de població. A tal fi, han de determinar les condicions en les quals poden establir-se convenis amb les corporacions locals i amb altres administracions.
El Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la comunitat autònoma de les Illes Balears i es crea d’Institut per a l’Educació de la Primera Infància, a l’article 4 estableix que, mitjançant resolució, el conseller d’Educació, Cultura i Universitats convocarà els ajuts corresponents, entre d’altres, al sosteniment de centres de primer cicle d’educació infantil i l’oferta d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys, tinguin o no fills escolaritzats, i per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca. Aquests ajuts seran compatibles amb d’altres que es puguin obtenir de l’Administració mateixa o d’una altra entitat pública o privada, amb els límits que disposa la normativa de subvencions.
L’article 7 del mateix Decret diu que els ajuts econòmics per al sosteniment dels centres s’han de fer de manera universal i igual a tots els centres públics que pertanyen a la xarxa d’escoles infantils públiques de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i d’acord amb el mòdul que preveu l’article 8.1 del mateix decret. Aquests mòduls queden fixats a l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 6 de novembre de 2012, mitjançant la qual s’estableixen la quantia dels mòduls per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil, per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies i per al funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca.
Aquests ajuts econòmics tenen per objecte contribuir a les despeses de funcionament, de manteniment, de conservació i de personal dels centres de primer cicle d’educació infantil que pertanyen a la xarxa esmentada. Igualment, els ajuts per al desenvolupament de serveis educatius d’atenció primerenca i els ajuts econòmics per al desenvolupament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats, s’han de distribuir d’acord amb la mateixa Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 6 de novembre de 2012.
D’aquesta manera, la legislació d’àmbit local i la legislació educativa preveuen la regulació de la cooperació entre les corporacions locals i les administracions educatives.
Per tot això, segons el que disposa l’article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm.196, de 31 de desembre), l’article 4 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol de 2009) i segons el Pla Estratègic de Subvencions de la conselleria d’Educació, Cultura i Universitats per a l’any 2012, modificat per l’Acord de Consell de Govern de 21 de setembre de 2012 (BOIB núm. 140, de 25 de desembre); a proposta del director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, amb l’informe previ del Servei Jurídic de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; amb la fiscalització favorable de la Intervenció General i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de maig, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Objecte
L’objecte de la Resolució és convocar les ajudes per a la xarxa d’escoles públiques de primer cicle d’educació infantil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears destinades al sosteniment, al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys, tenguin o no infants escolaritzats, i al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca durant el curs 2011-12.
2. Beneficiaris i requisits
Els beneficiaris dels ajuts són les entitats públiques titulars de centres d’educació infantil de primer cicle que reuneixin tots els requisits següents:
a) Que s’hagin integrat a la xarxa abans de l’1 de setembre de 2012, mitjançant la signatura del conveni en vigor amb la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats tal com preveu el Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància.
b) Haver funcionat regularment, un mínim de 10 mesos durant el curs 2011-2012 i amb la corresponent autorització de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats abans del 31 d’agost de 2012.
c) En cas que s’hagin rebut ajudes en exercicis anteriors, s’ha d’haver justificat la seva aplicació.
d) Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
3. Import i crèdit pressupostari
1. L’import econòmic d’aquesta convocatòria és de 500.000 euros, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma, per a l’any 2012, d’acord amb la següent distribució:
a) De la quantitat total es destinen 440.000 euros per al sosteniment de les escoles infantils públiques de primer cicle d’educació infantil, a càrrec de les partides:
13501.423A01.46000.10
13501.423A01.46000.11
13501.423A01.46000.20
13501.423A01.46100.20
13501.423A01.46000.30
13501.423A01.46100.40
b) De la quantitat total es destinen 50.000 euros per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca, a càrrec de les partides:
13501.423A01.46000.10
13501.423A01.46000.11
13501.423A01.46000.20
13501.423A01.46100.20
13501.423A01.46000.30
13501.423A01.46100.40
c) De la quantitat total es destinen 10.000 euros per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, estiguin o no escolaritzats els seus infants, a càrrec de les partides:
13501.423A01.46000.10
13501.423A01.46000.11
13501.423A01.46000.20
13501.423A01.46100.20
13501.423A01.46000.30
13501.423A01.46100.40
2. Una vegada que la Comissió Avaluadora prevista en aquesta Resolució hagi elaborat l’informe a què fa referència al punt 8, i tenint en compte la naturalesa econòmica i administrativa de les entitats sol·licitants a les quals es proposa concedir l’ajut, s’han d’obrir les partides que siguin necessàries o s’ha de redistribuir el total de la quantitat prevista en aquesta convocatòria entre les partides previstes a l’apartat anterior.
3. Quan l’import de les sol·licituds d’ajudes per al sosteniment de centres públics de primer cicle d’educació infantil, per el funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de 3 anys, tenguin o no infants escolaritzats, i per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca sigui superior a les quantitats màximes que fixa aquesta Resolució, els criteris que s’han de seguir per concedir-les són els establerts al punt 9.
4. Tipus de les ajudes.
D’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 6 de novembre de 2012, per la qual s’estableixen la quantia dels mòduls per al sosteniment de les escoles infantils públiques de primer cicle d’educació, per el funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies i per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca, aquests ajuts es distribueixen segons els conceptes següents:
1.- Sosteniment de les escoles infantils públiques de primer cicle d’educació infantil. Tenen per objecte contribuir a les despeses de funcionament, de manteniment, de conservació i de personal de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil integrades a la xarxa esmentada i a raó de 901 € per unitat escolar en funcionament.
Es considera unitat escolar en funcionament aquella que estigui autoritzada per l’administració educativa amb data anterior a 31 d’agost de 2012 i de la qual el secretari de l’entitat pública sol·licitant certifiqui el funcionament de forma regular, un mínim de 10 mesos, durant el curs 2011-2012.
2- Funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies corresponents al curs 2011-2012. A raó de 54 euros per cada sessió. El màxim de l’ajuda concedida serà per un total de 3 sessions per entitat beneficiària.
Es considera sessió del servei o programa destinat a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies:
3- Funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca. Tenen per objecte contribuir a les despeses de detecció, diagnòstic i, sobretot, integració i suport educatiu dels infants amb necessitats educatives especials, a raó de 274 euros per infant amb necessitats educatives especials.
Es considera alumne de necessitats educatives especials escolaritzat aquell que durant el curs 2011-2012 hagi estat matriculat un mínim de 6 mesos i del qual, en el seu expedient, consti el dictamen d’escolarització o equivalent expedits per l’òrgan competent abans de l’1 de setembre de 2012.
No seran computables els infants de necessitats educatives especials escolaritzats que són atesos directament per personal de la pròpia Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats durant un temps igual o superior al 60 % de la seva permanència a l’escoleta.
En el cas que dues entitats públiques integrades a la xarxa d’escoletes públiques de les Illes Balears col·laborin en el funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i/o per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, aquestes ajudes només podran ser sol·licitades per una d’elles. En qualsevol cas han de ser ateses, preferentment, les sol·licituds dels consells insulars.
5. Sol·licituds i documentació
5.1. La sol·licitud d’ajudes s’ha de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats (dirigit a la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives), o a qualsevol dels llocs que determinen l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
5.2. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents annexos, necessaris per a poder sol·licitar la subvenció, es troben a disposició de les persones interessades a la seu de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància (Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives), C/D’Alfons el Magnànim, 29, 4a, 07004 Palma i a la pàgina web oficial de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears (http://dgplacen.caib.es).
5.3. Cada entitat sol·licitant ha de presentar els documents següents:
a) La sol·licitud s’ha de formalitzar per escrit, mitjançant instància, que s’ha d’adequar al model que figura en l’annex 1 d’aquesta Resolució. L’ha de signar la persona que té la titularitat o la representació legal suficient de l’entitat i s’hi ha d’adjuntar l’escrit de tramesa corresponent.
b) Còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del representant legal.
c) Còpia del DNI del representant legal.
d) Còpia del CIF de l’entitat sol·licitant.
e) En cas de ser la primera vegada que l’entitat sol·licita subvenció o en cas que hagi modificat el seu número de compte bancari, presentació de la sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (model TG-002).
f) Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat d’acord amb l’Annex 2. Aquesta declaració responsable ha d'incloure:
- Declaració de conèixer la legislació reguladora de la concessió d’ajudes públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que n’assumeixen els beneficiaris, en especial l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, d’11 de juliol) estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.
- Declaració de no estar sotmesa a cap causa de les prohibicions establertes en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) i en l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (BOIB núm. 135, de 26 de setembre), per ser beneficiari de subvencions.
- Declaració relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades pel mateix concepte. D’acord amb l’article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en cas que l’entitat obtengui altres subvencions, l’import no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat que el beneficiari ha de realitzar.
- Declaració de tenir coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l’ajuda pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
- Declaració de tenir coneixement que el falsejament de la declaració responsable que s’adjunta comporta l’obligació de reintegrar l’ajuda obtinguda.
g) Certificat expedit pel secretari de l’entitat de l’acord de l’òrgan competent de l’entitat en el qual s’aprova la sol·licitud de l’ajuda.
h) Acreditació de trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social (mitjançant el corresponent certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social).
i) La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, obtindrà d’ofici els certificats acreditatius que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària i amb la hisenda autonòmica, atès que la presentació de la sol·licitud suposa l’autorització a l’òrgan Instructor del procediment perquè, si és procedent, obtingui directament l’acreditació de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària.
En el cas que l’entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, s’ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal d’Administració Tributària juntament amb la seva sol·licitud.
j) Certificació i memòria econòmica del secretari o secretari-interventor de l’entitat pública sol·licitant, (Annex 3), la qual ha d’incloure:
Les unitats escolars en funcionament.
Les sessions realitzades de les activitats, dels serveis i programes, per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, amb especificació de dates, nombre d’assitents i tipologia de l’activitat.
Els alumnes de necessitats educatives especials escolaritzats durant el curs 2011-12 a cada centre.
Un exemplar o còpia del document informatiu amb què s’ha fet pública cada una de les activitats, a què es refereixen els dos primers punts.
5.4. L’Administració pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar de manera correcta la sol·licitud.
6. Termini de presentació de sol·licituds i d’esmena d’errors
6.1. Les sol·licituds s’han de presentar en el termini de 10 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada té algun defecte o hi manca alguna documentació, la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives ha de requerir la documentació que falti a l’entitat interessada perquè, en el termini màxim de 3 dies naturals, presenti els document preceptius que manquen, amb l’advertiment exprés que, si no ho fa així, la seva petició es tindrà per desistida amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 42 de la Llei 30/1992 (article 13.1 lletra b de l’Ordre de la Consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura i article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú).
7 . Instrucció i resolució del procediment
7.1. L’inici i la resolució del procediment per concedir subvencions regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller d’Educació, Cultura i Universitats.
7.2. El director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives és l’òrgan competent per instruir el procediment.
7.3. La instrucció del procediment i la resolució i notificació de sol·licituds s’han de tramitar d’acord amb els articles 8 i 10 de l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d’Educació i Cultura.
8. Avaluació de les sol·licituds.
8.1. L’examen i la valoració de les peticions correspon a la Comissió Avaluadora, la qual ha d’exercir les funcions següents:
a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.
b) Emetre l’informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
8.2. Es crea una Comissió Avaluadora, els membres de la qual són:
a) Presidència: el director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives o persona en qui delegui.
b) Secretaria: un representant de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància.
c) Vocalies:
- La directora de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància, o persona en qui delegui.
- El cap del servei de Centres i Primera Infància, o persona en qui delegui.
- Un representant de la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives.
- Un representant del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
8.3. La Comissió Avaluadora podrà demanar l’assessorament d’un representant de cada Consell Insular i de la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears per a l’elaboració de l’informe.
9. Criteris de concessió
9.1. La concessió de la subvenció s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
9.2. La concessió dels ajuts es fa d’acord amb els mòduls establerts a l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 6 de novembre del 2012 per la qual s’estableixen la quantia dels mòduls per al sosteniment de les escoles infantils públiques de primer cicle d’educació, per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies.
9.3. En el cas que l’import de les peticions sigui superior o inferior a l’import d’aquesta convocatòria es podrà augmentar o disminuir la quantia de cada mòdul d’acord amb el que s’estableix a l’article 16.4. de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.
10. Concessió de les ajudes
10.1. Amb fonament en l’informe de la Comissió Avaluadora, el director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives ha d’emetre la proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes, que expressi la llista dels beneficiaris proposats per a l’atorgament de la subvenció, així com la relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.
10.2. La proposta serà publicada a la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats (http://dgplacen.caib.es).
11. Límit de les subvencions i concurrència amb altres ajudes
L’import de les subvencions regulades en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes superi el cost de l’activitat subvencionada.
12. Resolució del procediment
12.1. El conseller d’Educació, Cultura i Universitats, a proposta del director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, ha de resoldre el procediment derivat de l’aplicació d’aquesta Resolució, i ha de concedir o denegar l’ajuda sol·licitada.
12.2. El termini màxim per resoldre els expedients és dia 15 de desembre de 2012.
12.3. La Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, que s’ha de publicar al BOIB, posa fi a la via administrativa.
12.4. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajuda i, en qualsevol cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
13. Obligacions de les entitats beneficiàries i terminis d’execució
Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005 i l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura. En especial referència a les següents:
a) Comunicar a l’òrgan que ha emès la proposta de resolució l’acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si en el termini de tres dies naturals des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.
b) Acreditar davant l’òrgan que li ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l’activitat subvencionada.
c) Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol·licitat.
d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
e) Facilitar tota la informació referent als centres i programes que l’administració educativa requereixi en relació amb les ajudes concedides.
f) Fer constar de manera expressa el suport del Govern de les Illes Balears en la difusió del centre, així com la pertinença del centre a la xarxa d’escoletes públiques de les Illes Balears, tal i com s’estableix al conveni d’integració a la xarxa subscrit.
14. Terminis del pagament de la subvenció.
14.1. El pagament de les subvencions es fa efectiu en un pagament, una vegada resolta la convocatòria.
14.2. El pagament de les subvencions s’ha de fer efectiu una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s’ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l’activitat subvencionada.
14.3. Els pagaments s’efectuen mitjançant transferència bancària al compte que el beneficiari hagi indicat.
15. Revocació i reintegraments de les ajudes concedides
D’acord amb el que disposen els articles 43, 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments prevists a aquest efecte a la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.
16. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en el Decret legislatiu 2/2005.
17. Inspecció
D’acord amb el que disposa aquesta Resolució, les subvencions que concedeix la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats s’han de sotmetre a la inspecció corresponent, segons la normativa vigent que hi sigui d’aplicació.
18. Publicació i interposició de recursos
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
D’acord amb l’article 57.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat; o recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució.
Palma, 7 de novembre de 2012
El Conseller d’Educació, Cultura i Universitats
Rafael Àngel Bosch i Sans
ANNEX 1
Sol·licitud d’ajut per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil, per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies
DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT
Nom o raó social : .........................................................................................
Adreça (1) .....................................................................................................
Telèfon de contacte .......................................................................................
Municipi ...................................................... CP ..........................................
Província .......................................................................................................
Dades bancàries on s’ha de fer l’ingrés.............................................................
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL O APODERAT
Nom ............................................................................................................
DNI/NIF...................................................................................................
Càrrec .....................................................................................................
Adreça ....................................................................................................
Telèfon de contacte .................................. Telèfon mòbil ...........................
Correu electrònic de contacte ....................................................................
Municipi...................................................... CP ......................................
Província .................................................................................................
La persona que signa aquesta sol·licitud, en nom de l’entitat que representa, declara que són certes les dades que apareixen en aquesta sol·licitud i a la documentació que s’hi adjunta.
……………...................……, …….. de/d’………………………….. de 2012
(Signatura)
A) Sol·licitud d’ajuts per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil (emplenau un quadre per cada centre)
| CENTRE 1 |
||||||
| Nom: |
||||||
| Codi de centre: |
||||||
| Adreça: |
Localitat: |
|||||
| Telèfon de contacte: |
e-mail de contacte: |
|||||
| Unitats escolars en funcionament durant el curs 2011-12 |
||||||
| Total unitats
|
Unitats 0-1 anys |
Unitats 1-2 anys |
Unitats 2-3 anys |
Unitats 0-2 anys |
Unitats 1-3 anys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| CENTRE 2 |
||||||
| Nom: |
||||||
| Codi de centre: |
||||||
| Adreça: |
Localitat: |
|||||
| Telèfon de contacte: |
e-mail de contacte: |
|||||
| Unitats escolars en funcionament durant el curs 2011-12 |
||||||
| Total unitats
|
Unitats 0-1 anys |
Unitats 1-2 anys |
Unitats 2-3 anys |
Unitats 0-2 anys |
Unitats 1-3 anys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| CENTRE 3 |
||||||
| Nom: |
||||||
| Codi de centre: |
||||||
| Adreça: |
Localitat: |
|||||
| Telèfon de contacte: |
e-mail de contacte: |
|||||
| Unitats escolars en funcionament durant el curs 2011-12 |
||||||
| Total unitats
|
Unitats 0-1 anys |
Unitats 1-2 anys |
Unitats 2-3 anys |
Unitats 0-2 anys |
Unitats 1-3 anys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data i signatura (secretari/interventor )
Segell de l’entitat beneficiària
B) Sol·licitud d’ajuts per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies (màxim 3 sessions per entitat beneficiària)
|
|
Nombre de sessions |
Lloc de realització |
Dates de realització |
Nombre aproximat d’assistents |
| Massatge infantil i/o ioga per a famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats
|
|
|
|
|
| Taller de famílies
|
|
|
|
|
| Espai familiar adreçada a famílies amb infants no escolaritzats
|
|
|
|
|
| Xerrades, col·loquis... adreçats a famílies amb infants menors de tres anys
|
|
|
|
|
| Teatre, concerts, espectacles de dansa... adreçats preferentment a famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats
|
|
|
|
|
| Activitats destinades a infants menors de tres anys no escolaritzats i a les seves famílies residents en l’àmbit rural
|
|
|
|
|
Data i signatura (secretari/interventor )
Segell de l’entitat beneficiària
C) Sol·licitud d’ajuts per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca (per aquells infants de necessitats educatives especials escolaritzats que no són atesos per personal de la pròpia Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats durant un temps igual o superior al 60% de la seva permanència a l’escoleta)
(emplenau un quadre per cada centre)
| CENTRE 1 |
||
| Nom: |
||
| Codi de centre: |
||
| Adreça: |
||
| Localitat: |
||
| Telèfon de contacte: |
||
| Adreça electrònica de contacte: |
||
| Alumnes de NEE escolaritzats el curs 2011-12 |
||
| Inicials de nom i llinatges |
Data de naixement |
Període d’escolarització (en mesos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
| CENTRE 2 |
||
| Nom: |
||
| Codi de centre: |
||
| Adreça: |
||
| Localitat: |
||
| Telèfon de contacte: |
||
| Adreça electrònica de contacte: |
||
| Alumnes de NEE escolaritzats el curs 2011-12 |
||
| Inicials de nom i llinatges |
Data de naixement |
Període d’escolarització (en mesos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Data i signatura (secretari/interventor)
ANNEX 2
Declaració responsable
El senyor/La senyora………………………………………………………………….., amb DNI………………….., en nom de l’entitat sol·licitant ......………………………………….…….., amb NIF ………………………...
Sota la meva responsabilitat, en relació amb el procediment per a l’obtenció de subvencions , convocat per Resolució del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de ….….de……………….…..de 2012,
DECLARA QUE:
|
|
Totes les dades exposades són certes i que conec i accept les bases d’aquesta convocatòria.
|
|
|
Conec la legislació reguladora de la concessió d’ajudes públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que n’assumeixen els beneficiaris, en especial, l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, d’11 de juliol), la qual estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.
|
|
|
L’entitat no està sotmesa a cap de les prohibicions establertes en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) i en l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (BOIB núm. 135, de 26 de setembre), per ser beneficiari de subvencions.
|
|
|
Em compromet a comunicar a l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància les sol·licituds d’altres subvencions que presenti o hagi presentat per a la mateixa finalitat, a efectes de determinar la concurrència de subvencions:
(Marcau l’opció en la que us trobau): ( ) No percep cap altra ajuda pel mateix concepte . ( ) Percep ajudes pel mateix concepte en la quantitat de ………….. euros mensuals/anuals.
|
|
|
Tenc coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l’ajuda pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió. |
|
|
Tenc coneixement que el falsejament de la declaració responsable que adjunt comporta l’obligació de reintegrar l’ajuda obtinguda.
|
........................, ………de……………………… de 2012.
(signatura)
ANNEX 3
Model de certificat i memòria econòmica de les unitats escolars en funcionament, d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies i del funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca.
.................................................................................., secretari/interventor de l’entitat pública...................................................................
CERTIFIC
I.- Que aquesta entitat és titular dels centres que es relacionen als quadres que figuren a continuació i que el nombre d’unitats escolars en funcionament durant el curs 2011-12 a cada centre és el consignat al quadre corresponent:
| CENTRE 1 |
||||||
| Nom: |
||||||
| Codi de centre: |
||||||
| Adreça: |
Localitat: |
|||||
| Telèfon de contacte: |
e-mail de contacte: |
|||||
| Unitats escolars en funcionament durant el curs 2011-12 |
||||||
| Total unitats
|
Unitats 0-1 anys |
Unitats 1-2 anys |
Unitats 2-3 anys |
Unitats 0-2 anys |
Unitats 1-3 anys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| CENTRE 2 |
||||||
| Nom: |
||||||
| Codi de centre: |
||||||
| Adreça: |
Localitat: |
|||||
| Telèfon de contacte: |
e-mail de contacte: |
|||||
| Unitats escolars en funcionament durant el curs 2011-12 |
||||||
| Total unitats
|
Unitats 0-1 anys |
Unitats 1-2 anys |
Unitats 2-3 anys |
Unitats 0-2 anys |
Unitats 1-3 anys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Total unitats escolars autoritzades i en funcionament un mínim 10 mesos, durant el curs 2011-12 |
|
Quantia de subvenció sol·licitada:
| Quantia del mòdul de sosteniment d’unitats escolars: |
901 € |
| Total quantia de subvenció sol·licitada per al sosteniment del centre: (Total unitats x 901€ ) |
|
2.- Que aquesta entitat pública ha organitzat durant el curs 2011-12 les següents activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies:
|
|
Nombre sessions |
Lloc de realització |
Dates de realització |
Nombre aproximat d’assistents |
| Massatge infantil per a famílies i/o ioga amb infants menors de tres anys no escolaritzats |
|
|
|
|
| Taller de famílies |
|
|
|
|
| Espai familiar adreçada a famílies amb infants no escolaritzats |
|
|
|
|
| Xerrades, col·loquis... adreçats a famílies amb infants menors de tres anys |
|
|
|
|
| Teatre, concerts, espectacles de dansa... adreçats preferentment a famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats |
|
|
|
|
| Activitats destinades a infants menors de tres anys no escolaritzats i a les seves famílies residents en l’àmbit rural |
|
|
|
|
Quantia de subvenció sol·licitada:
| Quantia per a cada sessió realitzada |
54 € |
| Nombre de sessions realitzades durant curs 2011-2012 (màxim 3) |
|
| Total quantia de subvenció sol·licitada per activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies: (Total de sessions x 54 € ) |
|
3.- Que els alumnes de necessitats educatives especials que a continuació es relacionen han estat matriculats durant el curs 2011-12 un mínim de 6 mesos als centres consignats i que al seu expedient hi consta el corresponent dictamen d’escolarització o altre equivalent expedit per l’òrgan competent. No seran computables els infants de necessitats educatives especials escolaritzats que són atesos directament per personal de la pròpia Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats durant un temps igual o superior al 60 % de la seva permanència a l’escoleta.
| Inicials de nom i llinatges |
Data de naixement |
Centre on ha estat matriculat |
Període d’escolarització (en mesos) |
Servei que ha expedit dictamen d’escolarització o altre equivalent |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Quantia de subvenció sol·licitada:
| Quantia per a infant NEE |
274€ |
| Nombre d’infants NEE que reuneixen els requisits establerts a la convocatòria en el curs 2011-2012 |
|
| Total quantia de subvenció sol·licitada per alumnes de necessitats educatives especials que reuneixen els requisits establerts a la convocatòria: (Total d’infants NEE x 274€ ) |
|
Em compromet a comunicar a l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància les sol·licituds d’altres subvencions que presenti o hagi presentat per a la mateixa finalitat, a efectes de determinar la concurrència de subvencions:
(Marcau l’opció en la que us trobau):
( ) No percep cap altra ajuda pel mateix concepte .
( ) Percep ajudes pel mateix concepte en la quantitat de ………….. euros mensuals/anuals.
En cas de ser afirmatiu, cal annexar el llistats d’ajuts, quanties i activitats a què s’han destinat.
I perquè així consti, i sigui incorporat a la documentació esmentada en aquesta Resolució, expedesc aquest certificat amb el vistiplau del batle o el president.
______________________, _______ de ____________________ de 2012
(signatura secretari) Vist i plau
El batle
El president
(signatura)