Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 21548
Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 6 de novembre de 2012 per la qual s’ofereixen ajuts per dur a terme accions especials de recerca i desenvolupament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En els darrers onze anys, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha fet una aposta decidida per finançar les accions especials d’R+D, les quals han millorat les oportunitats dels grups de recerca de les Illes Balears i els han permès establir relacions amb diversos agents dels sistemes regional, nacional o internacional mitjançant l’establiment de xarxes, la formulació de projectes conjunts i l’organització de reunions de caràcter científic.

Les accions especials també han constituït, des dels inicis, un mitjà de finançament de diferents actuacions concretes d’interès i rellevància especials orientades a millorar el sistema de ciència, tecnologia i innovació (CTI) de les Illes Balears, amb la qual cosa s’han complementat i consolidat els projectes de recerca i s’ha contribuït a reforçar l’equipament científic de la comunitat investigadora.

Una valoració general del que ha estat i ha representat aquesta convocatòria al llarg dels anys dins el panorama científic del sistema CTI de les Illes Balears ha permès posar de manifest que les accions especials són el mecanisme apropiat per continuar potenciant el coneixement científic a les Illes Balears i, en conseqüència, per propiciar la generació de beneficis econòmics, socials i culturals.

En data 20 de desembre de 2007, la Comissió Europea va adoptar el Programa Operatiu d’Intervenció Comunitària del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), en el marc de l’objectiu de competitivitat regional i d’ocupació per a la comunitat autònoma de les Illes Balears a Espanya, per al període comprès entre l’1 de gener de 2007 i el 31 de desembre de 2013. D’altra banda, l’Ordre EHA 524/2008, de 26 de febrer, estableix les normes sobre les despeses subvencionables en el Programa Operatiu del FEDER (BOE núm. 53, d’1 de març).

El Programa preveu el finançament amb càrrec al FEDER de les actuacions definides en els eixos prioritaris que conté. Aquestes actuacions tenen com a repte la competitivitat per impulsar un model de desenvolupament sostenible. Així doncs, la prioritat 1 del Programa, «Economia del coneixement (R+D+I, societat de la informació), innovació i desenvolupament empresarial», és el pilar fonamental de l’estratègia de la millora de la competitivitat a les Illes Balears, i és per aquest motiu que s’ha previst dur a terme actuacions com el suport a les accions especials d’R+D+I.

El dia 14 de maig de 2012 es va publicar (BOIB núm. 70) l’Acord del Consell de Govern d’11 de maig de 2012 pel qual s’aproven els plans estratègics de subvencions de les conselleries i de les entitats de dret públic que en depenen per a l’exercici 2012. Entre aquestes subvencions, hi ha la convocatòria d’accions especials, objecte d’aquesta Resolució.

El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny), atribueix les competències en matèria de recerca i desenvolupament tecnològic a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

Per tot això, en el marc de la Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic, i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, havent considerat la disponibilitat pressupostària per a l’exercici de 2012 i els informes previs del Servei Jurídic i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria per a la concessió d’ajuts per dur a terme accions especials de recerca i desenvolupament, amb les especificacions i els requisits que preveu l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar les bases d’aquesta convocatòria, que s’especifiquen en l’annex 1, segons l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

Tercer

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l’endemà d’haver-s’hi publicat.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El recurs potestatiu de reposició s’ha d’entendre desestimat si no se n’ha dictat i notificat la resolució en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la interposició. En aquest cas, resta expedita la via jurisdiccional contenciosa administrativa en els termes que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici d’interposar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent.

Palma, 6 de novembre de 2012

El conseller d’Educació, Cultura i Universitats

Rafael Àngel Bosch i Sans

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Objecte

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular el procediment de concessió d’ajuts per dur a terme accions especials d’R+D, en el marc de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

2. Finalitat i àmbit d’aplicació

2.1.    Les accions especials d’R+D estan destinades a cobrir els objectius científics que requereixen alguna actuació concreta, d’interès i rellevància especials dins l’activitat investigadora, que es desenvolupa dins el sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears. Els objectius científics que pretén assolir són:

a)  Promoure l’intercanvi i la difusió del coneixement científic.

b)  Consolidar l’activitat investigadora, complementant la realització dels projectes de recerca que han obtingut finançament en altres convocatòries competitives.

c)  Integrar la recerca de les Illes Balears, intercanviar i transferir el coneixement entre els grups de recerca i amb l’empresa, i potenciar la interdisciplinarietat entre els grups de recerca de les Illes Balears i dins aquests grups.

d)  Propiciar un increment del potencial científic i tecnològic de les Illes Balears.

2.2.    Poden ser objecte de les ajudes els tipus d’actuacions o línies de finançament següents:

a) Les actuacions de preparació de propostes per a la participació d’equips de recerca en el Programa Marc d’R+D+I de la Unió Europea.

b) Les accions de política cientificotecnològica que tenguin una urgència o un interès especials, tant en el marc de programes nacionals com internacionals, i qualsevol que per raó de la seva temàtica o oportunitat contribueixin a millorar el desenvolupament dels objectius del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears o ajudin a complementar i consolidar projectes competitius de recerca. 

c)  Les actuacions concertades de caràcter cientificotècnic. Les actuacions que tenguin com a finalitat intercanviar i transferir el coneixement entre els grups de recerca i/o amb l’empresa, així com potenciar la interdisciplinarietat entre els grups de recerca de les Illes Balears i dins aquests grups.

d)  El suport a les activitats de difusió i d’explotació de tecnologies i resultats d’R+D: publicacions científiques, registre de patents, etc. En queden exclosos el desplaçament i l’assistència a fires, la publicitat de tecnologia i altres actuacions que tenguin l’objectiu de millorar la venda i comercialització d’un producte o tecnologia.

e)  El reforçament de les necessitats en equips tecnològics i infraestructura destinats a la recerca. Aquests projectes han d’estar clarament integrats en les línies de recerca de l’entitat sol·licitant.

2.3.    S’ha de donar preferència a les actuacions la temàtica de les quals sigui prioritària en l’àmbit del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació 2009-2012, que són les de ciències de la salut, medi ambient i turisme. Així mateix, s’han de tenir en compte les temàtiques que es prioritzaran en el futur pla en matèria d’R+D.

3. Beneficiaris

3.1.    Poden ser beneficiàries de les ajudes previstes en aquesta convocatòria les persones físiques i jurídiques privades o públiques, la qual cosa inclou les universitats, els centres de recerca, els centres tecnològics i altres centres públics (docents i no docents) que duguin a terme l’activitat o l’objecte que fonamenti aquesta subvenció.

3.2.    Les persones vinculades estatutàriament o contractualment a les entitats esmentades en l’apartat anterior poden presentar propostes davant el seu organisme i com a investigadores responsables de l’execució cientificotècnica.

3.3.    En el marc d’aquesta convocatòria no es pot atorgar més d’una ajuda per acció ni per responsable de projecte.   

4. Documentació, presentació de les sol·licituds i termini

4.1.    Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el formulari general de la sol·licitud i els impresos corresponents, que estan a disposició de les persones interessades a l’adreça d’Internet de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats (<http://dgrdi.caib.es>).

4.2.    Les sol·licituds, adreçades a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, es poden presentar al Registre de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats (ParcBit, edifici Naorte, bloc A, 2n; ctra. de Valldemossa, km 7,4, Palma) o mitjançant algun dels procediments que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4.3.    Juntament amb el formulari general de sol·licitud (annex 2), els sol·licitants han de presentar la documentació que s’especifica a continuació, ordenada i identificada amb les lletres que s’indiquen:

a)  Una memòria descriptiva de l’acció especial (imprès 1) amb els apartats següents:

- Objectius i descripció de la proposta. En el cas d’accions concertades de nova creació (xarxes, grups interdisciplinaris, etc.), s’han d’especificar els objectius conjunts de la xarxa i, en el cas que s’hagi creat amb anterioritat a aquesta convocatòria, s’ha d’aportar tota la informació necessària per avaluar la trajectòria de la xarxa o del grup fins al moment de la sol·licitud.

- Personal que participarà en l’acció.

- Pla de treball previst per dur a terme les activitats programades. En el cas d’accions concertades, s’ha de detallar quina part assumirà cada entitat o les persones col·laboradores.

b)  El pressupost de l’acció especial (amb l’IVA desglossat). El pressupost ha d’indicar la quantitat sol·licitada desglossada per conceptes. En el cas d’estar cofinançada amb altres ajudes concedides declarades, s’ha d’indicar la quantitat exacta concedida, la qual s’ha d’afegir a la quantitat sol·licitada. El resultat d’aquesta suma és el pressupost total de l’acció (imprès 2).

En el cas d’incloure l’IVA com a quantitat sol·licitada, perquè sigui subvencionable s’ha d’acreditar, mitjançant un certificat d’exempció de l’IVA de l’Agència Tributària, que l’entitat està exempta de l’IVA o certificar el percentatge de prorrata que no es pot deduir. Si no es presenta aquesta documentació es llevarà la quantitat corresponent a l’IVA de la quantitat total concedida.

Per a les accions de quantia igual o superior a 50.000 euros, en el cas d’execució d’obres, o a 18.000 euros, en el cas de subministrament de béns d’equipament o de prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi en el mercat entitats suficients per poder-les fer (en aquest cas s’ha de presentar un certificat d’exclusivitat) o que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de subvenció. Així mateix, s’ha d’indicar l’oferta seleccionada. L’elecció de les ofertes presentades s’ha de fer de conformitat amb els criteris d’eficàcia i d’economia, i s’ha de justificar expressament en el cas que l’elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

c)  Un resum del currículum i una fotocòpia del DNI del responsable de l’acció i, si aquest ho considera rellevant per a l’avaluació, també del currículum de la resta de membres de l’equip, amb indicació de les seves contribucions més rellevants per a l’avaluació de la sol·licitud.

d)  Una declaració expressa en la qual es facin constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució pública o privada que tenguin relació amb la sol·licitud presentada. En el cas d’una actuació relacionada amb una ajuda pluriennal, s’ha de declarar tan sols l’import corresponent a l’anualitat per a la qual se sol·licita l’ajuda (imprès 3). Quan es tracti d’empreses (persona física o jurídica), aquesta declaració s’ha de substituir per una declaració de totes les subvencions subjectes al règim de mínims que hagi rebut durant els dos exercicis fiscals anteriors (anys 2010 i 2011) i durant l’exercici fiscal en curs (any 2012), d’acord amb el Reglament (CE) núm. 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre (imprès 4).

e)  Documents relatius a l’entitat sol·licitant:

-En cas d’administracions territorials, un certificat emès per l’òrgan competent que acrediti la representació amb què actua el signant de la sol·licitud.

-En cas d’entitats públiques no territorials, incloses les universitats i els centres docents públics no universitaris, una còpia de la publicació en el butlletí oficial corresponent de la creació o el reconeixement de l’entitat, així com l’acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud. Si ja consta a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, n’hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit.

- En cas de persones jurídiques no incloses en els paràgrafs anteriors, d’agrupacions de persones o d’entitats sense personalitat jurídica, el document constitutiu de l’entitat o l’agrupació i, si escau, els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o el certificat d’inscripció registral dels documents esmentats, així com l’acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

- Un certificat o una acreditació de l’existència del compte bancari la titularitat del qual recaigui en el beneficiari de la subvenció. Si ja consta a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, n’hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit (imprès 5).

- Una declaració de responsabilitat de no incórrer en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per rebre la subvenció segons la legislació vigent (imprès 6).

- Una declaració de complir les obligacions que estableix l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, així com les que s’estableixen en l’apartat 12 d’aquesta convocatòria (imprès 7).

- Un certificat de l’Administració Tributària Estatal i un altre de la Tresoreria General de la Seguretat Social en què s’indiqui que està al corrent dels pagaments de les seves obligacions davant aquests organismes. En el cas que el sol·licitant sigui una entitat pública, aquests certificats s’han de substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant en què indiqui que l’entitat està al corrent del pagament d’aquestes obligacions (imprès 8).

4.4.    En cas que es presentin sol·licituds per a les quals no s’hagin emplenat els impresos normalitzats o a les quals no s’hagi adjuntat degudament tota la documentació esmentada en els apartats anteriors, s’ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la sol·licitud presentada. Si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4.5.    Tota la documentació presentada que no sigui original ha d’estar compulsada convenientment.

4.6.    El termini per presentar les sol·licituds per a aquestes ajudes comença l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 30 de setembre de 2013.

5. Conceptes susceptibles d’ajuda

5.1.    Les ajudes previstes en aquesta Resolució per a les línies de finançament descrites en els apartats a, b, c i d de la base 2.2 s’han de destinar a cobrir de manera total o parcial, entre les que s’exposen a continuació, les despeses directament relacionades amb el desenvolupament de l’acció per a la qual s’hagin concedit:

a)  Despeses de personal. No són subvencionables les retribucions del personal fix vinculat estatutàriament o contractualment a l’organisme beneficiari. El personal contractat pot incorporar-se al projecte durant tot el temps que duri l’acció o només durant una part, en dedicació parcial o total. Aquest personal s’hi ha d’incorporar sota qualsevol modalitat de contractació d’acord amb la normativa vigent i amb les normes a les quals estigui sotmès el centre beneficiari, sense que impliqui cap relació laboral posterior.

b)  Despeses en equips, instruments, aparells i altre material inventariable indispensable per dur a terme l’acció especial. No és subvencionable la totalitat de l’equip adquirit durant el període d’elegibilitat d’aquesta convocatòria, sinó tan sols els costs d’amortització de l’equipament corresponents al període comprès entre la compra de l’equip i la finalització de l’acció especial.

c)  Altres despeses justificades adequadament per executar de manera correcta l’acció especial:

- Material bibliogràfic i material fungible.

- Viatges i dietes del personal amb dedicació a l’acció especial i, sempre que figuri en el pla de treball i en la memòria presentada, del personal complementari (no signants de l’acció).

- Despeses derivades d’estades curtes a altres laboratoris per fer tasques relacionades amb el projecte, així com les derivades de les visites i estades d’investigadors convidats, per terminis de temps curts, en relació directa amb l’acció especial.

- Col·laboracions externes, sempre que quedin justificades de manera suficient en la memòria de l’acció.

- Despeses d’organització i desenvolupament de reunions de caràcter científic, que han de ser gestionades per l’entitat beneficiària (cap factura no pot anar a un altre nom que no sigui el de l’entitat beneficiària).

- Altres despeses que el responsable de l’acció consideri necessàries i que quedin justificades adequadament en la memòria i el pressupost presentats amb la sol·licitud.

5.2.    Les ajudes previstes en aquesta Resolució per a la línia de finançament descrita en l’apartat e de la base 2.2, de reforçament de les necessitats en equips tecnològics i infraestructura, s’han de destinar a cobrir de manera total o parcial les despeses directament relacionades amb el desenvolupament de l’acció per a la qual s’hagin concedit. És subvencionable la totalitat de l’adquisició d’equipament cientificotècnic i de remodelació o ampliació d’infraestructures.

5.3.    En cap cas no són subvencionables les despeses següents:

- De manteniment o reparació d’equips.

- En mobiliari d’oficina.

- En material d’oficina, excepte les despeses informàtiques, de correu i missatgeria i de fotocòpies, que sí que es poden subvencionar sempre que estiguin relacionades amb l’acció especial.

- Els imposts indirectes, quan l’entitat beneficiària els pugui recuperar o compensar, ni els imposts personals sobre la renda.

- Les despeses financeres o bancàries.

- Els costs indirectes.

5.4.    La comissió encarregada de valorar les sol·licituds pot establir limitacions de conceptes o quantitats màximes subvencionables en les partides que consideri oportú, que han de quedar reflectides en l’acta de la reunió corresponent a la resolució de les ajudes.

6. Import màxim

6.1.    L’aportació de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement és, com a màxim, de 437.242 euros, i té caràcter biennal.

6.2.    La distribució màxima per anualitats és la següent:

a)  Any 2012: 137.242 euros

  • 35.500,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44113 00 31108
  • 10.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 42001 00 31108
  • 15.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 40100 00 31108
  • 10.198,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 48000 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44423 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 47000 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44406 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44421 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44365 00 31108
  • 23.544,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74113 00 31108
  • 5.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 72001 00 31108
  • 10.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 70100 00 31108
  • 7.500,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 78000 00 31108
  • 7.500,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74423 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 77000 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74406 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74421 00 31108
  • 5.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74365 00 31108

b) Any 2013: 300.000 euros

  • 100.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44113 00 31108
  • 20.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 42001 00 31108
  • 55.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 40100 00 31108
  • 10.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 48000 00 31108
  • 3.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44423 00 31108
  •  3.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 47000 00 31108
  • 3.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44406 00 31108
  • 3.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44421 00 31108
  •  3.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 44365 00 31108
  •  62.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74113 00 31108
  • 5.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 72001 00 31108
  • 10.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 70100 00 31108
  •  7.500,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 78000 00 31108
  •  7.500,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74423 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 77000 00 31108
  •  1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74406 00 31108
  • 1.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74421 00 31108
  • 5.000,00 euros a càrrec de la partida 13801 541A01 74365 00 31108

6.3.    Atès que aquesta subvenció s’imputa a més d’una partida pressupostària, l’assignació és vinculant per l’import total i no per cada partida. Aquesta vinculació està condicionada per les limitacions pressupostàries del crèdit disponible i per les pròpies dels expedients de modificació de crèdit que preveuen les normes pressupostàries d’aplicació.

6.4.    Les actuacions previstes en aquesta convocatòria es poden cofinançar en un 50 % amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) a l’empara de l’objectiu de competitivitat regional i d’ocupació del Programa Operatiu FEDER de les Illes Balears 2007-2013, en l’àmbit de la prioritat estratègica 1: «Economia del coneixement (R+D+I, societat de la informació), innovació i desenvolupament empresarial». Per aquest motiu, en el cas que es concedeixin aquestes aportacions, els ajuts es poden cofinançar amb aquests fons i, per tant, poden ser inclosos a l’efecte de justificació dels FEDER.

6.5.    En cas que siguin cofinançats pel FEDER, els ajuts aprovats poden aparèixer a la llista pública que preveu l’article 7.2.d del Reglament (CE) núm. 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006.

6.6.    La subvenció màxima que es pot atorgar a cada acció especial és de 20.000 euros.

6.7 Aquesta resolució i les resolucions de concessió que es puguin derivar resten sotmeses a la condició suspensiva d’existència de crèdit adient i suficient en el moment de la seva comptabilització, així com a l’aprovació del Pa estratègic de subvencions durant l’exercici 2013.

7.  Procediment de selecció de les propostes i d’adjudicació de la quantitat total concedida

7.1.    Atès que, d’acord amb la naturalesa de la convocatòria, no és necessari comparar les sol·licituds per establir-ne una prelació en un únic procediment, les sol·licituds d’ajuda presentades a aquesta convocatòria s’han de resoldre individualment, encara que no s’hagi acabat el termini de presentació, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o fins que es resolguin tots els expedients presentats. Això s’ha de fer sense perjudici del que estableix, pel que fa al concurs, l’article 7 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, com a regla general de concessió, i fent ús de l’excepció que preveu l’article 17.3 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre)

7.2.    En el cas que l’expedient no contengui la documentació requerida en la base 4 d’aquesta Resolució, s’ha de fer el requeriment previst en el punt 4.4. En aquest cas, la data de presentació de l’esmena és la que determina l’ordre en què s’ha de resoldre l’expedient.

7.3.    Una vegada rebuda tota la documentació, la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement ha de comprovar que les sol·licituds compleixen els requisits exigits per admetre-les i que s’adeqüen a l’esperit i als objectius de la convocatòria. Les propostes sols han de ser sotmeses al procés de selecció si superen aquesta comprovació.

7.4.    Serà una comissió de selecció, la que seleccionarà les propostes avaluades favorablement, d’acord amb el punt 8 d’aquesta resolució i la que finalment determinarà la quantitat total concedida.

7.5.    Per assegurar l’eficàcia dels fons atorgats i segons el pressupost disponible a la convocatòria, la Comissió Avaluadora pot considerar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que posteriorment només s’ha de justificar la subvenció concedida corresponent a aquesta part (excepte en els casos de cofinançament amb altres ajudes, en què s’ha de justificar la suma de la quantitat total concedida i de les ajudes obtingudes declarades).

7.6.    Una vegada que la Comissió de Selecció hagi finalitzat el procés de selecció i hagi proposat la quantitat total concedida a cada expedient, amb el desglossament de les partides, així com la quantitat que s’ha de justificar, ha de redactar una acta perquè serveixi de base per la proposta de resolució que ha d’emetre el director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

7.7.    Si s’exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d’acabar el termini per presentar sol·licituds, la concessió de noves ajudes s’ha de suspendre mitjançant una resolució de l’òrgan competent, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, llevat que s’ampliï el crèdit destinat als ajuts.

8. Comissió de Selecció i criteris d’avaluació

8.1.    La Comissió de Selecció és presidida pel director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement. En formen part, a més, la secretària general de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, la cap del Servei de Transferència del Coneixement, un representant del Servei de Recerca i Desenvolupament Tecnològic i la cap d’aquest Servei, que hi actua com a secretària.

8.2.    La Comissió s’ha de reunir amb una freqüència aproximada de tres mesos a partir de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ha d’avaluar les sol·licituds rebudes fins al moment de la reunió, encara que no hagi finalitzat el termini per presentar sol·licituds, ja que no és necessari comparar les sol·licituds presentades per establir-ne una prelació.

8.3.    La Comissió ha de seleccionar les propostes a partir de l’avaluació cientificotècnica de cada una. L’avaluació s’ha de basar en els criteris següents, aplicats de la manera que s’indica:

a)  La qualitat cientificotècnica de la proposta (descripció, objectius, personal i pla de treball): 35 punts.

- En el cas de les ajudes per a noves accions concertades de caràcter cientificotècnic (grups interdisciplinaris, xarxes, etc.), s’han d’avaluar els objectius de la nova xarxa o del nou grup, el currículum dels investigadors, la participació d’un nombre significatiu d’investigadors i el grau de col·laboració dels participants.

- En el cas d’actuacions concertades ja començades (xarxes o grups interdisciplinaris ja constituïts, entre d’altres) que sol·liciten ajuda per a mantenir-se, s’avaluarà els treballs realitzats fins al moment de la sol·licitud.

b)  L’adequació del pressupost als objectius prevists i la viabilitat de la proposta: 25 punts.

c)  Les característiques de l’acció sol·licitada que en facin difícil el finançament mitjançant altres convocatòries: 15 punts.

d)  El fet que les accions disposin de finançament obtingut d’altres organismes, oficials i/o privats: 5 punts.

e)  L’interès i l’oportunitat de la proposta: 15 punts.

f)   L’impacte previsible de les activitats proposades: 5 punts.

8.4.    Per poder ser seleccionades com a avaluades favorablement, les propostes han d’obtenir una puntuació superior a 60 punts.

9. Instrucció del procediment i competència per resoldre

9.1.    La Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement és l’òrgan competent per tramitar i instruir els procediments de concessió d’ajuts d’aquesta convocatòria, i ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar i comprovar les dades amb les quals s’ha de dictar la resolució que s’adopti.

9.2.    L’òrgan competent per resoldre la concessió dels ajuts és el conseller d’Educació, Cultura i Universitats, d’acord amb el que estableix l’article 8.1.a del Text refós de la Llei de subvencions.

10. Acceptació i resolució

10.1.   Una vegada emesa la proposta de resolució del director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, se n’ha de comunicar el contingut als interessats.

10.2.   En aquesta comunicació, s’hi ha d’incloure la quantitat total concedida, desglossada per conceptes, i la quantitat total que s’ha de justificar.

10.3.   En el termini de deu dies des de la notificació, l’investigador responsable de l’acció que ha rebut l’ajuda ha de manifestar, amb el vist i plau del representant legal, l’acceptació de la quantitat total concedida i del desglossament per conceptes. També ha de certificar que aquesta quantitat és suficient per dur a terme l’acció sense que se’n desvirtuï la finalitat i que, en conseqüència, es correspon amb l’import total de l’acció (imprès 9).

 10.4.   En el mateix document ha de manifestar l’acceptació de l’import que s’ha de justificar. En el cas que no hi hagi cofinançament, aquest import coincideix amb la quantitat total concedida (com a import total de l’acció). En el cas que n’hi hagi, l’import que s’ha de justificar és la suma de les ajudes concedides declarades i la quantitat total concedida (imprès 9).

 10.5.   La resolució expressa del conseller d’Educació, Cultura i Universitats finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució ha de fixar amb caràcter definitiu la quantitat total concedida i el desglossament per partides, així com la quantitat que s’ha de justificar d’acord amb els punts anteriors.

 10.6.   La concessió o denegació de les ajudes s’ha de notificar individualment a l’investigador responsable.

11. Pagament de les ajudes

11.1.   D’acord amb l’article 37.1.b del Text refós de la Llei de subvencions, a instància motivada de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement s’ha autoritzat el pagament anticipat de les ajudes convocades mitjançant la Resolució del vicepresident Econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de 9 d’octubre de 2012.

 D’altra banda, segons l’article 25.3 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s’eximeix el beneficiari de presentar aval bancari.

11.2.   En el cas que l’investigador principal estigui adscrit a un centre públic d’R+D+I, a un centre privat d’R+D+I sense finalitat de lucre o a un centre tecnològic, l’acció sol·licitada es pot finançar totalment o parcialment, fins al 100 % del valor. La subvenció màxima que s’atorgarà per acció serà de 20.000 euros.

 11.3.   En el cas d’entitats privades, es calcula que la quantia dels ajuts a fons perdut ha de respectar els límits que estableix el Marc comunitari sobre ajuts estatals per a la recerca i el desenvolupament (96/C45/06), de manera que l’import brut màxim de les ajudes que s’han de concedir en aquesta convocatòria no pot superar el 25 % del valor del projecte sol·licitat, en el cas de projectes de desenvolupament precompetitius. Tanmateix, aquest màxim es pot incrementar, en la forma que detalla el Marc comunitari esmentat, en els casos següents:

a)  Si el finançament es destina a empreses petites i mitjanes.

b)  En el cas de projectes de recerca industrial.

c)  Si implica la col·laboració amb un centre públic de recerca.

d)  En el cas que el projecte prevegi la col·laboració transfronterera i representi un esforç en la difusió dels resultats i la concessió de llicències i patents.

e)  Si el finançament es destina a determinades regions desfavorides econòmicament.

La suma dels increments no pot superar en cap cas el 75 % del valor del projecte per al qual s’ha sol·licitat l’ajuda.

11.4.   Les ajudes concedides a l’empara d’aquesta Resolució s’han de lliurar a favor de l’entitat beneficiària a la qual estigui adscrit l’investigador sol·licitant.

11.5.   Les ajudes s’han de fer efectives de la manera següent: 

a)  En el cas d’entitats públiques, l’ajuda s’ha de fraccionar en dos pagaments. El primer, anticipat, per un import equivalent al 50 % de l’ajuda concedida, en rebre la notificació de la concessió. El segon pagament, del 50 % restant, s’ha de fer efectiu quan finalitzi l’acció i una vegada que s’hagi rebut l’informe final i s’hagi justificat completament que l’acció s’ha duit a terme.

b)  En el cas d’entitats privades, s’ha de fer el pagament de l’import total (el 100 %) una vegada finalitzada i justificada convenientment l’acció o l’activitat objecte de la subvenció.

12. Període d’inversió i justificació de les ajudes

12.1.   Les inversions s’han d’haver executat dins el període que va des de l’1 de setembre de 2012 fins a la data de justificació de l’ajuda indicada en la resolució de concessió.

12.2.   És obligatori justificar la subvenció en els termes establerts. La no-justificació o la justificació insuficient comporta el reintegrament de la subvenció a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

12.3.   L’investigador responsable ha de presentar un informe de justificació de l’acció especial, segons les dates de justificació especificades en la resolució de concessió de l’ajuda. 

12.4.   Una vegada presentat l'informe de justificació, ha de quedar justificada la quantitat a justificar especificada a la resolució (d’acord amb els punts 10.3, 10.4 i 10.5)

12.5.   La data de justificació de les ajudes no pot ser en cap cas posterior al 30 d’octubre de 2013. 

12.6.   En l’informe, hi han de constar dues memòries:

a)  Una memòria tècnica amb el contingut següent (imprès 10):

- Una descripció de les actuacions duites a terme i dels resultats obtinguts, i, si és el cas, la justificació de les desviacions produïdes en relació amb les actuacions per a les quals s’havia concedit la subvenció.

- Una còpia de totes les publicacions, els programes d’actes, els documents de publicitat, etc. que hagin derivat del projecte, amb les imatges i les obligacions detallades en el punt 12 d’aquesta convocatòria.

-La conformitat del representant legal de l’entitat o l’organisme beneficiari i els logotips de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea (FEDER).

 

b)  Una memòria econòmica amb el contingut següent:

-Una relació de totes les despeses de l’activitat, amb la identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió, la data de pagament, el percentatge de justificació i l’import justificat (imprès 11). A més de presentar-la impresa en paper, aquesta relació s’ha d’enviar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement en format electrònic.

-Les factures originals, per tal d’estampillar-les, amb indicació del percentatge d’imputació segons el compte justificatiu presentat, i fotocòpies compulsades de les factures lliurades pels serveis de comptabilitat corresponents o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, que serveixin per justificar les despeses i per acreditar-ne el pagament. Les factures originals, una vegada estampillades, s’han de retornar al beneficiari.

-Els pagaments de les factures presentades es poden acreditar mitjançant una fotocòpia compulsada del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari que doni fe del pagament, en el qual figurin la data de la transferència, l’import transferit, la identificació del concepte de la transferència, així com les dades de qui l’ordena i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament. A aquest document s’hi ha d’adjuntar l’extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec de la transferència.

Els pagaments també es poden acreditar mitjançant una còpia d’un xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat de l’extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual aparegui el càrrec d’aquest xec o pagaré.

Els pagaments en efectiu de quantitats superiors a 500 euros no són subvencionables. Per als pagaments en efectiu d’imports inferiors a 500 euros s’ha de presentar el rebut del pagament signat pel proveïdor. Tan sols s’accepten tiquets de caixa per a imports inferiors a 100 euros.

- En el cas de la justificació de despeses de personal, s’ha de presentar la documentació específica següent: les nòmines originals, per tal d’estampillar-les, amb indicació del percentatge d’imputació al FEDER, i una còpia compulsada; un document compulsat en què es justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per perceptors, que ha de coincidir amb l’import total de l’ingrés dels certificats bancaris presentats; un justificant del pagament de la nòmina compulsat per l’entitat bancària, o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l’ingrés de la nòmina al compte corrent del perceptor; un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant de pagament bancari corresponent; un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social; els models 111 (retencions i ingressos a compte de l’IRPF), amb una còpia compulsada del justificant del pagament bancari corresponent al període de justificació; una còpia compulsada del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l’IRPF) corresponent al període de justificació. S’ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

12.7.   En el cas que l’expedient de justificació no contengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de requerir el beneficiari que esmeni els defectes de la justificació en un termini de deu dies comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena. 

12.8.   En el supòsit que no es justifiqui totalment la quantitat total concedida però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de revisar i minorar proporcionalment.

13. Compatibilitat

13.1.   Les subvencions que regula aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions o ajudes de la mateixa naturalesa o finalitat que es puguin concedir. No obstant això, l’import de les subvencions no pot ser, en cap cas, d’una quantitat que, isoladament o conjuntament amb altres ajuts de la mateixa Administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat que el beneficiari ha de dur a terme.

13.2.   En el cas que el beneficiari sigui una empresa (persona física o jurídica), se li ha d’aplicar la norma de mínims, que determina que l’ajuda total de mínims concedida a una empresa o a un grup empresarial no pot ser superior a 200.000 euros durant un període de tres exercicis fiscals, corresponents en aquest cas als anys 2010, 2011 i 2012.

14. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris dels ajuts tenen les obligacions següents:

14.1.   Acreditar davant la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement que l’activitat s’ha duit a terme i que s’han complert de manera efectiva els requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió de les ajudes, així com justificar les ajudes en la forma i amb la documentació que es detallen en el punt 12 d’aquesta convocatòria.

14.2.   Comunicar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement qualsevol canvi que s’introdueixi en les condicions de realització de l’activitat, perquè s’autoritzi o es denegui, si cal. Les sol·licituds de modificació no han d’afectar els objectius de l’ajuda, ni alterar-ne els aspectes fonamentals, ni perjudicar tercers. Les sol·licituds de modificació han de formular-se abans que finalitzi el termini per executar l’ajuda. 

14.3.   Informar la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement sobre les sol·licituds d’altres ajudes per a les mateixes inversions o activitats cursades davant qualsevol altra administració o organisme, públic o privat, i, si és el cas, si s’han concedit i per quina quantia.

14.4.   Comunicar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement l’obtenció de qualsevol altra ajuda de mínimis rebuda durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l’exercici fiscal en curs.

14.5.   Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que faci la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control, en relació amb les subvencions concedides.

14.6.   Comprometre’s a destinar els béns, durant cinc anys com a mínim, al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció, en el cas que aquests siguin inscriptibles en un registre públic.

14.7.   Assumir la responsabilitat d’informar que l’activitat executada ha estat seleccionada en el marc del Programa Operatiu FEDER i fer-ne publicitat, d’acord amb l’article 8 del Reglament (CE) núm. 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, pel qual es fixen normes de desplegament per al Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

14.8.   Acceptar la publicació en la llista de beneficiaris dels fons percebuts i el nom de l’operació cofinançada, d’acord amb els articles 6 i 7 del Reglament (CE) núm. 1828/2006 de la Comissió.

14.9.   Conservar els documents justificatius de les despeses durant un període de tres anys a partir del tancament del Programa Operatiu, atès l’article 90 del Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

14.10. Disposar d’un sistema de comptabilitat separada o d’un codi de comptabilitat separat per a les operacions de les inversions subvencionades amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2007-2013.

14.11. En el cas de renunciar a l’ajuda atorgada, comunicar la renúncia per escrit a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement. Si la renúncia és posterior al pagament de l’ajuda, el beneficiari l’ha de reintegrar a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el termini de quinze dies i ha d’aportar una còpia del document acreditatiu del reintegrament a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

14.12. Avisar la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada que tengui previst dur a terme.

14.13. Fer constar en les memòries justificatives que es redactin, així com en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el patrocini de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el cofinançament amb fons FEDER, més concretament, la imatge corporativa de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement i la de la Unió Europea. Una còpia d’aquestes publicacions s’ha de trametre a la Direcció General esmentada.

15. Seguiment i actuacions de control

15.1.   La Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement ha d’establir els procediments adequats i ha de designar, si escau, els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l’aplicació de l’ajuda.

15.2.   En el seguiment, s’ha de valorar el grau de compliment de les activitats programades, mitjançant l’informe justificatiu que es preveu en el punt 12.

15.3.   El fet de no complir les normes d’aquesta convocatòria, d’ocultar dades o que aquestes siguin falses o inexactes, de no dur a terme l’acció o no justificar-la pot donar lloc a revocar la concessió de l’ajuda i a haver de reintegrar les quantitats rebudes, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici que s’apliqui el règim sancionador que preveu el títol V d’aquesta norma.

15.4.   Les ajudes concedides d’acord amb el que disposa aquesta convocatòria s’han de sotmetre al règim de fiscalització, control i inspecció que preveu l’article 41 del Text refós de la Llei de subvencions.

15.5.   El conseller d’Educació, Cultura i Universitats, acordarà la modificació de la resolució de concessió, amb els efectes que corresponguin, que ha d’incloure la devolució de les quantitats percebudes, amb els interessos pertinents, i l’eventual aplicació del règim sancionador establert legalment, si en el seguiment de l’aplicació de l’ajuda s’observa alguna de les circumstàncies següents:

-L’incompliment o la desviació, per raons imputables als beneficiaris, de les obligacions derivades de la concessió de l’ajuda.

-La falsedat, la inexactitud o l’omissió de dades.

-Una desviació clara pel que fa a la qualitat cientificotècnica dels processos seguits i dels resultats esperats.

- L’aplicació, en tot o en part, de les quantitats rebudes a finalitats diferents a aquelles per a les quals fou concedida l’ajuda inicialment.

-L’obtenció, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, d’altres ajudes públiques o privades que, en conjunt, superin el cost de l’activitat.

15.6.   Les entitats beneficiàries de les ajudes queden obligades a comunicar a la Direcció General d’Universitat, Recerca i Transferència del Coneixement, qualsevol eventualitat en l’activitat subvencionada quan n’afecti el compliment segons els termes de la concessió de l’ajuda.

16. Exempció de responsabilitats

 La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable de les actuacions del personal investigador beneficiari de les ajudes, ni dels danys i perjudicis que puguin sobrevenir com a conseqüència de l’execució de les accions subvencionades en aquesta convocatòria.