Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 20969
Protecció. Notificació Decret de Batlia núm. 9481 de 28.05.2012. DP 2008/92
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 9481 de 28 de maig de 2012, a EMILIO MIGUEL GENE TOUS, amb DNI 43.055.879-V, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2008/92, en relació al immoble ubicat a la Pça. PROGRES, NÚM. 8, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Elvira Salvá Armengod, cap de departament, per delegació (Decret de Batlia núm 22906 de 01/12/2011, BOIB núm. 187 de 15/12/2011), us notific que per decret del tinent de batle de L´Area D’Urbanisme i Habitatge núm. 9481 de data 28 de maig de 2012, s’ha disposat el següent:
I. Atès l’estat de tramitació de l’expedient DP 2008/92.
II. Atès que mitjançant Decret de Batllia núm. 15578, de data 25 de setembre de 2008, es va ordenar a l’entitat Pou Martorell, SA, amb CIF A07430184, a l’entitat Enaval, SL, amb CIF B07613904, a la Sra. Emma Chapilliquen Benitez, amb DNI 28.665.835-S, al Sr. Donhe Steffen Michael, amb NIE X2229378B, al Sr. Carlos Estrades Garcias, amb DNI 43.056.450-J, i a la Sra. Micaela Font Cirer, amb DNI 41.197.202-Q, en relació amb l’immoble ubicat a la plaça Progrés, núm. 8 (PC 08804308), l’actuació descrita a l’informe tècnic de data 14 d’agost de 2008, transcrit a continuació, la qual va ésser reiterada mitjançant Decret de Batllia núm. 1470, de data 9 de febrer de 2010:
“En contestació a la sol·licitud del Negociat de Protecció de l’edificació de dia 22 de juliol de 2008 d’informar si procedeix emetre ordre d’execució de les deficiències enunciades a la instància del Sr. Doehne Steffen, cal dir el següent:
a.- Descripció de l’edificació i aspectes constructius:
L’edifici objecte d’aquest informe és un edifici plurifamiliar entre mitgeres que consta de planta baixa i dues plantes pisos, la seva estructura és de parets de càrrega amb forjats de biguetes de fusta i la seva coberta es inclinada de teules.
b.- Característiques urbanístiques:
L’edifici objecte d’aquest informe està qualificat com a B5a, segons el PGOU vigent.
L’edifici no es troba fora d’ordenació.
c.- Informe:
Realitzada visita d’inspecció ocular a la vivenda de planta pis 2º porta B de l’immoble situat a la plaça Progrés núm. 8, cal dir el següent:
A la paret de façana principal i a la part dreta s’observa un crull pronunciat en direcció diagonal, aquest crull travessa tota la paret de càrrega. A la paret interior de càrrega també existeixen crulls pronunciats en direcció diagonal.
Vista la direcció dels crulls es pot pensar que la paret de tancament esquerra (vist des del carrer) té tendència a desplaçar-se.
d.- Conclusió:
Per tot el dit anteriorment i vista la gravetat dels crulls, el tècnic que subscriu és de l’opinió de que es procedeixi a TRAMITAR AMB CARÀCTER D’URGÈNCIA el següent:
ORDRE D’EXECUCIÓ:
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Abans de l’inici de les obres s’ha d’aportar la següent documentació a aquest departament:
COST ESTIMATIU DE LES OBRES DE L’ODRE D’EXECUCIÓ: 12.500’00 €. Cal comentar que aquest cost és estimatiu i orientatiu.
TERMINI D’EXECUCIÓ: 1 mes.”
III. Atès que de la nota informativa emesa pel Registre de la Propietat de Palma núm. 11 es desprenia que el Sr. Emilio Miguel Gené Tous, amb DNI 43.055.879-V, també era propietari de l’immoble ubicat a la plaça Progrés, núm. 8 (PC 08804308), mitjançant Decret de Batllia núm. 11470, de data 12 de juliol de 2010, es va ordenar al Sr. Emilio Miguel Gené Tous l’actuació descrita a l’informe tècnic de data 14 d’agost de 2008, transcrit a l’expositiu anterior, la qual va ésser reiterada mitjançant Decret del tinent de batlle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge Batllia núm. 2876, de data 23 de febrer de 2012.
IV. Vista l’actual nota informativa del Registre de la Propietat de Palma núm. 11, segons la qual el Sr. Gené Tous va vendre el seu immoble al Sr. José Fernández Callejo, amb DNI 10.066.037-H.
V. Atès que ha quedat acreditat que el Sr. José Fernández Callejo, amb DNI 10.066.037-H, també és propietari de l’immoble situat a la plaça Progrés, núm. 8 (PC 08804308), cal continuar l’expedient amb aquesta titular, en virtut del principi de subrogació real previst a l’article 19 Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei del Sòl, tenint per vàlides totes les actuacions realitzades fins la data, en virtut del que disposa l’article 66 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
VI. Atès que les resolucions esmentades adverteixen als interessats que, tal com disposa l'article 84 de la Llei 23/2006 de capitalitat de Palma de Mallorca, en els supòsits d’incompliment de l’ordre de execució dictada per autoritat u òrgan competent, s'imposaran al propietari multes del 10 al 20 per cent del valor de les obres que siguin necessàries realitzar, donant al mateix temps un darrer termini per fer les obres urgents, advertint-lo que, de no fer-les, seran executades subsidiàriament per l’Ajuntament a càrrec de l’interessat.
Atès que a data d’avui no s’ha complit l’ordre de execució, i atesos els antecedents exposats i d’acord amb l’article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística; articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma; articles 96.1.c) i 99 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú; articles 172 i 175 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis, publicada al BOIB núm. 185 EXT., de 31 de desembre de 2008, i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; article 124 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; el Reglament de la Gerència d’Urbanisme, i demés normativa concordant, es considera que es pot dictar el següent,
D E C R E T
1r) EXCLOURE de l’expedient DP 2008/92 al Sr. Emilio Miguel Gené Tous, amb DNI 43.055.879-V, atès que, segons es desprèn de la documentació obrant a l’expedient, consistent en nota informativa del Registre de la Propietat de Palma núm. 11, no és propietari de l’immoble ubicat a la plaça Progrés, núm. 8 (PC 08804308).
2n) DEIXAR SENSE EFECTE el Decret del tinent de batlle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge Batllia núm. 2876, de data 23 de febrer de 2012, atès que es va reiterar l’ordre d’execució al Sr. Gené Tous, quan en realitat aquest no era propietari.
3r) SUBROGAR l’expedient DP 2008/92 al Sr. José Fernández Callejo, amb DNI 10.066.037-H, atès que, segons es desprèn de l’actual nota informativa del Registre de la Propietat de Palma núm. 11, també és propietari de l’immoble situat a la plaça Progrés, núm. 8 (PC 08804308).
4t) REITERAR, en virtut del que preveuen els articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca; els articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística; els articles 290 i ss. de les vigents normes urbanístiques; i de conformitat amb l’article 3.2 del Reglament de la Gerència d’Urbanisme, als titulars dels immobles, solars i/o terrenys que s’indiquen a continuació, que corregeixin les deficiències especificades en els terminis fixats:
Al Sr. JOSÉ FERNÁNDEZ CALLEJO, amb DNI 10.066.037-H, titular de l’immoble ubicat a la plaça Progrés, núm. 8 (PC 08804308), d’acord amb el que disposa l’informe tècnic de data 26 de setembre de 2008, que parcialment transcrit diu:
“(..) el tècnic que subscriu és de l’opinió que es procedeixi a REITERAR L’ORDRE del Decret de Batllia nº 15578 de dia 25 de setembre de 2008:
Procedir sota direcció tècnica competent a:
COST ESTIMATIU DE LES OBRES DE L’ODRE D’EXECUCIÓ: 12.500’00 €. Cal comentar que aquest cost és estimatiu i orientatiu.
TERMINI D’EXECUCIÓ: 1 mes.”
5è) APERCEBRE al titular de l’immoble esmentat a la present resolució que, en cas d’incompliment d’aquest termini, es podrà imposar un multa del 10 al 20 per cent del valor de les obres que siguin necessàries realitzar, i s’iniciarà expedient d’execució subsidiària de les obres reiterades, sent a càrrec dels titulars totes les despeses que es produeixin.
6è) DONAR COMPTE d’aquest Decret a Tresoreria per al seu coneixement i als efectes oportuns.
7è) NOTIFICAR aquesta resolució al Sr. Emilio Miguel Gené Tous, amb DNI 43.055.879-V, i al Sr. José Fernández Callejo, amb DNI 10.066.037-H.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 22 d’ocubre de 2012.
La cap de departamento de disciplina urbanística.
Per delegación (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod.