Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 20686
Notificacio resolucio expte 35/11 infraccio urbanistica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per suposada infracció urbanística, a TERPLACONT LDA (constructor), i GLOBAL SHOPS RESOURCES S,L. (promotor) i al haver intentat la notificació per correu, sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a TERPLACONT LDA, de conformitat amb el que es disposa a l'article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l'escrit de data 08/06/12 que transcrit diu:

SECCIO: URBANISME , NEGOCIAT: INF. URB., REF. CB

Conformement amb el que es disposa a l'article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunic que el Sr. Batle, en data 08/06/2012, ha dictat la següent Resolució:

SECCIO: URBANISME, NEGAT.: I. URBANÍSTICA, REF. C.B. EXPT. 35/11

DECRET DE L’ALCALDIA, Marratxí, 08 de junio de 2012

Assumpte: Resolució de l’expedient sancionador incoat a  TReplacont lda (empresa constructora), per infracció urbanística

Atès que, en el procediment sancionador incoat al Sr. Treplacont LDA (empresa constructora), com a presumpte responsable de la infracció urbanística, que després es determina, l’Instructor de l’esmentat procediment ha formulat la següent PROPOSTA DE RESOLUCIÓ:

SECCIÓ: URBANISME, NEGOCIAT: INFRACCIONS URBANÍSTIQUES

REF. IGM EXPT. 35/11, PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

Atès que mitjançant Decret de l’Alcaldia de data 15/06/11, s’acordà la iniciació d’un expedient sancionador per suposada infracció urbanística contra Global Shops Resources, s,l, por haver realitzat les obres de construcció d’unes oficines de dins d’una nau amb dues plantes d’uns 200 m2 en total de superfície i un porxo adossat a la nau, situat a la zona de retranqueig, de 24 m2, a C/ Celleters, 119, sense la corresponent llicència urbanística.

Atès que, en el mateix decret es designava al Sr. SEBASTIÀ FRAU SERRA, com  a Instructor de l’expedient sancionador.

Atès que, conformement amb l’informe tècnic de data 19/12/06, el valor de les obres realitzades per Global Shops Resources, S,L, sense llicència, ascendeix a la quantitat de 91.532,80.-€.

Atès que, conformement amb l’informe jurídic de data 02/10/08, la realització d’obres consistents en construcció d’unes oficines de dins d’una nau amb dues plantes d’uns 200 m2 en total de superfície i un porxo adossat a la nau, situat a la zona de retranqueig, de 24 m2, a C/ Celleters, 119, són constitutives d’una infracció  urbanística, qualificada de GREU, segons l’article 28, de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre; així com que de conformitat amb l’article 46 de l’esmentada Llei 10/90, la sanció a imposar ha de ser del 5 % del valor de l’obra executada sense llicència.

Atès que, comunicat en deguda forma a l’interessat el Decret de l’Alcaldia de data 15/06/11, pel qual es disposava la iniciació de l’expedient d’infracció urbanística s’han presentat al·legacions dins el  termini concedit, i que són les següents:

S’al·lega indefensió per no estar motivat, que no existeix infracció perquè s’han legalitzat les obres y que las obres s’ha executat per necessitat i se demana el arxiu de l’expedient.

Atès que amb data 21/09/11 el Tècnic d’Administració General emès el seu informe el qual literalment diu:

“Informe jurídic relatiu a les al·legacions presentadas per Global Shops Resources LS contra el decreto de iniciació del expediente sancionador por infracción urbanistica 35/11.

Es sol·licita del Tècnic  que subscriu que s’emeti informe jurídic sobre el assumpte de referència, complint informar el següent:

En data 20 de juliol de 2011 ha tingut entrada en aquest Ajuntament  escrit d’al·legacions Global Shops Resources contra Decret de d’iniciació de l’expedient sancionador per infracció urbanística 35/11. En primer lloc s’al·lega la indefensió per no venir el acte motivat. A continuació, se indica que no existeix infracció pel fet de haver-se legalitzat les obres. També s’argumenta que les obres s’ha executat per necessitats. Per dits motius es sol·licita la suspensió de les sancions i el arxiu de l’expedient sancionador. 

El Decret d’iniciació es troba degudament motivat, indicant els fets que originen l’expedient i la normativa d’aplicació, tot allò en base als informes tècnics i jurídics corresponents. La jurisprudència que es cita es d’aplicació per haver-se observat en dit acord tots els requisits formals i de fondo, resultant que el al·legant ha pogut conèixer amb detall els fets que se l’imputen i la seva qualificació.

En quant a la legalització de les obres, consta que la denuncia del Zelador municipal en la que es deixava constància de la seva execució es de data 19 de març de 2005, mentres que la llicencia relativa a la reforma de la nau industrial es de data 1 de setembre de 2005. L’article de 2 la Llei 10/90 de Disciplina urbanística disposa que els actes d’edificació estan sujectes a la  “ prèvia” llicencia. La concessió a posteriori s’ha tingut conta als efectes de l’apliació del article 46 de Llei 10/90, relatiu a les obres que puguin legalitzar-se i aixì el solicita el propietari, indicant-se que es sancionaran amb un 5% del valor de l’obra. Per el que fa al porxo, aquesta obra no seria legalitzable i per tant, existeix infracció per haver-se executat les obres sense llicencia no legalitzables en el terminis de l’article 45 de la Llei 10/90.

Per el que es refereix a la necessitat de realitzar les obres on en el cas de que s’acredités aquesta necessitat, la Llei no distingeix al respecte, essent irrellevant als efectes de l’expedient sancionador els motius que varen dur a la execució de les obres.

En conseqüència, procedeix a la desestimació de les al·legacions.

El que s’informa als efectes oportuns.

Marratxí, a 21 de setembre de 2011. El Técnico de Administración General.”        

Atès que, es dona per provat, i així es declara que Global Shopss Resources S,L, ha procedit  en C/ Celleters, 119, sin la corresponent i prèvia llicencia municipal d’obres.

Atès que s’incorporen a l’expedient fotografies de les obres realitzades sense la corresponent llicència urbanística.

Atès que, els fets abans esmentats constitueixen una infracció urbanística tipificada a l’article 45 i 46 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística, que comporta una sanció del 50% i 5%, del valor de les obres executades sense la corresponent llicència municipal d’obres a C/ Celleters, núm. 119.

Atès que, la infracció urbanística de referència està qualificada de GREU, per la construcció del porxo i Lleu per la Construcció d’oficines, posteriorment legalitzades, conformement amb el que es disposa a l’article 28 de la Llei Autonòmica 10/1990.

Atès que, no concorren circumstàncies agreuja’n ni atenuants.

Atès que, dels fets exposats que se declaren provats, en virtut de l’apreciació que l’instructor fa segons la seva consciència, de les proves i actuacions practicades, resulta que han estat realitzades les actuacions urbanístiques de construcció unes oficines de dins unes naus amb dues plantes d’uns 200 m2 en total de superfície i un porxo adossat a la nau, situat a la zona de retranqueig, de 24 m2, a C/ Celleters , núm. 119, sense llicència municipal.

Atès que, de les referides infraccions urbanístiques resulten ser persones responsables, de conformitat amb l’article 30.1 de la Llei de Disciplina Urbanística nº 10/90, de 23 d’octubre: Global Shops Resources S,L, (promotor) i Terplacont LDA (constructor).

Vist, a més dels esmentats, els articles de general aplicació.

L’Instructor que subscriu conseqüentment, formula la següent

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

1.er.- Declarar responsable de la infracció urbanística per construcció unes oficines de dins unes naus amb dues plantes d’uns 200 m2 en total de superfície i un porxo adossat a la nau, situat a la zona de retranqueig, de 24 m2, a Global Shops Esources SL (promotor) i Terplacont LDA (constructor).

 2.on. Qualificar la referida infracció com a GREU per la construcció del porxo i Lleu per la construcció d’oficines posteriorment legalitzades.

3.er. Imposar la sanció de 5.513,90.-€ a Global Shops Resources S.L, (promotor) i 5.513,90.-€ a Terplacont LDA, com a responsable de la referida infracció urbanística.

4.rt. S’aprova, així mateix, la liquidació corresponent a la referida sanció, per l’import de 5.513,90.-€ x 2= 11.027,80.- €.

5.è. Que es notifiqui aquesta resolució a l’interessat en forma reglamentària.”

Atès que, durant el període concedit al efecte en el tràmit de notificació de la proposta de Resolució del procediment sancionador per infracció urbanística, no se ha formulat per part de l’interessat cap tipus d’al·legació 

Atès que els fets que es declaren provats, són constitutius de la infracció urbanística tipificada a l’article 45 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística, estan sancionats amb una multa de 5.513,90.- €, i està qualificada d’infracció GREU, conformement amb el que es disposa a l’article 28 de l’esmentat text legal.

Atès que, de l’esmentada infracció urbanística n’és responsable en concepte d’autor Terplacont, LDA (constructor), per no haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.

Atès que a la tramitació del procediment s’ha observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.

Vists els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat i conformement amb la Proposta del Sr. Instructor, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art. 5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent

R E S O L U C I O

1.er.- Declarar responsable de la infracció urbanística per construcció unes oficines de dins unes naus amb dues plantes d’uns 200 m2 en total de superfície i un porxo adossat a la nau, situat a la zona de retranqueig, de 24 m2, a Terplacont, LDA, (constructor).

2.on.-  Qualificar la referida infracció com a GREU.

3.er. Imposar la sanció de 5.513,90.- € (4.472,50 oficines +1.041,40), a Terplacont LDA,

( Constructora), com a responsable de la referida infracció urbanística.

4.rt. S’aprova, així mateix, la liquidació corresponent a la referida sanció, per l’import de 5.513,90.- €. Càrrec 2012MIU13A).

5.è. Que es notifiqui aquesta resolució a l’interessat en forma reglamentària.

D'acord amb el que disposa l'article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s'expressa que:

Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, només podrà interposar el recurs de reposició que estableix l'article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d'abril, en relació a l'article 14.2. de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals núm. 39/1988, de 28 de desembre, davant el Sr. Batle, en el termini d'UN MES comptat a partir del dia següent al de la notificació expressa de l'esmentat Decret.

L'esmentat recurs de reposició s'entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.       

Contra el que s'hagi resolt en el recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrá interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de l'acord resolutori del recurs de reposició, si fos exprés. Si no o fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, d'acord amb la seva normativa específica, es produesqui l'acte presumpte.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol d'altres recursos, si ho creu convenient.

Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fe.-”

D'acord amb el que disposa l'article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s'expressa que:

Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, només podrà interposar el recurs de reposició que estableix l'article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d'abril, en relació a l'article 14.2. de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals núm. 39/1988, de 28 de desembre, davant el Sr. Batle, en el termini d'UN MES comptat a partir del dia següent al de la notificació expressa de l'esmentat Decret.

L'esmentat recurs de reposició s'entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra el que s'hagi resolt en el recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de l'acord resolutori del recurs de reposició, si fos exprés. Si no o fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, d'acord amb la seva normativa específica, es produesqui l'acte presumpte.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol d'altres recursos, si ho creu convenient.

Marratxí, 08 de juny de 2012. El SECRETARI ACCTAL.”

Formes de pagament de la sanció:

Per la present es notifica a l’interessat que ha de satisfer a l’hisenda Municipal l’import a ingressar de la present notificació, 5.737,90.-€, segons detall de la liquidació adjunta, fent-li constar:

Termini per a efectuar el pagament:

Si rebeu aquesta notificació dins la primera quinzena del mes, teniu per pagar fins el dia 20 del mes següent o, si aquesta no fos hàbil, fins l’immediat hàbil següent: si rebeu aquesta notificació dins la segona quinzena del mes, teniu per pagar dins el dia 5 del segon mes posterior o, si aquest no fos hàbil fins l’immediat hàbil següent

RECURSOS

Contra la liquidació d’aquesta Taxa podrà interposar recurs de reposició en el termini d’un mes a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació, davant el mateix òrgan que l’ha dictada, amb caràcter previ al recurs Contenciós-Administratiu (art. 108 de la Llei 7/1985, de 2 d’Abril , Reguladora de les Bases de Règim Local, segons redacció donada per la Llei 50/1988, de 30 de setembre, Reguladora de les Hisendes Locals).

Contra la liquidació de la Taxa podrà interposar, igualment, recurs contenciós-administratiu en el termini de dos mesos a captar des del dia següent al de la recepció de la present notificació, davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu de Palma de Mallorca, al que per torn correspongui (art. 8.1 b) i Art. 46.1 de la Llei 29/1988, de 14 de Juliol, Reguladora de la Jurisdicció contenciosa-administrativa).

Formes de pagament

En qualsevol compte bancari de l’Ajuntament de Marratxí:

Sa Nostra, La Caixa, BBVA, Banc de Crèdit Balear, Banca March, BSCH.

El Pagament de l’import quedarà justificat amb el segell de control mecanitzat o la firma de l’entitat bancària.”

Marratxí, 02 d’octubre de 2012.

EL BATLE,

Tomeu Oliver Palou.