Intentada la notificació per correu de Proposta de Resolució expedient infracció urbanística, núm. 000007/2012-IU a
(dades personals ocultes) a POLIG POLIGONO 13-PARCELA, 552 - RUSTICA-ANDRATX (ILLES BALEARS)i havent resulta infructuosa la mateixa i en virtut del que es disposa a l’article 59.5 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, per mitjà del present es procedeix a notificar a/els interessats el següent:
PROPOSTA DE RESOLUCIO D’EXPEDIENT PER INFRACCIO URBANÍSTICA
“FETS
- En data 12 de gener de 2012, el zelador de la Corporació va aixecar acta d’inspecció d’obres per l’existència d’una presumpta infracció urbanística a POLIG POLIGONO 13-PARCELA, 552, consistent en Vivenda unifamiliar aïllada en planta baixa de 65m2 aproximadament aparentment destinada a vivenda, amb una coberta de dues aigües, un porxo de uns 15m2 aproximadament i dues casetes d'obra.. A l’esmentada acta es constata que el propietari de l’immoble és el/la Sr./Sra.
(dades personals ocultes)
- Decret de data 23 de gener de 2012 d’inici de procediment sancionador per les obres denunciades, paralització de les mateixes i requeriment de legalització de la situació. Des de la data de notificació d’aquest decret, es suspèn el termini per notificar la resolució dels procediments durant el termini de dos mesos de què es disposa per sol·licitar la llicència de legalització de les obres, d’acord amb el disposat a l’article 44.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
- Escrit d’al·legacions presentat pel/ per la Sr/Sra.
(dades personals ocultes) en data 17 de febrer de 2012, RGE 1661.
- Informe de 10 de setembre de 2012 de l’arquitecte municipal en el qual es valoren les obres i s’informa del termini necessari per a la seva demolició. Des de la data del Decret de Batlia d’inici del procediment i fins a la data d’emissió d’aquest informe, es suspèn el termini per notificar la resolució dels procediments, d’acord amb el disposat a l’article 42.5 c) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; encara que si el període entre les dues dates supera els 3 mesos, el període de suspensió a computar serà de 3 mesos.
- En els antecedents que obren a les dependències municipals s’ha constatat que a dia d’avui no s’ha sol·licitat llicència de legalització de les obres objecte d’aquest expedient.
FONAMENTS DE DRET
a.D’acord amb l’article 27.1 b) de la Llei 10/1990, es tracta d’una suposada infracció urbanística consistent en la realització d’una actuació que, subjecta a llicència, s’ha realitzat sense aquesta.
b-En relació a les al·legacions presentades pel/per la Sr./Sra.
(dades personals ocultes) , en data 17 de febrer de 2012, RGE 1661:
- Es desestima la primera al·legació degut a què en aquesta proposta de resolució s’indiquen tant les obres sancionables, la seva extensió i la seva valoració. Per tant, si ho estima convenient en aquest moment es pot proposar la realització de pericial contradictòria o al·legar el que estimi més oportú. Això no implica ni la nul·litat de ple dret, ni l’anul·labilitat ni suposa indefensió.
- Es desestima la segona al·legació ja que en aquesta proposta de resolució s’indica la sanció a imposar. Per tant, tampoc s’està provocant indefensió, en conseqüència tampoc estam en cap supòsit ni de nul·litat de ple dret ni de anul·labilitat
- Es desestima la tercera al·legació en base a que totes aquestes dades són assenyalades en aquesta proposta de resolució. Per tant, tampoc s’està provocant indefensió, en conseqüència tampoc estam en cap supòsit ni de nul·litat de ple dret ni de anul·labilitat.
- Es desestima la quarta al·legació en base a que totes aquestes dades són assenyalades en aquesta proposta de resolució. Per tant tampoc s’està provocant indefensió, en conseqüència tampoc estam en cap supòsit ni de nul·litat de ple dret ni de anul·labilitat.
- En quant a la cinquena al·legació no s’entén com una al·legació en si, ja que es cita la llei sense al·legar res més.
c-D’acord amb el que disposa l’article 13.3 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora, i l’article 28 de la Llei 10/1990, la infracció es qualifica de GREU
d-L’article 45 f) de la Llei de disciplina urbanística disposa que seran sancionats amb multa del 50 al 100% del valor de l’obra executada els qui realitzin o hagin executat obres d’edificació que, encara que siguin legalitzables, no se sol·liciti la legalització en el termini fixat per l’Administració.
e-L’article 34 de la Llei de disciplina urbanística preveu les circumstàncies agreujants i atenuants que poden concórrer en la infracció comesa. En el cas que ens ocupa, es considera que no és aplicable cap circumstància atenuant ni agreujant, per la qual cosa la sanció aplicable és una multa del 75% del valor de les obres objecte de la infracció.
f-A l’Informe de l’arquitecte tècnica municipal, les obres, consistents en edificació d’aproximadament d’uns 65 m2 es valoren en 49.185,50 euros. En conseqüència, la sanció aplicable és una multa del 75% de 49.185,50, és a dir, 36.889,13 euros.
g-L’article 30.1 de la Llei de disciplina urbanística estableix que les persones responsables en les actuacions que s’executin sense llicència o amb inobservança de les seves clàusules són el propietari, el promotor, el constructor i els tècnics directors.
D’acord amb el que disposa l’article 8.1 apartat e) del Decret 14/1994 i l’article 39 de la Llei 10/1990, i el Decret de Batlia número 1249/2011, l’òrgan competent per a la resolució del procediment sancionador i per dictar, si pertoca, l’ordre de demolició de les obres, és la Regidoria d’Urbanisme. Com a excepció, si el procediment sancionador s’ha de resoldre amb una multa superior als 15.025 €, l’òrgan competent per a la resolució d’aquest procediment serà la Junta de Govern Local.
h-Es dóna la facultat a cada un dels responsables que puguin reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i, si n’és el cas, efectuar el pagament de la sanció pecuniària que correspongui, amb els efectes establerts en els articles 10 i 11 de Decret 14/1994.
Atesos els fets i fonaments de dret que s’han exposat, i atesos l’article 13 del Decret 14/1994 i l’article 66 de la Llei de disciplina urbanística, l’instructor passa a formular la següent proposta de resolució:
- Imposar al/a la Sr./Sra.
(dades personals ocultes), en qualitat de propietari, com a responsable d’una infracció urbanística qualificada de (GREU/LLEU), consistent en Vivenda unifamiliar aïllada en planta baixa de 65m2 aproximadament aparentment destinada a vivenda, a POLIG POLIGONO 13-PARCELA, 552 del terme municipal d’Andratx, la sanció de multa de 36.889,13 EUROS.
- El pagament de la multa esmentada s’haurà de fer en metàl·lic a la Tresoreria de l’Ajuntament d’Andratx en el termini de 30 DIES, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi efectuat el pagament voluntari de la sanció, aquest Ajuntament procedirà al cobrament per la via de constrenyiment. El pagament de la multa se suspendrà si, durant el termini legal per a la interposició del recurs, es garanteix l’import de la totalitat de la multa. La garantia a constituir per part del reclamant per obtenir la suspensió serà dipositada a la Tresoreria d’aquest Ajuntament en efectiu, en valors públics o mitjançant un aval o fiança per l’import de la sanció.
- Ordenar al/a la Sr./Sra.
(dades personals ocultes), en qualitat de propietari, la demolició i restitució al seu estat anterior de les obres realitzades sense llicència i no legalitzades consistents en Vivenda unifamiliar aïllada en planta baixa de 65m2 aproximadament aparentment destinada a vivenda,; així com impedir definitivament els usos a què donessin lloc; tot això a costa de la persona interessada
- Assenyalar que la demolició, amb intervenció de facultatiu competent, ha de ser executada en el termini de DOS (2) mesos comptador des del dia següent al de la notificació de la resolució.
- Apercebre la persona interessada que l’incompliment de l’ordre de demolició de les obres il·legals i de restitució de la situació al seu estat anterior determinarà, d’acord amb l’article 67 de la Llei de disciplina urbanística, l’execució subsidiària per part de l’Ajuntament d’Andratx, essent a càrrec de la persona interessada totes les despeses que s’originin.
La qual cosa se us notifica, fent-vos saber que disposeu d’un termini de QUINZE DIES, comptador des de l’endemà de la notificació de la present proposta de resolució, per formular al·legacions i presentar els documents i altres elements de judici que estimeu oportuns. Així mateix, durant el termini esmentat se us posa de manifest l’expedient, per a que pugueu consultar-lo, amb l’assistència, en el seu cas, dels assessors que preciseu. Tot això de conformitat amb el que disposa el Decret 14/1994 i la Llei de disciplina urbanística.
Andratx, 19 de setembre de 2012.
La Instructora
Francisca Frontera Carbonell”
Andratx a 15 de octubre de 2012
El Regidor Delegat de l’Àrea d’Urbanisme
Decret de Batlia, núm. 1253/2011 de 14/06/2011
José Antonio Olivares Salvà