Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

VICEPRESIDÈNCIA ECONÒMICA, DE PROMOCIÓ EMPRESARIAL I D'OCUPACIÓ

Núm. 20350
Resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de 19 d’octubre de 2012 per la qual s’aprova la convocatòria per a concedir ajuts destinats a promocionar l’ocupació autònoma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei 56/2003, de 16 de desembre, d’ocupació (BOE núm. 301, de 17 de desembre) inclou les polítiques actives d’ocupació de les quals forma part el programa de la promoció de l’ocupació autònoma.

La regulació d’aquest programa es va fer per primera vegada l’any 1986, atenent els importants canvis produïts en l’economia espanyola, principalment en el mercat de treball. Després d’aquella primera regulació, es va aprovar l’Ordre TAS/1622/2007, de 5 de juny, per la qual es regula la concessió de subvencions al programa de promoció de l’ocupació autònoma (BOE núm. 136, de 7 de juny), que deroga expressament la normativa que regulava aquestes subvencions i s’adapta a les directrius de la Llei 56/2003, abans esmentada. La nova regulació del programa manté el finançament dels projectes en les primeres fases d’implantació amb la finalitat de fer més atractiva l’opció del treball per compte propi entre les persones en demanda d’ocupació. D’altra banda, la nova regulació neix amb la intenció de pal·liar les dificultats d’incorporació a l’ocupació de determinats col·lectius com ara les dones, els joves i les persones amb discapacitat, en coherència amb el programa nacional de reformes.

Quant al procediment de concessió, es manté el règim de concessió directa que preveu l’article 2.1, lletres b) i d), del Reial decret 357/2006, de 24 de març, pel qual es regula la concessió directa de determinades subvencions en els àmbits de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 83, de 7 d’abril), segons preveu l’article 2.2 de l’Ordre TAS/1622/2007 abans esmentada.

Les accions subvencionables que preveu aquesta Resolució es financen amb càrrec als fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal.

Atès el procés de traspàs de gestió a les comunitats autònomes de les polítiques actives d’ocupació, l’Ordre TAS/1622/2007 preveu uns continguts comuns, inclosos en el capítol I, que són aplicables en tot el territori nacional, partint de la competència de l’Estat en matèria de legislació laboral, sens perjudici que els executin les comunitats autònomes, mentre que deixa a aquestes últimes els aspectes procedimentals i l’adequació a les seves peculiaritats organitzatives.

D’acord amb això, atesa la situació de crisi econòmica i l’interès per mantenir l’activitat empresarial i l’estacionalitat pròpia de l’activitat turística d’aquesta comunitat autònoma, que ha donat lloc a una regulació específica en la contractació del personal mitjançant la figura del fix discontinu, es considera necessari preveure també aquesta estacionalitat en el cas dels treballadors per compte propi, ja que es tracta d’una realitat econòmica que no es pot obviar. I, per tant, l’obligació del beneficiari de mantenir l’activitat econòmica durant un període de tres anys (36 mesos) pot ser de forma continuada o per fraccions de sis mesos durant un període superior fins al compliment dels trenta-sis mesos dins un màxim de 6 anys consecutius.

L’article segon del Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny), atribueix a la Direcció General de Comerç i Empresa les competències relatives al foment i els registres públics de l’economia social i el treball autònom.

L’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball (BOIB núm. 73, de 12 de maig). L’article 1.2, apartat 28, preveu que pot ser objecte de subvenció la promoció de l’ocupació autònoma.

L’article 3 de l’Ordre esmentada estableix que les convocatòries de subvencions s’han d’aprovar mitjançant una resolució del conseller o consellera competent en matèria de treball i formació i s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, de conformitat amb l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l’article 3 de l’Ordre de bases reguladores abans esmentada, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

 Primer

Objecte

L’objecte d’aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria d’ajuts per a fomentar la creació d’ocupació autònoma amb la finalitat de convertir persones desocupades en treballadors autònoms o per compte propi.

Segon

Persones beneficiàries

1. Poden ser beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les persones desocupades i inscrites com a demandants d’ocupació en l’oficina del servei públic d’ocupació corresponent que es donin d’alta en el règim especial de treballadors autònoms o règim especial per compte propi que correspongui o mutualitat del col·legi professional, i que estiguin incloses en algun dels col·lectius següents:

a) dones víctimes de violència de gènere desocupades i persones amb discapacitat desocupades

b) dones desocupades i joves desocupats de 30 o menys anys

c) desocupats no inclosos en els col·lectius anteriors

En tot cas, la persona sol·licitant ha d’estar domiciliada a la comunitat autònoma de les Illes Balears i l’activitat s’ha de dur a terme en el mateix àmbit territorial.

Igualment, han d’estar donats d’alta en el cens d’obligats tributaris i en l’impost sobre activitats econòmiques.

La data d’alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms, en el règim especial per compte propi que correspongui o mutualitat del col·legi professional, es considerarà data d’inici de l’activitat.

2. Els treballadors autònoms o per compte propi que formin part de comunitats de béns o de societats civils en poden ser beneficiaris sempre que sol·licitin les subvencions a títol personal.

3. Queden exclosos dels ajuts que estableix aquesta convocatòria els socis de societats mercantils de capital, cooperatives i societats laborals.

També s’exclouen els autònoms col·laboradors: s’hi considera les persones que col·laboren en una activitat de naturalesa autònoma sense ser-ne titulars, encara que sigui de manera personal, habitual i directa.

Igualment, queden exclosos dels ajuts els treballadors que hagin exercit la mateixa o similar activitat com a autònoms o per compte propi (en el mateix o similar epígraf de l’impost d’activitats empresarials o de la declaració censal per al qual se sol·licita l’ajut) durant l’any anterior a la data d’inici de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, i els qui ja hagin percebut l’ajut per a l’establiment com a treballadora o treballador autònom amb anterioritat.

Tercer

Import econòmic

El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria per a l’exercici de 2012 és de 700.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 14701 315C01 47000.00 19202 FF del pressupost vigent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Quart

Sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds, dirigides a la Direcció General de Comerç i Empresa de la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació, segons el model normalitzat de l’annex 1 d’aquesta Resolució, s’han de presentar en el Registre de la Vicepresidència Econòmica, en les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992.

2. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a) Annex 1 de sol·licitud de subvenció d’aquesta convocatòria.

b) Alta de la persona sol·licitant en el règim especial de la seguretat social de treballadors autònoms o règim especial que correspongui o mutualitat del col·legi professional corresponent.

c) Alta de la persona sol·licitant en el cens d’obligats tributaris, en la qual consti la data d’inici de l’activitat.

d) Fotocòpia del DNI/NIE (només en el cas de no figurar en la base de dades de la Direcció General de Comerç i Empresa) i certificat d’empadronament, en cas que la residència a les Illes Balears no figuri en el DNI/NIE.

e) Document bancari acreditatiu de la titularitat del compte o model TG-002 de sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, emplenat adequadament, si escau.

f) Memòria justificativa del projecte empresarial completa, d’acord amb l’annex 2.

3. A més, si escau, la persona interessada ha d’aportar la documentació següent, en original o còpia compulsada, juntament amb la sol·licitud:

a) Acreditació de la condició de persona amb discapacitat.

En els supòsits de subvencions per a persones amb discapacitat, tenen aquesta consideració les que tinguin reconegut un grau de minusvalidesa igual o superior al 33 %, d’acord amb la Llei 51/2003, de 2 de desembre (BOE núm. 300, de 16 de desembre).

b) Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere.

4. En el supòsit que algun dels documents esmentats, amb ocasió de la tramitació d’altres expedients a la Direcció General de Comerç i Empresa, ja s’hagi presentat, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es facin constar la data i l’òrgan o dependència en què es va presentar o, si s’escau, en què es va emetre, que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment corresponent i que no hagi sofert modificacions.

5. La Direcció General de Comerç i Empresa, en qualsevol moment, pot sol·licitar a les persones interessades la documentació i la informació complementària que consideri necessària per a resoldre l’expedient.

Cinquè

Període subvencionable i presentació de sol·licituds

1. El termini per a iniciar les activitats que es poden subvencionar ha de comprendre des de l’1 de maig de 2011 fins a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2. El termini per a presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils comptadors a partir del dia següent de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o fins que s’exhaureixi la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

3. Si la quantia assignada a aquesta convocatòria s’exhaureix amb anterioritat a la finalització del termini per a la presentació, s’ha de suspendre la concessió de les ajudes mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació.

Sisè

Procediment per a resoldre les ajudes

1. Les sol·licituds de subvenció s’han de resoldre per ordre d’entrada dels expedients complets, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o a la finalització del termini.

2. Una vegada resolts els expedients complets, si no s’ha exhaurit el crèdit previst, es tramitaran els expedients amb deficiències i, en aquest cas, la data de presentació de l’esmena establirà l’ordre per resoldre l’expedient.

Setè

Competència i resolució

1. La Direcció General de Comerç i Empresa és l’òrgan competent per a tramitar les sol·licituds d’ajuts d’aquesta convocatòria. El director general de Comerç i Empresa ha d’emetre les propostes de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la llista dels beneficiaris proposats per a atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l’exclusió.

D’acord amb l’article 59.6 de la Llei 30/1992, els actes a què es refereixen l’apartat sisè, punt 2, i el paràgraf anterior s’han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació, durant el període de vigència d’aquesta convocatòria, en la pàgina web de la Direcció General de Comerç i Empresa i al tauler d’anuncis de la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de la seu de Son Castelló (plaça de Son Castelló, 1).

2. La resolució expressa del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació finalitza el procediment de concessió de la subvenció i ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Aquesta resolució s’ha de notificar a les persones interessades d’acord amb l’article 59 de la Llei 30/1992, mitjançant la publicació en el BOIB. A més, la resolució s’ha de dictar i s’ha de notificar dins el període de sis mesos comptadors des de la data d’acabament del termini per a presentar les sol·licituds.

3. La resolució de concessió ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari, període durant el qual han de mantenir l’activitat, quantia, partida pressupostària a la qual s’aplica i forma de pagament.

4. En cas que el beneficiari rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d’actuació, l’import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser en cap cas de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l’activitat subvencionada.

Vuitè

Quantia de les ajudes

Les quanties han de ser les següents, en funció del col·lectiu de què es tracti:

a) 8.000 € per a dones víctimes de violència de gènere i persones amb discapacitat desocupades.

b) 7.000 € per a dones desocupades i joves de 30 o menys anys.

c) 5.000 € per a desocupats no inclosos en els col·lectius anteriors.

Novè

Pagament i justificació d’activitats

Una vegada presentada tota la documentació conforme i completa, i dictada la resolució d’atorgament, s’ha de continuar la tramitació per al pagament de l’ajut al beneficiari, atès que amb la documentació aportada amb la sol·licitud s’entén acreditada la justificació.

Desè

Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris queden obligats a:

a) Mantenir la seva activitat empresarial i la seva alta en la seguretat social o equivalent durant almenys tres anys comptadors des de la data d’alta en la seguretat social o equivalent.

Això no obstant, el còmput d’aquest període de 36 mesos es pot comptabilitzar de forma no continuada sempre que en el projecte empresarial presentat es justifiqui l’estacionalitat per a executar-lo i sempre que l’alta en la seguretat social o equivalent sigui per períodes de 6 mesos, dins un màxim de 6 anys consecutius.

En cas d’incompliment, la persona beneficiària ha de reintegrar les subvencions percebudes de manera proporcional al temps que falti per al compliment del preceptiu termini, excepte en el cas que s’acreditin causes alienes a la voluntat de la persona beneficiària i sempre que el compliment s’aproximi de manera significativa al compliment total.

b) Informar la Direcció General de Comerç i Empresa sobre qualsevol alteració de les condicions que s’han tingut en compte per a concedir la subvenció.

c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que faci la Direcció General de Comerç i Empresa, i a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la Sindicatura de Comptes.

A aquests efectes, la Direcció General de Comerç i Empresa farà les comprovacions de manteniment de l’activitat empresarial per mitjà d’informes de vida laboral emesos per la Tresoreria General de la Seguretat Social, excepte en el supòsit que la persona beneficiària no l’hagi autoritzada a obtenir-los, o estigui inscrita en un règim especial o mutualitat del col·legi professional corresponent, cas en què el beneficiari haurà de presentar, abans del dia 30 de juny de cada any, un informe acreditatiu del manteniment de l’activitat empresarial.

d) Comunicar l’obtenció d’altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

e) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

Onzè

Normativa d’aplicació

1. La convocatòria es regeix per l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball (BOIB núm. 73, de 12 de maig); pel Reial decret 357/2006, de 24 de març, pel qual es regula la concessió directa de determinades subvencions en els àmbits de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 83, de 7 d’abril); per l’Ordre TAS/1622/2007, de 5 de juny, per la qual es regula la concessió de subvencions al programa de promoció de l’ocupació autònoma (BOE núm. 136, de 7 de juny), i per aquesta Resolució.

2. En tot allò que no estableixen aquesta Resolució ni l’Ordre esmentada s’ha d’aplicar el Decret legislatiu 2/2005.

Dotzè

Règim de minimis

Aquests ajuts estan sotmesos al règim de minimis, en els termes establerts en el Reglament (CE) núm. 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 87 i 88 del tractat CE als ajuts de minimis.

Tretzè

Tramitació telemàtica

En el cas que durant la tramitació de les subvencions d’aquesta convocatòria la Direcció General de Comerç i Empresa implanti qualsevol procediment o actuació de tramitació telemàtica, els beneficiaris podran tenir accés per mitjans electrònics a la informació i al procediment administratiu.

Catorzè

Totes les denominacions d’òrgans i càrrecs que en aquesta Resolució apareixen en gènere masculí, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí i al femení.

Quinzè

Publicació

Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

El vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació

José Ignacio Aguiló Fuster

 

ANNEX 1

Sol·licitud d’ajuts destinats a la promoció de l’ocupació autònoma

Nom i llinatges: ……………………………………………….……….…..……….....................

DNI/NIE/CIF: .......…………............................. Telèfon: .…….….....……..........

Adreça: ……………………………………………………………………..………………………..…

Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..…..….…..

Adreça electrònica: .....................................................................

 

EXPÒS:

1. Que autoritz SÍ ( ) NO ( ) el centre gestor a sol·licitar l’expedició dels certificats següents:

  • Certificat de l’oficina del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) que acrediti la inscripció com a persona desocupada i el període d’antiguitat de la inscripció, o bé que percep prestació o subsidi per desocupació, si s’escau.

  • Informe de vida laboral de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti el requisit de no haver estat d’alta com a treballador autònom en l’any anterior a la sol·licitud o al començament de l’activitat en el mateix o similar epígraf de l’impost d’activitats econòmiques o impost similar per al qual se sol·licita l’ajut.

  • Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la seguretat social.

En el cas que no s’autoritzi, s’ha de presentar la documentació anterior.

2. Que present la sol·licitud de subvenció acompanyada de:

  • Fotocòpia del DNI/NIE i certificat d’empadronament, en el cas que la residència a les Illes Balears no figuri en el DNI/NIE.

  • Document bancari acreditatiu de la titularitat del compte o model TG-002 de sol·licitud de transferència bancària.

  • Alta del sol·licitant en el règim especial de la seguretat social de treballadors autònoms o règim especial que correspongui o mutualitat del col·legi professional corresponent.

  • Alta del sol·licitant en el cens d’obligats tributaris, en la qual consti la data d’inici de l’activitat.

  • Memòria justificativa signada pel sol·licitant del projecte empresarial, d’acord amb l’annex 2.

  • Acreditació de dona víctima de violència de gènere o persona amb discapacitat, si pertoca.

 

Per això,

DEMAN:

L’ajut destinat a la promoció de l’ocupació autònoma per a l’any 2012.

DECLAR, sota la meva responsabilitat:

1. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es desenvolupin per a comprovar la realització correcta de l’objecte d’aquests ajuts.

3. Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.

4. Que, per a l’actuació esmentada:

(Senyalau amb una X el vostre cas)

( ) Sí he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.

( ) No he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.

5. ( ) Que no he rebut els tres darrers exercicis fiscals (2010, 2011 i 2012) cap subvenció al règim de minimis.

6. ( ) Que sí he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2010, 2011 i 2012) les subvencions següents subjectes al règim de minimis.

 

Organisme

 

Data de resolució

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a efectes estadístics. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

……………, ………. d .…………………………de 2012

(Signatura del sol·licitant)

 

ANNEX 2

Memòria justificativa del projecte empresarial

Per analitzar la viabilitat tècnica, comercial i econòmica del projecte empresarial, heu d'analitzar els punts clau següents: el producte o servei i el model de negoci; el mercat (anàlisi de l'oferta i la demanda); els recursos necessaris per a fer-ho, i l'experiència i els coneixements.

Per això, s’ha d’emplenar la guia de pla de viabilitat següent:

Dades identificatives

Nom del projecte:

 

 

Nom de l’emprenedor:

 

 

Telèfon de contacte:

 

 

Web:

 

Adreça de correu:

 

 

Sector d'activitat:

 

Data d'alta IAE:

 

Direcció:

 

 

  • Perfil del promotor

S’ha d’adjuntar un curriculum vitae del promotor que detalli l'experiència i els coneixements adquirits, el grau de dedicació al projecte i les aptituds per a emprendre.

  • Descripció de la idea de negoci: activitat, productes i/o serveis

S'ha de descriure breument quina és la idea de negoci contestant a les preguntes següents: Què vull fer? Quin és el públic objectiu? Com ho faré? Quin és el component diferenciador de l'empresa? Quins són els meus productes i serveis?

  • Pla econòmic financer

L’apartat següent permetrà analitzar la viabilitat econòmica del projecte empresarial.

Abans de detallar la part econòmica financera, cal respondre a les preguntes següents:

 

4.1. Què es necessita per a iniciar aquest projecte empresarial? = Pla d'inversió

Conceptes

Import econòmic

Concessions administratives

 

Propietat industrial

 

Drets de traspàs

 

Aplicacions d’informàtica (software)

 

Terrenys

 

Edificacions i construccions

 

Instal·lacions tècniques

 

Material informàtic (hardware)

 

Elements de transport

 

Provisió de fons

 

Compra d'existències inicials

 

Altres

 

TOTAL

 

 

4.2. Com es finançarà la inversió que es necessita? = Pla de finançament

Conceptes

Import econòmic

Recursos propis

 

Subvencions

 

Préstecs

 

Crèdit

 

Altres

 

TOTAL

 

 

4.3. Quina és la previsió d’ingressos d’explotació?

Ingressos

Octubre a maig

Maig a octubre

TOTAL

ANY 1

TOTAL

ANY 2

Producte A

 

 

 

 

Producte B

 

 

 

 

Producte C

 

 

 

 

Producte D

 

 

 

 

 

4.4. Quina és la previsió de despeses d'explotació?

DESPESES

Octubre a maig

Maig a octubre

TOTAL

ANY 1

TOTAL

ANY 2

Aprovisionament/Compres

 

 

 

 

Despeses de personal

 

 

 

 

Lloguer

 

 

 

 

Subministraments (electricitat, aigua, etc.)

 

 

 

 

Publicitat

 

 

 

 

Serveis professionals independents (assessors, auditors, advocats, etc.)

 

 

 

 

Transport (gasolinera, rènting, factoring...)

 

 

 

 

Prima d'assegurances

 

 

 

 

Serveis bancaris i similars

 

 

 

 

Altres

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

4.5. Quina és la previsió de cobraments i pagaments?

4.6. Quin és l'IVA suportat i repercutit per a aquesta activitat empresarial?

 

5. Consideracions finals (si es considera oportú es poden afegir algunes dades d'interès que en els punts anteriors no s'hagin pogut incloure):

……………, ………. d .…………………………de 2012

(Signatura del sol·licitant)