Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 20479
Expedient sancionador per suposada infracció de medi ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Exp: 5-12

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de la resolució de l’expedient sancionador es notifica a la interessada la Sra. Maria J. Pades Gomez de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 6 d’agost de 2012 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle  en data 06 d’agost de 2012, ha dictat  resolució, la qual és del tenor literal següent :

“Assumpte: Resolució de l’expedient sancionador incoat CONTRA La  SRa. MARIA J. PADES GOMEZ, per suposada infracció de medi ambient.

Atès que, el procediment sancionador incoat contra la senyora MARIA J. PADES GOMEZ per suposada infracció de medi ambient referent a la tinència de dos cans, de raça no perillosos, amollats a la via pública, s’inicià mitjançant Decret d’Alcaldia de data 26 de gener/12, el qual és del tenor literal següent :

 “DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT

Atès que, el dia 02 de novembre de 2011 a les 19:31h. la policia local va realitzar denúncia per infracció a l’ordenança municipal de medi ambient, amb núm. butlletí 4854, referent a la tinència de dos cans amollat a la via pública (xips:8929 i 3877), en concret al carrer Safareig del terme municipal de Marratxí.

Atès que, la persona denunciada és la senyora MARIA JOSE PADES GOMEZ (DNI:02530404-J).

Davant la possibilitat de que els fets denunciats puguin constituir dues  infraccions  lleus de l’Ordenança municipal de medi ambient, per infracció a l’article 116.1.a) i conformement amb l’article  117  de l’esmentada Ordenança, podent ser la multa per cada una de les infraccions d’entre 60 a 300euros.

 Aquesta Alcaldia  en ús a les atribucions que li confereix la normativa vigent   té a bé en dictar la següent:

RESOLUCIÓ

PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador contra la Sra. MARIA J. PADES GOMEZ  (DNI: 02530404-J) de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, el articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional del fet i la infracció que hagi pogut cometre, que en aquest cas, i segons els articles 116.1.a) i 117 de la Ordenança Municipal de Medi Ambient serien dues infraccions lleus i li podria correspondre dues multes  de 150 euros cada una, (total 300.-euros).

SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposa l’article 105 de l’Ordenança municipal de Medi Ambient, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, la Sra. PADES GOMEZ, pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin amb els efectes establert a l ‘art. 117 d’aquesta normativa.

TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol  i al senyor Rafael Carrasco Martorell respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.

QUART.- Indicar a la Sra. PADES GOMEZ  el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat el tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas la  Sra. PADES GOMEZ disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.

Ho mana i signa el Sr. Batle, D. Tomeu Oliver Palou. Donc fe.”

Atès que, l’esmentat decret d’iniciació de l’expedient sancionador conté un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada per quan especifica els fets comesos per l’interessat que han motivat la incoació del procediment, la qualificació provisional dels fets amb indicació de la infracció que es considera que s’ha comès, la sanció que correspon i la normativa aplicable.

Sotmès l’expedient de referència al preceptiu tràmit d’audiència a l’interessa’t, mitjançant escrit de data 26 de gener de 2012 durant el període de treta (30) dies, amb dos intents de notificació i publicació al BOIB núm. 48 de data 03/04/2012, no havent presentat ni al·legacions ni documents de cap tipus.

Atès que, conformement amb el que disposa l’article  8.4 del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament de Procediment a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestat  sancionadora, resulta que la iniciació podrà ésser considerada proposta de resolució quan no s’hagin presentat al·legacions i quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.

Atès que, de l’esmentada  infracció de medi ambient n’és responsable  en concepte d’autor dels fets la Sra. MARIA JOSE PADES GOMEZ per haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.

Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.

Vists els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent

RESOLUCIO

1er.- Declarar responsable de les dues  infraccions de Medi Ambient a la Sra. MARIA J. PADES GOMEZ (DNI: 02530404-J)  per la tinència de dos cans, de raça no perillosos, amollats a la via pública el dia 02 de novembre/11 a les 19:31h.

2.on.- Qualificar les  referides  infraccions com a LLEUS.

3.er.- Imposar dues  sancions de 150 euros cada una, a la Sra. Mª JOSE PADES GOMEZ (DNI: 02530404-J), com a responsable de la referida infracció de medi ambient.

4.er.- S’aprova, així mateix, la liquidació corresponent a la referida sanció, per l’import  total de 300 euros .

5.è.- Que es notifiqui aquesta  resolució a l’interessat en forma reglamentària.

6. è.- Que és notifiqui a Intervenció als efectes adients.

Conformement amb el que disposa l’article 89.3, de la Llei  30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

Contra aquest Decret, que es definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2 del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.

L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si transcorres un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant  el Jutjat de lo Contenciós –Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit  recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol altres recursos si ho creu convenient.

Ho mana i signa el Sr. Batle D.Tomeu Oliver Palou. Donc fè. “.

D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del  Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març,  davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del  següent dia al de la recepció  del present escrit.

L’esmenta’t recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.    

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatòria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.

El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí 06 d’agost de 2012. Formes de pagament: vegeu full adjunt/dors. Forma de pagament de la sanció:

 PAGAMENT.- L’import  de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la  efectiva, en el termini de trenta dies, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.

El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:

Banc de Crèdit Balear.- Cta. Cte. 0024-6847-66-0660000173

Caixa de Pensions.- Cta. Cte. 2100-2097-72-0200002157, oficina Sa Cabaneta.

Sa Nostra.- Cta. Cte. 2051-0080-10-1008925547.

Banca March.- Cta. Cte. 0061-0151-90-0000780113”

 

Marratxí, 5 d’octubre de 2012

 

El Batle,

Tomeu Oliver Palou