Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 20476
Expedient sancionador incoat per suposada infracció de medi ambient
Versió PDF
Exp: 98-11
Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de la resolució de l’expedient sancionador es notifica a l’interessat el Sr. Ebert Espinosa Acosta de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 9 de maig de 2012 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle en data 9 de maig de 2012, ha dictat resolució, la qual és del tenor literal següent :
“Assumpte: Resolució de l’expedient sancionador incoat CONTRA EL SENYOR EBERT ESPINOSA ACOSTA, per suposada infracció de medi ambient.
Atès que, el procediment sancionador incoat contra el senyor EBERT ESPINOSA ACOSTA per suposada infracció de medi ambient referent tinència d’un animal en males condicions, s’inicià mitjançant Decret d’Alcaldia de data 23 de setembre/11, el qual és del tenor literal següent :
“DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT
Vista la denúncia de la Guardia Civil de data 12 d’agost/11, realitzada contra el senyor EBERT ESPINOSA ACOSTA, referent a tinència d’animal en males condicions (fermat a un arbre amb cadena de menys de 70 cms- de llarga, fora poder-se abrigar-se de les inclemències del temps i també fora aigua i menjar al Camí de Sa fita núm. 414 (finca Los Sauces) del terme municipal de Marratxí.
Davant la possibilitat de que els fets denunciats puguin constituir una infracció lleu de l’article 116.1.h) i art. 53 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient, i segons l’article 117 de l’esmentada ordenança municipal la sanció en aquest cas podria oscilar entre 60,00 a 300,00 euros.
Aquesta Alcaldia en ús de les atribucions que li confereix la Normativa vigent té a bé en dictar la següent:
RESOLUCIÓ
PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador contra el Sr. EBERT ESPINOSA ACOSTA (DNI:Y0294436-G)) de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, els articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional dels fets i les infraccions que s’hagin pogut cometre en aquest cas, i segons l’ article 116.1.h), art. 53 i 117 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient, seria una infracció lleu i li podria correspondre una multa de 100.-euros.
SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposa l’article 120 de l’Ordenança municipal, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, el Sr. EBERT ESPINOSA ACOSTA, pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin amb els efectes establerts als art. 10 i 11 d’aquesta normativa.
TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i el Sr. Rafael Carrasco Martorell, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.
QUART.- Indicar al Sr. ESPINOSA ACOSTA el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas el Sr. ESPINOSA ACOSTA disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.
Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fe.”
Atès que, l’esmentat decret d’iniciació de l’expedient sancionador conté un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada per quan especifica els fets comesos per l’interessat que han motivat la incoació del procediment, la qualificació provisional dels fets amb indicació de la infracció que es considera que s’ha comès, la sanció que correspon i la normativa aplicable.
Comunicat amb deguda forma el transcrit decret d’iniciació en data 23 de setembre/11 durant el període de 30 DIES, amb dos intents de notificació i publicació al boib núm. 22 de data 11 de febrer/12, no havent presentat documentació ni al·legacions de cap tipus.
Atès que, conformement amb el que disposa l’article 8.4 del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament de Procediment a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestat sancionadora, resulta que la iniciació podrà ésser considerada proposta de resolució quan no s’hagin presentat al·legacions i quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.
Atès que, de l’esmentada infracció de medi ambient n’és responsable en concepte d’autor dels fets el Sr. EBERT ESPINOSA ACOSTA per haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.
Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.
Vists els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent
RESOLUCIO
1er.- Declarar responsable de la infracció de Medi Ambient al Sr. EBERT ESPINOSA ACOSTA (DNI:Y0294436-G) per la tinència d’animal en males condicions (fermat a un arbre amb cadena de menys de 70 cm. de llarg, fora poder abrigar-se de les inclemències del temps i també fora aigua i menjar al Camí de Sa Fita núm. 414 (Finca Los Sauces).
2.on.- Qualificar la referida infracció com a LLEU.
3.er.- Imposar una sanció de 100 euros, al Sr. EBERT ESPINOSA ACOSTA (DNI: Y-0294436-G), com a responsable de la referida infracció de medi ambient.
4.rt.- S’aprova, així mateix, la liquidació corresponent a la referida sanció, per l’import total de 100 euros .
5.è.- Que es notifiqui aquesta resolució a l’interessat en forma reglamentària.
6. è.- Que és notifiqui a Intervenció als efectes adients.
Conformement amb el que disposa l’article 89.3, de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra aquest Decret, que es definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2 del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.
L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si transcorres un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós –Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol altres recursos si ho creu convenient.
Ho mana i signa el Sr. Batle D.Tomeu Oliver Palou. Donc fè. “”
D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.
L’esmentat recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatòria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.
El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí, 9 de maig de 2012.Formes de pagament: vegeu full adjunt/dors. Forma de pagament de la sanció: PAGAMENT.- L’import de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la efectiva, en el termini de trenta dies, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.
El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:
Banc de Crèdit Balear.- Cta. Cte. 0024-6847-66-0660000173
Caixa de Pensions.- Cta. Cte. 2100-2097-72-0200002157, oficina Sa Cabaneta.
Sa Nostra.- Cta. Cte. 2051-0080-10-1008925547.
Banca March.- Cta. Cte. 0061-0151-90-0000780113.”
Marratxí, 5 d’octubre de 2012
El Batle,
Tomeu Oliver Palou