Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 20380
Disciplina.DO-2009/373-00.Cad., rein. i req.CAD.37309.cadreq.00.prop(obres2de2)
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a TORRACA GIUSEPPE (prop) i a FUTURO INVERSION DAFO SL (prom), exp.núm. DO-2009/373-00, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a TORRACA GIUSEPPE, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Elvira Salvà Armengod, cap de departament, per delegació (Decret de Batlia núm. 22906 de dia 1/12/2011, publicat al BOIB núm. 187 de 15/12/2011), us notific que per decret del president del Consell de Gerència d’Urbanisme núm. 8172, de 10/05/2012, s'ha disposat el següent:
Atès l’informe emès per la TAG del servei el 4.5.2012 que diu:
“La Sala considera que el plazo de caducidad del expediente de disciplina urbanística encaja de lleno en el párrafo previsto en el apartado 3 a) del artículo 50 de la Ley 3/2003(...)”
1r.- CADUCAR EL PROCEDIMENT incoat dins l’expedient DO 2009/373 i arxivar les actuacions duites a terme.
2n.- REINICIAR un nou expedient ja que no ha prescrit el motiu de la infracció urbanística”
Atesos els articles 44, 92 i 105.1 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la 4/99 de 3 de gener, art. 23 del Decret 14/94 pel qual s’aprova el Reglament a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestat sancionadora en relació amb l’article 17 de la Llei 16/2000, de 27 de desembre, de mesures tributàries, administratives i de funció pública, els articles 4.1.h, 4.2.e i 4.2.l del Reglament de la Gerència d’Urbanisme de l’Ajuntament de Palma, , el cap del Negociat que subscriu, d'acord amb els articles 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i atesos el decret de batlia núm. 11918, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de data 13 de juny de 2011, i el decret de batlia núm. 5309 , d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, de data 26 de març de 2012, i altra normativa aplicable, considera que el president del Consell de la Gerència i tinent batle d’Urbanisme i Habitatge pot dictar el següent:
D E C R E T
1.- CADUCAR el present expedient DO-2009/373 i arxivar les actuacions, atès l’informe emès per la TAG del servei el 4.5.2012, reproduït a la part expositiva d’aquest acord.
2.- REINICIAR un nou procediment per les obres denunciades.
3. REQUERIR a TORRACA GIUSEPPE, com a propietari i a FUTURO INVERSION DAFO SL, com a promotor , perquè en un termini de DOS MESOS a partir de l'endemà de la notificació d'aquest acord SOL×LICITIN LLICÈNCIA municipal per a les obres fetes sense llicència, en compliment del que exigeixen els articles 2, 26 i 65 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i 255 de les Normes urbanístiques vigents, així com el que preveu l'article 4.2.l del Reglament de la Gerència d'Urbanisme.
Obres efectuades al ce Pietat, 6 01 D, RC 09706017, consistents en: “ obres en vivenda resultant de la divisió en dues parts de la vivenda primitiva consistents en instal·lacions d’electricitat i aigua a tot l’immoble, formació d’altell a base de 7PNI amb paviment prefabricat en una superfície aprox de 9 m2, escala d’accés a l’altell amb graons prefabricats adossats a la paret, formació de bany a l’altell dormitori, amb tancament envidrat d’una superfície aprox de 5 m2, fusteria interior i exterior” així com qualsevol altre tipus d'obra que hagi fet a l'emplaçament citat sense la preceptiva llicència municipal, advertint-lo que si no sol×licita la llicència municipal s'ordenarà la demolició/restitució de les obres citades.
Si una vegada transcorregut el termini de dos mesos la persona interessada no ha sol×licitat la llicència municipal d'obres, el Consell de Gerència d'Urbanisme, després de la proposta formulada per l'instructor de l'expedient, acordarà la demolició o restitució a l'estat físic i jurídic anterior de les obres fetes a càrrec de la persona interessada i impedirà definitivament els usos a què podria donar dret. Es procedirà de la mateixa manera si la llicència és denegada perquè l'atorgament és contrari a les prescripcions del Pla o de les Normes urbanístiques.
La sol·licitud de la llicència, donarà lloc a la suspensió automàtica del procediment de demolició o reconstrucció en virtut del que es disposa a l’article 42 de la Llei 30/92 del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú pel temps que duri la resolució de l’atorgament/denegació de la llicència.
4t. DESIGNAR com a instructor i com a secretari de l'expedient que s'instrueix per la infracció urbanística comesa, al cap del servei i al cap del negociat, respectivament.
5è. ADVERTIR els promotors, els propietaris, els constructors i els directors tècnics de les obres esmentades que, segon disposa l'article 72 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB,"independentment de la resolució de demolició o de reconstrucció, les infraccions urbanístiques comeses contra el que disposa aquesta Llei donaran lloc a la IMPOSICIÓ DE SANCIONS PECUNIÀRIES. Les multes que puguin correspondre s'adoptaran a proposta de l'instructor per l'òrgan actuant, prèvies les formalitats previstes a la Llei de procediment administratiu i com a continuació a l'expedient de demolició o reconstrucció instruït"; així com que es podrà donar compte als tribunals de justícia, atès l’article 319 i següents del vigent Codi Penal.
7è. NOTIFICAR la present resolució als interessats.
Contra el punts 1 i 2 d’aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/99, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació del present edicte i, en aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s'ha resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació del present edicte. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.
Quant al punt 3, de requeriment de llicència d’obres, us ho comunic com a acte de tràmit, per al vostre coneixement i als efectes oportuns.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 24 d’octubre de 2012
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis,
p.d. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod