Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

Núm. 18304
Resolució d’aprovació de la Convocatòria de subvencions en matèria de joventut per a l’any 2012 per a entitats sense ànim de lucre que promoguin la música moderna preferentment entre el jovent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

 Us comunic que l’Hble. Sr. vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports, Juan Rotger Seguí, en data d’avui ha adoptat la resolució que transcric literalment a continuació:

1.- Aprovar la convocatòria de subvencions en matèria de joventut per a l’any 2012 per a entitats sense ànim de lucre que promoguin la música moderna preferentment entre el jovent, de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, i les bases adjuntes que l’han de regir.

 

2.- Autoritzar la despesa per un import total de 30.000,00 €, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 20.33790.48900 del pressupost de despeses de Consell de Mallorca per a l’any 2012.

 

3.- Ordenar la publicació d’aquestes bases en el  Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d’ anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia.

 

Contra aquesta resolució que no posa fi a la via administrativa es pot interposar, el recurs d’alçada davant l’Hble. Sra. Presidenta del C.I.M, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Un cop transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs d’alçada, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

La qual cosa us comunic perquè en tingueu coneixement i als efectes oportuns.

 

Palma, 19 de setembre de 2012

 

El secretari tècnic de la vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports

Miquel Barceló Llompart

 

 

Bases de la Convocatòria de subvencions en matèria de joventut per a l’any 2012 per a entitats sense ànim de lucre que promoguin la música moderna preferentment entre el jovent. 

 

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

El Consell de Mallorca d’acord amb les seves competències estatutàries en matèria de joventut, vol impulsar les seves polítiques de joventut col·laborant amb entitats sense ànim de lucre, mitjançant processos per fomentar el desenvolupament dels joves de l’illa. Amb aquesta convocatòria de subvencions, es vol impulsar una política de participació en la vida social i cultural dels joves a través de la col·laboració amb entitats sense ànim de lucre mitjançant la convocatòria d’una línia de subvencions per fomentar i impulsar les activitats creatives, els processos sociocomunitaris i els projectes amb projecció pública del jovent.

 

Són subvencionables les activitats de promoció i ensenyament de música moderna entre el jovent de l’illa de Mallorca.

 

El crèdit assignat a aquesta convocatòria, durant l’exercici pressupostari de 2012, és de 30.000€, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient amb càrrec a l’aplicació pressupostària 20.33790.48900

 

El Consell de Mallorca no atorgarà més d’un ajut per a la mateixa activitat o projecte. No obstant això, s’hi poden presentar sol·licituds de projectes que rebin subvencions o ajuts d’altres institucions, sempre que la suma de totes les ajudes concedides no superi el cost de l’activitat o iniciativa subvencionable.

 

Aquesta subvenció té caràcter  voluntari i eventual, és lliurement revocable i es pot reduir en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no genera cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent.

 

2. BENEFICIARIS

En poden ser beneficiàries, sempre que no incorrin en cap de les prohibicions que es recullen en els apartats 1 i 2 de l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, (BOIB núm.196, de 31 de desembre de 2005) les entitats associatives o organitzatives sense ànim de lucre que compleixin els següents requisits:

 

- Han de ser específicament juvenils o realitzar programes d’actuació adreçats al jovent.

 

- Han d’estar inscrites de forma definitiva en el registre pertinent a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

 

- Han de tenir com objectiu, reflectit als seus estatuts, l’ensenyament i la difusió de la música.

 

- Han d’impartir classes de música moderna al jovent de Mallorca. S’entendrà, en l’àmbit d’aquesta convocatòria, que és una actuació adreçada al jovent quan els seus destinataris principals – un 75% - tinguin edats compreses entre els 14 i els 30 anys, ambdues incloses, tal com defineix la Llei 10/2006, de 26 de juliol integral de la joventut.

 

Les actuacions objecte de subvenció s’han de fer a Mallorca.

 

3. TEMPORALITAT

Són subvencionables les actuacions i les seves despeses realitzades des del 16 d’octubre de 2011 fins al 30 d’octubre de 2012.

 

4. PROCEDIMENT

La concessió d’aquestes subvencions se subjecta als principis que s’esmenten en l’article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Les subvencions concedides conformement a aquesta convocatòria, ho seran mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

 

Les subvencions es concediran respectant l’ordre de prelació dels projectes presentats, resultat de la valoració per part de comissió avaluadora dels criteris establerts a la base novena, fins exhaurir el límit de crèdit de 30.000 € de la convocatòria.

 

La quantia de la subvenció serà la del total del pressupost presentat, respectant el límit màxim de crèdit assignat en la convocatòria.

 

La quantia de la subvenció no pot ser superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l’activitat subvencionable.

 

5. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds de subvencions s’han de presentar en el termini de 20 dies naturals, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB.

 

Cal presentar-les en qualsevol terminal del registre general del Consell: Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 -Palma-. Així mateix, també es poden presentar en els llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.  En aquest cas, per analogia al que disposa l’article 80 del RD 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de Contractes del Sector Públic i de les Administracions Públiques, es comunicarà aquesta circumstància a l’òrgan concedent el mateix dia mitjançant fax (971219642).

 

Si el darrer dia cau en dissabte o inhàbil, el termini s’ajorna fins al dia hàbil següent.

 

Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant les instàncies facilitades per la vice-presidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca (vegeu els annexos) i han de contenir les dades necessàries per identificar l’entitat correctament i la persona que la representa. S’hi ha d’adjuntar la documentació següent:

               

Tots els sol·licitants:

- Model de sol·licitud (annex 1).

- Fotocòpia del NIF de l’entitat sol·licitant i del DNI, NIF o NIE, del/de la representant legal que la signa.

- Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua el/la signant de la sol·licitud. Es pot acreditar amb certificat de nomenament i de vigència del càrrec,  de data  posterior a la data de publicació de la convocatòria.

- Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s’ingressarà l’import de la subvenció (segons model annex 3).

- Acreditar no incórrer en cap de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, esmentat, per obtenir la condició de beneficiari. Aquesta acreditació s’ha de fer d’acord amb l’establert a l’article 10.6 del mateix decret, és a dir, mitjançant testimoni judicial o certificat administratiu i, si l’autoritat competent no ho pot fer, es pot substituir per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o notari públic (en el cas de declaració responsable davant una autoritat administrativa, s’ha de fer servir el model de l’annex 2 d’aquesta convocatòria).

- Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’AEAT i de la Seguretat Social.

 

No obstant això, no cal presentar el document esmentat en els casos següents:

a) quan l’import de la subvenció sol·licitada no superi els 3.000,00 €,

b) quan la persona beneficiària no estigui obligada a presentar les declaracions o documents relatius a les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Cal acreditar l’exempció.

En aquests casos serà suficient fer la corresponent declaració de l’annex 2.

 

- Per ser beneficiari d’aquestes subvencions, l’entitat sol·licitant ha d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell, fet que acreditaran els serveis de la Tresoreria del Consell de Mallorca. La presentació de la sol·licitud implica l’autorització a que d’ofici l’instructor demani aquest certificat. No obstant, serà d’aplicació l’establert al punt anterior en quant a la validesa de la declaració substitutiva.

 

- Declaració d’altres ingressos concurrents que es destinin al mateix projecte i de no haver demanat cap altre suport, ajut o subvenció per a aquest;  si escau, relació de les subvencions i ajudes concedides o sol·licitades, amb indicació dels imports i de les entitats corresponents (veg. model annex 2). En cas que durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l’entitat tingui coneixement de la concessió d’alguna subvenció, ho ha de comunicar a la major brevetat a l’òrgan instructor.

 

- Pressupost signat i detallat per partides, indicant-hi les despeses que ha de suposar i les entrades i subvencions previstes, si escau.

 

- Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat i dels seus estatuts degudament registrats en els casos necessaris .

 

- Projecte segons el model de l’annex 4, que inclourà:

Explicació detallada del contingut i de les característiques més rellevants.

Objectius generals que es volen aconseguir.

Col·lectiu específic a qui s’adreça.

Gestió del projecte

Metodologia

Recursos humans

Calendari d’execució

Pressupost de les activitats, tenint en compte les accions i despeses previstes dins del termini subvencionable (de16 d’octubre de 2011 a 30 d’octubre de 2012), atès el període de subvencionabilitat establert a la base tercera.

 

- Relació d’infraestructures de les quals disposa l’entitat per dur a terme el projecte, segons el model de l’annex 5.

 

- Certificat de l’òrgan competent de l’entitat on consti el nombre actualitzat de joves matriculats o inscrits a les activitats dins del termini subvencionable.

 

6. ESMENA

Si la instància o la documentació són incorrectes o incompletes, el Consell de Mallorca en requerirà la rectificació o els documents que hi manquin. Quan la persona sol·licitant inclogui un número de fax o una adreça de correu electrònic, s’haurà d’entendre que els aporta per a les notificacions dels actes de tràmit, les quals s’hi poden fer als efectes que regula l’article 59 de la Llei 30/1992.

 

Si, en el termini de 10 dies hàbils, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, el Consell de Mallorca, després de la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la petició. Això, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, esmentada, modificada per la Llei 4/1999.

 

7. FISCALITZACIÓ

Els expedients se sotmetran a la fiscalització prèvia de la Intervenció General del Consell de Mallorca.

 

 

8. PUBLICITAT

La convocatòria es publica en el BOIB, s’exposa en el tauler d’anuncis del Centre Cultural de la Misericòrdia i es penja en la pàgina web del Consell de Mallorca:

www.conselldemallorca.net.

 

9. ATORGAMENT DE LA SUBVENCIÓ

Les subvencions es concediran, fins exhaurir el límit de crèdit de 30.000 € de la convocatòria, respectant l’ordre de prelació dels projectes presentats, resultat de la valoració per part de comissió avaluadora dels següents criteris:

 

- Experiència: Impartició de formació en música moderna reconeguda per conservatoris professionals, expedint diplomes del nivell corresponent: 1 punt

 

- Infrastructures: Disposició d’un espai multidisciplinar (s’ha de presentar emplenat l’annex 5 d’infrastructures):

Locals d’assaig pels músics: 1 punt

Sala de concerts:  1 punt

Laboratoris d’elaboració musical: 1punt

 

- Participació: En funció del nombre de joves participants de les seves activitats, que s’acreditarà amb certificació de l’òrgan competent de l’entitat on consti el nombre actualitzat de joves matriculats o inscrits a les activitats dins del termini subvencionable:

Menys de 50 joves: 0 punts

Entre 50 i 100 joves: 0,50 punts

Entre 101 i 150 joves: 1 punt

Entre 151 i 200 joves: 1,50 punts

Més de 200 joves: 2 punts

 

Si a l’hora d’atorgar les subvencions hi hagués un empat entre dues o més entitats  s’atendrà a la data de constitució de l’entitat, prioritzant la sol·licitud de l’entitat amb la data de constitució més antiga.

 

10. COMISSIÓ AVALUADORA

Per estudiar les sol·licituds i proposar-ne la resolució, es constitueix una comissió tècnica d’avaluació, composta pels membres següents:

 

Presidència: El director insular d’esports, Joan Antoni Ramonell Miralles, o la persona que el substitueix, Miquel Roca Jaume, cap de servei d’Esports.

 

Secretari: M. Rosa Deyà Simonet o el seu substitut, Carlos Rosselló Mena, cap de la secció jurídica de la direcció insular d’Esports.

 

Vocals:

Dos tècnics de la vice-presidència de Cultura, Patrimoni i Esports

M. Antònia Llompart Villalonga o, la seva substituta, Raquel Hernández Rico.

Josep Bernales Sastre o, el seu substitut, Rosa M. Calafell Riera.

 

Aquesta comissió ha d’avaluar el compliment dels requisits de les sol·licituds i, d’acord amb els criteris establerts en aquesta convocatòria, ha d’emetre un informe que servirà de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució. En aquest sentit, pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi a la persona sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.

 

11. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

L’òrgan instructor és el senyor Miquel Barceló Llompart, secretari tècnic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, que ha de dur a terme les actuacions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i formular la proposta de resolució.  L’òrgan instructor podrà requerir als sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.

 

L’òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria és el vice-president de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, Joan Rotger Seguí, a proposta de l’òrgan instructor. Una vegada formulada la proposta de resolució que ha d’incloure les entitats beneficiàries  amb indicació de l’import del projecte subvencionat  i l’import de la subvenció, així com els sol·licitants als quals se’ls desestima amb indicació dels motius i els sol·licitants als quals no se’ls proposa la concessió per renúncia o impossibilitat material sobrevinguda, l’òrgan competent ha de resoldre de forma motivada la convocatòria.

 

El termini màxim de resolució d’aquest procediment és de 3 mesos, comptadors a partir del dia de l’acabament del termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n’hagi dictat resolució, s’entendran desestimades totes les sol·licituds.

 

La resolució es notificarà oficialment als interessats mitjançant la publicació en el BOIB. Així mateix, s’exposarà en el tauler d’anuncis de la vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.

 

12. MODIFICACIÓ DE L’OBJECTE

Quan un beneficiari tingui concedida una subvenció per a una activitat o objecte determinat dels previstos en la convocatòria i aquest es vingui modificat per causes imprevistes o resulti d’impossible compliment l’òrgan competent podrà resoldre aplicar la quantitat concedida a la nova activitat sempre i quan estigui prevista dins d’aquesta convocatòria, en els termes que estableix l’article 12  del  Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca.

 

13. OBLIGACIONS I COMPROMISOS DELS BENEFICIARIS

Les persones beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d’aplicació i, en concret, les de l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, esmentat; les del art. 10 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca, de 26 de juliol de 2001 (BOIB 3-11-01, núm. 132); i les recollides en aquestes bases i la resta que hi sigui d’aplicació. Concretament:

 

- Dur a terme el programa, la iniciativa o l’activitat objecte de la subvenció, d’acord amb les condicions establertes.

 

- Acreditar davant el Consell de Mallorca que s’ha fet el programa, la iniciativa o l’activitat i, també, que s’han complit els requisits o les condicions que la concessió de la subvenció determina i notificar al Consell qualsevol modificació que s’hi produeixi.

 

- Comunicar al Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, no previstes en la sol·licitud.

 

- Constituir les garanties que siguin exigibles, si pertoca.

 

- Acreditar, en el moment de presentar la documentació justificativa d’haver fet l’activitat subvencionada, que estan al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. S’ha de tenir en compte que els certificats tenen sis mesos de valides.

 

- Per rebre el pagament de la subvenció, l’entitat beneficiària ha d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell.

 

- Sotmetre’s a les actuacions posteriors de comprovació i control d’Intervenció del Consell de Mallorca, del Tribunal de Comptes i dels òrgans que hi siguin competents.

 

- Deixar constància d’haver percebut i aplicat la subvenció en la comptabilitat o en els llibres registre que ha de dur la persona beneficiària d’acord amb la normativa vigent, i, en el cas de no tenir-ne obligació, en la documentació que els substitueixi.

 

- Conservar els documents justificatius d’haver aplicat els fons percebuts incloent-hi els documents electrònics mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

 

- Fer els programes, els cartells i altres elements publicitaris en llengua catalana i fer-hi constar el patrocini del Consell de Mallorca, en aquells que es facin amb posterioritat a la concessió, amb el logotip de la institució. En el cas d’utilitzar també altres llengües, la catalana ha de tenir un tractament de preferència. En tota la documentació s’ha de tenir cura d’emprar un llenguatge no sexista.

El beneficiari pot subcontractar fins al 100% la realització del projecte  subvencionat complint el que estableix l’article 38 del Decret legislatiu 2/2005, esmentat.

 

14. JUSTIFICACIÓ

Les entitats han de presentar la justificació del projecte en la data límit de 31 d’octubre de 2012 juntament amb la sol·licitud d’abonament. El pagament es farà efectiu un cop revisada la documentació justificativa. No obstant, es pot presentar aquesta documentació des de la data en que el projecte s’hagi realitzat, una vegada hagi estat concedida la present convocatòria de subvencions.

 

La justificació de la subvenció agafa el total de les despeses presentades com a pressupost en la sol·licitud. L’incompliment parcial d’aquesta obligació podrà donar lloc a la reducció de l’ajuda concedida i, si escau, al reintegrament corresponent. Les despeses d’amortització són subvencionables en el període de realització de l’activitat, que ha d’estar en tot cas dins del període de subvencionabilitat que estableix la convocatòria, sempre que no hagin contribuït a la compra de béns inventariables i es calculin de conformitat amb les regles de comptabilitat generalment acceptades, d’acord amb l’art. 31.6 de la LGS.

 

Per acreditar haver fet el projecte subvencionat, s’ha de presentar un compte justificatiu (annex 6), integrat per la documentació bàsica i específica següent:

 

1. Una memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, la temporalització, mitjans de difusió utilitzats, l’avaluació, els beneficiaris finals desagregats per edat i sexe en ser possible i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient. No obstant això, el Consell de Mallorca pot demanar, així mateix, la documentació que consideri adient, ateses els característiques de cada cas.

2. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:

a) Una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i, si escau, data de pagament. En cas que la subvenció s’atorgui conformement a un pressupost, s’indicaran les desviacions esdevingudes.

b)  Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació que es fa referència en el paràgraf anterior i, si escau, la documentació acreditativa del pagament.

c) Indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costos generals i/o indirectes incorporats en la relació que es fa referència en l’apartat a). En aquest cas, l’entitat haurà de presentar un estudi econòmic que expliqui quin és el criteri d’imputació que s’ha fet servir per determinar el percentatge dels costos indirectes que corresponen a l’execució del projecte (art. 83.3 del RD 887/2006 i art. 31.9 de la LGS), o bé els justificants de les despeses corresponents als costos indirectes esmentats.

d) Declaració  d’haver fet el projecte o activitat  subvencionada, en la qual s’han de detallar els ingressos i les despeses que se n’han derivat amb indicació de l’import i la seva procedència.

e) Declaració responsable de l’entitat beneficiària de la subvenció mitjançant la qual s’acrediti que les despeses relacionades en el compte justificatiu corresponen sense cap dubte a l’activitat subvencionada.

f) Declaració responsable de l’entitat beneficiària que acrediti que no recupera ni compensa l’IVA, d’acord amb l’article 31.8 de la LGS.

g) Declaració responsable de l’entitat beneficiària que acrediti que el cost d’adquisició justificat no supera el valor de mercat, d’acord amb l’art. 31.1 i 33 de la LGS

h) Els tres pressupostos que, en aplicació de l’article 31.3 de la LGS, degui haver sol·licitat el beneficiari.

i) Si escau, la carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats dels mateixos.

j) Una explicació, si n’és el cas, de les desviacions pressupostàries damunt el pressupost inicial.

 

Validació i estampillat de justificants de despesa

Les despeses es justificaran amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en original o fotocòpia compulsada (presentant els originals per al seu estampillat). Els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla, indicant en la mateixa la subvenció per a la justificació de la qual han estat presentats i si l’import del justificant s’imputa total o parcialment a la subvenció. En aquest últim cas s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció.

 

Les factures originals, acreditatives de la despesa subvencionada, expedides a nom de les entitats subvencionades i amb el seu NIF, han d’expressar clarament:

NIF i nom complet de la persona o entitat expedidora

- Data i número de factura

- Concepte

- IVA (si correspon)

El compte justificatiu es presentarà en paper i en arxiu d’excel, en diskette o CD.

 

Documentació específica:

- Un exemplar, si n’és el cas, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada.

- Acreditació, mitjançant el certificat administratiu pertinent, d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. No obstant això, no cal presentar el document esmentat en els casos següents:

A) quan l’import de la subvenció concedida no superi els 3.000,00 €,

B) quan la persona beneficiària no estigui obligada a presentar les declaracions o documents relatius a les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Cal acreditar l’exempció.

 

En aquests casos serà suficient haver fet la corresponent declaració de l’annex 2.

 

Els certificats d’AEAT i el de Seguretat Social, i per extensió la declaració que els substitueix en els casos indicats, tenen una validesa de sis mesos, cosa per la qual s’han de presentar novament amb la justificació en cas que estiguin caducats els que es presentaren juntament amb la sol·licitud, a l’igual que l’acreditació d’estar al corrent d’obligacions tributàries amb el Consell.

 

Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el Consell de Mallorca ha de requerir l’entitat beneficiària perquè en faci la rectificació oportuna, en un termini de 10 dies que és improrrogable.

 

 

15. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DE LA SUBVENCIÓ

L’incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases, de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció o d’incórrer en alguns dels casos prevists en l’article 44.1 del Decret legislatiu 2/2005, esmentat, dóna lloc a la revocació de la concessió de la subvenció per part dels òrgans competents del Consell de Mallorca i, conseqüentment, a reintegrar-la totalment o parcial d’acord amb l’establert als articles 44.2 i següents i 45 del mateix decret.

En quant a la revocació i reintegrament de la subvenció concedida, serà d’aplicació el que estableix Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca , en especial el seu article 13.

 

De la mateixa manera, l’acord de concessió de la subvenció es pot modificar en els casos en què s’alterin les condicions o s’obtinguin ajuts concurrents que no figurin en la sol·licitud.

 

Criteris de gradació dels possibles incompliments parcials de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció:

 

Quan el compliment pel beneficiari s’aproximi de manera significativa al compliment total i s’acrediti per aquest una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat a percebre o a reintegrar en el seu cas, de conformitat amb el principi de proporcionalitat, atendrà als següents criteris de gradació:

a) Valoració del grau de compliment dels objectius plantejats en la sol·licitud de subvenció.

b) Percentatge d’execució del pressupost acceptat i desviacions pressupostàries produïdes (costos i ingressos).

c) Valoració de la causa per la qual es produeix el reintegrament o reducció de l’import.


16. INSPECCIÓ

El Consell de Mallorca pot inspeccionar els projectes que ha subvencionat, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

L’incompliment d’aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d’infraccions i sancions del títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.

 

17. NORMATIVA D’APLICACIÓ

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre); el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132, de 3 de novembre); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 285, de 27 de novembre), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14 de gener); la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars (BOIB núm. 134, de 2 de novembre); el Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de juliol de 2001 (BOIB núm. 102, de 25 d’agost); el Decret de 15 de juliol de 2011, corregit per decrets de 19 de juliol de 2011, de 10 d’octubre de 2011, de 15 de març de 2012 i d’11 d’abril de 2012, pel qual es determina l’organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 111, de 21 de juliol de 2011, BOIB núm. 159, de 22 d’octubre de 2011, BOIB núm. 48, de 3 d’abril de 2012 i BOIB núm. 59 de 26 d’abril de 2012); l’Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB 100, de 10 d’agost) i modificada per la Llei 4/1999 i la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.

 

 

ANNEX 1

SOL·LICITUD

 

Sol·licitud de subvenció per a la Convocatòria de subvencions en matèria de joventut per a l’any 2012 per a entitats sense ànim de lucre que promoguin la música moderna preferentment entre el jovent, de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.

 

Dades de l’entitat sol·licitant:

Nom o raó social

NIF

Domicili (per a notificacions) 

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Tel:

Fax i/o correu electrònic per a notificacions d’actes de tràmit:

 

 

Dades del/de la representant:

Nom i Llinatges:

DNI/NIE:

Tel:

Qualitat/condició de la seva representació:

 

PROJECTES QUE PRESENTA:

 

1.NOM: .........................................................................................................................

2.NOM: .........................................................................................................................

3.NOM: .........................................................................................................................

 

SR. VICEPRESIDENT DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

 

 

ANNEX 2

DECLARACIONS

 

Objecte (dades del projecte)

Títol

 

Breu descripció:

 

 

 

 

 

  

PRESSUPOST TOTAL. Heu de detallar els conceptes de les despeses i ingressos.

DESPESES

concepte  import
   
   
   

 

INGRESSOS previstos.

*En cas d’haver demanat altres subvencions indiqueu l’import, l’entitat que la concedeix i si a la data estan o no concedides

concepte  import     Concedida (sí/no)
     
     
     

 

 Declaracions

 

(Nom i llinatges) .................................................................................................................... amb el NIF ..................................... i domicili a ................................................................................................................... i telèfon .................................., en representació  de l’entitat sol·licitant,

 

 Declar

 

1) Que accept les bases de la convocatòria de subvencions en matèria de Joventut per a entitats sense ànim de lucre que promoguin la música moderna preferentment entre el jovent de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca.

2) Que n’adjunt la documentació exigida.

 

3) Que no hem demanat ni hem rebut cap altre suport, ajut o subvenció pel projecte que els detallats al pressupost d’ingressos.

 

4) Que els ingressos concurrents que preveiem són únicament els explicitats al pressupost.

 

5) No incorrem en cap de les prohibicions que es recullen en els apartats 1 i 2 de l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la llei de subvencions i l’entitat es troba al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

 

6) Que l’entitat es troba al corrent d’obligacions tributàries amb el Consell.

 

  

........................................................., ........  d ...................................... de 2012

 

 

(Lloc, data i signatura)                                                                       Davant mi

 

El secretari tècnic de la vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports

 

 

ANNEX 3 

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

 

Dades del perceptor o perceptora 

NIF perceptor/a

 

 

Llinatges i nom / raó social

 

Adreça

 
Localitat CP    CA
     
Telèfon Fax   
   

 

Dades bancàries

Entitat bancària / sucursal

 
Codi banco          Codi oficina         DC  Compte núm.
       

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom de l’entitat.

 

 Palma, ........ d.................................... de 2012

Certificat de conformitat de l’entitat bancària:

Aquestes dades coincideixen amb les                                                             La persona perceptora,

que consten en aquesta oficina:              

El director/a o el delegat/ada,  

(Signatura)                                                                                                               (signatura)

 

(Segell de l’entitat bancària)

 

 

ANNEX 4

PROJECTE D’ACTIVITATS 

 

1. NOM DEL PROJECTE

 

 

 

 

 

2. RESPONSABLE  DEL PROJECTE. Nom i càrrec, dades de contacte

 

 

 

  

3. ORIGEN: s’ha d’explicar com sorgeix la idea del projecte: necessitats detectades que pretén cobrir, a quins objectius es pretén arribar....

 

 

 

 

 

  

4. DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE: s’ha de fer una descripció com més detallada millor de l’activitat: quines necessitats detectades pretén cobrir, a quin segment de la població es dirigeix, nombre potencial de beneficiaris, quines necessitats satisfà, novetats o tret distintiu presenta, la metodologia de treball proposada, mitjans de difusió, mitjans d’avaluació.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. RECURSOS HUMANS: s’han detallar els recursos humans que estan a disposició del projecte explicant totes aquelles dades necessàries i rellevants: nom, titulació/càrrec, funcions dins el projecte, dedicació...

 

 

 

 

 

 7.TEMPORALITAT: s’ha d’establir la cronologia prevista del projecte i tenir en compte que la subvencionabilitat comença a 16 d’octubre de 2011 i finalitza a 30 d’octubre de 2012. En el seu cas, detallar les actuacions ja en marxa o realitzades.

 

 

 

 

 

 

 

 

8. ALTRES DADES D’INTERÉS. En aquest espai s’ha d’incloure tota la informació que, a judici de la persona sol·licitant sigui d’interès per a un millor coneixement del projecte: mitjans de finançament, col·laboradors...

 

 

 

 

 

 

9.PRESSUPOST

 

DESPESES

concepte  import
   
   
   
   
   
   

 

INGRESSOS

concepte  import
   
   
   

  

 

ANNEX 5

INFRASTRUCTURES 

LOCAL 1 - Descripció

 

 

  

 

 

 

Activitats que es duen a terme i equipament de què es disposa.

 

 

 

 

 

 

 LOCAL 2 - Descripció

 

 

 

 

 

 

Activitats que es duen a terme i equipament de què es disposa.

 

 

  

 

  

LOCAL 3 - Descripció

 

 

 

  

 

 

Activitats que es duen a terme i equipament de què es disposa.

 

 

 

  

 

 

  

ANNEX 6

DECLARACIÓ RESPONSABLE D’HAVER REALITZAT EL PROJECTE SUBVENCIONAT / COMPTE JUSTIFICATIU

 

(Nom i llinatges) ................................................................................................................,  amb NIF ........................................., en representació de l’entitat ............................................................................................................. amb NIF ..................................... beneficiària de la subvenció concedida mitjançant resolució del vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports de data ......................................, per import de ................................. €, per fer el projecte ......................................................................................................                              

DECLAR:

- Que el projecte esmentat s’ha realitzat i que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera —amb les subvencions i altres ingressos concurrents— el cost del projecte subvencionat.

- Que adjuntam la relació de despeses i d’ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat en el compte justificatiu, que abasta la realització completa de l’activitat subvencionada i conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat. Totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són vertaderes i correctes.

- Que les despeses relacionades corresponen sense cap dubte a l’activitat subvencionada.

- Que aquesta entitat no recupera ni compensa l’IVA.

- Que el cost d’adquisició justificat no supera el valor de mercat.

- Que s’adjunten els justificants de la despesa del projecte subvencionat. Els justificants originals que s’hi detallen estan custodiats sota la meva responsabilitat i a disposició dels òrgans de control intern o extern de l’Administració, a la seu d’aquesta entitat, situada a ..............................................................................................................................

- Que no he percebut cap altra ajuda per fer aquest projecte (en cas de rebre altres subvencions indicau-ne l’organisme i l’import).

 

(Nom, data i signatura)

 

 1) Relació de justificants de despeses 

 

Despesa  Proveïdor    Núm. Factura/ justificant         Data Factura            Import  

Data pagament          

Percentatge d’imputació 

Quantitat imputada

Subvenció per factura

  Proposta entitat 

Proposta administració
                   
                   
                   
                   

                                                                                                                                 

2) Relació d’ingressos

Organisme    Import
   
   

             

  

DESVIACIONS PRESSUPOST

Pressupost inicial

(el presentat amb la sol·licitud)      

 Pressupost final

(el justificat)

 concepte    import      concepte  import
       
       

   

 

Explicació desviacions entre pressupost inicial i final:

 

(Data i signatura)

 

 

*Percentatge d’imputació / quantitat imputada: aquesta dada indica quin percentatge de la factura es dedica efectivament al projecte. L’aplicació del percentatge a l’import de la factura dona la quantitat imputada Exemple: si un treballador dedica mitja jornada al projecte subvencionat, el percentatge seria el 50% del rebut de nòmina. Si la nòmina és de 1.000€ la quantitat imputada al projecte és 500€.

*Subvenció per factura: és l’aplicació percentual de la subvenció a cada justificant. L’apartat ‘proposta entitat’ no és obligat emplenar-lo. L’apartat  ‘proposta administració’ no s’ha d’emplenar.

*Ingressos: heu de detallar únicament els ingressos que corresponen al mateix projecte, a la mateixa activitat, i en el cas de que els ingressos procedeixin de subvencions i només alguns dels justificants presentats rebin subvenció d’altres programes, indiqueu-ne quins són.