Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 20174
Aprovació definitiva de modificació de l'Ordenança reguladora taxa per l'expedició de documents (BOIB Num.187 15-12-2011)
Versió PDF
No havent-se presentat pels interessats, durant el termini d’exposició al públic, cap reclamació contra l’expedient de modificació de l’Ordenança Fiscal reguladora taxa expedició de documents aprovada inicialment per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 20 d’agost de 2012, ha resultat definitivament aprovat, i per aquest motiu, es publica el text íntegre del mencionat acord, que és el següent:
PRIMER. Aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per l’expedició de documents (BOIB Num. 187 15-12-2011) en el següent sentit:
“Article Únic. Modificació de l’Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents (BOIB Núm 187 de 15-12-2011).
Un. Es modifica l’article 5, que quedarà redactat de la següent forma:
“Article 5.- Bonificacions.
1. Els subjectes passius de la taxa es podran beneficiar de les següents bonificacions:
Tindran una bonificació del 100% si els ingressos de tots els membres de la unitat familiar son inferiors al 50% del SMI.
Tindran una bonificació del 90% si els ingressos de tots els membres de la unitat familiar representen entre el 51% i el 60% del SMI.
Tindran una bonificació del 50% si els ingressos de tots els membres de la unitat familiar representen entre el 61% i el 70% del SMI.
Tindran una bonificació del 20% si els ingressos de tots els membres de la unitat familiar representen entre el 71% i el 80% del SMI.
Tindran una bonificació del 10% si els ingressos de tots els membres de la unitat familiar representen entre el 81% i el 90% del SMI.
Tindran una bonificació del 5% si els ingressos de tots els membres de la unitat familiar son iguals al SMI.
2. Als efectes d’aplicar aquestes bonificacions, es computaran els ingressos de tots els membres de la unitat familiar amb independència del seu tipus i concepte.
3. Per aplicar aquestes bonificacions és necessari que l’interessat acrediti que el document administratiu llur expedició sol·licita l’ha de presentar de forma preceptiva davant una altre entitat o organisme.
4. Correspondrà al Batle la concessió de les bonificacions, prèvia sol·licitud de l’interessat i informe dels Serveis Socials”
Dos. Es modifica l’article 7, que quedarà redactat de la següent forma:
“Article 7. Tarifa
La taxa a la qual es refereix aquesta Ordenança es regirà per les següents tarifes:
| CONCEPTE |
IMPORT |
| DOCUMENTS EXPEDITS PER LES OFICINES MUNICIPALS |
|
| 1. Fotocòpies o impressió de qualsevol tipus de documents i de documents inclosos en expedients administratius |
|
| 1.1. A les Biblioteques Municipals |
0,05.-€ / foli |
| 1.2. A les altres dependències municipals |
0,15.-€ / foli |
| 1.3. A qualsevol dependència municipal i per mides superiors (A1 i A0) |
Cost de la factura + 15,00.-€ |
| SERVEIS URBANÍSTICS |
|
| 1. Transmissions de llicències urbanístiques |
80,00.-€ |
| 2. Tramitació d’expedients declaració de ruïna d’edificis |
100,00.-€ |
| 3. Certificats d’antiguitat |
90,00.-€ |
| 4. Certificats final d’obra |
100,00.-€ |
| 5. Certificats de tràmit d’expedient |
30,00.-€ |
| 6. Certificats o informes urbanístics |
60,00.-€ |
| 7. Certificats o informes que requereixin la comprovació de fets o documents. |
100,00.-€ |
| 8. Estudi detall |
260,00.-€ |
| SERVEIS SOCIALS |
|
| 1. Informe vivenda i arrelament |
50,00.-€ |
| 2. Informe social |
100,00.-€ |
| ALTRES EXPEDIENTS O DOCUMENTS ADMINISTRATIUS |
|
| 1. Informe emès per un tècnic municipal en expedient administratiu. |
25,00.-€ |
| 2. Carpetilla d’accident |
100,00.-€ |
| 3. Carpetilla d’accident amb informe i croquis |
200,00.-€ |
| 4. Informe Policia |
50,00.-€ |
Tres. Es modifica l’article 9, que quedarà redactat de la següent forma:
“Article 9. Normes de gestió.
Les quotes es satisfaran en les oficines municipals, en el moment de presentació de l’escrit de sol·licitud de la tramitació del document o expedient, o al retirar la certificació o notificació de la resolució si la sol·licitud no existís o no fos expressa.
Els documents rebuts pels conductes d’altres registres generals seran admesos provisionalment, però no se’ls podrà donar curs sense el previ pagament dels drets, per a la qual cosa es requerirà a l’interessat perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, amb l’advertència que transcorregut dit termini sense efectuar l’abonament, es tindrà els escrits o documents per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.
Las certificacions o documents que expedeixi l’Administració Municipal en virtut de manament judicial emès a instància de part per a tota classe de litigis, no es lliuraran ni remetran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.”
DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA
La present Ordenança fiscal, aprovada pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió celebrada el ____ de _____________ de 20__, entrarà en vigor en el moment de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà d’aplicació a partir del dia següent al de la seva entrada en vigor, romanent en vigor fins que s’acordi la seva modificació o la seva derogació expressa.”
SEGON. Donar a l’expedient la tramitació i publicitat preceptiva, mitjançant la seva exposició al tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, durant un termini de trenta dies hàbils, en els quals els interessats podran examinar-lo i plantejar les reclamacions que estimin oportunes.
TERCER. Considerar, en el supòsit que no es presentessin reclamacions a l’expedient, en el termini anteriorment indicat, que l’Acord és definitiu, tenint en compte l’article 17.3 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, del 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
QUART. Facultar al Sr. Batle-President per subscriure els documents relacionats amb aquest assumpte.
Contra aquest Acord, d’acord amb l’article 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, del 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l’endemà de la publicació d’aquest anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
A Santa Margalida, a 10 d’octubre de 2012
El Batle
Miquel Cifre Ferrer