Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 20141
Resolució del conseller d’Administracions Públiques per la qual s’ordena el desnonament de l’espai ocupat per una canera dins del terreny de l’Hospital de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

  Antecedents

  1.  En data 26 de novembre de 2010, amb registre d’entrada 10319/2010, va arribar a la Direcció General de Patrimoni un escrit signat pel director de gestió de l’Hospital de Formentera en el qual comunicava l’existència d’una construcció d’una superfície aproximada de 30 m2 destinada a canera dins del terreny de l’Hospital.
  2.  En data 14 de gener de 2011, registre de sortida 249/2011, la directora general de Patrimoni va contestar l’escrit esmentat on indicà que completessin les dades relatives a la titularitat de la construcció o de les persones que en fossin responsables per poder iniciar l’expedient que calgués.
  3.  En data 22 de febrer de 2011, registre d’entrada 1669/2011, varen contestar el requeriment de documentació enviant simplement una còpia actualitzada de la certificació registral de la finca, sense fer referència al o als possibles titulars o responsables de l’ocupació.
  4.  En data 6 de juny de 2011, registre d’entrada 5115/2011, el director general de Planificació i Finançament de la Conselleria de Salut i Consum va lliurar un estudi complet i exhaustiu de la situació i de la persona que n’era responsable. 
  5.  A la vista de la situació, es va acordar que la Conselleria de Salut i Consum fes gestions per intentar resoldre d’una forma amistosa la situació, i per aquest motiu es feren una sèrie de gestions davant el Consorci Formentera Desenvolupament (escrits d’11 de  juliol i 27 d’octubre de 2011) i  el president del Consell de Formentera (escrit de 27 d’octubre de 2011), tot i que a hores d’ara, ningú no s’ha volgut implicar en la solució del problema.
  6.  Mitjançant un escrit de 6 de febrer de 2012, registre d’entrada 2870/2012, davant el fet que les persones o institucions a les quals s’ha fet referència no han aconseguit res, s’ha sol·licitat la intervenció de la Conselleria que té la competència en matèria de patrimoni.
  7.  En data 21 de maig de 2012, atesos els fets esmentats, el conseller d’Administracions Públiques va dictar, a proposta de la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques, una resolució en la qual s’ordenava l’inici de l’expedient de desnonament de la canera.
  8.  Mitjançant un ofici de 25 de maig, registre de sortida 4872/2012, es va trametre l’expedient a l’interessat i se li va concedir un termini de 15 dies perquè hi fes les al·legacions que considerés oportunes, amb indicació que, una vegada transcorregut aquest període sense al·legacions, es donaria per conclòs el tràmit d’audiència prèvia i se’n dictaria una resolució definitiva.
  9.  Aquest escrit, notificat per correu certificat, va ser rebut el 31-05-12 i a hores d’ara no s’ha rebut cap tipus d’al·legació.

 

Fonaments de dret

  1.  Articles 14 i 15 de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  2.  Articles 15 a 19 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  3.  Capítol III del títol IV de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú, amb les seves modificacions posteriors, i capítol II del títol V de la Llei 3/2003, de regim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
  4.  El Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).
  5. El Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).
  6.  El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny), modificat pel Decret 23/2011, de 5 d'agost (BOIB núm. 119, de 6 d’agost) i el Decret 33/2011, de 4 de novembre (BOIB núm. 166, de 5 de novembre).
  7.  El Decret 81/2011, de 22 de juliol, pel qual es nomena la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Conselleria d’Administracions Públiques (BOIB núm. 112, de 23 de juliol).

 

       Proposta de resolució

 Propòs al conseller d’Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Ordenar el desnonament de la construcció, d’una superfície aproximada de 30 m2, destinada a canera dins del terreny de l’Hospital de Formentera, finca registral 11.230, inscrita en el tom 1703 del llibre 166, foli 211, del Registre de la Propietat número 4 d’Eivissa, amb referència cadastral 07024A007001470000PP, terreny que està afectat al domini públic i adscrit al servei de salut mitjançant Resolució del director general de Patrimoni de data 30 d’agost de 2004 (BOIB núm. 17, d’1 de maig), en tractar-se d’una ocupació il·legítima.

2. Notificar aquesta Resolució al Sr. Cándido Paños Cano, amb domicili al carrer d’Isidor Macabich, 32-1-A de Sant Francesc, i indicar-li que l’acte que conté és immediatament executiu, de manera que si la persona afectada no el compleix, se’n podrà instar, amb l’advertiment previ, l’execució forçosa.

3. Ordenar que, en cas que sigui necessari acudir a l’execució forçosa, totes les despeses originades pel llançament aniran a compte del desnonat.

         

Interposició de recursos

 Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 12 de juliol de 2012

 La directora general de Patrimoni,Contractes i Obres Públiques

 Ana María García Serrano

       Conforme amb la proposta. En dict resolució.

      Marratxí, 13 de juliol de 2012

 

            El conseller d’Administracions Públiques

      José Simón Gornés Hachero