Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 20120
Bases convocatoria subvencions ordinaries a entitats sense finalitat de lucre per a l'any 2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 4 d’octubre de 2012, adoptà l’acord que, copiat literalment, diu:

 

2.7.1.1. Aprovació de les bases que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats sense finalitat de lucre per a l’any 2012

 

Vistes les bases i els formularis que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats sense finalitat de lucre per a l’any 2012, redactades pels serveis socioeducatius de l’Ajuntament d’Artà i les quals es reprodueixen a continuació:

 

<< BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ORDINÀRIES A ENTITATS SENSE FINALITAT DE LUCRE PER A L’ANY 2012

 

L’Ajuntament d’Artà convoca la concessió de subvencions ordinàries per a l’any 2012 amb les condicions que es detallen a continuació.

 

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

 

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular les subvencions, dins dels límits establerts en el pressupost municipal i en els termes del Reglament municipal regulador de subvencions, per donar suport econòmic a les actuacions, les iniciatives i els projectes de les entitats sense ànim de lucre del municipi d’Artà en matèria  cultural, social, comercial, turística, educativa i lúdica.

 

Les subvencions a què fan referència aquestes bases són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

 

2. IMPORT I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

 

Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim de 19.000 € dels pressuposts municipals de l’any 2012. La partida pressupostària afectada és la 3342 48900.

 

3. BENEFICIARIS

 

Poden acollir-se a la convocatòria de subvencionsles entitats i les associacions constituïdes legalment, sense finalitat de lucre, radicades en el terme municipal d’Artà i censades en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes, que acompleixin els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i el Reglament municipal regulador de subvencions. Entre d’altres requisits és indispensable trobar-se al corrent en l’acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social.

 

4. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINI

 

Les sol·licituds s’han de formalitzar en un únic model formulari facilitat pel propi Ajuntament, que figura com a annex d’aquesta convocatòria i que es pot recollir a les dependències dels Serveis Socioeducatius (edifici municipal Ses Escoles, costa de Sant Salvador, s/n, Artà),  a l’oficina d’atenció al ciutadà de La Sala ( plaça de l’Ajuntament, 1, Artà) i a la delegació de la Colònia de Sant Pere (plaça Bassa d’en Fasol, s/n, Colònia de Sant Pere). Aquest model formulari també es pot descarregar de la web de l’Ajuntament (www.arta.cat).

 

Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida adjunta, s’han de presentar en el Registre de l’Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i han d’anar dirigides a la Batlia.

 

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de vint dies hàbils, comptadors a partir del següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

 

5. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA QUE S’HA DE PRESENTAR

 

La documentació que s’ha de presentar és la següent:

 

a) Fotocòpia del DNI del representant de l’entitat.

 

b) Fotocòpia del CIF de l’entitat.

 

c) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud o, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.

 

d) Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat i dels seus estatuts degudament registrats.

 

e) Model formulari, que consta de:

1. Sol·licitud (annex I).

2. Full de dades de l’entitat (annex II).

3. Fitxa tècnica de les activitats amb pressuposts. S’ha d’emplenar una fitxa tècnica per a cada activitat que es presenti (annex III A i annex III B).

 

f) Declaració responsable del representant de l’entitat d’estar al corrent en l’acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social; de no haver demanat cap altra subvenció i/o ajuda d’altres institucions públiques o privades per a les activitats o, si n’és el cas, relació de les demanades amb indicació dels imports; de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la LGS (annex IV).

 

g) Declaració d’utilització del català en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes, si n’és el cas (annex V).

 

h) Còpia dels documents justificatius de les despeses imputades a cada activitat.

 

i) Exemplars de la documentació i de la publicitat generada per l’activitat.

 

No és necessari presentar la documentació sol·licitada als apartats a), b), c) i d) si ja ha estat presentada en convocatòries anteriors i no hi ha hagut variació de les dades.

 

6. ESMENA DE DEFICIÈNCIES

 

Si la sol·licitud o la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l’Ajuntament ha de requerir l'interessat perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, qui ho ha de fer en el termini de deu dies, comptador a partir del requeriment corresponent.

 

Si en aquest termini l’interessat no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l’Ajuntament considerarà que l’interessat desisteix de la seva sol·licitud, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

7. CARÀCTER DE LES SUBVENCIONS

 

Aquestes subvencions tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual, són lliurament revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

 

La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant concurrència competitiva i d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

 

El repartiment dels fons s’ha de fer d’acord amb la puntuació obtinguda en la baremació de cadascuna de les sol·licituds segons els criteris d’avaluació prevists en el punt 9 d’aquesta convocatòria. Es calcula de manera proporcional als punts obtinguts i sempre en funció de la dotació econòmica disponible i els requisits fixats al punt 10.

 

 

8. RESOLUCIÓ

 

La Junta de Govern s’encarrega d’ordenar, instruir i resoldre el procediment de concessió.

 

La valoració tècnica de les sol·licituds, la realitza una comissió avaluadora, creada a aquest efecte, a partir dels barems establerts. Aquesta Comissió Avaluadora ha d’elaborar un informe previ per a la Junta de Govern. Aquesta Comissió Avaluadora esta formada per:

. President: El batle de l’Ajuntament, i com a substitut el regidor en qui delegui.

. Vocals:

- El regidor d’esports i joventut, i com a substitut el regidor en qui delegui.

- El cap d’àrea dels Serveis Socioeducatius de l’Ajuntament.

- Un tècnic de l’Ajuntament, que ha d’actuar com a secretari.

- Dos representants de les entitats municipals.

 

El termini màxim per resoldre les sol·licituds és de tres mesos, comptadors a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu tendrà caràcter desestimatori.

L’acord adoptat s’ha de notificar als interessats, de forma personalitzada i per correu certificat. A més, s’ha de fer públic en el tauler d’anuncis municipal.

 

L’acceptació de la proposta, per part de l’entitat beneficiària, s’entén produïda si en el termini de 10 dies, comptador a partir de la recepció de la notificació, no s’expressa el contrari.

 

9. CRITERIS D’AVALUACIÓ PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS

 

Els criteris en què es basen els barems seguits per la Comissió Avaluadora són els següents:

 

a) Grau d’elaboració, concreció i claredat del projecte i adequació d’aquest als objectius que persegueix: fins a 20 punts.

b) Grau d’adequació del pressupost al projecte presentat: fins a 10 punts.

c) Interès, qualitat i durada de l’activitat: fins a 10 punts.

d) Innovació, originalitat de l’activitat: fins a 5 punts.

e) El grau d’incidència, directa o indirecta, del projecte en la integració social, la inserció dels joves, les actituds responsables i de prevenció contra els riscs de la salut, el foment dels valors de la tolerància, la solidaritat i la igualtat d’oportunitats i l’educació ambiental i protecció del medi natural: fins a 20 punts.

f) Nombre de participants en el projecte, impacte social i incidència, directa o indirecta, en la població: fins a 15 punts.

g) Dificultat del finançament. D’acord amb les dificultats per aconseguir altres fons de finançament i les possibilitats de patrocini o concurrència a altres subvencions: fins a 5 punts.

h) Utilització del català com a idioma preferent en la presentació, el desenvolupament, la difusió i la publicitat dels projectes (s’ha de fer constar aquest compromís mitjançant la presentació del model que apareix en l'annex V d'aquestes bases): fins a 10 punts.

i) Els mitjans de difusió del projecte: fins a 5 punts.

 

10. QUANTIA

 

La quantia de la subvenció pot ser fins a un màxim del 80 % del pressupost previst per a l’activitat o projecte subvencionat, i no pot superar la quantia de tres mil euros (3.000,00 €).

 

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l’actuació subvencionada.

 

11. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

 

Són obligacions mínimes dels beneficiaris de les subvencions:

 

a) Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, han de renunciar-hi expressament i motivadament, en el termini de quinze dies, comptadors a partir de la recepció de la notificació de concessió de la subvenció.

b) Dur a terme l’actuació o les actuacions objectes de la subvenció, ajustant-se als termes del projecte presentat i d’acord amb les condicions establertes en aquestes bases.

c) Acreditar davant l’Ajuntament la realització de l’actuació o les actuacions amb les corresponents factures originals lliurades per tercers al beneficiari de la subvenció, en les quals s’ha de fer constar exactament a què correspon el concepte de la despesa i, també, l’acompliment dels requisits o de les condicions que determini la concessió de la subvenció, i notificar qualsevol modificació que es produeixi.

d) Comunicar a l’Ajuntament, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes en la sol·licitud.

e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i facilitar les dades que l’Ajuntament requereixi.

f) Acreditar que es troba al corrent en l’acompliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

h) Recollir el patrocini de l’Ajuntament en tots els elements publicitaris i divulgadors de l’actuació  subvencionada, en un lloc destacat i de manera clara.

i) Comunicar a l’Ajuntament, amb 15 dies d’antelació, qualsevol acte públic relacionat amb l’actuació subvencionada.

 

12. ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS

 

El pagament de les subvencions es farà una vegada notificat l’acord adoptat als interessats i comprovat per part de l’ajuntament que s’han justificat les despeses generades per l’activitat per a la qual s’ha concedit l’ajuda.

 

13. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

 

La justificació de les despeses es farà amb la presentació de la sol·licitud.

 

Els projectes objecte de les sol·licituds s’han d’executar en el període comprès entre l’1 de desembre de 2011 i el 31 d’octubre de 2012 (ambdós inclosos). Només es consideraran despeses subvencionables aquelles efectivament realitzades en aquest període. No s’acceptarà com a despesa elegible despeses de refrigeris, convits o similar. Els projectes d’inversió tampoc es consideren elegibles. Les despeses generals i indirectes només podran representar, com a màxim, un 10% del cost total del projecte.

 

14. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUDES

 

Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

 

15. INCOMPLIMENT, REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

 

L’incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, en pot provocar l’anul·lació total o parcial, la qual cosa han d’acordar els òrgans competents de la corporació. En aquest cas, el beneficiari està obligat a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

 

La quantia final a percebre per part del beneficiari, o, si escau, l’import que hagi de reintegrar, s’ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d’incompliment.

 

16. NORMATIVA D’APLICACIÓ

 

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); el Reglament municipal regulador de subvencions, aprovat pel Ple de l’Ajuntament d’Artà; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.

 

Instruccions per a omplir la sol·licitud:

 

S’ha d’omplir la instància i les fitxes d’activitats. S’ha d’entregar a les oficines de l’Ajuntament perquè sigui registrada. Vos heu de quedar una còpia per a vosaltres.

 

(1): Les dades de l’associació són a efecte de identificació i notificació. L’adreça que ens informeu aquí serà la vàlida a efectes de notificacions.

 

(2): El NIF/CIF del titular del compte bancari ha de coincidir amb el de l’associació. 

 

(3): Heu d’omplir una fitxa per a cada activitat que vulgueu desenvolupar. Cada fitxa consta de dues fulles: Fitxa tècnica (annex III A) i pressupost (annex III B).

 

(4): Heu de descriure les característiques principals de l’activitat que voleu fer, fent menció dels objectius generals que es pretenen aconseguir, recursos humans i materials de què es disposen, durada, desenvolupament de les activitats, etc. Explicau com donareu a conèixer l’activitat: si es faran cartells, programes, anuncis en premsa, etc. (haureu d’adjuntar una còpia per l’Ajuntament a l’hora de fer la justificació de la realització de l’activitat). Heu de fer un càlcul aproximat del nombre de persones que es beneficiaran de l’activitat que durà a terme l'entitat. SI NECESSITAU MÉS ESPAI UTILITZAU UN ALTRE FULL.

 

(5) Heu d’especificar la totalitat dels ingressos que teniu prevists obtenir per a la realització de l’activitat: Ajudes i subvencions rebudes d’altres entitats o organismes (ajuntaments, Consell, Govern, altres), ingressos propis, matricules, venda d’entrades, venda de productes, etc. En el cas de que hagueu rebut ajudes per la totalitat de les activitats a realitzar i no de forma individualitzada heu de dividir el total pel nombre d’activitats. Igualment per a la resta de ingressos.

 

(6): Heu d’especificar la totalitat de les despeses atribuïbles a la realització de l’activitat: Compra de material, contractació d’equips de so i llum, premis, trofeus, etc.

 

(7): En el cas de despeses generals necessàries per al manteniment de l’associació (lloguers, llum, aigua, telèfon, etc.) heu d’aplicar un percentatge de despesa indirecta a cada activitat en concepte de despeses generals. Aquesta quantitat no podrà ser superior al 10% del cost total de l’activitat en qüestió.

 

ANNEX I: SOL·LICITUD

 

 
   

 

...............................................................................................................................................................................................................,

(nom i llinatges )

 

...............................................................................................................................................................................................................,
 

(en representació de)

 

amb el DNI núm. ............................................, amb domicili a ............................l.......................................... CP ................................,

adreça ........................................................................................................, núm. ...................................., telèfon ................................,

 

EXPÒS:

.................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................

 

Per això,

 

DEMAN:

 

...................................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................................

 

Artà,         d                             de 2012                

 

(Signatura)

 

AJUNTAMENT D’ARTÀ

 

 

ANNEX II: Dades de l’associació (1)

 

Nom entitat:

CIF:

Domicili (a l'efecte de notificacions) 

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Telèfon:                                              Telèfon mòbil:

Fax:                                                     e-mail:

Persona de contacte:                

 

Núm. de compte bancari (2)

 

Nom del titular:

 

Nom del banc o caixa:

 

C.C.C

 

Entitat

Oficina

Dígit control

Núm. de compte

 

 

 

 

 

 

ANNEX III A: Fitxa tècnica de les activitats que s’han de dur a terme (3)

 

IMPORTANT: emprau una fitxa per a cada activitat

 

Títol de l’activitat :

Lloc i data de realització:

Descripció de l’activitat a desenvolupar/ desenvolupada:

 

Heu de pensar que es valora l’Interès, qualitat, durada de l’activitat, Innovació, originalitat, grau d’incidència, directa o indirecta, del projecte en la integració social, inserció dels joves, les actituds responsables i de prevenció contra els riscs de la salut, el foment dels valors de la tolerància, la solidaritat i la igualtat d’oportunitats i l’educació ambiental i protecció del medi natural, el nombre de participants en el projecte, impacte social en la població, la difusió i promoció de l’activitat, durada, valors i actituds que es volen promoure, beneficiaris, etc. (4).

 

SI NECESSITAU MÉS ESPAI UTILITZAU UN ALTRE FULL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANNEX III B: Pressupost executat per a l’activitat *

 

IMPORTANT: emprau un full per a cada activitat

 

Ingressos (5)

 

Concepte

Especificació

Quantitat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

 

Despeses (6)

 

Concepte

Especificació

Quantitat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Despeses generals(7)

 

 

Màx. 10% s/cost total

 

 

Total

 

*Adjuntau còpia dels documents justificatius de les despeses imputades a cada activitat.

 

ANNEX IV: DECLARACIÓ RESPONSABLE

 

Nom i llinatges:

 

Càrrec:

DNI

en representació de l’entitat:

 

amb CIF

 

 

En relació a la sol·licitud presentada a la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats sense finalitat de lucre per a l’any 2012 de l’Ajuntament d’Artà

 

DECLAR:

 

I. Que, a més d’aquesta sol·licitud, l’entitat (_)Sí  (_)No ha sol·licitat o obtingut uns altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públic o privat. En cas de resposta afirmativa, heu de fer constar les dades de l’organisme que els concedeix, el tipus d’ajut, la quantia i la data:

 

 

 

ORGANISME

TIPUS D’AJUT (CONCEPTE)

QUANTIA SOL·LICITADA/CONCEDIDA

DATA

1.

2.

3.

II. Que l’entitat que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions establertes per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

III. Que l’entitat que represent es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb les Administracions públiques i davant la Seguretat Social.

IV. Que els justificants originals de les despeses i ingressos, cobraments i pagaments que s’hi detallen estan custodiats sota la nostra responsabilitat.

V. Que els justificants esmentats estan a la disposició dels òrgans intern o extern de l’Administració.

VI. Que em compromet a prestar tota la meva col·laboració, en nom de l’entitat que represent, a les actuacions de comprovació i verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessaris per tal de comprovar la veracitat o correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada.

VII. Que és certa i completa la informació que es fa constar en aquest annex.

 

Així mateix, em compromet a comunicar per escrit a l’Ajuntament d’Artà, en un termini de quinze dies, la sol·licitud o l’obtenció de nous ajuts per a la mateixa finalitat, així com qualsevol variació d’aquesta declaració.

 

_________, ___ de _________ de 2012

 

(Signatura)

 

ANNEX V: DECLARACIÓ RESPONSABLE UTILITZACIÓ DEL CATALÀ COM A IDIOMA PREFERENT

 

Nom i llinatges:

 

Càrrec:

DNI

en representació de l’entitat:

 

amb CIF

 

 

En relació a la sol·licitud presentada a la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats sense finalitat de lucre per a l’any 2012 de l’Ajuntament d’Artà

DECLAR:

 

I. Que l’entitat, la qual represent, utilitzarà el català com a idioma preferent en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes que realitzi.

 

 

_________, ___ de _________ de 2012

 

(Signatura)>>

 

Els reunits acorden, per unanimitat:

 

1. Aprovar les bases i els formularis que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats sense finalitat de lucre per a l’any 2012.

2. Ordenar la seva publicació en el BOIB, d’acord amb l’article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.”

 

S’exposen al public en compliment d’allò establert en l’article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En cas de discrepància entre la versió catalana i la versió castellana prevaleix la catalana.

 

Artà, 8 d’octubre de 2012

 

El Batle

Jaume Alzamora Riera