Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 19717
Bases convocatòria subvencions primer cicle d'educació infantil 2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Primer.– Objecte i finalitat.

 

1.– La present Ordre té com a objecte convocar per a l’exercici 2012, subvencions en règim de concurrència competitiva, a persones físiques o jurídiques, que siguin titulars de Centres de Primer Cicle d’Educació Infantil, per finançar les despeses de manteniment originats en els referits Centres.

 

2.– La finalitat d’aquestes subvencions és el foment i suport de les Centres de Primer Cicle D’Educació Infantil que redundi en un menor cost de les places i faciliti l’accés en condicions més avantatjoses als nens amb edat compresa entre 0 i 3 anys.

 

Segon.– Beneficiaris.

 

Podran accedir a aquestes subvencions els titulars de Centres de Primer Cicle D’Educació Infantil, del Terme de Felanitx que estiguin qualificades i inscrites en el registre administratiu creat a l’efecte, i adequades a la normativa vigent com a Centres d’Educació infantil de primer cicle o en procés d’adequació i que compleixin amb els requisits exigits a continuació:

 

1. Atendre nens/es menors de tres anys

 

2. Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social, segons el que disposa els articles 18 i 19 del RD 887/2006 de 21 De Juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions

 

3. Tenir uns ràtios adequats per a aquestes edats:

- 3-12 mesos, màxim: 7 nens/aula/educador

- 12-24 mesos, màxim 12 nens/aula/educador

- 24-36 mesos, màxim: 18 nens/aula/educador

Els dits ràtios hauran de complir-se en el moment de la presentació de la sol·licitud d’ajudes

 

4. La titulació del personal que atendrà els alumnes estarà adequat al que preveuen els articles 11 i 12 del RD 60/2008 de 2 de maig.

 

5. Comptar amb un ampli horari i flexible de menjador i prestar serveis durant 11 mesos a l’any

 

6. Utilitzar entre els criteris d’admissió el de nivell d’ingressos familiars, prioritzant els més baixos

 

7. No estar sotmesos en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.

 

Tercer.– Dotació pressupostària.

 

El crèdit assignat a la present convocatòria és de 16.000,00 € a càrrec de l’aplicació pressupostària 3210.472006 del vigent Pressupost General.

Excepcionalment, i de conformitat a les regles contingudes en l’apartat 2 de l’article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional l’aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d’una nova convocatòria.

 

Quart.– Despeses subvencionables.

 

Les subvencions concedides a l’empara de la present Ordre es destinaran a atendre les despeses següents:

 

– Despeses de personal, corresponents a salaris del personal que presti serveis en cada centre, incloses les cotitzacions per quota patronal a la Seguretat Social relativa a l’entitat titular del centre, així com les quantitats assignades a altres despeses, que comprendran els del personal d’administració i serveis.

– Despeses d’alimentació.

– Altres despeses generals de manteniment del centre.

 

Cinquè.– Sol·licituds, termini i lloc de presentació.

 

1.– Les sol·licituds es presentaran en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el «Butlletí Oficial de les Illes Balears», en el Registre General de l’Ajuntament.

2.– La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació de la present convocatòria. Igualment implicarà la declaració responsable de no trobar-se el sol·licitant sotmès en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari de subvencions assenyalades en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

3.– A la sol·licitud s’acompanyarà necessàriament en document original o fotocòpia compulsada la documentació següent:

 

1. Documentació acreditativa i indentificativa del sol·licitant, i, si escau, del seu representant legal.

2. Relació nominal del personal del Centre amb especificació de la seva titulació.

3. Relació nominal d’alumnes de zero a tres anys, matriculats i assistents al centre en el moment de la presentació de la sol·licitud, amb indicació expressa de l’any de naixement i de les circumstàncies familiars.

4. Documentació acreditativa de l’autorització per impartir el primer cicle d’educació infantil o la corresponent autorització provisional.

5. Documentació acreditativa de la titularitat del compte corrent en què s’ingressarà, si escau, l’import de l’ajuda concedida.

6. Si escau, Certificat d’estar al corrent de les obligacions enfront de la Seguretat Social, expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

7. Pressupost de Despeses i Ingressos per a l’exercici que se sol·licita l’ajuda.

8. Documentació acreditativa de la titularitat del compte corrent en què s’ingressarà, si escau, l’import de l’ajuda concedida.

 

1.– Si la sol·licitud no estigués degudament complimentada o no s’acompanya de la documentació exigida, es requerirà a l’interessat perquè, en un termini de 10 dies, esmeni la sol·licitud o enviï els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes, se li considerarà desistit de la seva petició conforme a allò que s’ha establert en l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i prèvia resolució de conformitat a allò que s’ha establert en l’article 42 del mateix text legal.

 

2.– L’òrgan gestor podrà demanar del sol·licitant quanta documentació i informació complementària vulgui necessàries per a la resolució de l’expedient.

 

3.– L’òrgan gestor incorporarà a l’expedient la certificació sobre la qualificació com a Centre de Primer Cicle d’Educació Infantil.

 

Sisè- Abonament de la Subvenció

 

El pagament s’efectuarà mitjançant transferència bancària. Totes les quantitats concedides s’ingressaran en un compte bancari a nom de l’entitat indicada en la sol·licitud.

Els beneficiaris hauran d’aportar, necessàriament, certificat de l’entitat financera per on desitgen que els sigui abonat l’import de la subvenció, en el que figurin els vint dígits del Codi Compte Client i en el que s’acrediti que el dit compte correspon a l’Entitat Subvencionada.

El lliurament de les ajudes que, si escau, es concedeixin es realitzarà una vegada presentada la justificació prèvia fefaent de la realització de les activitats i l’aplicació de la subvenció, mitjançant la presentació de la documentació a què es refereix l’article 13è.

 

Setè.– Òrgan Instructor.

El responsable d’afers socials d’aquest Ajuntament és l’òrgan competent per instruir el procediment i formular les propostes de resolució de concessió de subvencions.

Correspon a l’òrgan instructor dur a terme les actuacions necessàries per comprovar i determinar les dades en virtut dels quals hagi de pronunciar-se la resolució.

 

Vuitè.– Comissió de Valoració.

 

La dita Comissió de Valoració estarà integrada pels membres següents:

 

- El regidor Hisenda

- La regidor d’Educació

- El tècnic responsable de l’àrea de Serveis Socials

- El secretari o persona en qui delegui.

La Comissió de Valoració, després de la comparació de les sol·licituds presentades, d’acord amb els criteris de Valoració establerts, emetrà un Informe en què es concreti el resultat de l’avaluació i la prelació de les sol·licituds.

La Comissió de Valoració elevarà a la Junta de Govern Local la proposta d’atorgament de les subvencions per a la seva aprovació definitiva.

 

Novè .– Criteris de valoració i la seva ponderació.

 

Els criteris conforme als quals es valoraran les sol·licituds presentades són els que a continuació s’assenyalen:

 

a) En funció del nombre de nens/es matriculats:

- Més de 55 nens/es: 10 punts

- Entre 45 i 55 nens/es: 6 punts

- Entre 35 i 45 nens/es: 4 punts

- Menys de 35 nens/es: 2 punts

 

b) Que tingui un horari ampli i flexible amb menjador i funcionament durant 11 mesos a l’any: fins a 10 punts.

c) Que utilitzin entre els criteris d’admissió el nivell d’ingressos familiars, prioritzant els més baixos: fins a 4 punts.

d) Que s’estableixin les quotes a pagar pels pares utilitzant el criteri del nivell d’ingressos familiars: fins a 6 punts.

e) Que prestin atenció a nens/es que tinguin o hagin tingut obert expedient de protecció a la infància, degudament identificats: fins a 2 punts.

f) Període de funcionament: Segons els mesos de funcionament es baremarà d’acord amb l’escala següent:

- 12 mesos: 2 punts

h) Horari: La valoració s’establirà en funció de les hores de funcionament diàries i d’acord amb l’escala següent:

- entre 8 i 10 hores: 1 punt

- més de 10 hores: 2 punts

i) Instal·lacions i condicions materials de l’immoble destinat a la guarderia infantil: fins a 2 punts

j) Serveis complementaris de la guarderia infantil: transport, ampliació d’horari o altres: fins a 2 punts.

k) Existència d’alumnes amb minusvalideses: fins a 2 punts.

 

La dotació pressupostària de la convocatòria serà distribuïda de la forma següent :

Valor del punt = Dotació pressupostària / total de punts.

Subvenció = Punts de l’expedient x valor punt.

 

Desè.– Resolució.

 

1.– Les sol·licituds seran resoltes per la Junta de Govern de l’Ajuntament.

La Junta de Govern Local, a la vista de la proposta de la Comissió de Valoració, assignarà objectivament i de forma individual les ajudes, ponderant en tot cas:

 

a) Interès general de l’activitat.

b) Dèficit d’activitats anàlogues.

c) Ajudes a aquelles activitats que sense la subvenció serien de difícil execució.

 

2.– La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats seguint allò que s’ha establert en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

 

3.– El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar de l’endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el dit termini sense que hagi recaigut una resolució expressa, les sol·licituds s’entendran desestimades, als efectes d’interposar els recursos administratius o d’una altra natura que corresponguin.

 

4.– El dit Acord exhaureix la via administrativa i enfront d’ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va resoldre, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva notificació, o ser impugnada directament davant la Sala Contenciosa- Administratiu corresponent del Tribunal Superior de Justícia de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva notificació.

 

Onzè.- Justificació:

 

La justificació de les despeses corresponents a les subvencions atorgades, haurà de realitzar-se pels beneficiaris, amb anterioritat al 15 de novembre de 2012.

En tot cas, la no justificació del total de la quantia subvencionada abans del 15 Novembre de 2012, implicarà la procedència del reintegrament de les quantitats que correspongui, sense perjudici de les accions que resultessin procedents en l’ordre sancionador d’acord amb el que estableix la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

Detzè.– Forma de justificació.

 

Per a la justificació de la subvenció s’haurà d’aportar:

a)Memòria final detallada del projecte desenvolupat objecte de la subvenció, que descrigui els objectius i resultats aconseguits, que inclogui declaració d’activitats realitzades amb descripció d’aquelles que han estat finançades amb la subvenció de referència i el seu cost, així com aquelles que hagin estat finançades amb fons propis o altres subvencions.

b)Relació detallada i numerada seqüencialment de les factures i/o justificants de despeses, emesos a l’entitat beneficiària, així com nòmines i justificants de pagament a la Seguretat Social, i que derivin de les activitats realitzades durant l’any 2012.

c)Presentació d’original i còpia de totes les factures i/o justificants acreditatius de la despesa, amb data emissió que haurà de correspondre a l’any 2012, i per l’import total de la subvenció concedida, que derivin de les activitats realitzades.

Les còpies compulsades es quedaran a l’arxiu de l’entitat concedent i els originals estampillats, custodiats per l’entitat beneficiària.

Les factures hauran de complir tots els requisits legals vigents: CIF, IVA, núm.. Ordre de la factura, data, detall de la despesa, de forma tal que quedi ben clar que la despesa detallada en la factura correspon a l’activitat per a la que s’ha concedit la subvenció. En el cas que una factura no especifiqui en el seu concepte que la despesa correspon a l’activitat subvencionada, haurà de ser certificada pel representant legal de l’entitat.

d) Certificació del Secretari o persona que exerceixi aquestes funcions, amb el conforme del President de l’entitat beneficiària, que acrediti el destí de la subvenció a la finalitat per a la que es va concedir, contenint, a més a més, la indicació sobre si ha obtingut altres subvencions o subvencions per a la mateixa finalitat.

En el cas de persona física, certificació del titular de la Guarderia Infantil Laboral.

 

Tretzè.– Obligacions dels beneficiaris.

 

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Complir l’objectiu, executar el projecte, realitzar l’activitat o adoptar el comportament que fonamenti la concessió de la subvenció.

b) Justificar davant l’òrgan que assenyali els bases especifiquis per a la concessió de la subvenció, el compliment dels requisits o condicions, així com, la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat per a la qual és va atorgar la subvenció.

c) Sotmetre’s als actuacions de comprovació i inspecció a efectuar per l’òrgan que assenyali els bases especifiquis per a la concessió de la subvenció, així com, el control financer a què fa referència el Text Refós de la Llei Reguladora dels Hisendes Locals.

d) Comunicar a l’òrgan concedent o a l’entitat col·laboradora l’obtenció d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen la mateixa activitat o projecte, en els dotze mesos anteriors.

e) Acreditar abans de la concessió que és troba al corrent del compliment dels obligacions tributaries i amb la Seguretat Social, be mitjançant declaració expressa o mitjançant certificat acreditatiu, així mateix, haurà d’acreditar estar al corrent dels obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Felanitx.

f) Disposar dels llibres comptables, registris i la resta de documentació, en els casos establerts a la Legislació mercantil i sectorial, o si s’escau, en els exigits als bases especifiquis, quan no estigui obligat per llei, a portar l’esmentada documentació, en el termini de tres mesos.

g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, al manc durant un període de zinc anys.

h) Adoptar els mesuris de difusió, en el sentit, d’establir, si s’escau, que dita activitat o projecte, s’ha realitzat amb ajuda o subvenció de l’Ajuntament de Felanitx.

i) Procedir al reintegrament dels fons percebuts i que no puguin justificar-se, o al reintegrament total dels fons en els supòsits previstos a l’article 37 de la Llei General de Subvencions.

 

Catorzè.– Règim Jurídic.

 

En el no previst en la present convocatòria s’aplicarà la Llei 30 /1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desplegament aprovat per RD 887/2006, de 21 de juliol, i el Reglament General de Subvencions de l’Ajuntament de Felanitx.

 

 

Felanitx, 20 de setembre de 2012

 

El alcalde

Gabriel Tauler Riera