Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 20343
Publicació anunci convocatòria subvencions per a projectes de cooperacio al desenvolupament en païssos pobres per a l'any 2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern, en sessió celebrada el dia 11 d’octubre de 2012, aprovà la convocatòria de subvencions que a continuació es transcriuen:

“CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS EN MATÈRIA D’ACCIÓ SOCIAL PER A PROJECTES DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT EN PAÏSOS EMPOBRITS CORRESPONENT A L’ANY 2012

1. OBJECTE

És objecte de la present convocatòria de subvencions el foment d’aquelles activitats d’associacions i/o entitats privades amb tasques destinades a la cooperació a països del tercer món, per tal de millorar les condicions de vida i garantir els drets essencials, així com estimular la seva autonomia i gestió dels propis recursos.

La present convocatòria de subvencions és per finançar despeses d’activitats que es realitzin durant l’exercici del 2012.

2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de cada una de les subvencions que es concedeixin en aquesta convocatòria no podrà ser superior a 8.000 euros,  imputables a la partida pressupostària 231 48031 “Altres ajudes de cooperació internacional” amb un crèdit disponible de 38.000 euros per a l’any 2012.

3. REQUISITS DE LES ENTITATS SOL·LICITANTS

Poden ser sol·licitants i/o beneficiaris de les subvencions les associacions i entitats privades que reuneixin els següents requisits:

- Tenir una seu social o una delegació permanent a l’illa d’Eivissa.

- Estar legalment constituïdes i inscrites en els registres corresponents.

- Tenir entre les seves finalitats, segons els seus estatuts o reglament, la realització d’activitats relacionades amb la cooperació pel desenvolupament i foment de la solidaritat entre els pobles.

- Ser una entitat sense afany de lucre.

- Disposar de l’estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.

- Estar al corrent de les seves obligacions tributàries i de Seguretat Social.

En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les associacions o entitats en què concorri alguna de les prohibicions establertes a l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. RÈGIM DE LES AJUDES

4.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva. Només seran seleccionats els expedients que, reunint amb els requisits assenyalats en el punt 3, arribin al mínim de punts assenyalats a la base 8 d’aquesta convocatòria.

Cada associació i entitat privada únicament podrà presentar a aquesta convocatòria una única sol·licitud de subvenció per a un únic concepte de caràcter concret.

4.2. Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

4.3. Compatibilitat de les ajudes.

4.3.1 Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada.

4.3.2 En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada, d’acord amb el previst a l’article 19.3 de la Llei general de subvencions.

5. SOL·LICITUD

El model de sol·licitud es troba als registres d’entrada de l’Ajuntament i a la pàgina web http://www.santjosep.net.

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància dirigida a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General (c/ Pere Escanellas 12-16, Sant Josep), a les dependències municipals de Cala de Bou i Sant Jordi o bé a través d’alguna de les formes autoritzades a l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

6. TERMINI DE PRESENTACIÓ

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies, comptant a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB; així mateix, aquesta convocatòria s’anunciarà a la premsa local. A més, la convocatòria s’exposarà en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament de Sant Josep i a la pàgina web http://www.santjosep.net.

7. DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds de les associacions i entitats privades aniran acompanyades de la següent documentació:

- Instància per la qual es sol·licita subvenció per al projecte.

- Relació de la documentació que s’adjunta.

- Documentació acreditativa de la personalitat jurídica de la ONG.

  - Estatuts de l’entitat o reglament

  - Certificat d’inscripció en el Registre corresponent

  - Targeta d’identificació fiscal (CIF)

- Documentació identificativa del soci o contrapart.

- Documentació acreditativa que l’entitat es troba al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol altra naturalesa segons el que disposa la normativa vigent.

- Certificat bancari de les dades del compte corrent en què es sol·licita  que s’efectuï l’ingrés (model normalitzat)

- Memòria del projecte, que haurà de contenir els següents punts: (imprès 01)

   a. De l’entitat que presenta el projecte

        - Dades bàsiques completes (nom, adreça, telèfon...)

        - Persona/es responsables del projecte

   b. De la contrapart local

        - Dades bàsiques completes (nom, adreça, telèfon...)

        - Persona responsable del seguiment del projecte

   c. Del projecte

        - Títol

        - Resum del projecte (descripció del projecte en una plana)

        - Localització detallada (adjuntar-hi mapa)

        - Origen i justificació del projecte

        - Objectius que es persegueixen

        - Nombre i  tipus de beneficiaris (directes i indirectes)

        - Descripció de la metodologia de treball

        - Descripció detallada de les activitats a realitzar

        - Cronograma operatiu: duració del projecte i calendari de les activitats

        - Pressupost

      - La documentació gràfica, tècnica, financera o d’altre tipus que, amb caràcter voluntari, es consideri oportuna per a la comprensió del projecte.

L’Ajuntament pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud. Si la instància o documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, l’Ajuntament en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment. Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, l’Ajuntament considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’art. 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

8. CRITERIS DE VALORACIÓ

El barem de criteris per a la valoració de les sol·licituds serà el següent:.

1. Que s’orientin a la satisfacció de les necessitats bàsiques (alimentació, aigua potable, sanitat, educació i habitatge) i que busquin un canvi substancial en les causes estructurals que provoquen aquestes necessitats, fins a un màxim de 20 punts.

2. Experiència en el desenvolupament de projectes de cooperació, fins a un màxim de 10 punts.

3. Que impliquin l’impuls d’accions continuades que tinguin perspectiva de futur a càrrec de responsables locals, en el sentit que suposin l’autosuficiència, l’autonomia i l’autogestió, aprofitant els recursos materials, humans i tècnics de les pròpies comunitats, fins a un màxim de 10 punts.

4. Que suposin i fomentin la participació dels beneficiaris en totes i cadascuna de les seves fases: concepció, realització, gestió i avaluació, fins a un màxim de 10 punts.

5. Que potenciïn els drets humans, donin suport al treball organitzatiu de les comunitats popular, indígenes o de base, potenciant la identitat cultural i ètnica dels pobles o grups perceptors del projecte, fins a un màxim de 20 punts.

6. Que s’adrecin a sectors doblement oprimits com són els infants, dones, grups ètnics, etc, fins a un màxim de 20 punts.

7. Per altres circumstàncies de caràcter tècnic i social acreditades per les entitats sol·licitants no incloses en els apartats anteriors, que puguin ser considerades motivadament per la comissió avaluadora, fins a un màxim de 10 punts.

Només podran obtenir subvenció aquelles associacions o entitats que, reunint els requisits exigits, arribin al mínim de 50 punts.

9. COMISSIÓ D’AVALUACIÓ

1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la comissió d’avaluació és l’òrgan col·legiat que farà un estudi de les sol·licituds i elaborarà una proposta de resolució de concessió de subvenció, la qual s’elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

2. La Comissió seleccionadora serà un òrgan col·legiat format pels següents membres:

Presidenta: la regidora de Benestar Social o persona en qui delegui.

Secretària: la de la corporació o persona en qui delegui.

Vocals: tres tècniques del departament de Serveis Socials. 

3. La Comissió d’Avaluació actuarà com òrgan instructor del procediment de concessió i té atribuïdes les següents funcions:

a. Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.

b. Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb el barem establert en aquesta convocatòria.

c. Requerir als sol·licitants la correcció o la millora de les seves sol·licituds.

d. Formular la proposta corresponent de subvencions i elevar-la a l’òrgan competent per a la seva resolució.

e. Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.

10. INSTRUCCIÓ, RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

La comissió seleccionadora durà a terme els actes d’instrucció que resultin escaients i formularà la proposta de resolució que elevarà a l’òrgan competent per a la seva resolució. En la proposta s’expressarà el beneficiari o la llista ordenada de beneficiaris per als quals es proposa la subvenció i la seva quantia. Els expedients es resoldran en un termini d’un mes a comptar des de la finalització del termini per presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. La resolució expressa de concessió de subvencions serà motivada i fixarà amb caràcter definitiu la quantia de les subvencions concedides.

L’acord de resolució del procediment de concessió es notificarà a les persones o entitats interessades en el lloc per elles indicat i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, indicant la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s’imputen, l’entitat beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció. No serà necessària aquesta publicació al BOIB quan els imports de les subvencions concedides, individualment considerades, siguin de quantia inferior a 3.000 €. En aquests casos la publicació al BOIB es substituirà per la publicitat al tauler d’anuncis de la corporació i en la pàgina web municipal.

L’acord de concessió de subvencions, l’adoptarà la Junta de Govern de la Corporació, un cop que la comissió seleccionadora hagi efectuat la corresponent proposta de resolució.

El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

11. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:

- Realitzar l’activitat, programa, projecte o destí pel qual es concedeix l’ajuda.

- Comunicar a l’Ajuntament de Sant Josep  qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada, per tal que es pugui procedir, si escau, a modificar el contingut i la quantia de l’activitat subvencionada, la forma i els terminis d’execució o la justificació de les corresponents despeses.

- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció de l’aplicació de la subvenció que determini l’Ajuntament de Sant Josep.

- Conservar la documentació justificativa d’aplicació dels fons rebuts en el període establert per la llei.

- Reflectir en les activitats que realitzi la col·laboració de la corporació i expressar que ha estat subvencionada per la Regidoria de Benestar Social i Foment de l’Ocupació de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

- Presentar una memòria explicativa de l’execució de l’activitat objecte de la subvenció.

12. PAGAMENT I JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

12.1. El pagament de la subvenció es farà efectiu un cop l’entitat beneficiària hagi justificat correctament l’aplicació del 100% del seu l’import.

Per percebre la subvenció cal presentar a l’Ajuntament com a justificació la següent documentació:

a. Instància d’imprès de justificació del beneficiari en la qual sol·licita el pagament de la subvenció.

b. Memòria de l’activitat realitzada

c. Compte justificatiu (imprès 02) i factures originals i còpia. En cas de factures que no estiguin en castellà o català hauran d’anar acompanyades d’un informe explicant el concepte de la factura.

Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia considerin adients. En cap cas s’efectuarà el pagament de la subvenció fins que no s’hagi presentat tota la documentació requerida en aquesta convocatòria.

Per al pagament de la subvenció concedida s’haurà de justificar la quantitat total atorgada.

Les subvencions es justificaran abans del 15 de desembre de 2012.

12.2. Si les despeses efectivament realitzades per l’entitat beneficiària resulten inferiors a la quantitat atorgada es procedirà a reduir proporcionalment la quantitat de l’ajuda.

13. LEGISLACIÓ I  PUBLICACIÓ

Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, per l’Ordenança general reguladora de les bases per a l’atorgament de subvencions vigent a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (BOIB núm. 87, de 10 de juny de 2010), la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003 i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en tot allò que hi sigui d’aplicació.

Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seua publicació.

14. RÈGIM DE RECURSOS.

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

- El recurs de reposició, potestatiu, davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

Sant Josep de sa Talaia, 17 d’octubre de 2012

L’ALCALDESSA

María Nieves Marí Marí