Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 19068
Decret de data 9/03/2012 pel qual s'acorda l'execució subsidiària de la totalitat de l'ordre d'execució núm. 000043/2011-Genurb.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text


 

Davant la impossibilitat de traslladar als propietaris dels apartaments de l’Edifici Don Benito, que més endavant s’indiquen, situat al carrer de Sant Bartomeu, 63, el Decret de Batlia de data 9 de març de 2012, pel qual s’acorda l’execució subsidiària de la totalitat de l’ordre d’execució de data 22 de juny de 2011, a través d’aquest edicte se li notifica, de conformitat amb l’article 59.4 de la Llei 30/92 LRJAP i PAC, de 26 de novembre, i 194 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, el Decret de Batlia de 9 de març de 2012, pel qual s’ha disposat el següent

 

‘DECRET

 

Vist l’informe emès pels serveis tècnics i jurídics municipals, referent a les actuacions efectuades amb relació a l’anomenat EDIFICI DON BENITO, situat al carrer de Sant Bartomeu, núm. 63 de s’Arenal, que a continuació es transcriu:

 

‘Vistes les actuacions duites a terme en els expedients tramitats amb relació a l’edifici situat al carrer de Sant Bartomeu núm. 63, en l’anomenat edifici Don Benito, i en concret en els darrers GENURB núm. 23/2011 i 43/2011.

 

Vist el Decret de Batlia de data 22.06.2011, derivat del GENURB 23/2011, mitjançant el qual s’ordena a tots els propietaris de l’immoble situat al carrer de Sant Bartomeu núm. 63 de s’Arenal, entre altres coses, l’execució de mesures de seguretat cautelars i provisionals oportunes, així com la presentació en el termini màxim de 30 dies d’una projecte tècnic que prevegi determinats apartats que s’hi detallen.

 

En data 16 d’agost següent, davant l’incompliment del que s’ha ordenat en el termini concedit a aquest efecte, i atesa la gravetat de la situació, la Batlia Presidència acorda el següent:

 

- Declarar l’incompliment de l’apartat PRIMER de l’ordre d’execució dictada el 22.06.2011, perquè no s’ha procedit a l’execució de les mesures de seguretat cautelars i provisionals oportunes en el termini màxim de CINC DIES, i no s’ha presentat per tant el certificat sol·licitat acreditatiu que no hi ha perill de caràcter públic.

- Acordar l’execució subsidiària de les mesures cautelars i provisionals oportunes decretades en data 22.06.2011.

 

La propietat de l’immoble, a pesar del temps transcorregut, havent transcorregut amb escreix el termini concedit a aquest efecte, tampoc no ha acomplert l’apartat SEGON i següents del Decret de 22.06.2011, i no s’ha presentat la documentació requerida en aquest tendent a garantir la seguretat de l’edifici.

 

Vist el que disposa l’article 11 de la Llei 10/1990, de disciplina urbanística de la CAIB, si no s’atén el requeriment efectuat per l’administració, l’òrgan pertinent el durà a terme, a costa de l’obligat, a través del procediment d’execució subsidiària previst en l’article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

L’esmentat article 98 de la LRJAPPAC estableix:

 

25. Pertocarà l’execució subsidiària quan es tracti d’actes que per no ser personalíssims puguin ser realitzats per un subjecte distint de l’obligat.

26. En aquest cas, les administracions públiques realitzaran l’acte, per si o a través de les persones que determinin, a costa de l’obligat.

27. L’import de les despeses, els danys i els perjudicis s’exigiran conforme al que disposa l’article anterior.

28. Aquest import es podrà liquidar de forma provisional i es podrà realitzar abans de l’execució, a reserva de la liquidació definitiva.

 

Tenint en compte i fent seva els qui subscriuen la part expositiva del Decret de data 16.08.2011, i atesa la inactivitat de la comunitat de propietaris esmentada de cara a acomplir el que ha ordenat aquest Ajuntament, escauria declarar l’incompliment de la totalitat del Decret de 22.06.2011, i acordar l’execució subsidiària de la totalitat de l’ordre d’execució de data 22.06.2011, sense perjudici de la decretada el 16.08.2011.

 

Per altra banda, vistes les obres realitzades, consistents en la realització d’apuntalament en pilars de la planta soterrani i semisoterrani, així com obres auxiliars per a realització d’informe i apuntalament de diversos forjats en l’immoble de referència, executades pels professionals que es detallen en el Decret de 16.08.2011, a continuació s’indiquen les despeses efectuades i el cost de redacció del projecte tècnic de les obres pendents de realitzar:

 

RESUMEN DE FACTURAS DON BENITO

 

Nº FACTURA

 

IMPORTE

AYUNTAMIENTO LLUCMAJOR

2011-50

 

5.591,51 €

JUAN GARI  Construcciones

77-2011

 

9.341,58 €

JUAN GARI  Construcciones

78-2011

 

9.029,85 €

JUAN GARI  Construcciones

92-2011

 

561,54 €

JUAN GARI  Construcciones

93-2011

 

6.354,01 €

JUAN GARI  Construcciones

94-2011

 

580,26 €

JUAN GARI  Construcciones

95-2011

 

4.632,60 €

JUAN GARI  Construcciones

96-2011

 

4.579,24 €

JUAN GARI  Construcciones

98-2011

 

2.264,97 €

JUAN GARI  Construcciones

99-2011

 

3.010,60 €

FONTANERIA LLUCMAJOR

A/11130

 

1.729,41 €

 

 

 

 

INFORME Y MEDIDAS URGENTES

 

 

 

APAREJADOR ANGEL BAIXAULI

123

 

13.593,60 €

ARQUITECTO J.A. BORRAS

03-2012

 

16.484,60 €

 

 

 

 

 

 

SUMA

77.753,77 €

 

 

 

 

PROYECTO Y DIRECCION

 

 

 

APAREJADOR ANGEL BAIXAULI

 

 

8.858,00 €

ARQUITECTO J.A. BORRAS

 

 

 

 

 

 

19.824,00 €

 

 

TOTAL

106.435,77 €’

 

A la vista del que s’ha exposat en el cos de l’informe transcrit i tenint en compte la situació en què es troba l’edifici anomenat DON BENITO, aquesta Batlia, fent ús de les facultats que li han estat conferides, resol:

 

- Declarar l’incompliment de l’apartat SEGON i TERCER de l’ordre d’execució dictada el 22.06.2011, perquè no s’ha presentat en el termini concedit cap projecte tècnic que prevegi les obres a realitzar que es detallen en aquest decret, i per consegüent no s’ha realitzat cap obra ni presentat cap documentació de cap tècnic.

 

- Acordar l’execució subsidiària de la totalitat de l’ordre d’execució de data 22.06.2011, sense perjudici de la decretada el 16.08.2011.

 

- Encarregar a l’arquitecte senyor Juan Alberto Borràs Castell, amb DNI núm. 42.971.625-N, COL·LEGIAT NÚM. 238112 i despatx professional a la plaça del Mercat núm. 9 de Palma, la redacció del projecte tècnic de rehabilitació de l’edifici d’acord amb l’informe visat en data 1/12/2011 i la direcció d’obra.

 

- Encarregar a l’aparellador senyor Ángel Baixaulí Tarazona, amb DNI núm. 25.393.221-W, col·legiat núm. 843 i despatx professional a la plaça del Pintor Francesc Rosselló, núm. 2º-A, 3r B de Palma, la direcció d’obra i el projecte de seguretat i salut i la seva coordinació.

 

- Disposar que s’efectuï la corresponent retenció de crèdit o iniciació d’expedient de modificació de crèdit, per import de 8.858 € + 19.824 €.

- Repercutir en els propietaris de l’edifici DON BENITO la quantitat deguda fins avui per import de 106.435,77 €, segons el desglossament detallat en el cos d’aquest decret, de conformitat amb el que estableixen els articles 97 i 98 de la LLEI 30/92 LRJAP i PAC, a mode de liquidació provisional, sense perjudici del que resulti de la liquidació definitiva, la qual inclourà les feines d’execució del projecte de rehabilitació, la redacció del qual s’encarrega en aquest mateix acte.

 

- Aprovar la liquidació corresponent per import de 106.435,77 €, així com la seva distribució entre tots els propietaris en funció del coeficient de participació en la comunitat, segons el padró de propietaris que hi ha en aquest Ajuntament, la qual es trametrà de forma individualitzada a tots i cada un dels propietaris amb aquest decret.

 

- Sol·licitar a les administracions o entitats públiques corresponents les subvencions que escaiguin a efectes de finançament de part de les obres de consolidació estructural/rehabilitació a realitzar en aquest immoble anomenat DON BENITO, situat al carrer de Sant Bartomeu núm. 63 de s’Arenal.

 

- Notificar aquest decret als propietaris d’aquest immoble perquè en prenguin coneixement i tingui els efectes oportuns, i informar-los que, un cop adjudicades les obres del projecte que es realitzi, s’hauran de revisar totes les dependències de l’immoble a efectes de la seva revisió i reparació, en el supòsit que aquesta sigui necessària, sol·licitant, per tant, l’entrada al personal a tal efecte.’

 

Us ho comunic perquè en prengueu coneixement i tingui els efectes oportuns, i us inform que d’acord amb el que disposa la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podeu optar entre interposar un recurs de reposició potestatiu en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que va dictar l’acte, o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Balears, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació. Si optau, per interposar un recurs de reposició potestatiu no podreu interposar cap recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o se n’hagi produït la desestimació per silenci.

 

Tot això sense perjudici que pugueu exercir qualsevol altre recurs que estimeu pertinent.’

 

A continuació es detalla la relació de propietaris i la quantitat a liquidar segons el coeficient de participació de cada un d’ells:

 

1.

Cardozo Hincapie, Jorge (apt. 104-108) ……...…….

1.596,54 €

2.

Obakpolor, Marcus (apt. 106) …………….....….…..

681,19 €

3.

Navas Pérez, Sonia Belén (apt. 118)…………...…...

798,27 €

4.

Servihabitat XXI, S.A. (apt. 203)………………...…

532,18 €

5.

Revill, Alwyn Clifford (apt. 206-507-508-816).....…

1.788,12 €

6.

Samblas Serrano, Fco José (apt. 212) …………........

478,96 €

7.

Ruiz Alcolea, Antonio (apt. 215) ……………...……

510,89 €

8.

Gadiri, Mohammed (apt. 304) …………………...…

1.224,01 €

9.

Roberts, Frederick Arthur (apt. 312) …………...…..

478,96 €

10.

Galvan Rubio, Asteroide (apt. 319)……………....…

532,18 €

11.

Frontera Martínez, Jaime (apt. 320) ……………...…

372,53 €

12.

Melente, Daniel Cristian (apt. 406) ……………...….

425,74 €

13.

Benítez Maestre, Lorenzo (apt. 415)……………..….

510,89 €

14.

Olivieri Sastre, Armando (apt. 501)…………….....…

617,33 €

15.

Smith, John (apto 609-610) ……………………....….

851,49 €

16.

Martorell Gabaldon, Angel (apt. 714) …………....….

478,96 €

17.

Quintana Porrino, Teresa (apt. 806) …………..……..

425,74 €

18.

Turnock Sheila (apt. 815) …………………….......….

510,89 €

19.

Botter, Roy Walter (apt. 905) ……………….….........

585,40 €

20.

Kunsch Detlev (apt. 907-908) …………………..........

851,49 €

21.

Medina Brunet, Pau (apt. 912) ……………….............

478,96 €

22.

Pujol Abraham, Catalina (apt. baixos 4-baixos 11) …..

532,18 €

23.

Dinovilla, S.L.(apt. sm1 al sm9-sm13) ……...........….

6.226,49 €

24.

Mercier, Roland (apt. sot. 2) ………………...........….

1.575,25 €

25.

Hind Zailachi ( apt. baixos 10) ……………………....

266,08 €

26.

Vaquer Gomila, María ……………………….........…

532,18 €

 

El pagament s’haurà d’efectuar en els terminis següents:

 

A. Si la notificació de la liquidació es realitza entre els dies 1 i 15 de cada mes, des de la data de recepció de la notificació fins al dia 20 del mes posterior o, si quest no fos hàbil, fins a l’immediat hàbil següent.

 

B. Si la notificació de la liquidació es realitza entre els dies 16 i darrers de cada mes, des de la data de recepció de la notificació fins al dia cinc del segon mes posterior o, si aquest no fos hàbil, fins a l’immediat hàbil següent.

 

Art. 62 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària (BOE 18-12-2003).

 

El lloc d’ingrés en període voluntari serà el compte corrent de l’entitat bancària que a continuació s’indica oberta a nom de l’Ajuntament de Llucmajor.

 

LA CAIXA / SA NOSTRA / BBVA / BANCA MARCH / BSCH / CAIXA RURAL / SABADELL ATLÁNTICO.

 

En cas d’haver transcorregut el període voluntari, l’ingrés s’haurà de realitzar a la tresoreria de l’Ajuntament de Llucmajor, al carrer de la Constitució número 6 nucli urbà de Llucmajor’.

 

Llucmajor, 24 de setembre de 2012

 

El tinent de batle

(Delegat per Decret de Batlia de data 19.09.11)

Juan A. Amengual Vaquer