Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 20144
Acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa, adoptat en sessió extraordinària de data 11 d’octubre de 2012, d’aprovació inicial de la modificació del projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890, i obertura del període d’informació pública.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

El Ple del Consell Insular d’Eivissa, en sessió extraordinària, de data 11 d’octubre de 2012, va aprovar la proposta d’acord de la Consellera executiva de Mobilitat, Interior i Medi Ambient del tenor literal següent:

  “Vista la Providència de la consellera executiva que subscriu,  de data 2 d’octubre de 2012, en relació amb  la tramitació del projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890, que disposa literalment:

“Vist l’acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, de data 7 de maig de 2012, el contingut literal del qual s’expressa a continuació:

“1.- Vist l’estat de tramitació del projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890, així com el seu corresponent estudi d’impacte ambiental, aprovats inicialment per acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa, en data 24 de juliol de 2009. Aquest projecte havia estat declarat d’interès insular per acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, de data 10 de juliol de 2009. Expedient del Consell número OP-15/09-OB.

L'objecte del projecte és la millora de la carretera C-733 des de l'encreuament “Cazadores” (PK 8,030) a Sant Joan (PK 20,890) i del tram de carretera PM-811 que connecta la carretera C-733 amb el nucli urbà de Sant Joan, tot l’anterior motivat per l'escassa secció transversal de la carretera, l'existència de corbes amb radi reduït i la considerable intensitat de trànsit.

2.- Al BOIB número 112, d’1 d’agost de 2009 es publicà l’edicte corresponent a l’acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa de dia 24 de juliol de 2009 d’aprovació inicial del projecte de construcció i del seu corresponent estudi d’impacte ambiental, i obertura del període d’informació pública durant el termini de 30 dies hàbils.

A l’esmentat edicte s’esmentava que una vegada finalitzat el termini assenyalat, se seguiran la resta de tràmits legalment establerts: proposta de resolució pel Consell Executiu de les al·legacions i, si n’era el cas, dels informes de les administracions públiques; tramesa del conjunt de la documentació a la Comissió Balear de Medi Ambient i, finalment, al Ple d’aquesta Corporació correspondrà, en el seu dia, l’aprovació definitiva del projecte de referència i del seu Estudi d’Impacte Ambiental.

3.- Per acord del Consell Executiu del Consell Insular de dia 3 de setembre de 2010 s’acordà prosseguir la tramitació del projecte, tot efectuant proposta de resolució de les al·legacions presentades i dels informes emesos, i s’acordà sol·licitar el corresponent informe a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, d’acord amb l’article 24 i següents de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.

4.- Al BOIB número 76, de 24 de maig de 2011 es publicà l’acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de dia 3 de març de 2011 pel que fa a l’esmentat projecte.

En aquest sentit, la Comissió de Medi Ambient ha emès informe favorable tot imposant condicionants ambientals.

5.- Constituïda la nova corporació el dia 1 de juliol de 2011, després de les eleccions locals i autonòmiques del passat dia 22 de maig de 2011, una prioritat del nou govern ha estat l’austeritat en la despesa pública, perquè l’actual crisi econòmica no només afecta les famílies sinó també les institucions.

Així, el principi general d’eficiència en la despesa pública de l’article 31.2 de la Constitució cobra especial importància en moments com l’actual, on es demanen sacrificis a tots els nivells i exigeix una millor gestió dels recursos públics.

Cal recordar que la quantia del pressupost per a coneixement de l’Administració d’aquest projecte de condicionament, aprovat inicialment pel Ple, era d’un total de vint milions noranta-un mil vuit-cents trenta-dos euros amb setanta-dos cèntims (20.091.832,72 €).

El finançament d’aquest condicionament, entre d’altres obres, es recull en l’annex I del conveni de col·laboració entre el Ministeri de Foment i el Consell Insular d’Eivissa en matèria de carreteres de 14 de maig de 2009 (BOE número 197, de 15 d’agost de 2009). En aquest conveni es preveu un finançament de 55,4 milions d’euros, en el període 2009 a 2014 (50,1 en concepte d'obres i 5,3 en expropiacions), pel total de les obres previstes a l’illa d’Eivissa.

A més, en data 25 d’agost de 2010 es formalitzà un conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i l'Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental (ABAQUA) per a l'execució de les obres del col·lector general de sanejament de Santa Gertrudis a Ca na Poua, integrat en les obres de condicionament de la carretera PM-804. En aquest conveni s'estableix que l'Agència assumirà el cost d'execució de les obres del col·lector fins a un import màxim d'1,3 milions d'euros.

6.- Doncs bé, del total dels 55,4 milions prevists al conveni (i 1,3 milions del conveni amb ABAQUA), en total 56,7 milions, resulta que, a dia d’avui, ja existeix un desfasament de 12,1 milions respecte del previst als esmentats convenis.

Efectivament, després de la tramitació del projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890 tenim que s’ha produït un increment del pressupost d’inversió respecte de l’inicialment aprovat en uns 3,45 milions d’euros. Aquest increment obeeix a la incorporació al projecte dels condicionants establerts per altres organismes i al·legacions rebudes, a la incorporació al projecte de la proposta de reposició de serveis rebuda per Telefónica de España, a l’increment de l’execució material del ferm de la carretera i l’increment en el tipus impositiu d’IVA que passa d’un 16% a un 18%.

Per la qual cosa, si actualitzam el cost de les totals obres previstes als convenis, tenim que el projecte de condicionament de la carretera PM-804 (18.574.169,09 €), més el present projecte de condicionament de la C-733 (23.543.766,42 €) i l’avantprojecte C-733 (Eivissa-Can Clavos) i variant de Jesús (26.632.252,85 €), suposen un total de 68.750.188,36 €, la qual cosa implica un desfasament de 12,1 milions.

I en aquest sentit, és significatiu que la previsió d’un carril per a bicicletes en el projecte inicial de condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890 suposi un cost d’aproximadament 2,7 milions d’euros. La previsió d’aquell carril es plantejà en una època en què no s’havia agreujat tant la situació de manca de liquiditat per part per les diferents administracions públiques i l’execució d’aquest carril no era la causa que motivà la redacció del projecte de condicionament de la carretera, que ho va ser per motius de seguretat de la via i nivell de trànsit. A més a més, s’ha de dir que aquest equip de govern ha defensat de forma reiterada que, atesa l’existència a l’illa d’Eivissa de tota una xarxa de camins rurals interurbans que constitueixen vertaderes rutes alternatives, s’ha de donar prioritat en la seva utilització per a bicicletes.

Així, en aquests moments resulta adient plantejar-se la possibilitat de desistir de l’execució d’aquell carril per a bicicletes respecte d’aquell projecte atès el seu cost, sense modificació del traçat, amb el corresponent estalvi en el cost d’execució de les obres que aquest fet suposaria. Al mateix temps, aquest fet suposaria de forma paral·lela que l’ocupació sobre el territori i l’afecció sobre els predis afectats en el traçat de la carretera seria sensiblement menor.

No obstant l’anterior, no es pot obviar la tramitació administrativa i de participació que el projecte inicialment aprovat ha seguit, i que fruit d’aquesta s’hi han incorporat tota una sèrie de millores ambientals i compliment de requeriments tècnics i d’instal·lacions que el projecte inicial no preveia.

Així, partint d’aquell projecte millorat, l’eventual no execució del carril per bicicletes, no pot suposar reduir o minvar aquelles millores, llevat del cost total d’execució i de l’ocupació sobre el territori i afecció als predis, que hauria de ser menor.

Per la qual cosa, resulta escaient estudiar tècnicament aquesta possibilitat, i de resultar factible, plantejar al plenari del Consell Insular la decisió final sobre l’assumpte.

7.- Vist l’informe emès respecte del cost econòmic total dels diferents projectes de condicionament en tramitació i el seu finançament emès en data 3 de maig de 2012 per la Secció d’Infraestructures Viàries del Consell.

8.- Atès el que disposa l’article 65 del Reglament Orgànic del Consell Insular –ROCI- (BOIB núm. 136, de 18-09-2010) pel que fa a les funcions executives del Consell Executiu, així com les atribuïdes pel punt segon del Decret de Presidència de data 4 de juliol de 2011, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 104, de 07-07-2011).

Per tot l’anterior, i en virtut de les atribucions que em vénen conferides a la lletra d de l’article 72 del ROCI, es proposa al Consell Executiu l’adopció del següent

ACORD

PRIMER.- Encomanar als serveis tècnics del Consell Insular que duguin a terme les tasques adients, en ordre a l’estudi de la viabilitat tècnica, el cost que suposaria i la readaptació corresponent, respecte del projecte de condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890 inicialment aprovat, amb la supressió del carril per a bicicletes, sense minoració de les millores introduïdes al projecte inicial fruit de la tramitació efectuada.

SEGON.- Sotmetre el projecte de condicionament i les actuacions dutes a terme, una vegada es disposi del document esmentat a l’apartat anterior, al Ple del Consell Insular per a la seua consideració conjunta i per tal que aquest òrgan es pronunciï sobre l’assumpte”.

Vista la modificació del “Projecte de condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890”, redactat per SGS Tecnos S.A., -amb el Sr. Albert Suero Marquès, com a Enginyer autor del projecte- amb un pressupost per a coneixement de l’Administració de vint-i-un milions tres-cents catorze mil quatre euros amb noranta-cinc cèntims (21.314.004,95 €), que inclou dinou milions cinc-cents quaranta-un mil sis-cents quaranta-set euros amb setanta-dos cèntims (19.541.647,72 €) de pressupost d’execució per contracta; un milió sis-cents trenta-sis mil sis-cents quaranta-un euros amb noranta-dos cèntims (1.636.641,92 €) en concepte d’expropiacions i indemnitzacions i cent trenta-cinc mil set-cents quinze euros amb trenta-un cèntims (135.715,31 €) per conservació, protecció i enriquiment del patrimoni històric. Per tant, la modificació del projecte suposa un estalvi considerable respecte al projecte inicial amb carril per a bicicletes (el pressupost per a coneixement de l’Administració del qual ascendia, com ja hem assenyalat, a la quantitat de 23.543.766,42 euros, tenint en compte l’increment que s'havia produït en el pressupost d’inversió respecte de l’inicialment aprovat, i que pujava a uns 3,45 milions d’euros).

Vist l’estudi d’impacte ambiental del projecte de construcció aprovat inicialment pel Ple d’aquest Consell Insular, redactat, en data de maig de 2009 per APIA XXI -amb el Sr. Alfredo Diego Abascal, com a enginyer autor de l’estudi-.

Vist l’informe de l’Oficina de Supervisió de Projectes, de data 17 de setembre de 2012 , que es troba a l’expedient.

La consellera executiva que subscriu, sobre la base de l'establert en l'acord del Consell Executiu de data 7 de maig de 2012, disposa que s’iniciïn els tràmits que resultin escaients per:

PRIMER.- DESISTIR de l’aprovació definitiva del projecte de condicionament de la carretera C-733, des del PK 8,030 al PK 20,890, tal com va ser aprovat inicialment pel Ple d’aquesta Corporació, en data 24 de juliol de 2009.

SEGON.-  PRENDRE EN CONSIDERACIÓ I APROVAR INICIALMENT la modificació del projecte de condicionament de la carretera C-733 des del PK 8,030 al PK 20,890 una vegada s’hi ha suprimit el carril per a bicicletes.

Tot fent-se avinent que és el Ple d’aquest Consell Insular l’òrgan competent per adoptar els corresponents acords a l’efecte.

Així mateix, una vegada aprovat definitivament l’esmentada modificació del projecte es donarà inici al corresponent expedient de licitació per portar a terme la contractació de les obres.”

Vist l’informe proposta del cap de Secció d’Infraestructures Viàries amb el vist i conforme del ST de l’Àrea de Presidència, de data 2 d’octubre de 2012, que es transcriu literalment a continuació:

“ASSUMPTE- Informe-Proposta en l’expedient d’aprovació de la modificació del projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, des del PK 8,030 al PK 20,890, i del seu corresponent estudi d’impacte ambiental.

Vist l’estat de tramitació del projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890, així com el seu corresponent estudi d’impacte ambiental, aprovats inicialment per acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa, en data 24 de juliol de 2009.

Vist l’acord de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, de data 3 de març de 2011 (RGE núm. 9062, de 19/04/2011 i BOIB núm. 76, de 24/05/2011) en virtut del qual s’informa favorablement amb condicions, l’esmentat projecte de construcció aprovat inicialment pel Ple d’aquest Consell Insular, en data 24 de juliol de 2009.

Vist l’acord del Consell Executiu d’aquesta Corporació, de data 7 de maig de 2012, que a la seua part dispositiva establia el següent:

PRIMER.- Encomanar als serveis tècnics del Consell Insular que duguin a terme les tasques adients, per a l’estudi de la viabilitat tècnica, el cost que suposaria i la readaptació corresponent, respecte del projecte de condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890 inicialment aprovat, amb la supressió del carril per a bicicletes, sense minoració de les millores introduïdes al projecte inicial fruit de la tramitació efectuada.

SEGON.- Sotmetre el projecte de condicionament i les actuacions dutes a terme, una vegada es disposi del document esmentat a l’apartat anterior, al Ple del Consell Insular per a la seua consideració conjunta i per tal que aquest òrgan es pronunciï sobre l’assumpte”.

Vista la Providència de la consellera executiva del Departament de Mobilitat, Interior i Medi Ambient, de data 2 d’octubre de 2012, en la qual es disposa que s’iniciïn els tràmits que resultin escaients per:

1.- Desistir de l’aprovació definitiva del projecte de condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890, tal com va ser aprovat inicialment en data 24 de juliol de 2009, i

2.- Prendre en consideració i aprovar inicialment la modificació de l’esmentat projecte de condicionament de la carretera C-733 del PK 8,030 al PK 20,890 una vegada s’hi hagi suprimit el carril per a bicicletes.

Atesa la necessitat d'executar les obres de condicionament de referència que, a grans trets, es justifiquen en el següent:

El Pla Director Sectorial de Carreteres de la CAIB, aprovat definitivament pel Consell de Govern, el 16 d’octubre de 1998, classifica la carretera C-733 dins de la xarxa primària complementària i planteja el seu condicionament en el programa de construcció en la fase 2 (període 2006-2013).

D’acord amb el Pla esmentat, el programa de construcció comprèn les obres necessàries per:

- Adequar la xarxa existent als nivells de servei i seguretat prefixats, dotant-la de les condicions geomètriques i de traçat pertinents per a tal finalitat.

- Adequar la xarxa existent a les condicions tècniques pròpies del rang funcional en el qual es classifica.

D’altra banda, el Pla Territorial Insular d’Eivissa, aprovat definitivament pel Ple d’aquesta Corporació, en data 21/03/2005, (BOIB núm. 50, de 31/03/2005) estableix, en la seua norma 51, com a necessàries les actuacions encaminades al condicionament de la carretera C-733.

Actualment, la carretera C-733, des de la cruïlla “Cazadores” (PK 8,030) fins a Sant Joan, té una amplada mitjana de plataforma de 6 m i una intensitat mitjana de trànsit de 4.333 veh/dia, amb un 5,0% de vehicles pesants. Pel seu traçat en planta i alçat, així com per la seua escassa secció transversal, l’esmentada via no respon a les característiques geomètriques exigibles a les carreteres que integren la xarxa primària. Aquestes deficiències, unides a la considerable intensitat de trànsit existent, afecten tant la seguretat com la comoditat dels usuaris. De fet, en l'actualitat s'està produint una elevada accidentalitat en el tram de la C-733 objecte del projecte de referència.

Per això es justifica la redacció del projecte de condicionament de la carretera C-733, que en línies generals planteja les següents actuacions:

- Eixamplament de la plataforma actual de la carretera fins a una secció 7/9 o 7/10 en funció de seues possibilitats.

- Millores en el traçat i les interseccions.

- Adequació del drenatge longitudinal i transversal a la nova situació geomètrica que es deriva de les modificacions en les dimensions de la plataforma i en el traçat.

- Actualització de la senyalització existent, així com dels sistemes de contenció de vehicles.

- Integració en l’entorn de les obres definides.

Finalment, les obres corresponents al condicionament de la carretera C-733 estan contemplades en el Conveni de col·laboració entre el Ministeri de Foment i el Consell Insular d’Eivissa en matèria de carreteres, de 14 de maig de 2009 (BOE núm. 197, de 15/08/2009).

Sobre la base de l'anterior, considerant l'establert en les normes primera i setena del Pla Director Sectorial de Carreteres de la CAIB, és procedent incorporar el condicionament de referència al programa de construcció en la fase 1.

Vista la modificació del “Projecte de condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890”, redactat per SGS Tecnos S.A., -amb el Sr. Albert Suero Marquès, com a enginyer autor del projecte- amb un pressupost per a coneixement de l’Administració de vint-i-un milions tres-cents catorze mil quatre euros amb noranta-cinc cèntims (21.314.004,95 €), que inclou dinou milions cinc-cents quaranta-un mil sis-cents quaranta-set euros amb setanta-dos cèntims (19.541.647,72 €) de pressupost d’execució per contracta; un milió sis-cents trenta-sis mil sis-cents quaranta-un euros amb noranta-dos cèntims (1.636.641,92 €) en concepte d’expropiacions i indemnitzacions i cent trenta-cinc mil set-cents quinze euros amb trenta-un cèntims (135.715,31 €) per conservació, protecció i enriquiment del patrimoni històric.

Vist l’estudi d’impacte ambiental del projecte de construcció aprovat inicialment pel Ple d’aquest Consell Insular, redactat, en data de maig de 2009 per APIA XXI -amb el Sr. Alfredo Diego Abascal, com a enginyer autor de l’estudi-.

Vist l’informe de l’Oficina de Supervisió de Projectes, de data 17 de setembre de 2012, que consta a l’expedient i que proposa l’aprovació de la modificació del projecte de construcció de referència.

Atesa la quantia del pressupost per a coneixement de l’Administració d’aquesta modificació del projecte, de vint-i-un milions tres-cents catorze mil quatre euros amb noranta-cinc cèntims (21.314.004,95 €), el Ple d’aquesta Corporació és l’òrgan competent per a la seua aprovació.

Atès que l’execució d’aquest projecte de construcció afectarà béns i drets que són titularitat de particulars en règim de propietat privada, és, per tant, necessària l’expropiació d’aquells terrenys que, estrictament i exclusivament, siguin necessaris per executar el projecte, de conformitat amb el que preveuen la Llei, de 16 de desembre de 1954, d’expropiació forçosa i el seu Reglament, aprovat per Decret de 26 d’abril de 1957.

Vista la Resolució d’urgència del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació del projecte de condicionament de la carretera C-733 (PK 8,030 fins a PK 20,890) dels termes municipals de Santa Eulària des Riu i Sant Joan de Labritja, de data 21 de setembre de 2012, [amb RGE en aquest Consell Insular núm. 23932, de data 01/10/2012] en la qual es conclou la no subjecció a avaluació d’impacte ambiental de l’esmentada modificació del projecte, amb les condicions següents:

“- S’haurà de donar compliment a les consideracions recollides en l’acord de la CMAIB de 3 de març de 2011.

- Les aportacions d’àrids externes a les produïdes per l’obra provindran de pedreres de l’illa d’Eivissa degudament incorporades en el PDS de Pedreres i amb Pla de restauració aprovat.

- Per a la reutilització del ferm actual en la fabricació de les mescles bituminoses s’haurà d’acreditar el certificat de gestor de materials perillosos de tractament de residus bituminosos acreditat pel Servei de Residus de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de la CAIB.

- Abans de l’autorització del projecte s’haurà de comptar amb l’informe favorable de la Direcció General de Recursos Hídrics.”

Sobre la base d’aquesta Resolució de la CMAIB, doncs, el projecte que ara s’aprova inicialment no precisa d’avaluació d’impacte ambiental, en tractar-se com diu l’òrgan ambiental, del supòsit previst a l’annex II (Projectes subjectes a avaluació d’impacte ambiental quan ho decideixi l’òrgan ambiental), grup 7(altres projectes), lletra m (qualsevol canvi o ampliació dels projectes que figuren als annexos I i II, ja autoritzats, executats o en procés d’execució,  que puguin tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient) de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, de manera que l’estudi d’impacte ambiental que li correspon és el mateix que s’aprovà inicialment per acord d’aquest Ple, de data 24 de juliol de 2009.

Donat que, d’altra banda, el projecte de referència consisteix en el condicionament d’una carretera existent i, que, per tant, no es troba inclòs en el supòsit previst en l’article 19.2 de la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma dels Illes Balears (BOIB núm.77, de 26/06/1990), no és, per tant, necessari el tràmit d'informació pública del projecte pel termini d'un mes.

Vist, no obstant això, l’article 93 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, així com l’article 86.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, a propòsit del tràmit d’informació pública.

Sobre la base de tot l’anterior, el tècnic que subscriu formula a la Consellera Executiva de Mobilitat, Interior i Medi Ambient  ―per tal que elevi al Ple d’aquest Consell Insular la corresponent proposta d’acord― el següent

INFORME-PROPOSTA:

Primer.- Desistir de l’aprovació definitiva del projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, des del PK 8,030 al PK 20,890, tal i com va ser aprovat inicialment per acord del Ple d’aquesta Corporació, en data 24 de juliol de 2009.

Segon.- Incorporar al Programa de Construcció de la fase 1, del Pla Director Sectorial de Carreteres de la CAIB, les actuacions corresponents al condicionament de la carretera C-733, des de la PM-810 fins a Sant Joan (PK 20,890) i del tram de carretera PM-811 que connecta la carretera C-733 amb el nucli urbà de Sant Joan; actualment incloses al programa de construcció de la fase 2.

Tercer.- Prendre en consideració i aprovar inicialment la modificació del Projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890, una vegada s’hi ha suprimit el carril per a bicicletes, redactat per SGS Tecnos S.A., -amb el Sr. Albert Suero Marquès, com a enginyer autor del projecte- amb un pressupost per a coneixement de l’Administració de vint-i-un milions tres-cents catorze mil quatre euros amb noranta-cinc cèntims (21.314.004,95 €), que inclou dinou milions cinc-cents quaranta-un mil sis-cents quaranta-set euros amb setanta-dos cèntims (19.541.647,72 €) de pressupost d’execució per contracta; un milió sis-cents trenta-sis mil sis-cents quaranta-un euros amb noranta-dos cèntims (1.636.641,92 €) en concepte d’expropiacions i indemnitzacions i cent trenta-cinc mil set-cents quinze euros amb trenta-un cèntims (135.715,31 €) per conservació, protecció i enriquiment del patrimoni històric.

Quart.- Fer avinent que, de conformitat amb la Resolució d’urgència del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació del projecte de referència, de data 21 de setembre de 2012, la present modificació de projecte no necessita avaluació d’impacte ambiental, en tractar-se del supòsit previst a l’annex II, grup 7, lletra m de la Llei11/2006, de 14 de setembre, d’Avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, és a dir, qualsevol canvi o ampliació dels projectes que figuren als annexos I i II, ja autoritzats, executats o en procés d’execució, que puguin tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient.

Cinquè.- Sotmetre la modificació del projecte de referència a informació pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears per un termini de 20 dies, de conformitat amb l’article 93 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, i l’article 86.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i amb el benentès que l’execució d’aquest projecte comportarà l’expropiació d’aquells terrenys que, estrictament i exclusivament, siguin necessaris per executar-lo.

Sisè.- Transcorregut l’esmentat termini sense que s’hi hagin presentat al·legacions ni reclamacions, es podrà entendre el projecte definitivament aprovat”.

Atesa la quantia del pressupost, d’aquest projecte, per a coneixement de l’Administració de vint-i-un milions tres-cents catorze mil quatre euros amb noranta-cinc cèntims (21.314.004,95 €), tot essent, per tant, el Ple d’aquesta Corporació, l’òrgan competent per a l’aprovació.

Atès que l’execució d’aquest projecte de construcció afectarà béns i drets que són titularitat de particulars en règim de propietat privada, és, doncs, necessària l’expropiació d’aquells terrenys que, estrictament i exclusivament, siguin necessaris per executar el projecte i, tot de conformitat amb el que preveuen la Llei, de 16 de desembre de 1954, d’expropiació forçosa i el seu Reglament, aprovat per Decret de 26 d’abril de 1957.

Sobre la base de tot l’anterior,

la consellera executiva que subscriu, en ús de les atribucions que té conferides pels Decrets de la Presidència d’aquesta Corporació, de data 1 de juliol de 2011 (BOIB núm. 102 Ext. de 04/07/11)  i data 7 de juliol de 2012 (BOIB núm. 104 de 07/07/11), formula al Ple, la següent:

PROPOSTA D’ACORD

Primer.- Desistir de l’aprovació definitiva del projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, des del PK 8,030 al PK 20,890, tal com va ser aprovat inicialment per acord del Ple d’aquesta Corporació, en data 24 de juliol de 2009.

Segon.- Incorporar al Programa de Construcció de la fase 1, del Pla Director Sectorial de Carreteres de la CAIB, les actuacions corresponents al condicionament de la carretera C-733, des de la PM-810 fins a Sant Joan (PK 20,890) i del tram de carretera PM-811 que connecta la carretera C-733 amb el nucli urbà de Sant Joan; actualment incloses al programa de construcció de la fase 2.

Tercer.- Prendre en consideració i aprovar inicialment la modificació del Projecte de construcció del condicionament de la carretera C-733, del PK 8,030 al PK 20,890, una vegada s’hi ha suprimit el carril per a bicicletes, redactat per SGS Tecnos S.A., -amb el Sr. Albert Suero Marquès, com a enginyer autor del projecte- amb un pressupost per a coneixement de l’Administració de vint-i-un milions tres-cents catorze mil quatre euros amb noranta-cinc cèntims (21.314.004,95 €), que inclou dinou milions cinc-cents quaranta-un mil sis-cents quaranta-set euros amb setanta-dos cèntims (19.541.647,72 €) de pressupost d’execució per contracta; un milió sis-cents trenta-sis mil sis-cents quaranta-un euros amb noranta-dos cèntims (1.636.641,92 €) en concepte d’expropiacions i indemnitzacions i cent trenta-cinc mil set-cents quinze euros amb trenta-un cèntims (135.715,31 €) per conservació, protecció i enriquiment del patrimoni històric.

Quart.- Fer avinent que, de conformitat amb la Resolució d’urgència del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació del projecte de referència, de data 21 de setembre de 2012, la present modificació de projecte no necessita avaluació d’impacte ambiental, en tractar-se del supòsit previst a l’annex II, grup 7, lletra m de la Llei11/2006, de 14 de setembre, d’Avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, és a dir, qualsevol canvi o ampliació dels projectes que figuren als annexos I i II, ja autoritzats, executats o en procés d’execució, que puguin tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient.

Cinquè.- Sotmetre la modificació del projecte de referència a informació pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears per un termini de 20 dies, de conformitat amb l’article 93 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, i l’article 86.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i amb el benentès que l’execució d’aquest projecte comportarà l’expropiació d’aquells terrenys que, estrictament i exclusivament, siguin necessaris per executar-lo.

Sisè.- Transcorregut l’esmentat termini sense que s’hi hagin presentat al·legacions ni reclamacions, es podrà entendre el projecte definitivament aprovat.”

En conseqüència, d’acord amb el punt cinquè de l’acord, se sotmet el projecte de referència a informació pública, durant el termini de 20 dies hàbils. Aquest termini començarà a partir de l’endemà de la publicació del present anunci al BOIB.

Es fa avinent que el projecte es podrà consultar a la seu del Consell Insular d’Eivissa (Secció d’Infraestructures Viàries), avinguda d’Espanya, núm. 49, Eivissa.

Eivissa, 18 d’octubre de 2012

El secretari tècnic de l’Àrea de Presidència
Vicent Guasch Torres