Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 19905
Aprovació de les bases que regeixen la convocatòria dels ajuts del Consell Insular de Menorca per al suport a les confraries de pescadors i aprovació de la convocatòria corresponent a l’any 2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de data 1 d'octubre de 2012, va adoptar el següent acord:

 

PRIMER.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca per al suport a les confraries de pescadors de Menorca.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2012, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall:

 

Partida

Quantia màxima

6.4150.4890032

40.000 €

 

L’import màxim que es destina a la convocatòria únicament podrà ampliar-se en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

 

Aquesta despesa podrà aplicar-se a qualsevol altra partida adequada i vinculada.

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies naturals comptats a partir del dia següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Maó, 11 d’octubre de 2012

 

EL SECRETARI DEL CONSELL EXECUTIU

Octavi Pons Castejón

 


 

 

ANNEX:

 

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LES CONFRARIES DE PESCADORS DE MENORCA

 

1. OBJECTE

L'objecte d'aquest ajut és donar suport a les actuacions de promoció, el punt de primera venda i altres despeses extraordinàries que realitzin les confraries de pescadors de Menorca des de l’1 de gener fins al 3 de desembre de l’any de la convocatòria.

 

2. FINALITAT

La finalitat d’aquest ajut és compensar les confraries de pescadors de Menorca per les despeses originades pel punt de primera venda, despeses extraordinàries i despeses per les actuacions de promoció previstes en l’article 2 lletres i) i k) i en l’article 13 del Decret 61/1995, de 2 de juny, que regula les confraries de pescadors.

 

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

1. Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin en la convocatòria.

2. Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prorratejarà l’import global màxim entre els sol·licitants que compleixin els requisits i segons el que fixa la base 8a.

 

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES I REQUISITS DE L’ACTIVITAT

1. Seran objecte de subvenció les despeses originades per les actuacions de promoció, la gestió del punt de primera venda i altres despeses extraordinàries de les confraries generades en el desenvolupament d’actuacions que siguin d’interès general per a l’activitat extractiva del sector pesquer. S’entenen per despeses extraordinàries les que no s’originin per la realització de les activitats ordinàries pròpies d’aquestes entitats.

2. Les activitats subvencionables han de ser realitzades entre el dia 1 de gener i el dia 3 de desembre de l’any de la convocatòria.

 

5. RÈGIM DE COMPTABILITAT AMB ALTRES AJUTS

1.Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

 

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les confraries de pescadors de Menorca constituïdes d'acord amb el que preveu el Decret 61/1995, de 2 de juny (BOIB núm. 80 de 24.6.1995).

2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases, que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa:

a. Còpia acarada del CIF de l’entitat

b. Document que acrediti que la confraria de pescadors està legalment inscrita en el Registre oficial de confraries de pescadors i de les seves federacions, així com còpia acarada dels estatuts i de les seves modificacions, degudament inscrits en l’esmentat registre. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts hauran d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.

c. Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre i còpia del NIF del representant.

d. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o d'entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (Annex II).

e. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (Annex III).

f. Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca

g. Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributaries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social

h. Document justificatiu d’estar d’alta de l’IAE, en cas d’estar-hi obligats (cal omplir l'annex II, punt 2)

Documentació específica:

i. Memòria i pressupost de les actuacions a subvencionar.

j. Certificació emesa pel secretari de l’entitat sobre les dades que a continuació s’indiquen:

- Nombre mitjà de barques durant l’any anterior al de la convocatòria.

- Volum mitjà de vendes durant l’any anterior al de la convocatòria.

- Nombre mitjà de socis durant l’any anterior al de la convocatòria.

3. Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels convenis adequats que li ho permetin (Annex I).

S’eximirà de presentar la documentació a què fan referència les lletres a) i f) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

4. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja i en els ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

5. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

 

8. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Si l’import global demanat entre tots els sol·licitants no supera el crèdit de la convocatòria, les sol·licituds es resoldran individualment i es podrà concedir fins al 100 % de l’ajut sol·licitat.

2. En cas que l’import global sol·licitat sigui major al crèdit pressupostari, es tindran en compte els criteris següents per al repartiment de l’ajut:

- En relació amb el nombre de barques:

Fins a 10 barques: 2 punts

d’11 a 19 barques: 4 punts

20 o més: 5 punts

- En relació amb el volum de vendes: 0,01 punts / tona fins a un màxim de 2 punts

- En relació amb el nombre de socis:

Fins a 19 socis: 3 punts

20 o més: 5 punts

A partir de la puntuació final obtinguda, s’aplicarà la taula següent:

Punts

Percentatge subvencionat

A partir de 5 fins a 6

60 % del pressupost subvencionable

A partir de 6 fins a 7

70 % del pressupost subvencionable

A partir de 7 fins a 8

80 % del pressupost subvencionable

A partir de 8 fins a 9

90 % del pressupost subvencionable

A partir de 9

100 % del pressupost subvencionable

Si l’import global a subvencionar, després d’aplicar la taula anterior, és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits i segons els criteris de repartiment assenyalats.

3. La quantia total de la subvenció per a cada beneficiari serà com a màxim de 15.000 €.

4. Seran objecte de subvenció les despeses de promoció, el punt de primera venda i altres despeses extraordinàries.

Els costos indirectes que s’imputin a l’activitat només es podran aplicar en la part que raonablement correspongui d’acord amb els principis i les normes de compatibilitat generalment admeses; en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es duu a terme l’activitat.

5. En cap cas l’import de l’ajuda podrà superar el cost de l’activitat a subvencionar.

 

9. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

2. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: el conseller executiu d’Economia, Medi Ambient i Caça

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

. director insular d’Economia, Medi Ambient i Caça del CIM

. tres tècnics del Departament d’Economia i Medi Ambient del CIM

 

10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència no competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. La instrucció correspondrà a un funcionari del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut que resulti de l’informe previ sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de dos mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària en què es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

 

11. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

2. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant que el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

3. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.

 

12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. El termini per justificar les despeses objecte de subvenció acaba el dia 3 de desembre de l’any de la convocatòria, llevat que existeixin causes excepcionals que ho impedeixin, que els beneficiaris hauran d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.

2. Per justificar les despeses s’ha de presentar la documentació següent:

Compte justificatiu simplificat:

- Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades.

- Relació nominativa de les despeses realitzades i detalls d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat (Annex IV)

3. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils (art. 76 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre).

4. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

5. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

6. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es podran requerir al beneficiari, mitjançat tècniques de mostreig, els justificants de despesa seleccionats.

 

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b. Realitzar l’activitat objecte de subvenció entre dia 1 de gener i dia 3 de desembre de l’any de la convocatòria.

c. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d. Disposar de les autoritzacions administratives que siguin exigibles per a l’exercici de l’activitat subvencionada, si escau.

e. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

f. Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

g. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

h. Les entitats beneficiàries d’aquestes ajudes hauran de mantenir l’activitat durant un termini mínim d’un any des de la presentació de la sol·licitud; en cas contrari, se’ls podrà exigir la devolució total o parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.

i. Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

j. Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca

k. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuï el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

 

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència s'han de regir per l’establert en l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

S’haurà de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest és a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe en aquest. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si escau siguin exigibles.

 

15. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

 

16. ALTRES DISPOSICIONS

1. Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d’interposar-hi recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.

2. Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en:

- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- El Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de es Illes Balears

 

ANNEX I: SOL·LICITUD D’AJUDES DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER AL SUPORT A LES CONFRARIES DE PESCADORS DE MENORCA (veure pàgina web www.cime.es)

ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (veure pàgina web www.cime.es)

ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE D’ALTRES AJUTS REBUTS ((veure pàgina web www.cime.es)

ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DE LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LES CONFRARIES DE PESCADORS DE MENORCA (consta a l’expedient)