Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 19903
Aprovació de les bases i de la convocatòria dels ajuts del Consell Insular de Menorca en matèria cinegètica any 2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de data 1 d’octubre de 2012 va adoptar el següent acord:

PRIMER.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d’activitats en matèria cinegètica i els seus annexos.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2012, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats per aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria:

 

Partida Quantia màxima
6.4160.4890017 Ajut associacions caça 25.000 €

 

b) El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals comptats a partir del següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) La instrucció correspondrà al senyor José María Mir Orfila, tècnic del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça del Consell Insular de Menorca.

TERCER.- Publicar el present acord, aprovació de les bases i la convocatòria, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

Maó, 11 d’octubre de 2012

EL SECRETARI DEL CONSELL EXECUTIU
Octavi Pons Castejón

 


 

ANNEX:

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA EN MATÈRIA CINEGÈTICA

 

1. OBJECTE

L’objecte d’aquests ajuts és donar suport a determinades activitats sense ànim de lucre dutes a terme al territori de Menorca en matèria cinegètica entre dia 15 de desembre de 2011 i dia 15 de desembre de 2012.

 

2. FINALITAT

D’acord amb el principi de gestió sostenible del patrimoni faunístic i dels seus hàbitats, gestió qualificada d’interès públic per la Llei 6/2006, de 12 d’abril, de caça i pesca de les Illes Balears, la finalitat d’aquesta convocatòria es socioambiental i va destinada a fomentar iniciatives sense afany de lucre que promoguin la millora ambiental i, en conseqüència, la millora del potencial cinegètic.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

1. Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i l’import màxim que s’estableixin en la convocatòria.

2. Quan l’import de les sol·licituds d’ajut sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria serà d’aplicació l’establert en la base 9.

 

4. LÍNIES SUBVENCIONABLES I DOTACIÓ ECONÒMICA

1. Les activitats subvencionables són diverses activitats sense ànim de lucre dutes a terme pels beneficiaris, en el marc de la seva activitat cinegètica, que impliquin la millora ambiental, de qualitat o quantitat d’aprofitament dels recursos cinegètics del seu racional i sostenible ús, la formació sobre l’exercici de la caça per part dels practicants i sobre els recursos explotats i les pràctiques i modalitats tradicionals, el desenvolupament socioeconòmic de la zona on es trobin els terrenys gestionats i el funcionament i organització del beneficiari per a la consecució del seu objecte social.

2. En cap cas el valor de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

3. En cas de lloguer de terrenys per vedat de caça per part de les societats de caçadors, s’ha de justificar que s’ha triat la millor opció.

4. Línies de subvenció:

Línia 1: Lloguers de terrenys de caça per a l’ús de les entitats sol·licitants.

Es destinarà a aquesta línia una quantitat màxima de 10.000 €.

Línia 2: Es destinarà a aquesta línia una quantitat màxima de 15.000 € per les activitats següents:

a. Vigilància i senyalització dels vedats pertanyents a les societats

b. Control selectiu de predadors i espècies invasores

c. Sembres per a la caça amb varietats vegetals d’interès per a la fauna cinegètica. Les sembres per a la caça amb varietats vegetals d’interès per a la fauna cinegètica a parcel·les identificades cadastralment que compleixin la seva funció biològica durant el període de reproducció i criança de les espècies cinegètiques, amb un màxim del 5% de la superfície del vedat fins a un màxim de 20 ha, a les quals no es podrà alçar el cultiu ni entrar a pasturar fins al 30 de setembre. Per raons de tornar-se a sembrar, podran llaurar-se aquestes parcel·les entre el 15 d’agost i el 15 de setembre, però sempre comunicant-ho prèviament a l'òrgan administratiu competent en tramitar la sol·licitud de subvenció. Tan sols en aquests casos podrà entrar el ramat amb 15 dies d’antelació a la propera sembra.

d. Repoblacions amb espècies cinegètiques pròpies

e. Activitats relacionades amb la cura dels animals de caça

f. Promoció de les modalitats tradicionals de caça pròpies de Menorca i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans

g. Activitats federatives i fires

Poden ser subvencionades les actuacions realitzades i pagades des del 15 de desembre de 2011 fins al 15 de desembre de 2012.

 

5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular en la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

 

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1.Poden tenir la condició de beneficiari:

a. les associacions, societats, clubs, federacions, fundacions i qualssevol altres entitats benèfiques o sense afany de lucre

b. les societats de caçadors locals previstes en la Llei balear 6/2006, de caça i pesca fluvial

Els beneficiaris referits han d’acreditar que estan legalment constituïts i que la seva finalitat i objecte social té relació directa amb l’activitat cinegètica en qualsevol dels seus vessants.

2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa comuna a les dues línies:

a.Còpia acarada del document d’identificació del representant (NIF)

b.Còpia acarada del document d’identificació fiscal de l’entitat (NIF)

c.Original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent

d.Acreditació de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

e.Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.

f. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex II d’aquestes bases.

g. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (Annex III).

h. Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.

i. Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions (vegeu annex I).

 

Documentació específica:

Línia 1

j. Document que acrediti que l’entitat sol·licitant gestiona els terrenys de caça pel qual sol·licita l’ajut.

k. Certificat emès pel Secretari de l’entitat en què constin les dades relatives als criteris de ponderació de les sol·licituds.

Línia 2

l. Pla d’actuacions de les activitats a subvencionar, amb indicació del pressupost de cada una, termini de realització i característiques de cada activitat.

m. Certificat emès pel Secretari de l’entitat en què constin les dades relatives als criteris de ponderació de les sol·licituds.

n. Relació de les parcel·les identificades cadastralment (en cas de sol·licitar l’ajut de la línia 2 punt c).

S’eximirà de la presentació de la documentació a què fan referència les lletres a), b), c), d) i h) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja i en els ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

 

8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1.El percentatge màxim de subvenció per sol·licitant serà d‘un 80% del cost de les actuacions.

2.Cada sol·licitant podrà rebre un màxim de 5.000 € per la línia 1, excepte que es demostri que el beneficiari representa el conjunt de les entitats de caçadors de Menorca.

3.Cada sol·licitant podrà rebre un màxim de 8.000 € per la línia 2, excepte que es demostri que el beneficiari representa el conjunt de les entitats de caçadors de Menorca.

 

9. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS D’AJUTS

Si l’import global demanat entre tots els sol·licitants no supera el crèdit de la convocatòria, les sol·licituds es resoldran individualment i segons l’establert en el punt anterior.

En cas que l’import de les peticions sigui superior al pressupost establert en aquesta convocatòria, entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits, i un cop establert l’import subvencionable, es distribuirà l’import total de cada una de les línies en proporció als punts obtinguts i sempre respectant els criteris següents:

1. El nombre de socis de les entitats sol·licitants, fins a 5 punts

2. Superfície gestionada pel sol·licitant com a terreny de caça, fins 5 punts

3. Qualitat del Pla d’actuacions, fins a 15 punts.

4. Valoració de les varietats vegetals d’interès per a la fauna cinegètica, fins a 5 punts

5. Activitats que suposin millores d’hàbitat, fins a 5 punts

6. Sol·licituds que incloguin modalitats tradicionals de caça i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans, fins a 5 punts

L’import de la subvenció es repartirà de forma proporcional als punts obtinguts pels sol·licitants.

 

10. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. La Comissió Avaluadora és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

2. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: el conseller executiu d’Economia, Medi Ambient i Caça

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

. director insular d’Economia, Medi Ambient i Caça del CIM

. tres tècnics del Departament d’Economia i Medi Ambient del CIM

 

11. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. La persona a qui correspongui la instrucció es determinarà en la convocatòria i li correspondrà realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de dos mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària en què es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

 

12. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran, per norma general, quan el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb allò establert en aquestes bases.

2. L’ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats des de la justificació correcta i completa de l’activitat i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

3. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant que el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

 

13. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o l’ajut econòmic concedit abans de dia 15 de desembre de l’any de la convocatòria, llevat que existeixin causes excepcionals que ho impedeixin i que els beneficiaris han d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.

2. Els ajuts es justificaran mitjançant l’aportació dels documents següents:

Compte justificatiu simplificat:

- Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

- Relació nominativa de les despeses realitzades i detalls d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat (Annex IV)

En la fase de comprovació de la despesa realitzada se sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

3. Són despeses justificables:

a. Per la Línia 1:

- Els lloguers de terrenys de caça per l’ús de les entitats sol·licitants

b. Per la Línia 2:

- Les despeses de vigilància i senyalització dels vedats pertanyents a les entitats sol·licitants. S’entén per vigilància, a part de la vigilància en si, la gestió ambiental dels terrenys de caça, despeses derivades de la formació, import d’adquisició d’equipaments i les compres del material necessari per dur a terme aquestes tasques.

- Les despeses necessàries per portar a terme el control selectiu de predadors i espècies invasores.

- Les despeses generades per les sembres objecte de subvenció.

- Les repoblacions amb espècies cinegètiques pròpies. Engloba les despeses de compra, transport, alimentació associada i millores d’infraestructures associades a la repoblació.

- Les despeses derivades d’activitats relacionades amb la cura dels animals de caça. Engloba les activitats següents: xips d’identificació canina, despeses veterinàries de vacunes i desparasitacions de cans de caça i assegurances d’aquests.

- Les despeses necessàries per portar a terme la promoció de les modalitats tradicionals de caça pròpies de Menorca i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans. Inclou:

- Despeses derivades de l’organització i relació de proves funcionals, diades i activitats de promoció de cans de caça autòctones i modalitats tradicionals.

- Despeses d’ormeigs propis de l’activitat: adquisició i reparació

- Les activitats federatives i fires. Engloba despeses federatives com quotes federatives, material d’oficina i despeses diverses

4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

5. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada.

6. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

 

14. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Hauran de complir les obligacions següents:

a. Els beneficiaris d’aquesta convocatòria facilitaran en qualsevol moment la informació que li sol·liciti el CIM sobre les tasques que desenvolupin.

b. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

c. Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi.

d. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

e. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per la mateixa finalitat.

f. Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

g. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

h. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

i. Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.

 

15. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

Pel que fa a la revocació i al reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Per a la determinació del percentatge s’haurà de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest és a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència han de ser regides per l’establert en l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe; en canvi, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i se’ls pot aplicar la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si escau siguin exigibles.

 

16. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

 

17 ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius:

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable:

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de es Illes Balears

 

ANNEX I: SOL·LICITUD D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA EN MATÈRIA CINEGÈTICA – ANY 2012 (veure pàgina web www.cime.es)

ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (veure pàgina web www.cime.es)

ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE D’ALTRES REBUTS (veure pàgina web www.cime.es)

ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DELS AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA EN MATÈRIA CINEGÈTICA 2012 (veure pàgina web www.cime.es)