Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DES MERCADAL

Núm. 17877
Resolució de l'alcaldia de l'Ajuntament ds Mercadal de dia 13 de setembre de 2012 sobre les bases que regeixen la participació en la quarta edició del curs especific de formació becat adreçat als col·lectius vulnerables respecte del mercat laboral

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Des de l’Alcaldia de l’Ajuntament des Mercadal, dia 13 de stembre s’ha dictat la següent resolució:

Vista la proposta de la Regidoria de Formació per a la convocatòria d’un curs específic de formació becat adreçat als col·lectius vulnerables respecte del mercat de treball, i vist l’informe de fiscalització favorable prèvia, de l’esmentada convocatòria.

 

Fent ús de les atribucions que m’han estat conferides, RESOLC:

 

1r. Aprovar la convocatòria de la quarta edició del curs específic de formació becat adreçat als col·lectius vulnerables respecte del mercat laboral, que es durà a terme durant els mesos d’octubre, novembre i desembre de 2012 segons les bases que es transcriuen en el punt següent.


-Termini de presentació de sol·licituds: 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

-Lloc de presentació de sol·licituds: Registre General de l’Ajuntament des Mercadal.

 

2n. Aprovar les bases que regulen les condicions que han de complir els interessats per tenir accés a la participació en el curs de formació adreçat als col·lectius vulnerables respecte del mercat laboral així com les condicions que regulen els ajuts associats.


 

BASES QUE REGEIXEN LA PARTICIPACIÓ EN LA QUARTA EDICIÓ DEL CURS ESPECÍFIC DE FORMACIÓ BECAT ADREÇAT ALS COL·LECTIUS VULNERABLES RESPECTE DEL MERCAT LABORAL

 

Article 1. Objecte

Aquesta Resolució té per objecte obrir la convocatòria per a la participació en el programa específic de formació becat adreçat als col·lectius vulnerables respecte del mercat laboral que l’Ajuntament des Mercadal durà a terme durant els mesos d’octubre, novembre i desembre de 2012.


Article 2. Descripció i contingut del curs

El curs tindrà una capacitat per a 23 alumnes, sent la seva durada de vuit setmanes.

Descripció

El curs s’estructura en tres blocs, el primer bloc de creació d’empreses, aportarà a l’alumne els coneixements i conceptes fonamentals per a la creació d’empreses. Amb continguts d’introducció a l’auto-ocupació, formes jurídiques i empreses d’economia social. Així mateix aquest bloc del curs s’estructurarà en dues parts, una primera teòrica i una segona part fonamentalment pràctica on es simularà la creació d’una empresa.

El segon bloc, l’alumne rebrà formació relacionada amb la redacció de documents administratius i comercials. Aquest mòdul aportarà a l’alumne coneixements molt concrets sobre els diferents tipus de documents oficials i li serviran per afavorir i millorar les seves relacions front les diferents Administracions Públiques. Apart de millorar i especialitzar-se amb la terminologia administrativa.

El tercer i últim bloc, l’alumne rebrà formació relacionada en habilitats comunicatives i socials. Se centrarà en prendre consciència de la importància comunicativa de la imatge personal, conèixer els factors que influeixen en la comunicació verbal i no verbal que poden facilitar-la o complicar-la,  i adquirir eines per a la resolució de conflictes, tals com l’empatia o l’assertivitat.

 

Contingut

Mòdul 1. (20 hores)

-Introducció a l’auto-ocupació

-Formes jurídiques

-Introducció a l’economia social

-Formes d’economia social

Mòdul 2. (40 hores)

-Característiques i estil del llenguatge administratiu

-Errors més freqüents i que cal evitar en la redacció de documents administratius i comercials

-Abreviatures, sigles i símbols

-Terminologia administrativa i comercial

-Principals models de documents administratius

 

Mòdul 3. (10 hores)

-Habilitats comunicatives i socials

-Estructuració del temps

-Posicions existencials

-Autoestima i autoconeixement

-Gestió de les emocions

 

Article 3. Import de les beques. Finançament. Règim d’incompatibilitats.

-La quantia màxima de cadascun d’aquestes ajudes és de 400€ per beneficiari, pagadors proporcionalment en dos terminis, un a la meitat del curs i l’altre a final del curs a raó de 200€ al cada termini, amb la justificació prèvia de la seva participació i assistència al programa formatiu.

-Aquestes beques seran ateses amb càrrec a l’aplicació pressupostària 90.241.48100 del Pressupost General de 2012, amb un import màxim conjunt de 9.533,95 euros. Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxim fixada en el punt anterior aquestes es prioritzaran segons els principis i criteris continguts en l’article 7.

-Les beques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques. Aquestes ajudes seran compatibles amb un altre tipus d’ingressos que el beneficiari percebi per aquest o altres conceptes similars sempre que la totalitat dels ingressos que percep el nucli familiar no superi el límit marcat en l’article 5.

Les beques s’abonaran 20 dies després de la terminació de cada termini establert, sempre condicionat a l’assistència (amb la justificació prèvia de la seva participació i assistència al programa formatiu).

Independentment que ho justifiqui o no, en el cas de falta d’assistència de l’alumne se li descomptarà el dia en què no hagi assistit al curs.

Si es perd el dret a la plaça d’alumne, també es perd el dret a l’ajut.

 

Article 4. Beneficiaris

Poden prendre part en aquesta convocatòria aquelles persones que estiguin incloses dintre del col·lectiu següent:


 

Col·lectiu de persones amb situació d’atur i amb especials dificultats per incorporar-se al mercat de treball.

 

Article 5. Requisits

Per poder formar part de l’alumnat del curs, les persones sol·licitants han de complir tots els requisits següents:

-Estar inscrits amb la condició de desocupats al Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

-Els ingressos màxims, de qualsevol tipus, que percebi el nucli familiar del sol·licitant no poden superar el 95% de l’IPREM per càpita. (6.070,62€ anuals). El càlcul es farà basant-se en la justificació d’ingressos del mes corrent.

 

Article 6. Sol·licituds i documentació a presentar.

Les sol·licituds s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, al Registre General de l’Ajuntament des Mercadal, i mitjançant l’imprès normalitzat inclòs a l’Annex 1, mitjançant qualsevol de les formes admeses en dret, i juntament amb la següent documentació:

-Fotocòpia de la documentació acreditativa (DNI, NIE o equivalent)

-Informe de situació administrativa, emès pel SOIB

-Informe de períodes d’inscripció, emès pel SOIB

-Currículum Vitae

-Justificant d’ingressos actuals del nucli familiar

-Certificat d’empadronament

-Annex II, declaració del sol·licitant de no estar sotmès cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la LGS.

-Annex III, document acreditatiu del número de persones que formen la unitat familiar i declaració d’ingressos

-Document de designació del compte bancari per rebre l’import de la beca

 

Article 7. Criteris en la valoració de les sol·licituds

En la selecció dels becaris, les sol·licituds seran valorades d’acord amb el següent ordre de prioritats i tot tenint en compte la dotació pressupostària recollida en l’article 2:

a)Només es podrà concedir una beca per sol·licitant

b)Les persones que hagin participat en qualsevol de les tres anteriors convocatòries, se’ls restarà 1,5 punts per cada curs en el qual hagin participat.

c)En cas que hi hagi més sol·licituds que places ofertes, la prioritat resultarà de l’aplicació dels següents criteris:

Nivell de renda. De 0 a 3 punts, on 3 corresponen als qui justifiquin ingressos igual a 0; 2 als qui justifiquin ingressos inferiors al 25% de l’IPREM; i 1 als qui justifiquin ingressos entre el 25% i el 95% de l’IPREM.

Empadronament en el municipi. De 0 a 3 punts; es concedeixen 1 punts per any de residència justificada al municipi des Mercadal.

Càrregues familiars. De 0 a 3 punts. Es concedeixen 0,5 punts per fill a càrrec en cas de famílies amb els dos progenitors, i 1 punts per fill a càrrec en cas de famílies monoparentals.

Permanència a l’atur. De 0 a 3 punts. Es concedeixen 0,5 punts per cada sis mesos de permanència a l’atur, durant els tres darrers anys.
 

Article 8. Tramitació i resolució dels ajuts.

1.Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Comissió d’Hisenda de l’Ajuntament des Mercadal.

2.Prèviament a l’examen de la Comissió d’Hisenda, conjuntament l’àrea de Formació i Treball i els Serveis Socials del propi Ajuntament analitzarà el compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria i avaluarà les sol·licituds presentades, segons els criteris establerts en l’article 7, emetent un informe on es concretarà el resultat de l’avaluació efectuada.

3.La Comissió d’Hisenda de l’Ajuntament des Mercadal, a la vista de l’informe de l’àrea de Formació i Treball i Serveis Socials, emetrà una proposta de resolució al batle, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació de les beques.

4.La resolució de l’expedient ha d’ésser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, l’import específic de cadascuna de les beques.

5.Els ajuts s’atorgaran per Decret de batlia en base a la proposta de la Comissió d’Hisenda. El termini màxim per resoldre serà de set dies comptadors des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si no recau resolució en el termini indicat, les sol·licituds presentades s’entendran com desestimades.

6.La resolució del procediment se notificarà als interessats d’acord amb allò previst en l’article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.

7.La resolució de concessió dels ajuts es publicarà en el tauler d’anuncis de l’ajuntament, amb expressió de tots els elements indicats a l’article 18 de la LGS.

8.Els interessats comunicaran a l’Ajuntament des Mercadal l’acceptació de la beca en els termes en que aquesta es concedeixi. La beca s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts 5 dies hàbils d’ençà s’hagi rebut pel beneficiari la notificació de la concessió, sense que aquest hagi indicat res al respecte.

 

Article 9. Obligacions dels beneficiaris. Justificació

Són obligacions dels beneficiaris:

-Acreditar documentalment les condicions requerides per poder assistir al curs i aportar la documentació sol·licitada.

-Assistir a l’acció formativa en la qual participen i seguir-la amb aprofitament.

-La justificació de la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió de la beca es farà a través de la signatura diària dels fulls d’assistència. La quantitat final a percebre estarà en funció del nombre de dies justificats per cada becari.
 

Article 10. Règim d’infraccions i sancions

Són causa d’exclusió de l’alumne de l’acció formativa:

-Superar més del 20% les hores no justificades del curs.

-No seguir el curs amb aprofitament o impedir-ne el funcionament normal, a criteri de la persona responsable del curs.

 

3r. Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria al butlletí oficial de les Illes Balears’


 

Es Mercadal, 13 de setembre de 2012

El Batle

,Francesc Ametller Pons