Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA DE LA QUALITAT UNIVERSITÀRIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 20060
Acord 3/2012 del Consell de Direcció de l’Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears, pel qual es fa pública la convocatòria per a la presentació de sol·licituds perquè es realitzin les avaluacions prèvies i s’emetin els informes específics de les diverses figures de professorat que estableix la normativa universitària, a l'efecte de la contractació de personal docent i investigador per part de la Universitat de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

La Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats (LOMLOU), exigeix l’avaluació prèvia positiva de l’activitat docent i/o investigadora per a la contractació del professorat contractat doctor i ajudant doctor, així com l’emissió d’un informe favorable per a la contractació del professorat col·laborador (articles 50 i 52 i disposició transitòria segona de la LOMLOU).

La Llei esmentada, a l'article 31, assigna aquestes funcions a l’Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i als òrgans d’avaluació que la llei de la comunitat autònoma determini en l’àmbit de les competències respectives. En aquest sentit, la Llei 2/2003, de 20 de març, d’organització institucional del sistema universitari de les Illes Balears, atribueix a l’Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears (AQUIB) la funció d’acreditació i avaluació prèvia del personal docent i investigador contractat per la Universitat de les Illes Balears.

Finalment, l’article 2 del Decret 178/2003, de 31 d’octubre, pel qual es regula el procediment per obtenir l’avaluació i l’acreditació de l’Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears, disposa que l’AQUIB convocarà la presentació de sol·licituds d’avaluació prèvia per a la contractació de professorat ajudant doctor i de professorat contractat doctor i d'emissió d’informes per a la contractació de professorat col·laborador.

En conseqüència, el Consell de Direcció de l’AQUIB, a la sessió del dia 13 de setembre de 2012, adopta l'acord següent:

Primer. Objecte

L’Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears fa pública la convocatòria per a la presentació de sol·licituds i de tota la documentació requerida per a l’avaluació prèvia a la contractació de professorat ajudant doctor i de professorat contractat doctor per part de la Universitat de les Illes Balears, i per a l’emissió d'informes per a la contractació de professorat col·laborador també a la Universitat de les Illes Balears.

Segon. Requisits per a la sol·licitud de les diferents figures

En l'avaluació per a la contractació de la figura de professorat contractat doctor i ajudant doctor estar en possessió del títol de Doctor/a.

En l'avaluació per a la contractació de la figura de professorat col·laborador estar en possessió del títol de diplomatura, arquitectura tècnica o enginyeria tècnica.

Tercer. Sol·licituds

Els models d’impresos normalitzats necessaris per a tramitar la sol·licitud (la sol·licitud i la resta de formularis) estan disponibles a l’AQUIB i en la pàgina web de l'Agència (http://www.aquib.org).

S’emplenarà una única sol·licitud i les persones interessades en sol·licitar simultàniament l’avaluació o l’informe de la seva activitat docent i/o investigadora per a més d’una figura contractual han d’indicar-ho en la sol·licitud corresponent.

La sol·licitud, juntament amb la documentació esmentada al punt quart d’aquest acord, s'ha de presentar a l’Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears (Ctra. de Valldemossa, km. 7’4, PARC BIT. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta, porta 8 – 07121 Palma) o a qualsevol dels registres a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

D’acord amb la disposició final segona, modificacions de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la comunitat autònoma de les Illes Balears, de la Llei 12/2012, de 26 de setembre, de mesures tributàries per a la reducció del dèficit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, queda establerta una taxa per a la tramitació de cada sol·licitud d’avaluació per a l’acreditació del professorat. L’import de la taxa és de 50,00 euros per a cada una de les figures contractuals. Tenen dret a una bonificació del 50% de l’import de la taxa: a) les persones que es troben en situació d’atur; b) les persones que pertanyen a famílies nombroses i c) les persones que tenen un grau de discapacitat igual o superior al 33%. Aquests supòsits no són acumulables i han de justificar-se amb la corresponent acreditació.

Aquest pagament ha de realitzar-se mitjançant un ingrés al compte de l’AQUIB (Sa Nostra 2051-0151-64-1051463593) indicant cognoms i nom de la persona sol·licitant i figura a avaluar. Juntament amb la sol·licitud, haurà de presentar-se el justificant acreditatiu d'haver realitzat l'abonament de la taxa corresponent.

Quart. Documentació a aportar juntament amb la sol·licitud d’avaluació o informe

La sol·licitud ha d’anar acompanyada de la documentació especificada en el mateix imprès, és a dir: fotocòpia del DNI o passaport, fotocòpia de les titulacions universitàries requerides, model de currículum vitae, model de declaració de veracitat, còpia del justificant de pagament de la taxa i documentació acreditativa dels mèrits. Se n’ha de presentar un sol exemplar en paper amb les pàgines numerades i sense enquadernar.

Cinquè. Avaluació

Dia 30 de desembre de 2009 es varen fer públics en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els comitès d’avaluació (BOIB núm. 190 EXT) i la seva composició dia 25 de setembre de 2012 (BOIB núm. 140). Així mateix, els criteris d’avaluació varen ser publicats dia 31 de desembre de 2009 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 191). Tots aquests documents també es poden trobar a la pàgina web de l’AQUIB, www.aquib.org

Sisè. Termini de presentació de la sol·licitud d’avaluació o informe

El termini per presentar les sol·licituds és d’un mes a comptar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El termini per a la notificació de l'avaluació no podrà ser superior a sis mesos a comptar des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds previst en la convocatòria, sempre que es compleixin les condicions establertes per a cada cas a l'article 42.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Aquest Acord produirà efectes a partir de l’endemà d’haver estat publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 8 d’octubre de 2012

El president de l’Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears
Miguel José Deyá Bauzá