Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 19606
Correcció d’errors a l’Acord de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre l’Avaluació d’impacte ambiental del projecte bàsic d’electrificació ferrocarril tram Son Rullan – enllaç, Palma, Marratxí, Santa Maria, Consell, Binissalem, Lloseta i Inca.  (21754/08).

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Antecedents

 

1.El 30 de setembre de 2010 es va publicar al BOIB núm. 142 de 30/09/2010 l'Acord de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre l’Avaluació d’Impacte ambiental del projecte bàsic d’electrificació ferrocarril tram Son Rullan – enllaç, Palma, Marratxí, Santa Maria, Consell, Binissalem, Lloseta i Inca.  (2175/08)

 

2.S’han detectat errors materials a l’Acord indicat, referent a la manca del text íntegre de  l’Acord de l’òrgan ambiental.

 

Fonaments jurídics

 

1. L’article 105.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, estableix que:

“Les administracions públiques podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d’ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.”

 

2. L’article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la revocació dels actes de gravamen o desfavorables i la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l’òrgan que ha dictat l’acte o la disposició.

 

3.Atès l’apartat 4 de l’article 6 del Decret 29/2009, de 8 de maig, d’organització, funcions i règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears que estableix que el Ple por delegar, entre d’altres, les funcions recollides a les lletres d), g) a l), n), s) i t) de l’apartat 2 de l’article 6, al President de l’òrgan col·legiat.

 

Per tot això, dict la següent

Resolució

 

1. Rectificar els errors observats en l’Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de  les Illes Balears.

 

2. Notificar aquesta resolució als interessats.

 

 

Palma, 10 d’octubre de 2012.

 

El President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears

José Carlos Caballero Rubiato

 

 

 

Annex

 

Correcció d’errors

 

Al cós de l’Acord :

 

tès

Que l’objecte del projecte constructiu és definir les actuacions necessàries per a l’electrificació de la línia fèrria Palma-Inca, en el tram comprès entre els tallers de SFM de Son Rullàn i l’estació d’Enllaç.

Que l’electrificació de la xarxa ferroviària és una de les actuacions del Pla Director Sectorial del transport de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Que l’estudi d’impacte ambiental compte amb el contingut mínim establert a l’article 27 de la Llei 11/2006 d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.

Que l’estudi d’impacte ambiental presentat analitza tot el conjunt de la electrificació del la línea ferroviària Palma-Inca-Enllaç, donant compliment a l’article 12 sobre la prohibició de fraccionament de la Llei 11/2006 d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.

Que l’estudi d’impacte ambiental ha seguit la recomanació del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, incloent un annex específic d’estudi d’incidència paisatgística de tot el projecte.

Que l’estudi d’impacte ambiental ha incorporat majoritàriament les indicacions de l’informe de consultes prèvies.

Els informes favorables de les administracions afectades pel project”.

 

Ha de dir

 

ATÈS

1. Que l’objecte del projecte constructiu és definir les actuacions necessàries per a l’electrificació de la línia fèrria Palma-Inca, en el tram comprès entre els tallers de SFM de Son Rullàn i l’estació d’Enllaç.

2. Que l’electrificació de la xarxa ferroviària és una de les actuacions del Pla Director Sectorial del transport de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. Que l’estudi d’impacte ambiental compte amb el contingut mínim establert a l’article 27 de la Llei 11/2006 d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.

4. Que l’estudi d’impacte ambiental presentat analitza tot el conjunt de la electrificació del la línea ferroviària Palma-Inca-Enllaç, donant compliment a l’article 12 sobre la prohibició de fraccionament de la Llei 11/2006 d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.

5. Que l’estudi d’impacte ambiental ha seguit la recomanació del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, incloent un annex específic d’estudi d’incidència paisatgística de tot el projecte.

 6. Que l’estudi d’impacte ambiental ha incorporat majoritàriament les indicacions de l’informe de consultes prèvies.

7. Els informes favorables de les administracions afectades pel projecte.

8. Que el pressupost del projecte supera el milió d’euros.

9. Que l’electrificació produirà un impacte positiu atès al menor consum de combustibles fòssils, la qual cosa suposa una reducció de les emissions de CO2 del 49 %, i per tant de gasos d’efecte hivernacle.

 

ACORDA

 

informar favorablement el Projecte bàsic d’electrificació del tram Son Rullan - Enllaç, amb els següents condicionants:

1. S'han de complir totes les mesures protectores i correctores proposades a l'estudi d'impacte ambiental i a l’estudi d’incidència paisatgística.

2. S’ha de contractar un auditor ambiental, d’acord amb l’article 54 de la Llei 11/2006, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, que acrediti el compliment del programa de vigilància ambiental i de la declaració d’impacte ambiental.

3. S’han de complir els condicionants de la Direcció Insular de Carreteres del Consell de Mallorca.

4. S’haurà de dur a terme una neteja de les restes de demolició existents actualment en els terrenys on es preveuen ubicar les subestacions mitjançant un tractament adequat d’aquests residus.

5. S’han d’adoptar mesures integració paisatgística dels edificis de les subestacions al trobar-se en sòl rústic.

6. S’ha d’elaborar un pla de comunicació de les afeccions que es puguin derivar de l’obra als usuaris.

Es recomana que les subestacions en sòl rústic ocupin la superfície mínima de parcel·la.

 

El president de la CMAIB

Josep Antoni Giménez Serra

Palma, 15 de desembre de 2009”