Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 18856
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de Consulta prèvia sobre el projecte d’heliport privat a Port Adriano, Calvià.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb el RDL 1/2008, d’11 de gener, pel que s’aprova el text refós de la Llei d’Avaluació d’Impacte Ambiental de Projectes, es comunica que el Ple de la CMAIB, en sessió de 29 de maig de 2012 i en el tràmit de consulta preceptiva a l’òrgan ambiental de la Comunitat Autònoma de las Illes Balears,

ACORDA

informar el següent:

D’acord amb la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, aquest projecte està inclòs a l’Annex I, grup 7, lletra d) Aeroports i aeròdroms.

El present informe s’emet segons el que preveu l’article 8 del text refós de la Llei d’Avaluació d’Impacte Ambiental de projectes, aprovada pel Reial Decret Legislatiu 1/2008, d’11 de gener, per determinar l’amplitud i el nivell de detall de l’Estudi d’Impacte Ambiental (EsIA).

L’ EsIA ha de  tenir, com a mínim, el contingut previst a l’article 27 de la llei autonòmica (BOIB núm. 133 de 21/9/2006) modificat per la Llei 6/2009 (BOIB núm. 172 de 24/11/2009); a més haurà d’incidir en els següents aspectes:

-S’haurà d’aclarir si el projecte de l’heliport preveu qualque edifici, ja que al Document Ambiental s’especifica que els possibles vessaments en la plataforma es conduiran a un separador d’hidrocarburs instal·lat a la planta baixa de l’edifici, sense detallar a quin edifici es refereix.

-Quan es redacti l’Annex d’Incidència Paisatgística es tendrà en compte que l’heliport s’ha previst elevat, havent-se de detallar l’alçada  de l’estructura prevista i el seu impacte paisatgístic;  en el Document Ambiental es diu que es preveu que el disseny de l’heliport amb la seva estructura sigui amb la línia i disseny del port esportiu, quedant completament integrat amb el port; l’EIA haurà de detallar les mesures correctores que es prendran al respecte.

-A més, s’ha de justificar per què s’ha optat per un heliport elevat en lloc d’un heliport en superfície, el que ocasionaria un menor impacte paisatgístic.

-També s’ha de detallar a què es refereix quan es diu que les instal·lacions annexes per a donar servei als helicòpters s’instal·laran a posteriori sota la plataforma elevada: a quines instal·lacions es refereix?, serà necessària qualque obra posterior?. Seria recomanable que s’avaluara l’impacte que poden produir aquestes instal·lacions annexes, tant la seva construcció com el seu funcionament.

Durant el tràmit d’informació pública previst a l’art. 9 de l’esmentat RDL 1/2008 es considera que les administracions públiques a consultar serien les següents:

-Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears. Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.

-Ports de les Illes Balears.

-Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia. Conselleria d’Administracions Públiques.

-Consell Insular de Mallorca. Departament d’Urbanisme i Territori.

-Ajuntament de Calvià.

Palma, 25 de juny de 2012

El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato