Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 19138
Bases convocatòria d'ajudes per a l'emancipació en matèria d'habitatge jove per a l'any 2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària de dia 14 de setembre de 2012, entre d’altres, va acordar per unanimitat aprovar les bases de les ajudes per a l’emancipació en matèria d’habitatge jove per a l’any 2012, que es transcriuen a continuació:

 

 

AJUDES PER A L’EMANCIPACIÓ EN MATÈRIA D’HABITATGE JOVE PER A L’ANY 2012

 

Primera.- Objecte de la convocatòria

 

1.1.- L’objecte d’aquestes bases és oferir ajudes per a l’adquisició d’habitatges o millora dels adquirits segons la classificació següent:

 

1.1.a) Compra d’habitatge construït o de nova construcció.

1.1.b) Rehabilitació quan suposi l’adequació de les condicions d’habitabilitat de l’habitatge.

1.1.c) Autopromoció d’habitatge.

 

Segona .- Dotació econòmica

 

2.1.- Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 110.000€, amb càrrec a la partida 153.780.01 de l’exercici pressupostari de l’any 2012.

 

Quantitat que es repartirà segons els següents percentatges:

 

2.1.a) 70% per a la compra d’habitatge construït o de nova construcció.

2.1.b) 15% per a la rehabilitació d’habitatges.

2.1.c) 15% per a l’autopromoció.

 

La comissió avaluadora podrà destinar el pressupost que no s’hagi esgotat en una de les modalitats cap a les altres a fi de beneficiar les altres persones sol·licitants.

 

2.2.- Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria seran d’un màxim del:

 

2.2.a) 5% del preu per la compra d’habitatge construït o de nova construcció.

2.2.b) 20% del preu del pressupost de rehabilitació de l’habitatge.

2.2.c) 10% de la inversió realitzada en els casos d’autopromoció.

 

2.3.- L’import màxim de les subvencions concedides serà de 3.000 euros per sol·licitud.

 

Tercera.- Beneficiaris

 

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:

 

3.1.- Per a la compra d’habitatge construït o de nova construcció

 

3.1.a) Tenir entre 18 i 35 anys.

3.1.b) No haver estat beneficiari d’aquesta mateixa subvenció els anys anteriors.

3.1.c) Que l’habitatge estigui ubicat en territori municipal de Santa Eulària des Riu.

3.1.d) Que sigui el primer habitatge i que constitueixi el seu domicili habitual i permanent.

3.1.e) Ser persona física, resident legal al municipi i amb un mínim de residència de dos anys.

3.1.f) Que la superfície màxima de l’habitatge sigui de 150m2 útils construïts.

3.1.g) L’habitatge s’haurà d’haver adquirir el mateix any o  l’immediatament anterior a aquesta convocatòria.

3.1.h) Que els ingressos íntegres no excedeixin de 31.950,65 € (5 IPREM anual 2012) en el cas d’un/a sol/a sol·licitant-comprador/a, i de 57.511,17 € (9 IPREM anual 2012)  en el cas de dos o més sol·licitants-compradors/es.

3.1.i) No trobar-se sotmesos a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establertes en l’article 10 de text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

3.1.j) No tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

 

L’ajuda anirà destinada a reduir l’import del préstec hipotecari de l’habitatge.

 

3.2.- Per a la rehabilitació quan suposi l’adequació de les condicions d’habitabilitat de l’habitatge.

 

3.2.a) Tenir entre 18 i 35 anys.

3.2.b- No haver estat beneficiari d’aquesta mateixa subvenció els anys anteriors.

3.2.c).- Que l’habitatge estigui ubicat en territori municipal de Santa Eulària des Riu.

3.2.d) Que sigui el primer habitatge i que constitueixi el seu domicili habitual i permanent.

3.2.e) Ser persona física, resident legal al municipi i amb un mínim de residència de dos anys.

3.2.f) Que la superfície màxima de l’habitatge sigui de 220m2 útils construïts.

3.2.g) L’habitatge s’haurà d’haver adquirit el mateix any o l’immediatament anterior a aquesta convocatòria.

3.2.h) Que el pressupost de la rehabilitació sigui igual o superior al 50% del valor total del immoble.

3.2.i) Que els ingressos íntegres no excedeixin de 31.950,65 € (5 IPREM anual 2012) en el cas d’un/a sol/a sol·licitant, i de 57.511,17 € (9 IPREM anual 2012)  en el cas de dos o més sol·licitants.

3.2.j) No trobar-se sotmesos a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establertes en l’article 10 de text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

3.2.k) No tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

 

3.3.- Autopromoció d’habitatge.

 

3.3.a) Tenir entre 18 i 35 anys.

3.3.b) No haver estat beneficiari d’aquesta mateixa subvenció els anys anteriors.

3.3.c) Que l’habitatge estigui ubicat en territori municipal de Santa Eulària des Riu.

3.3.d) Que sigui el primer habitatge i que constitueixi el seu domicili habitual i permanent.

3.3.e) Ser persona física, resident legal al municipi i amb un mínim de residència de dos anys.

3.3.f) Que la superfície màxima de l’habitatge sigui de 220m2 útils construïts.

3.3.g) Que la titularitat del sòl sigui la del sol·licitant o sol·licitants de l’ajuda.

3.3.h) Que s’hagi obtingut la llicència d’obres l’any d’aquesta convocatòria o l’immediatament anterior per a la concessió provisional de l’ajuda i per a la concessió definitiva de l’ajuda s’establirà un termini de 24 mesos per al lliurament  del certificat de final d’obra.

3.3.i) Que els ingressos íntegres no excedeixin de 31.950,65 € (5 IPREM anual 2011) en el cas d’un/a sol/a sol·licitant, i de 57.511,17 € (9 IPREM anual 2011) en el cas de dos o més sol·licitants.

3.3.j) No trobar-se sotmesos a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establertes en l’article 10 de text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

3.3.k) No tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

 

Quarta.- Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

 

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals des de l’endemà de la data de publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

4.2. Les sol·licituds es lliuraran al Registre Municipal de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, C/ de Marià Riquer Wallis, 4 i a les oficines municipals de Jesús i Puig d’en Valls.

 

Cinquè.- Sol·licitud i documentació necessària

 

5.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que serà facilitat per l’Ajuntament (model annex I)

 

5.2.- DOCUMENTACIÓ QUE S’HA D’ADJUNTAR EN SOL·LICITAR LA SUBVENCIÓ:

 

5.2.1- Per a la compra d’habitatge construït o de nova construcció

 

- Fotocòpia del DNI del sol·licitant o sol·licitants, compradors/es de l’habitatge.

- Fotocòpia de l’escriptura de propietat.

- Fotocòpia de la declaració de la renda de l’exercici 2011 de totes les persones sol·licitants-compradores, o si no n’han fet, documentació acreditativa de la situació econòmica, o autorització signada segons annex III.

- En el supòsit que sigui procedent, certificat de reconeixement de minusvalidesa de l’IBAS.

- Declaració jurada del sol·licitant o sol·licitants de destinació de l’habitatge a l’ús propi com a domicili habitual i permanent. (model annex II)

- Certificat del préstec hipotecari de l’habitatge expedit per l’entitat bancària.

- Nota simple, expedit pel Registre de la Propietat, a nom del sol·licitant o sol·licitants.

 

5.2.2. Per a la rehabilitació quan suposi l’adequació de les condicions d’habitabilitat de l’habitatge

 

- Fotocòpia del DNI del sol·licitant o sol·licitants, compradors/es de l’habitatge.

- Fotocòpia de l’escriptura de propietat.

- Fotocòpia de la declaració de la renda de l’exercici 2011 de totes les persones sol·licitants-compradores, o si no n’han fet, documentació acreditativa de la situació econòmica, o autorització signada segons annex III.

- En el supòsit que sigui procedent, certificat de reconeixement de minusvalidesa de l’IBAS.

- Declaració jurada del sol·licitant o sol·licitants de destinació de l’habitatge a l’ús propi com a domicili habitual i permanent (model annex II)

- Nota simple, expedit pel Registre de la Propietat, a nom del sol·licitant o sol·licitants.

- Llicència d’obres per a la concessió provisional de l’ajuda o certificat de final d’obra per a la concessió definitiva de l’ajuda.

 

5.2.3. Per a l’autopromoció d’habitatge

 

- Fotocòpia del DNI del sol·licitant o sol·licitants, compradors/es de l’habitatge.

- Fotocòpia de l’escriptura de propietat del sòl on s’edificarà.

- Fotocòpia de la declaració de la renda de l’exercici 2011 de totes les persones sol·licitants, o si no n’han fet, documentació acreditativa de la situació econòmica, o autorització signada segons annex III.

- En el supòsit que sigui procedent, certificat de reconeixement de minusvalidesa de l’IBAS.

- Declaració jurada del sol·licitant o sol·licitants de destinació de l’habitatge a l’ús propi com a domicili habitual i permanent (model annex II).

- Nota simple, expedit pel Registre de la Propietat, a nom del sol·licitant o sol·licitants.

- Llicència d’obres per la concessió provisional de l’ajuda o certificat de final d’obra per a la concessió definitiva de l’ajuda.

 

Sisè.- Règim dels ajuts

 

6.1.- La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

 

6.2.- S’estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d’atorgament de les subvencions, el tauler d’anuncis del Centre d’Informació Juvenil i el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, així com a la pàgina web www.santaeulalia.net.

 

Setè.- Termini per a l’esmena d’errors

 

Si la sol·licituds i/o documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies ho esmeni i se li advertirà que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desestimada la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.

 

Vuitè.- Funcions de la comissió avaluadora

 

Són funcions de la comissió:

- Estudiar i avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració establerts.

- Emetre les propostes de resolució.

- Qualsevol altra que exigeixi l’aplicació d’aquestes bases.

 

Novè.- Criteris per a la concessió de les ajudes

 

 

 

 

9.1.- Els ajuts es concediran d’acord amb els següents criteris a qualificar per la comissió avaluadora:

 

- 10 anys o més de residència legal al municipi

 

5 punts

- 5 anys de residència legal al municipi

 

3 punts

- 2 anys de residència legal al municipi

 

1 punt

- Discapacitat

 

5 punts

 

1 SOL·LICITANT

2 O MÉS SOL·LICITANTS

 

Ingressos fins a 10.650,22 €

Ingressos fins a 19.170,39 €

5 punts

Ingressos fins a 21.300,43 €

Ingressos fins a 38.340,78 €

3 punts

Ingressos fins a 31.950,65 €

Ingressos fins a 57.511,17 €

1 punt

 

La puntuació màxima possible serà de 15 punts.

 

9.2.- La comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i mínims establerts a l’apartat 9.1.

 

9.3.- La comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

 

Desè.- Resolució definitiva

 

La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la comissió avaluadora en el termini màxim d’un mes, una vegada acabat els corresponents terminis de presentació de sol·licituds. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

 

Onzè.- Règim d’infraccions i sancions

 

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establerts en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, del 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en tot allò que hi sigui d’aplicació.

 

Dotzè.- Publicació

 

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

 

Santa Eulària des Riu, .............. de .................................. de 2012

 

L’alcalde

Vicente Marí Torres

 

 

MODEL DE SOL·LICITUD. ANNEX I

 

Sr./Sra………………………………………………………………………………......................................................... que visc a ……………………………………………………….................. i amb domicili a …………………………………………………..... núm.…………, pis…………….. telèfon ..........................… Mail: ...................................................................... proveït del DNI núm. …………………............................, us

 

EXPÒS:

 

Que en relació al plec de condicions d’ajudes per a l’emancipació en matèria d’habitatge jove per a l’any 2012, adjunt la documentació sol·licitada i per això us

 

SOL·LICIT:

 

Poder accedir a aquests ajuts.

 

Santa Eulària des Riu, …….de…………………….de 2012

 

IL·LUSTRÍSSIM SENYOR ALCALDE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

 

 

MODEL DE DECLARACIÓ JURADA. ANNEX II

 

Sr./Sra………………………………………………………........………………………..............................................que visc a ………………………………………………………......................... i amb domicili a ………………………………………….......... núm .…………, pis…………….. telèfon ........................... Mail..…..............................................................i proveït del DNI núm. …………………................................, us

 

DECLAR:

 

Que en relació amb el plec de condicions d’ajudes per a l’emancipació en matèria d’habitatge jove per a l’any 2012, la destinació d’aquest serà per a ús propi habitual i permanent.

 

Santa Eulària des Riu, …….de…………………….de 2012

 

IL·LUSTRÍSSIM SENYOR ALCALDE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

 

 

DADES ECONÒMIQUES. ANNEX III.

 

S’autoritza a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu a accedir a la informació fiscal de:

 

NOM

LLINATGES

DNI/NIE

 

 

 

 

Santa Eulària des Riu, …….de…………………….de 2012

 

IL·LUSTRÍSSIM SENYOR ALCALDE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

 

 

Santa Eulària del Riu, 28 de setembre de 2012

 

L’ alcalde

Vicente Marí Torres