Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 19139
Convocatòria de beques d'estudis per al curs 2012/2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 14 desetembre de 2012, entre d’altres, va acordar per unanimitat aprovar les bases de la convocatòria de beques d’estudis per al curs 2012/2013, que es transcriuen a continuació:

 

 

BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE BEQUES D’ESTUDIS PER AL CURS 2012/2013

 

Primera.- Objecte de la convocatòria

 

1.1.- Aquesta convocatòria està destinada a estudiants d’estudis universitaris, d’estudis tècnics superiors, d’estudis de formació professional, cicles de grau mitjà i grau superior o de qualsevol ensenyament reglat que s’hagi de fer fora de les Pitiüses.

1.2.-En els casos d’estudis de formació professional, cicles de grau mitjà i grau superior o altres ensenyaments reglats no superiors s’haurà de donar també la condició de que no existeixi centre docent adequat a les Pitiüses o que, encara que existeixi, no s’hagi obtingut plaça.

 

Segona .- Dotació econòmica

 

2.1.- .- Per les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 25.500€, amb càrrec a la partida 322.480.04 de l’exercici pressupostari de l’any 2012.

2.2.- La concessió de beques serà competència de les regidores de Joventut i Cultura.

2.3.-S’atorgarà una beca a l’excel·lència acadèmica universitària de 500€ i la resta de beques seran d’una  quantia màxima de 300€ cadascuna.

 

Tercera.- Beneficiaris

 

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:

 

3.1.- Estar empadronats al municipi de Santa Eulària des Riu amb una antiguitat mínima de 3 anys.

3.2.- Estar matriculats com a mínim de 4 assignatures o de 38 crèdits per aquells estudiants que estiguin acabant els seus estudis. En el cas de doble matrícula s’hauran de lliurar les dues per poder obtenir la beca.

Els estudiants de grau (EEES) hauran d’estar matriculats a temps complet  (60 crèdits mínim).

3.3.- Tenir 5 punts, com a mínim, de nota mitjana del total d’assignatures del curs anterior. (Criteris de baremació a l’annex II)

3.4.- Els sol·licitants que es presentin com una unitat familiar independent hauran d’acreditar mitjans econòmics i d’habitatge propis (declaració de la renda i documentació d’un habitatge a nom seu o contracte de lloguer).

3.5.- Tindran prioritat aquells alumnes que cursin una primera titulació.

3.6.- No trobar-se sotmesos a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establertes en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

3.7.- No tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

3.8.- Aquelles rendes familiars que superin els 60.000€ anuals no s’admetreran a tràmit.

 

Quarta.- Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

 

4.1.- El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals des de l’endemà de la data de publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.2.- Les sol·licituds es presentaran als registres generals d’entrada de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu a les adreces següents:

- C/ de Marià Riquer wallis, 4 de 8:30 a 14:30 h de dilluns a divendres.

- Oficines municipals de Puig d’en Valls, C/ des Viver, 6, de 8:30 a 14:30 h de dilluns a divendres.

- A les oficines municipals de Jesús, C/ del Faisà, 10 de 8:30 a 14:30 h de dilluns a divendres.

4.3.- Per a informació, orientació i cercar les bases poden acudir al Centre d’Informació Juvenil de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu (C/ de Sant Llorenç, 16 (cantonada amb C/ de Sant Joan). Tel. 971 31 90 65, de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h, a les oficines municipals de Jesús i Puig d’en Valls i a la pàgina web www.santaeulalia.net.

 

Cinquè.- Sol·licitud i documentació necessària

 

IMPORTANT: Tota la documentació presentada haurà d’estar degudament compulsada o, en tot cas, es podrà presentar fotocòpia i original per tal de compulsar-la.

 

5.1.- Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que serà facilitat per l’Ajuntament (model annex I)

5.2.- Documentació que s’ha d’adjuntar en sol·licitar la subvenció:

- Fotocòpia del DNI del sol·licitant.

- Fotocòpia del llibre de família.

- Fotocòpia de la declaració de la renda de l’any 2011 de totes les persones que conviuen en el mateix domicili i que siguin majors de 16 anys i en cas de no haver fet la declaració de la renda, certificat expedit per l’Agencia Tributària de la no obligació de fer-la. En cas de divorci o separació, lliurar la documentació que així ho acrediti (sentència o resolució judicial).

- Fotocòpia de la certificació acadèmica de les notes del curs 2011/2012 o de l’últim curs realitzat.

- En cas d’haver realitzat la selectivitat, fotocòpia de la certificació de les notes de selectivitat o equivalent.

- Fotocòpia de la certificació de matrícula del curs 2012/2013 per als estudis per als quals se sol·licita la beca, amb especificació de crèdits o assignatures. En el cas dels sol·licitants que facin 2 matrícules, una per cada quatrimestre, podran obtenir la beca amb caràcter provisional i hauran de lliurar la segona matrícula per obtenir la beca definitivament.

- Fotocòpia de la matrícula dels germans/germanes que també estudiïn fora d’Eivissa.

- Fotocòpia de la primera pàgina de la llibreta bancària o número de compte corrent.

 

Sisè.- Règim dels ajuts

 

6.1.- La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

6.2.- S’estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d’atorgament de les beques, el tauler d’anuncis del Centre d’Informació Juvenil, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i les oficines municipals de Jesús i Puig d’en Valls i la plana web de l’Ajuntament  (www.santaeulalia.net).

 

Setè.- Termini per a l’esmena d’errors

 

Finalitzat el termini de presentació i, a partir de 15 dies, s’exposarà la llista provisional de concessió de beques al tauler d’anuncis de l’Ajuntament, al tauler d’anuncis del Centre d’Informació Juvenil i a les oficines municipals de Jesús i Puig d’en Valls, així com a la pàgina web de l’Ajuntament (www.santaeulalia.net).

 

Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, la persona interessada disposarà d’un  termini de 10 dies naturals perquè ho esmeni i se l’adverteix que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desestimada la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.

 

Finalitzat aquest termini es dictarà resolució definitiva i s’esgotarà la via administrativa. La llista definitiva per ordre de puntuació s’exposarà en els taulers d’anuncis esmentats així com a la plana web suplint les notificacions individuals.

 

Vuitè.- Funcions de la comissió avaluadora

 

Són funcions de la comissió avaluadora:

 

- Estudiar i avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració establerts.

- Emetre les propostes de resolució.

- Qualsevol altra que exigeixi l’aplicació d’aquestes bases.

 

Novè.- Criteris per a la concessió de les beques

 

9.1.- Les beques es concediran d’acord amb els criteris a qualificar per la comissió avaluadora segons l’annex II.

9.2.- La comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud lliurada tenint en compte els límits i mínims establerts en l’annex II.

9.3.- La comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

9.4.- De la partida pressupostària destinada a aquestes bases d’estudis es reservarà el nombre de 5 beques per a aquelles sol·licituds que, encara que no arribin a la puntuació acadèmica mínima necessària per rebre la beca, es consideri segons informe del Departament de Serveis Socials que és justificada la concessió de l’ajuda. En cas de no concedir-se s’inclouran en la convocatòria general.

 

Desè.- Resolució definitiva

 

La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la comissió avaluadora en el termini màxim d’un mes, una vegada acabats els corresponents terminis de presentació de sol·licituds i esmena d’errors. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, del 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

 

Onzè.- Règim d’infraccions i sancions

 

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establerts en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, del 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en tot allò que hi sigui d’aplicació.

 

Dotzè.- Publicació

 

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

 

Clàusula informativa:

Llei Orgànica 15/1999: se’ls informa de que les seves dades s’incorporaran a un fitxer de dades personals de qui es responsable l’ajuntament de Santa Eulària des Riu, amb la finalitat de la tramitació dels expedients de subvenció, ajudes i beques que concedeixen les àrees de joventut i educació de l’ajuntament.

 

Santa Eulària des Riu, 19 d’octubre de 2011

 

L’alcalde

Vicente Marí Torres

 

 

ANNEX I - SOL·LICITUD - BEQUES D’ESTUDIS 2010-2011

 

A) DADES PERSONALS

Nom

Llinatge

Adreça

Població i codi postal

Telèfon fix:

Telèfon mòbil:

Adreça electrònica:

Data de naixement

DNI/NIF de la persona sol·licitant

 

B) DADES ACADÈMIQUES

Estudis que cursareu el 2012-2013

Curs

Branca o especialitat

Nombre d’assignatures o crèdits de què us matriculareu

Teniu cap títol universitari o de grau superior?

Especificau quin

 

C) DADES ECONÒMIQUES

(   ) S’autoritza a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu a accedir a la informació fiscal dels membres computables de la unitat familiar.

 

D) NÚMERO DE COMPTE BANCARI PER FER LA TRANSFERÈNCIA EN CAS DE CONCESSIÓ

 

Entitat Bancària

Oficina

Dígit Control

Núm. compte

 

 

 

 

 

 

 

E) ALTRA DOCUMENTACIÓ QUE APORTAU AMB LA SOL·LICITUD

 

- Altre document acreditatiu de la situació econòmica familiar:

Quin?

 

 

Santa Eulària des Riu, ____ de ______________ de 2012.

 

Clàusula informativa:

Llei Orgànica 15/1999: Se l’informa que les seves dades s’incorporaran a un fitxer de dades personals  que es responsabilitat de l’ajuntament de Santa Eulària des Riu, quina finalitat es la tramitació dels expedients de subvenció, ajudes i beques  que concedeix l’àrea de joventut de l’ajuntament.

 

 

ANNEX II.- CRITERIS DE BAREMACIÓ

 

a) La situació econòmica familiar

 

1. Ingressos  fins a 12.000 euros

10 punts

2. Ingressos entre 12.000 i 15.000 euros

8 punts

3. Ingressos entre 15.000 i 18.000 euros

6 punts

4. Ingressos entre 18.000 i 21.000 euros

4 punts

5. Ingressos entre 21.000 i 24.000 euros

2 punts

6. Ingressos superiors a 24.000 euros fins a 35.000 euros

1 punt

 

b) Nombre de germans menors d’edat que componen la unitat familiar o majors d’edat amb discapacitat física, psíquica o sensorial.

 

1. Germans amb discapacitat

5 punts

2. Més de 3 germans

4 punts

3. 3 germans

3 punts

4. 2 germans

2 punts

5. 1 germà

1 punts

 

c) Nombre d’estudiants de la unitat familiar que realitzin els seus estudis fora d’Eivissa.

 

1. Tres o més estudiants

10 punts

2. Dos estudiants

6 punts

3. Un estudiant

3 punts

 

d) Qualificacions de l’expedient acadèmic (Valoració per obtenir la nota mitjana de l’últim curs realitzat)

 

1. Matrícula d’honor

10 punts

2. Excel·lent (de 9 a 9.99)

9 punts

3. Notable (de 7 a 8.99)

8 punts

4. Bé (de 6 a 6.99)

6 punts

5. Aprovat (de 5 a 5.99)

5 punts

6. Suspens (de 0 a 4.99)

0 punts

 

Les assignatures a les quals el sol·licitant no s’hagi presentat es consideraran com una assignatura més i es baremaran, per a la nota mitjana, com a assignatura suspesa.

 

 

ANEXO III.- DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL CAP DE FAMILIA

 

Declar:

Que visc a (via pública o nom de la casa) …………………………..............…………………………. Número……....…localitat ……………………………………………...……… Codi postal….....…….

 

 

 

 

Que conviuen els següents membres al domicili familiar:

 

NOM I LLINATGES

DATA DE NAIXEMENT

DNI/NIE

 

 

 

 

Declaració jurada que efectua a l’efecte de la Convocatòria de  beques d’estudis 2011/2012 de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

 

(Signatura del/la cap de familia)

 

Santa Eulària des Riu, ____ de ______________ de 2012

 

 

Santa Eulària des Riu, 28 de setembre de 2012-10-10

 

L’alcalde,

Vicente Marí Torres