Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 18946
Disciplina i seguretat del edificis. Notificació. Núm expedient DO-2010/42
Versió PDF
Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a Apolonia Ferrer Torres , exp.núm. DO-2010/42, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Apolonia Ferrer Torres , de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Elvira Salvà Armengod, cap de departament, per delegació (Decret de Batlia núm 22906 de 2011.12.01, publicat al BOIB núm 187 de 2011.12.15) li notifique, que el Consell de la Gerència d’Urbanisme, en sessió de 3/07/12, va acordar,
PROPOSTA DE RESOLUCIÓ: Que formula la instructora de l’expedient de demolició, que se segueix contra la Sra Apolonia Ferrer Torres (propietària), conforme al’article 66.2 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB.
RESULTANT: Que es va formular proposta de resolució, el 04.04.12, per la qual se li concedia termini de 10 dies per formular les al · legacions que consideressin oportunes, sobre la proposta de retirada / demolició de les obres executades a la Zona Can Valent (parcel · lació ), 27 0A BJ, RC 27817027001, consistents en: ‘segregació de la parcel · la 27 en uns 1.000 m2 i construcció de casa nova d’una planta amb coberta a quatre aigües d’uns 120 m2 més un porxo davant de l’entrada d’uns 15 m2 més un cos adossat amb coberta plana d’uns 30 m2 i dues casetes auxiliars d’uns 19 m2 cadascuna ‘.
RESULTANT: Que el la Sra Ferrer Torres (propietària), va presentar les al · legacions que va tenir per convenients.
CONSIDERANT: Els informes que figuren en l’expedient, informe de la TAG del servei del 2012.06.14 que es reprodueix en la part dispositiva, i que les al · legacions formulades no desvirtuen els fets provats, objecte de l’expedient de demolició.
Vist l’article referit i altres de general aplicació, la instructora que subscriu emet el present informe i eleva al Consell de la Gerència la següent proposta:
1 º ‘DESESTIMAR les al · legacions presentades el 2012.05.07 per la Sra Apolonia Ferrer Torres (propietària) contra la proposta de retirada / demolició de l’2012.04.04 per la realització d’obres sense la preceptiva llicència municipal a la Zona Can Valent (parcel · lació), 27 0A BJ, RC 27817027001, consistents en: ‘segregació de la parcel · la 27 en uns 1.000 m2 i construcció de casa nova d’una planta amb coberta a quatre aigües d’uns 120 m2 més un porxo davant de l’entrada d’uns 15 m2 més un cos adossat amb coberta plana d’uns 30 m2 i dues casetes auxiliars d’uns 19 m2 cadascuna ‘.
A CONSIDERAR QUE:
a) La Sra Ferrer Torres lega que es tracta d’obres executades per altres propietaris de l’immoble, de manera que no ha de respondre per l’execució d’aquestes obres.
b) No obstant això, recordar a la recurrent que l’execució d’obres sense llicència dóna lloc a dues mesures d’intervenció administrativa diferents: la sancionadora, derivada de la comissió d’una infracció, i la de restauració de l’ordre jurídic i la realitat física alterada conseqüència de la infracció.
La primera es porta a terme a través d’un expedient sancionador, regit pel principi de culpabilitat, i del qual respon l’autor-responsable de la infracció (art. 25.4, 30, 72 LDU i 127 i següents LRJPAC).
La restauració de l’ordre jurídic infringit i la realitat física alterada, que no té caràcter sancionador, es porta a terme a través d’un expedient de demolició, regit pel principi ‘ob rem’, i en el qual és també interessat i responsable el propietari l’immoble (art. 25.1, 26, 30, 65 i STEs. LDU, arts. 7 i STEs. TRLS, i altra normativa concordant).
Per tant, tot i no ser el autora material de les obres, la Sra. Ferrer Torres, com a propietària de l’immoble, (ja que segueix sent propietària d’una quarta part indivisa de l’immoble), és responsable del deure de restauració de la legalitat infringida / realitat alterada i la seva exclusió de l’expedient de demolició li causaria indefensió, per la qual cosa s’ha de desestimar aquesta al · legació i continuar la tramitació de l’expedient de demolició, d’acord amb els arts. 65 i següents LDU. ‘
2n ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d’octubre de disciplina urbanística de la CAIB, a la Sra Apolonia Ferrer Torres (propietària), que procedeixi a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres realitzades en la Zona Can Valent (parcel lació), 27 0A BJ, RC 27817027001, consistents en: ‘segregació de la parcel la 27 en uns 1.000 m2 i construcció de casa nova d’una planta amb coberta a quatre aigües d’uns 120 m2 més un porxo davant de l’entrada d’uns 15 m2 més un cos adossat amb coberta plana d’uns 30 m2 i dues casetes auxiliars d’uns 19 m2 cadascuna ‘, així com qualsevol altre tipus d’obres o instal · lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l’immoble en el estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística. Atès que les obres referides no estan emparades en cap llicència d’obres. Abans d’iniciar la demolició s’hauran de complir les condicions que indica l’informe tècnic de 2012.04.19, i que diu:
’Les següents condicions de demolició s’hauran de considerar d’obligat compliment abans d’iniciar la demolició:
1. Redactar estudi bàsic de seguretat i salut
2. Nomenar coordinador de seguretat
3. En compliment del que preceptua la ‘Resolució d’inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca’ publicada al BOIB de 15-11-2005, s’haurà de complir l’article 9 del ‘Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció-demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’Illa de Mallorca (BOIB 23-11-2002), obtinguent la següent documentació:
- Contracte amb MAC Insular, per gestionar els residus generats.
- Avaluació del volum i les característiques dels residus que s’originen.
- Mesures previstes per a la separació en origen o reciclatge ‘in situ’ durant la fase d’execució de l’obra.
- Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.
4. S’haurà de realitzar nomenament d’empresa constuctora de l’Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís, signat per vós i el constructor, i una còpia de lIAE o del document de qualificació empresarial.
EL TERMINI DE L’EXECUCIÓ SERÀ 3 MESOS ‘
Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona en les condicions de demolició, sense que sigui preceptiva la sol · licitud d’una llicència municipal d’obres.
3 º Apercebre els interessats, conforme els articles 67 i següents de la Llei 10/1990 de disciplina urbanística de la CAIB, que l’incompliment d’aquesta ordre de demolició, retirada o reconstrucció, podrà donar lloc a la EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA per aquest Ajuntament, per la qual cosa es sol · licitarà pressupost a l’empresa adjudicatària de la realització d’obres per via d’execució subsidiària de l’Ajuntament. Des del moment en què se sol · licita la presentació del pressupost, es considerarà iniciada l’EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA i totes les despeses que s’originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites en l’apartat 1 º d’aquest acord, seran a càrrec del propietari obligat.
4 º COMUNICAR aquest acord AL DEPARTAMENT FINANCER als efectes de la recaptació dels tributs corresponents.
La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal d’acord amb els preus del col legi oficial d’arquitectes tècnics de Mallorca és de 163.456,74 €
5. NOTIFICAR la present resolució als interessats i donar compte al Negociat d’Expedients Sancionadors per a iniciar / continuar l’expedient sancionador
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord amb el que disposa l’art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció que en fa la Llei 4/99, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes, a comptar de l’endemà de la publicación d’aquest edicte, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament, oa les dependències a què es refereix l’art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, is’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, a comptar del dia següent a la seva interposició, i en aquest cas expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós-administratiu, d’acord amb el que estableix l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la publicación del present edicte. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s’estimi pertinent.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 26 de setembre de 2012
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis,
p.d. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod